Şimdi Ara

2004 GolfV 102BG Hangi LPG?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG Dönüşüm işi kablo satmaya benzemez ,özellikle Plug and drive programının ince ayrıntılarını bilmek burda yazı yazmaya hiç benzemez.Herkes işini yapsın.Boş bir gününüzde anlaşmalı servisinize gidip plug and drive programının drivebility yani sürüş konforu sayfasını açıp opeen loop'ta nasıl ayar yapılır anlamaya çalışın.
  • Aynı düşüncemi burdan altını çizerek tekrar belirtiyorum ; OBD sistemli kitlerde bu strateji aktif edildiğinde ARIZA LAMBASI OTOMATİK OLARAK KAYITLI ARIZAYI SİLİYOR!!!! Müşteri arıza lambası yanmıyor diye seviniyor ; oysa araç arıza verdiğinde sistem bunu sürücü görmeden siliyor!!! Bu sebeble OBD destekli sistem yerine OBD cihazı ile yapılacak yol ayarını tavsiye ediyoruz.Bu bizim düşüncemiz ; isteyen müşteri istediğini seçebilir.
  • AFR görmeden open loop'ta haritayı hiç bir Allah'ın kulu yapamaz, kendinizi kandırmayın.

    2 x 2 = 4
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Aynı düşüncemi burdan altını çizerek tekrar belirtiyorum ; OBD sistemli kitlerde bu strateji aktif edildiğinde ARIZA LAMBASI OTOMATİK OLARAK KAYITLI ARIZAYI SİLİYOR!!!! Müşteri arıza lambası yanmıyor diye seviniyor ; oysa araç arıza verdiğinde sistem bunu sürücü görmeden siliyor!!! Bu sebeble OBD destekli sistem yerine OBD cihazı ile yapılacak yol ayarını tavsiye ediyoruz.Bu bizim düşüncemiz ; isteyen müşteri istediğini seçebilir.

    Geçende aynı tartışmaya girmiştik boş laf bunlar. Üreticiler yalan mı söylüyor yapabiliyor diye? MTM S.R.L. Yalancı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    AFR görmeden open loop'ta haritayı hiç bir Allah'ın kulu yapamaz, kendinizi kandırmayın.

    2 x 2 = 4

    Brc Plug and Drive Programında da ; BRC SDI Programında da Open Loop'da ayar yapmak için parametreler vardır . BRC bu özelliği programına koyarken eksozu delip klavuz açıp wind band bağlayıp AFR ye bakarak ayar yapın diye koymamış.Bilemeyebilirsiniz sorun değil ama öğrenmeden yorum yapmayın.
  • AFR Wideband olmadan bilinemez, bunun aksini iddia eden var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Aynı düşüncemi burdan altını çizerek tekrar belirtiyorum ; OBD sistemli kitlerde bu strateji aktif edildiğinde ARIZA LAMBASI OTOMATİK OLARAK KAYITLI ARIZAYI SİLİYOR!!!! Müşteri arıza lambası yanmıyor diye seviniyor ; oysa araç arıza verdiğinde sistem bunu sürücü görmeden siliyor!!! Bu sebeble OBD destekli sistem yerine OBD cihazı ile yapılacak yol ayarını tavsiye ediyoruz.Bu bizim düşüncemiz ; isteyen müşteri istediğini seçebilir.

    Geçende aynı tartışmaya girmiştik boş laf bunlar. Üreticiler yalan mı söylüyor yapabiliyor diye? MTM S.R.L. Yalancı mı?

    Bunu yapan ister MTM SRL olsun ,ister Lovato olsun ister AEB olsun ,ister Gas İtaly ; OBD destekli kitlerde bu özellik mevcut.Sürücü MEVCUT ARIZAYI GÖRMEDEN KAYITLI ARIZAYI SİSTEM SİLİYOR ve MÜŞTERİ UYUTULUYOR.Bunu kim yaparsa yapsın ortada bir kandırmaca var ve bunu herkes bilmeli.Ben tavsiye etmiyorum ,obd desteği yerine obd kullanarak yapılacak ayarı tavsiye ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    AFR Wideband olmadan bilinemez, bunun aksini iddia eden var mı?

    Aksini iddia eden yok ; ama open loop'ta ayarı yapmak için Wind band'a gerek de yoktur.
  • 1- Open loop wideband şart
    2-http://forum.donanimhaber.com/m_48064733/tm.htm burada yapıyormu yapmıyor mu daha önce tartıştık.

    Sakız gibi uzatacağınıza teknik bilgi verin. Ben bu başlığıda terk ediyorum, araştıran her kullanıcı gerçeği görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    1- Open loop wideband şart
    2-http://forum.donanimhaber.com/m_48064733/tm.htm burada yapıyormu yapmıyor mu daha önce tartıştık.

    Sakız gibi uzatacağınıza teknik bilgi verin. Ben bu başlığıda terk ediyorum, araştıran her kullanıcı gerçeği görür.

    Her defasında argo kullanıp gidiyorsunuz ama ben her defasında size karşı kabalaşmıyorum (sakız)
    Ben BRC Plug and Drive programında sizin aracınıza open loop'ta ayar yapabileceğimi ,sistemin buna izin verdiğini belirttim ,siz de bu şekilde bir ayar yapılamayacağını belirttiniz ve şimdi bana sakız gibi uzatmayın teknik bilgi verin diyorsunuz.Tamam ben BRC 'de nasıl open loop'ta ayar yapıldığını teknik bilgiler ışığında anlatayım ama önce siz de neden ayar yapılamayacağını açıklayın!!! BUYRUN BEKLİYORUM TEKNİK AÇIKLAMANIZI.




  • Değerli Arkadaşım,

    Daha önce de belirttiğim gibi bu tür teknik detay konuların bizim yerli forumlarımızda tartışıldığını görmekten çok mutlu oluyorum. " En ucuz gaz nerede?", " 5 liralık gazla kaç km. yapıyorsunuz? " LPG motoru yer mi? " şeklindeki konuların yanında bu tip gerçekten faydalı ve okuyana düşünene yarar sağlayacak teknik detay konuları tartışmanın, denemenin çok büyük faydası olduğu inancındayım. Çünkü bu konulardan çıkan sonuçlar ve yöntemler ticari sır niteliğinde olduğu için hiçbir yerli ya da yabancı kaynakta bulunamıyor. Devletimiz bir süredir ar-ge faaliyetlerine hiçbir dönemde olmadığı kadar maddi manevi destek veriyor. Üniversitelerimize teknik ekipmanlar alınıyor ve bunlarla ciddi çalışmalar yapılıyor. Sanayide bu çalışmaları hayata geçirmeye çalışanlar var.
    Bir müşterim buji ateşlemesi olmadan dizel gibi çalışan ama benzin kullanan yüksek verimli bir motor yapıyor.
    Bir diğeri, yüksek sıkıştırma oranlı motoru hiç gaz kelebeği kullanmadan, gaz yakıtla çalıştırıyor ve kontrol edebiliyor.
    Bir diğeri dizel motoru %100 lpg ve cng ile çalıştırıyor, biz de tüm ECU ve yan donanımlarını veriyoruz tümü yerli imalat.
    Bu ay sonu common-rail piezo sürücülü dizel ECU'muz çıkıyor bu Türkiye'de bir ilk, Kocaeli Üni. 'de devreye alınıp test edilecek.
    Tüm bunlar yapılırken her kesimin zorlandığı en önemli nokta bilgi. Bilgiler haklı olarak bir sır gibi saklanıyor. Bilgiye ulaşmak için tez üretip onu deniyoruz veya hazır sistemleri test edip bilgiye veya yöntemlere ulaşmaya çalışıyoruz. Tüm bunlar ise inanılmayacak derecede masraflı ve zaman alan uğraşlar.
    Bugüne kadar bu işleri yapacak ortamlar, destekler, ekipmanlar yoktu ama artık bunlar büyük bir hızla kuruluyor. Her ne kadar geç de kalınmış olsa zararın neresinden dönsek kardır diyoruz. Ancak bir konu var ki açıkçası canımı sıkıyor, bu üslupla ilgili. Benim okuduğum okulda herkes birbirine "HOCAM" diye hitap ederdi. Temizlik görevlisine de hocam denirdi, rektöre de, profesöre de. Bunun felsefesi ise " herkes birbirinden birşeyler öğrenebilir ". Dolayısıyla herkes herkesin hocasıdır.
    Ben herşeyi bilirim kimseden de öğrenecek birşeyim yok diyen kişi ilerlemeye kapılarını kapatmış demektir.

    Teknik konumuza gelecek olursak;

    AFR, Wideband lambda sensörü olmadan bilinebilir. Hatta hiç lambda sensörü olmadan da bilinebilir. Bir adet dar band sensörle motoru istediğim yerde istediğim lambda ile çalıştırabilirim. Nasıl olduğunu maalesef anlatmayacağım malum ticari sırlar. Bu bilgiyi edinmek için bana bir servet ödeyenler var onlara haksızlık etmiş olurum.
    Ama bir ipucu vereyim, benzinli araç open-loop a girdiği zaman 0.85 civarı bir lambda ile çalışır(en yüksek performans) ve bu aracın lambda sensörü dar banddır. Katalitik konvertörsüz araçlar orta yüklerde 1.15 lambda ile(fakir) çalışır. Bu sayede hem yakıt ekonomisi sağlar hem de yanma odası sıcaklığı düşer.

    Buradaki aynı mantıkla BRC sisteminde de açık çevrimde gaz ayarı yaparak lambdayı istediğimiz değere getirebiliriz. Özellikle CNG kullanımında 0.85 lambda en yüksek performans noktası değildir. Dolayısıyla bu ayarı yapmak elzem olur. Ha kaç bayi bunu yapabilir, lpg de ne kadar gereklidir bunlar ayrı konu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    arkadaşım bende de aynı motor var. 1,5 yıl önce landi renzo taktırdım. ne sorun var, ne de arıza ışığı yanıyor. tavsiye ederim.
  • Sayın Murat Şehirlioğlu hoşgeldiniz,verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim;
    Murat HOCAM her zaman son sözü söyler ama ben de Murat Hocam'dan öğrendiklerimi burdan paylaşmak isterim.
    Burdaki konu open loop'ta lpg ayarının yapılıp yapılamayacağı yönündeydi.Bildiğim kadarıyla farklı markalarda open loopta ayar yapılmadığını biliyorum fakat BRC MY11 Plug and Drive yazılımında open loop'ta lpg ayarı yapabiliyoruz.
    Öncelikle motorun iki döngüsü vardır ; bunlardan birincisi closed loop yani kapalı döngü ,diğeri ise open loop açık döngüdür ; closed loop'ta araç oksijen sensöründen aldığı verileri kullanarak yakıt düzeltmeleri yapar ; Open Loop’ ta ise aracın oksijen sensörü devreden çıkar ve benzin ecüsü herhangi bir düzeltme yapmaz. Ne hava yakıt geliyorsaolduğu gibi yanar ve egsozdan atılır.Open-loop 'a motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir. Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır(Yarışlara katıldığım turbo civic'te durum böyle:). Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır.
    BRC’ deki open-loop ayarı işte bu bölgede dahi bize kalibrasyon ayarı yapma imkanı verir. Nerede open-loop olduğunu haritada görüp, ona göre yakıt haritasında istediğimiz düzeltmeleri yapabiliriz.

    open loop a girince artık enjeksiyon sürelerine göre ayar yapmanın bir anlamı olmaz çünkü benzin sistemi lambda sensöründen gelen bilgiye bakmaz. Benzin ECU sundaki harita, lambda = 1 olacak şekilde sürekli güncellenir, open-loop da benzin ECU su bu haritadaki değeri alır, %20 zenginleştirir ve yakıtı buna göre gönderir, böylece lambda = 0,80 olduğunu varsayar.
    Gazda open-loop da 0,90 lambdayı yakalamak için neler yapmalıyız???

    Önce motorun open-loop a girdiği bölge tespit edilmeli, hangi devirden sonra giriyor. Open-loop'a girildiği zaman lambda sensörü artık yukarı aşağı hareketler yapmaz tamamen yukarıda yani 0,8-0,9 volt civarında kalır (lambda küçük 1, zengin). Bu bölgede gaza geçilir ve fakirleştirme yapılır ta ki lambda sinyalinin fakire düştüğü anı yakalayana kadar. Bu noktada lambda = 1 kabul ediyoruz.
    Hedefimiz lambda = 0,90 dolayısıyla bu noktadaki ayarı %10 zenginleştiririz ve biz de lambdanın 0,90 olduğunu varsayarız. Open-loop ayarı en son, gerçek ayar kusursuz yapıldıktan sonra yapılmalıdır. Eğer kalibrasyon ayarını doğru yapmadan open-loop ayarı yapılırsa, araç bir süre sonra haritasını değiştirecek dolayısıylada bizim lambda = 0,90 varsayımımıza göre yaptığımız ayar geçerliliğini yitirecek ve tam gazda performans sorunları ortaya çıkacaktır.

    BRC PLUG AND DRİVE yazılımının SÜRÜŞ KONFORU bölümünde O.L (OPEN LOOP'TA) DE FAKİRLEŞTİRME BÖLÜMÜ MEVCUTTUR.Bu bölümde yukarda anlattığımız bilgiler dikkate alınarak yapılacak lpg kalibrasyonunu sonucunda hem aracın performansı daha iyi olacaktır hem de daha az bir yakıt sarfiyatı sağlanacaktır.
    Benim bu başlığın en başından buyana söylediğim OBD li akıllı kitler yerine AKILLI USTALARIN YAPACAĞI lpg kalibrasyonu ile daha verimli sonuçlara ulaşabiliriz ; ayrıca OBD li kitlerin otomatik olarak arızayı silip sürücüyü kandırmasını da engellemiş oluruz.Benim de bu konu hakkında söyleyeceklerim bu kadardır.Selamlar; hayırlı işler




  • BRC PLUG and DRİVE OPEN LOOP KALİBRASYON SAYFASI

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??
  • Mehmet HOCAM, emeğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş, BRC bayileri için OL ayarının nasıl yapılacağı konusunda referans bir yazı olmuş. Saklayalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu


    Mehmet HOCAM, emeğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş, BRC bayileri için OL ayarının nasıl yapılacağı konusunda referans bir yazı olmuş. Saklayalım

    Sayenizde Murat HOCAM.

    Fotograftaki araç Ford Focus LFT ve SFT değerleri görüldüğü gibi 0.0
    Bu şekilde lpg kalibrasyonu yapılmış araçlarda ne motor ikaz lambası ,ne yakıt şikayeti ,ne performans sorunu ne de lpg kaynaklı motor arızaları meydana gelir.Bilgilerinize...

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??




  • Merhaba,

    @Özençler

    Rölantide herkes lft eşitler, 100km yapıp video çekin.

    @Murat bey

    Narrow band sensör ile AFR'ye nokta atış yapabiliyormusunuz? anında lambdanın kaçta olduğunu söyleyebilir misiniz?


    işlerim yoğun, müsait olduğumda uzun bir cevap yazıcam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba,

    @Özençler

    Rölantide herkes lft eşitler, 100km yapıp video çekin.

    @Murat bey

    Narrow band sensör ile AFR'ye nokta atış yapabiliyormusunuz? anında lambdanın kaçta olduğunu söyleyebilir misiniz?


    işlerim yoğun, müsait olduğumda uzun bir cevap yazıcam.

    @Msci ;

    Resimdeki FORD 10.000 KM bakıma gelmişti ; 100 km ye gerek yok.
    Rolantide herkes eşitler ,Burdaki fotografta yolda 118km/h hızla giderken de LFT ve SFT değerlerini 0.0 olduğunu görebiliyoruz.

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Sevgili dostum 2009 model Volksagen Golf 1.6 102 beygir...Romano Marka Tüp Takılı Bu araçta.Kesinlikle gram hata yok..Montaj konusunda araça lpg varmı yokmu anlayamazsın..İşimize ve müşterilerimize önem veriyoruz..

    Saygılarımla

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??


     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çağ otogaz -- 23 Temmuz 2012; 0:05:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Sevgili dostum 2009 model Volksagen Golf 1.6 102 beygir...Romano Marka Tüp Takılı Bu araçta.Kesinlikle gram hata yok..Montaj konusunda araça lpg varmı yokmu anlayamazsın..İşimize ve müşterilerimize önem veriyoruz..

    Saygılarımla

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??


     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çağ otogaz -- 23 Temmuz 2012; 0:05:17 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.