Bildirim
2004 GolfV 102BG Hangi LPG??
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: alim44
Merhaba Arkadaşlar..
2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..
öncelikle merhaba
orjinal italyan KİtMTM sıralı otogaz sistemini tavsiye ederim size OBD baglantısı ile arcınızda kesinlikle performans düşmez arıza ışıgınız kesinlik yanmaz dünyanın en kaliteli enjektörü ( KEHİN enjektör) kulanır . bu araclara bir cok uygulamamız vardır daha net bilgi icin bizimle irtibata gecebilirsiniz iyigünler
-
arkadaşlar golf-5 i olup lpg taktıran birileride bana yardımcı olabilir sanırım... Düz OBD siz taktıran arkadaşlar var mıdır ?? -
OBD gibi bir nimet varken bence yararlanın. -
OBD lı kıt taktırdıgınızda arıza lambanız yanmaz cunku sıstem bu arızayı otomatık olarak sıler yanı lambayı da sızı de uyutur.Sız arıza lambam yanmıyor dıye sevınırken aslında sorun vardır ve arıza lambası yanmıstır fakat sıstem bu lambayı sız farketmeden sondurmustur.
Sıze tavsıyem OBD lı kıt yerıne tecrubelı bır servıs bulup dogru bır montajdan sonra EOBD cıhazı ıle LFT ve SFT degerlerıne bakarak yol ayarı yaptırmanız.Bu sekılde yapılacak montaj ve ayardan sonra kesınlıkle sorun yasamazsınız , arıza lambanız da zaten yanmayacaktır.Onemle bılgılerınıze sunulur...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz
OBD lı kıt taktırdıgınızda arıza lambanız yanmaz cunku sıstem bu arızayı otomatık olarak sıler yanı lambayı da sızı de uyutur.Sız arıza lambam yanmıyor dıye sevınırken aslında sorun vardır ve arıza lambası yanmıstır fakat sıstem bu lambayı sız farketmeden sondurmustur.
Sıze tavsıyem OBD lı kıt yerıne tecrubelı bır servıs bulup dogru bır montajdan sonra EOBD cıhazı ıle LFT ve SFT degerlerıne bakarak yol ayarı yaptırmanız.Bu sekılde yapılacak montaj ve ayardan sonra kesınlıkle sorun yasamazsınız , arıza lambanız da zaten yanmayacaktır.Onemle bılgılerınıze sunulur...
yaw bu mesaj anlaşılmıyor tam olarak bir daha atar mısınız ????
-
OBD lı kıt taktırdıgınızda arıza lambanız yanmaz cunku sıstem bu arızayı otomatık olarak sıler yanı lambayı da sızı de uyutur.Sız arıza lambam yanmıyor dıye sevınırken aslında sorun vardır ve arıza lambası yanmıstır fakat sıstem bu lambayı sız farketmeden sondurmustur.Sıze tavsıyem OBD lı kıt yerıne tecrubelı bır servıs bulup dogru bır montajdan sonra EOBD cıhazı ıle LFT ve SFT degerlerıne bakarak yol ayarı yaptırmanız.Bu sekılde yapılacak montaj ve ayardan sonra kesınlıkle sorun yasamazsınız , arıza lambanız da zaten yanmayacaktır.Onemle bılgılerınıze sunulur... -
Bunu da yeni duydum eobd.. o zaman diğerlerinden daha pahalı sanırım bu sistem... ??
Benim istediğim normal kaliteli bir lpg sistemi.. lovato yada brc gibi.. ama aynı zamanda çok pahalı da olmayan bir sistem olsun diyorum...
Hem fiyat hem de arıza ışığı falan yakmasın.. sizin bahsettiğiniz de baya güzel bir sistemmiş ama.. ! -
Merhaba ;
Tam olarak anlatamadım.Benım anlattığım ayrı bir lpg sistemi değil .Esasında EOBD bir protokolun ismidir ,benim anlatmak istediğim ise aracın ecüsüne bağlandığımız EOBD Cihazıdır.Bu cihaz ile aracınızın ecüsüne lpg ayarı yapılırken ayrıca bağlanılır ,bu cihaz lpgde giderken aracın yakıtının ne düzeyde olduğunu ayarı yapan ustaya bildirir ve usta da bu verilere göre gaz ayarını tamamlar ve 0 sıfır hata ile bir gaz ayarı yapılmış dolayısıyla arıza lambası yakıt ya da performans şikayeti yaşamazsınız.Benim size tavsiyem BRC taktırmanız yönünde olacaktır.BRC İle kesinlikle sorun yaşamazsınız. -
Piyasadaki obd sistemler kesme değerlerine göre enjeksiyon yapar. Hiç bir usta bu sistemler kadar ince ayar yapamaz. Arıza lamba söndürme kabiliyetleride vardır tabii ama bu ustanın uhtesindedir. Usta yazılımdan arızaları otomatik silmeyi seçerse hiç bir zaman arıza lambanız yanmaz. -
Gerekli eğitime ve tecrübeye sahip bir çok usta OBD li sistemden çok daha iyi ayar yapabilir hatta aracın LPG deki AFR sini benzinde çalışmasından daha iyi bile ayarlayabilir.İşini bilmeyen usta ise hazır programı yükler ,kalibrasyonu tamamlar ,iki gaza basar ,OBD yi aktif eder .... ABİİİİİ 10 Numara oldu der müşteriyi gönderir.
Bu sebeble obd li kit değil akıllı bir usta bulun.Selamlar... -
ecoDrive sistemin montajını yaptıktan sonra, tüm sistem gaz elektronik kontrol ünitesi (ECU) tarafından kontrol edilir. Benzin elektronik kontrol ünitesindeki enjeksiyon sürelerinin baz alınarak, gaz enjeksiyon sürelerinin ayarlanması suretiyle ECU programlanır. Bu şekilde benzin elektronik kontro ünitesiyle koordine çalışan ecoDrive sistemi, her koşulda mükemmel sürüş konforu ve minimum yakıt tüketimini garanti altına alır.
ecoDrive motorun tüm çalışma sürecini, rölantiden, yüksek devirlere kadar, kontrol eder ve orjinal benzin sisteminin çalışma stratejilerine sadık kalarak aracın gaz yakıtıyla sorunsuz çalışmasını temin eder. Bu şekilde, aracın orjinal motor kontrol sisteminde değişikliğe gidilmeden, orjinal sistemle yüksek uyumluluk sağlanır ve zor çalışma şartlarında bile gazda, benzinle aynı sürüş konforu elde edilir.
Benzin elektronik kontrol ünitesinden alınan veriler, gerçek zamanlı hava/yakıt karışımı göz önüne alınarak gaz sistemi tarafından tekrar hesaplanır ve gaz enjektörlerinin(M.T.M & Keihin) uygun dozajda yakıt püskürtmesi sağlanır.
Bu sistemde benzin elektronik kontrol ünitesinin görevi; araç üreticisinin çalışma stratejisine uygun olarak, Lambda oksijen sensöründen aldığı verileri uygun yakıt karışım oranını ayarlamak üzere gaz elektronik kontrol ünitesine (ECU) göndermektir. Motor bloğuna püskürtülen gaz miktarı elektronik gaz enjektörleri (M.T.M. , Keihin) tarafından kontrol edilir. Bu enjektörlerin emme manifolduna, gaz hortumlarıyla uygun bir şekilde(aracın orjinal benzin enjektörlerinin yakınına), girişlerinin yapılmasıyla, her bir pistonun üzerine uygun miktarda gazın püskürtülmesi sağlanır. Burada gaz elektronik kontrol ünitesinin(ECU) görevi; benzin elektronik kontrol ünitesinden aldığı benzin enjeksiyon zamanı verilerini değerlendirerek, aracın çalışma şartlarına uygun gaz enjeksiyon zamanlarını hesaplamak ve elektronik gaz enjektörlerine aktarmaktır. Son derece hızlı işlemciye sahip gaz elektronik kontrol ünitesi(ECU) ve oldukça hassas ve hızlı elektronik gaz enjektörleri ile ecoDrive gaz enjeksiyon sistemi, benzin enjeksiyon sistemiyle aynı hız va hassaslıkta çalışmaktadır.
ecoDrive gaz enjeksiyon sisteminde, aracın benzinden gaza, gazdan benzine geçişleri yakıt seçici anahtar tarafından gerçekleştirilir. Gazın bitmesi durumunda aracın çalışmasında kesinti olmaksızın, araç benzine geçer ve yakıt seçici anahtar tarafından sesli ikaz yolu ile aracın benzine geçtiği sürücüye bildirilir.
Sistemde kullanılan yeni yakıt seçici anahtar, yakıt seviye göstergesi, yakıt türü, yakıt geçiş düğmesi fonksiyonlarına sahiptir. Sistemi programlama, teşhis ve tanı, sistem parametrelerinin ince ve hassas ayarı için gaz elektronik kontrol ünitesi uygun iletişim kablosuyla bilgisayara bağlanabilmektedir. Güçlü ve kullanışlı arayüzü ile yazılım, gaz elektronik kontrol ünitesindeki bütün sistem ayar değerlerine müdahale imkanı sağlamaktadır.
KitMTM MTM enjektörlü sistemide vardır MTM S.r.l orjinal enjektörüdür arcınıza OBD baglantısı yapıldıktan sonra farklı devirlerde yol ayarı mutlaka yapılmalıdır bu yol ayarı sadece kitmtm veya brc icin gecerli degildir tüm otogaz sistemleri icin geçerlidir otogaz kiti kadar usta ustakadar,da otogaz kitide önemlidir
KitMTM ( mtm enjektörlü ) 1650 tl 10 taksit
KitMTM( kehin enjektörlü) 1900 tl 10 taksit
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz
Gerekli eğitime ve tecrübeye sahip bir çok usta OBD li sistemden çok daha iyi ayar yapabilir hatta aracın LPG deki AFR sini benzinde çalışmasından daha iyi bile ayarlayabilir.İşini bilmeyen usta ise hazır programı yükler ,kalibrasyonu tamamlar ,iki gaza basar ,OBD yi aktif eder .... ABİİİİİ 10 Numara oldu der müşteriyi gönderir.
Bu sebeble obd li kit değil akıllı bir usta bulun.Selamlar...
Mehmet bey çok iddialıysanız obd desteğini kapatıp uzak bağlantı yapabiliriz. OBD desteğinin yakaladığı %0,6'lık LFT değerini %0,5 yapabilir misiniz? Uyarıyım, Siemens 2K serisi ECU kullanan aracım bu konuda görebileceğiniz en hassas trim yapan araçlardandır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz
Gerekli eğitime ve tecrübeye sahip bir çok usta OBD li sistemden çok daha iyi ayar yapabilir hatta aracın LPG deki AFR sini benzinde çalışmasından daha iyi bile ayarlayabilir.İşini bilmeyen usta ise hazır programı yükler ,kalibrasyonu tamamlar ,iki gaza basar ,OBD yi aktif eder .... ABİİİİİ 10 Numara oldu der müşteriyi gönderir.
Bu sebeble obd li kit değil akıllı bir usta bulun.Selamlar...
Yeni, LPG ECUlari bayagi iyi ogreniyorlar, benzinde calisirken, bir de OBDli olmayan sistemlerde MAP sensoru vs. oluyor, bazilarinda oksijen sensoru baglantisi da var. Bu durumda AFR, benzinden daha iyi olabilir. Neticede, benzin sistemi, oksijen sensorunden gelen sinyalle benzin enjektorune giden sinyalin suresini ayarliyor. Burada AFR iyi olmasi ile bilgisayarin LFT degerlerinin sapmasi ve ariza lambasi yakmasi ayri bir sey. Neticede, LPG sistemi ve enjektorleri ayarlidir ki, benzin enjektor sinyali olmasi gereken degerden cok farkli olursa ariza lambasini yakiyor. OBD baglantisi burada bir avantaj, ama yazdiginiz gibi devamli bagli olmasi bilgi almak isteyen birisi icin problem. Ozellikle, karisim disinda bir donanim arizasi, mesela oksijen sensoru bozulursa vs. OBD baglantisini cikarmak gerekecek ki, test aletini baglayalim.
Benim OBDsiz sistemde cok basinca (120-130), sari ikaz lambasi yaniyor. Normal kullanimda yanan lamba bir sure sonra sonuyor. Karisim ayari rolantide benzin enjektor ms lpg ve benzinde esitlenerek yapildi. Eksoz gazina bakilmadi. Araba 2000 Opel Astra G Ecotec 1.4, kullanilan enjektorler lineer olmakla unlu olan Matrix HS tipi. Valtek 30 gibi lineer olmayan bir enjektor olsa problem daha da kotu olurdu herhalde. LPG ecuda oksijen sensore baglamak icin kablo var, ama baglanmadi. Oksijen sensore kablo baglansa, problem cozulur mu?
-
@Mscı
LFT nızı %0.6 dan %0.5 e degıl %0.0 kadar dusurebılırım ama uzaktan sadece rolantınızı ayarlayabılırım , Istanbula geldıgımde Cevre Otogaz'da bulusalım , yol ayarı da yapalım , yoldakı LFT nızı de %0.0 a kadar getıreyım.Hatta aracınızın Open loop'ta kı degerlerını de ayarlayım malum acık dongude oksıjen sensoru devre dısı OBD'lı sıstemınız bu dongude hıc bır ıse yaramaz ama ben o bılume de mudehale edebılırım ;) Hayırlı ısler...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaz kış propan/bütan değişiyor, pompadan pompaya bile değişiyor, sizin yazın sıfırladığınız LFT kışın yada başka pompadan aldığımda ne olacak? Yaz kış ayar mı yaptırayım?
Vakit bulursam MTM S.R.L. teknik'e mail atıcam, boşuna OBD desteği koymuşsunuz, Çorum'daki dağıtıcınız elle daha iyisini yapabiliyormuş.
Open loop olayını nasıl yapacağınızı teknik olarakta izah ederseniz memnun olurum, hangi ekipman ile yapıyorsunuz bu haritayı? -
@Mscı ;
Bır gun gelın Coruma, Bayı egıtımlerıne sızı de alalım orda open loop'ta nasıl ayar yapılacagını sıze de anlatayım ya da sız MTM ye maıl atın onlar da cevap verır ya da hıc ugrasmayın open loop'ta da ayarı yanlıs olsun ne olacak zaten bu dongude arıza lambası yanmıyor, yansa da sızın OBD'lı sıstemınız zaten sılıyor :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bütün bayiilerinizde wideband controller var galiba. Her montaj yaptığınız araca binip open loop haritalıyorsanız helal olsun. Yok bunu araba durduğu yerde wideband controller olmadan yapıyorsanız sadece kendinizi değil bayiilerinizide kandırıyorsunuz. Yaz kış yakıt farkını sormuştum cevap veremediniz, vermeyede kalkmayın sizin elle yapacağınız harita sapar.
Konu üzerine fazla tartışmaya gerek yok, araştıran OBD sistemlerin ne kadar avantajlı olduğunu görür. Boşuna firmalar bu sistemi tercih etmiyor, boşuna kullanıcılar daha fazla para vermiyor. Sizin sattığınız kitte bu özellik yoksa haliyle bu sistem sizin için gereksiz. BRC Türkiye'de rakiplerinizin gerisinde kalıyor, avrupa'da zaten satılan kitler obd'li. OBD avantajları brc.it sayfasındaki sistem kataloğunda mevcut.
Ne zaman objektif olursanız o zaman tartışırız.
-
Konunun takipçisiyim.Mehmet Beyin cevabını merakla bekliyorum. -
Merhaba, boşuna beklemeyin, öyle bir şey yok, daha close loop'ta ayar yapamayan bayiiler var (bknz :http://forum.donanimhaber.com/tm.asp?m=63371617 ), birde wideband olmadan open loop haritalıyacaklar, daha neler... Kullanıcılara doğru bilgi verilmiyor, doğru bilgiyede erişmeleri engelleniyor. Tamamen ticari çıkar.
Benzer içerikler
- gazlı araba neden su eksiltir
- karbüratörlü araç lpg de çalışmıyor
- opel astra 1.6 benzinli lpg yorumlar
- 9 yıllık lpg tankı muayeneden geçer mi
- landirenzo lpg yorum
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X