Şimdi Ara

2006 corolla triptonik şanziman sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: nigdes Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkasaslar.

    2006 corolla 1.4 dizel hb aracimiz varkm 220 binde mmt triptonic sanziman var galiba .

    170 binde baski balata degismis . su an arac 220 binde babam trabzona giderken yolda kalmis biraz dinlendirmis calistirinca tekrar gitmis. Trabzondan istanbula gelirken yolu bitirmeye yakin arac vites gecisleri dengesizlesmis ve en sonunda hic gevic olmamis 1 viteste gidiyor 2 yegecmiyor biraz dinlendirince normallesiyor en bazen bosta kaliyor . simdi babam tamirciya birakmis 3 gundur baski balata degismis gene toparlamislar araci ama vites gecisi saglamiyor yani hep n olarak gozukuyor tamirci bayagi ugrasmis olmamis servisten cihaz gelip bagladilar bulamadilar sorun yok diyorlar hersey normalmis. Ikaz lambasi yaniyor calistirinca . aceba sorun nedir . daha once basina gelen varmi aceba.

    Telefondan yazdim imla hatalarim icin kusura bakmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ulan suraya dsg yazsam gerekli geereksiz herkes yazardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2011 modeli var 114 bin km de. Şu ana kadar hep yetkili servis bakım yapıldı. Son bakımda baskı Balata değişim önerdiler. Hafif titreme yapıyor bazı geçişlerde ve kaydırdığını hissediyorum özellikle yüksek hızda. Balata 1500-1700 civarı ücreti olduğu söylendi. Dışarıda 700 civarı yapanlar var ama şans işi dedi servis. Bazen dışarıdan yapıp uzun süre kullanabilen de varmış , sorun yaşayıp yetkili servise getiren de. Genelde dışarıda mmt şanzımanı yapamıyorlar dedi servis. Ki güvenirim söylediklerine.

    Sizin baskı balata muhtemelen dışarıda yapıldı ve bu sebep şimdi sorun çıkıyor. Yetkili servise gidip pazarlık yapın ve orijinal yedek parça ile tamir etsinler, bir seferde iş bitsin. Aksi takdirde bugün çözseniz yarın yine karşınıza çıkar. Toyotayı dışarıda elletmeyin, 300-400 bin kafa rahat gezersiniz
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Ayni dusuncedeyim fakat bunu babama anlatmak cok zor ben servise para vermem diyor baska bisey demiyor . vites gecislerini ayarliyamadiklari icin araba hep duzensiz calisyordu. Ilk baski balata degisimde servis babama 2750 fiyat vermisti . 1500 gibi bir fiyata kendi ustasina yaptirmisti. O zamanda cok israr ettim bu arabalarin ilaci servis ama dinletemedim . simdi ise ya seve seve ya seve seve servise gidecek . bakalim ne olacak .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı aracı bir sene kullandım. Servise götürüp sistemi kontrol eden ECU ya yazılım attırmaya çalışın. Bazı servisler orjinal baskı balata kullanılmadığı için yeni yazılım atılsada yazılımın etkili olmayacağını söylerler. Şansınızı deneyi.

    ECU yani sistemin beyninde sıkıntı varsa değişmesi gerekir. Servis ECU ile beraber komple baskı balata dahil orjinal parçalarla değiştirir. Bu durum size serviste pahalıya malolur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eyönetmen -- 30 Temmuz 2016; 9:17:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eyönetmen

    Aynı aracı bir sene kullandım. Servise götürüp sistemi kontrol eden ECU ya yazılım attırmaya çalışın. Bazı servisler orjinal baskı balata kullanılmadığı için yeni yazılım atılsada yazılımın etkili olmayacağını söylerler. Şansınızı deneyi.

    ECU yani sistemin beyninde sıkıntı varsa değişmesi gerekir. Servis ECU ile beraber komple baskı balata dahil orjinal parçalarla değiştirir. Bu durum size serviste pahalıya malolur.

    Hocam , servisten gelip cihaz bağlamışlar , bir kaç farklı cihaz denemişler arıza göstermemiş , servisten gelen adam diyorki bu şartlarda bu araba gitmesi gerek ama neden gitmediğine anlam veremiyorlar .

    İnternette araştırmalarımda aynı hata ile servise giden birini buldum , servisin dediğine göre şanzıman beyni olması lazım tam bilemediğim için yanlış bilgi vermek istemiyorum, bu beyine balata tozu kaçmış ve şanzıman kısa devre yapmaması için kendini kitli yormuş demişler adama .

    Özel bir sıvı ile temizleyip bir koruma kapağı takmışlar ve sorunu çözmüşler diye okudum adamın yazısında .

    Bakalım bu gün servise gidecek ne diyecekler .




  • Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama İstanbul'da KAR Toyota yetkili servisinde bu işlerden iyi anlayan bir usta var ismini tam hatırlayamıyorum. Benim aracıma yazılımı o usta atmıştı.
    Eğer İstanbul'da iseniz orayı tavsiye ederim

    Arabayı çok seviyordum,çok sağlam araçtı,çok ekonomik ve keçi gibi gidiyordu. Sırf bu vites yüzünden sattım arabayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eyönetmen -- 30 Temmuz 2016; 9:43:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2005 lancer abs sorunu
    13 yıl önce açıldı
    Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eyönetmen

    Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama İstanbul'da KAR Toyota yetkili servisinde bu işlerden iyi anlayan bir usta var ismini tam hatırlayamıyorum. Benim aracıma yazılımı o usta atmıştı.
    Eğer İstanbul'da iseniz orayı tavsiye ederim

    Arabayı çok seviyordum,çok sağlam araçtı,çok ekonomik ve keçi gibi gidiyordu. Sırf bu vites yüzünden sattım arabayı.

    Aynen arabayı çok seviyoruz performansıda çok iyi, vites yetersiz ama alışmıştık .

    İstanbuldayım, dediğiniz servis KAR TOYOTAMI eyüpte var , eğer oysa iletişime geçicem .
  • Evet Eyüpte E-5 kenarında Ayvansarayda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam aracinizin "debriyaj aksiyoneri" omrunu tamamlamis. Ya serviste ya da cihazi olan bir usta veya ozel serviste parca degistirilecek ve "alistirma" olarak tabir edilen islem cihaza baglanarak gerceklestirilecek.Vitese taktiginizda bile kendini bosta olarak goruyorsa/bostaymis gibi davraniyorsa debriyaj aksiyoneri arizalidir. Size vites aksiyoneri veya baski balata derlerse itibar etmeyiniz. Yaptiracaginiz yere gore degismekle beraber 750-1500 civari tutabilir. Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macemre

    Hocam aracinizin "debriyaj aksiyoneri" omrunu tamamlamis. Ya serviste ya da cihazi olan bir usta veya ozel serviste parca degistirilecek ve "alistirma" olarak tabir edilen islem cihaza baglanarak gerceklestirilecek.Vitese taktiginizda bile kendini bosta olarak goruyorsa/bostaymis gibi davraniyorsa debriyaj aksiyoneri arizalidir. Size vites aksiyoneri veya baski balata derlerse itibar etmeyiniz. Yaptiracaginiz yere gore degismekle beraber 750-1500 civari tutabilir. Kolay gelsin.

    Hocam baaki balata vs degisti zaten ama arac hareket etmiyor . bu dediginiz parca servis ariza cihazlarinda cikmazmi. Cihaza baglamislar hersey normal gorunuyormus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis cihazı hata kodlarını okur, "debriyaj aksiyoneri konumu hatalı" gibi bir hata verir cihaz. Bazen bu kodu vermeyedebiliyor. Çünkü cihaz, aksiyoneri vitese takıp kontrol ediyor, taktım zannediyor ama vites hala boşta olabiliyor. Aksiyoner arızasını anlamanın kolay yolu araç cihaza bağlanacak ve "debriyaj aksiyoneri alıştırması" komutu verilecek. Bu işlem "başarısız" olarak sonuç veriyorsa aksiyoner arızalıdır. Sorununuz karmaşık değil, araç vitese geçmiyorsa(vites konumuna alındığında bile boşta imiş gibi ise) ve göstergelerde de araç viteste olarak gözüküyorsa debriyaj aksiyoneri arızalıdır. Kolay gelsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macemre

    Servis cihazı hata kodlarını okur, "debriyaj aksiyoneri konumu hatalı" gibi bir hata verir cihaz. Bazen bu kodu vermeyedebiliyor. Çünkü cihaz, aksiyoneri vitese takıp kontrol ediyor, taktım zannediyor ama vites hala boşta olabiliyor. Aksiyoner arızasını anlamanın kolay yolu araç cihaza bağlanacak ve "debriyaj aksiyoneri alıştırması" komutu verilecek. Bu işlem "başarısız" olarak sonuç veriyorsa aksiyoner arızalıdır. Sorununuz karmaşık değil, araç vitese geçmiyorsa(vites konumuna alındığında bile boşta imiş gibi ise) ve göstergelerde de araç viteste olarak gözüküyorsa debriyaj aksiyoneri arızalıdır. Kolay gelsin.

    Teşekkür ederim hocam , dediğim gibi bunları söyledim babama , dediğiniz parçayı değişmişler . Yine sonuç aynı .

    Dediğiniz gibi babamın demesine göre bilgisayara bağlayıp vites geçişleri sağlanıyormuş ama araç gitmiyor .

    Bu gün servise görütecekti bakalım ne diyecekler .




  • Sizin anlatımınıza göre baskı balata değişmiş. Debriyaj aksiyoneri başka bir parça. Ayrıca debriyaj aksiyoneri değiştikten sonra cihaza bağlanıp alıştırma yapılmazsa yani yeni aksiyoner araca tanıtılmazsa araç yine vitese geçmeyecektir. Bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macemre

    Sizin anlatımınıza göre baskı balata değişmiş. Debriyaj aksiyoneri başka bir parça. Ayrıca debriyaj aksiyoneri değiştikten sonra cihaza bağlanıp alıştırma yapılmazsa yani yeni aksiyoner araca tanıtılmazsa araç yine vitese geçmeyecektir. Bilginize.

    Hocam baskı balata değişmiş , babama bahsettiğiniz aksiyoneri söyledim, oda tamircisine söyledi aksiyonerde değiştirdik demiş . Ayrıca servisten bilgisayar ile ayarlama yapmaya çalışmışlar, bilgisayardan kontrol ederken şanzımandan ses geliyor vitese geçiyor ama araç yürümüyor .
  • 2011 corolla'da da aynı olayı yaşamıştık aynı mmt şanzımandı bizdeki de vites ayırıcısı mı ne bozulmuş 1000 küsür liraya yaptırabilmiştik 4 ay önce...
  • Zamanında söyledim servise götür diye , inat etti ben servise para vermem diye , şimdi o kadar uğraştan sonra servise götürecek mecbur .

    Şimdilik yapabilecek bir şey yok servisten farklı kişiler farklı cihazlar ile denemişler ama herşey normal diyorlar .

    Tek çözümü servis , bir kaç güne neyi var anlıyacağız .
  • 1.4 dizelin 190nmlik eşsiz torkuna dayanamamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    1.4 dizelin 190nmlik eşsiz torkuna dayanamamış

    Hocam ne amaçla söylediniz bilmiyorum ama , biz arabanın vitesin tutun , motoruna , tekerine kadar herşeyine güveniyoruz , ve seviyoruz . 220 binde her türlü koşulda bizim isteklerimize cevap veren bir aracın ufak bir hata nedeniyle bu hale gelmesi arabanın suçu değil .

    Ben bu milleti anlamıyorum onu eleştri bunu eleştri onu kötüle bunu kötüle . Size göre bir araba nasıl olmalıdır merak ediorum .

    300 NM TORK 150 BG BİR ARABA OLSUN AMA AZ YAKSINMI İSTİYORSUNUZ .

    Dediğim gibi Biz arabamızın motorundan gayet memnunuz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARTHUR. -- 1 Ağustos 2016; 13:08:48 >
  • ARTHUR. kullanıcısına yanıt
    ilk mesajda dsg olsa herkes yazardı gerekli gereksiz demiş ya ben de bu konu da bu durumdan mahrum kalmasın dedim.
    320nm 136hp astra k az yakıyor amacı da az yakmak ve tatmin edici performans vermek.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.