Şimdi Ara

2004 GolfV 102BG Hangi LPG?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Sevgili dostum 2012 model Volksagen Golf 1.4 TSI 122 beygir...Emer Marka Tüp Takılı Bu araçta.Kesinlikle gram hata yok..Montaj konusunda araça lpg varmı yokmu anlayamazsın..İşimize ve müşterilerimize önem veriyoruz..

    Saygılarımla

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Fotograftaki araç Ford Focus LFT ve SFT değerleri görüldüğü gibi 0.0
    Bu şekilde lpg kalibrasyonu yapılmış araçlarda ne motor ikaz lambası ,ne yakıt şikayeti ,ne performans sorunu ne de lpg kaynaklı motor arızaları meydana gelir.Bilgilerinize...

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??


    Bu aralar fazla vakit ayıramıyorum, teknik detaylara şimdilik fazla girmeden;

    @Mehmet bey, 80 - 90 - 100 - 110 km hızlarda 30'ar saniye kalarak çekilmiş 2 dakikalık video görmeden malesef söylediklerinize inanmam.

    @Murat bey, wideband olmadan afr'yi bulabileceğinizi söylediniz, teknik bir makale yada patent başvurunuz var mı acaba? AFR için geçerli tek doğru yok wideband sistemlerdir. Kimi hava akış metreden afr hesaplar, kimi başka yollardan, bunlarda geçerlidir ama wideband kadar nokta atış değildir, ciddi sapmaları vardır. Sapmaları önemsenmeyecek boyutta olsalardı direk ecu'lar afr hesabına hava akışmetreden yada başka yollardan giderdi, çoğu araçta dar bant 2 adet oksijen sensörü olduğuna göre bu maliyetin bir nedeni var, kaldı ki bunlar dar bant sensörler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Fotograftaki araç Ford Focus LFT ve SFT değerleri görüldüğü gibi 0.0
    Bu şekilde lpg kalibrasyonu yapılmış araçlarda ne motor ikaz lambası ,ne yakıt şikayeti ,ne performans sorunu ne de lpg kaynaklı motor arızaları meydana gelir.Bilgilerinize...

     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??


    Bu aralar fazla vakit ayıramıyorum, teknik detaylara şimdilik fazla girmeden;

    @Mehmet bey, 80 - 90 - 100 - 110 km hızlarda 30'ar saniye kalarak çekilmiş 2 dakikalık video görmeden malesef söylediklerinize inanmam.

    @Murat bey, wideband olmadan afr'yi bulabileceğinizi söylediniz, teknik bir makale yada patent başvurunuz var mı acaba? AFR için geçerli tek doğru yok wideband sistemlerdir. Kimi hava akış metreden afr hesaplar, kimi başka yollardan, bunlarda geçerlidir ama wideband kadar nokta atış değildir, ciddi sapmaları vardır. Sapmaları önemsenmeyecek boyutta olsalardı direk ecu'lar afr hesabına hava akışmetreden yada başka yollardan giderdi, çoğu araçta dar bant 2 adet oksijen sensörü olduğuna göre bu maliyetin bir nedeni var, kaldı ki bunlar dar bant sensörler.

    Alıntıları Göster
    @MSCİ
    Sizin için 2 dakika değil 5 dakika çekerim sorun değil :) Ama şuan şehir dışındayım 2 hafta sonra videonuzu burdan yayınlarım.Hayırlı işler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    @MSCİ
    Sizin için 2 dakika değil 5 dakika çekerim sorun değil :) Ama şuan şehir dışındayım 2 hafta sonra videonuzu burdan yayınlarım.Hayırlı işler

    Alıntıları Göster
    Benim acelem yok, hele bu aralar yoğunluktan hiç yok Mehmet bey :)

    5. vites her devir aralığında ve her motor yükünde sıfır yapabildiyseniz helal olsun, iyi uğraşmışsınızdır. Sizden başka bunu yapacak kişi sayısıda bir elin parmaklarını geçmez, her montaj yapılan aracada bu kadar hassas ayarıda kimse yapmaz. Olduğu yerde 3 kere gaza basılır gönderilir. Bu nedenle dediğim gibi OBD sistemler daha avantajlıdır. Open loop konusunda nokta atış için wideband olmazsa olmaz.





  • Burada tıpkı ozanlarımız gibi tatlı bir rekabet ve bilgi atışması var...

    Çok faydalı bilgiler...

    Takipteyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Bu motor BSE kodlu motor mu? Prins firmasi bu motorda subap sorunu oldugunu soyluyor....

    Prins Kara Liste




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Bu motor BSE kodlu motor mu? Prins firmasi bu motorda subap sorunu oldugunu soyluyor....

    Prins Kara Liste
    Benim bildiğim 102 hp olanlar "hitler motor" dedikleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Benim bildiğim 102 hp olanlar "hitler motor" dedikleri

    Alıntıları Göster
    Sonucunu merakla beklediğim,bilgilendirici güzel bir tartışma olmuş.Mscsi arkadaşın baştan mümkün değil dediği şeyi anladığım kadarıyla Mehmet Bey mümkün hale getirmiş.Eklenecek video ile son nokta konacak gibi duruyor.İnşallah bütün Brc bayileri böyledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sonucunu merakla beklediğim,bilgilendirici güzel bir tartışma olmuş.Mscsi arkadaşın baştan mümkün değil dediği şeyi anladığım kadarıyla Mehmet Bey mümkün hale getirmiş.Eklenecek video ile son nokta konacak gibi duruyor.İnşallah bütün Brc bayileri böyledir.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, iyi okumadınız sanırım, bunun her araca yapılması imkansız, her montaj için kimse yola çıkıp trim eşitlemez, kaldı ki dediğim gibi Türkiye'de bunu yapacak adam sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden OBD diye ısrar ediyorum. Aynı şekilde open loop haritalandırması wideband olmadan %100 doğrulukla yapılamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, iyi okumadınız sanırım, bunun her araca yapılması imkansız, her montaj için kimse yola çıkıp trim eşitlemez, kaldı ki dediğim gibi Türkiye'de bunu yapacak adam sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden OBD diye ısrar ediyorum. Aynı şekilde open loop haritalandırması wideband olmadan %100 doğrulukla yapılamaz.

    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Bu motor BSE kodlu motor mu? Prins firmasi bu motorda subap sorunu oldugunu soyluyor....

    Prins Kara Liste

    Prins Kara Liste dediniz açılımını yaparmisiniz.

    1-Türkiye'deki motor Kodu araçlarla Aynı mı ?

    2-Prins'den araç varmı?

    Biz bu araçlara 2004'den beri montaj yapıyoruz şimdiye kadar daha subaplari bırakın arıza lanbasi yakan yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntıy: Prins-Teknik


    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Bu motor BSE kodlu motor mu? Prins firmasi bu motorda subap sorunu oldugunu soyluyor....

    Prins Kara Liste

    Prins Kara Liste dediniz açılımını yaparmisiniz.

    1-Türkiye'deki motor Kodu araçlarla Aynı mı ?

    2-Prins'den araç varmı?

    Biz bu araçlara 2004'den beri montaj yapıyoruz şimdiye kadar daha subaplari bırakın arıza lanbasi yakan yok.

    Linkin ustune basiyorsunuz, orada Prins firmasina ait bir pdf formatinda dosya cikiyor. Mobil degil de laptopdan bakarsaniz, gorebilirsiniz. Made in Mexico headlerde goruluyor diyor. Jetta/Boralar uzun suredir Meksikada yapiliydor. Golflerde BSE motor 2005 MY itibari ile kullaniliyor. Subab problemi derken, hem subap hem de subap yuvalari (valve seat).

    Sizde bu liste yok mu? Bu listede mesela 2004 ustu Opel, Toyota vasitalar (Flashlube ile bile), bu forum da cok tartisilan 1.6 Ford Focuslar vs. var. Hatta Megane 2 1600 motor var, bu motor simdiki Fluencela da ayni herhalde.

    Dacia Loganlarda da problem var. Hatta, fabrikadan LPG ile gelenlerde bile var. Renault da kabul ediyor, cok basacaksaniz benzine alin tavsiye ediliyor, mesela belli bir devrin ustunde benzin ile calistirin diyor. BRC deki VSR ozelligi denen sey.

    "Renault mümkün motor hasari icin uyarır. Dacia Logan MCV ve Sandero ile yuksek hizda veya ağır yükle benzine geçmelisiniz. Gazla kullanim Dacia garanti süresini kisaltir. Logan MCV ve Sandero icin Dacia-Renault itiraf ederki bazı durumlarda LPGde kullanilmamalidir.
    "
    Autobild Alamanca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, iyi okumadınız sanırım, bunun her araca yapılması imkansız, her montaj için kimse yola çıkıp trim eşitlemez, kaldı ki dediğim gibi Türkiye'de bunu yapacak adam sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden OBD diye ısrar ediyorum. Aynı şekilde open loop haritalandırması wideband olmadan %100 doğrulukla yapılamaz.

    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...

    Her filtre değişime gelen araçla yola çıkıp ayar mı yapıyorsunuz? Yoksa olduğu yerde mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, iyi okumadınız sanırım, bunun her araca yapılması imkansız, her montaj için kimse yola çıkıp trim eşitlemez, kaldı ki dediğim gibi Türkiye'de bunu yapacak adam sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden OBD diye ısrar ediyorum. Aynı şekilde open loop haritalandırması wideband olmadan %100 doğrulukla yapılamaz.

    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...

    Her filtre değişime gelen araçla yola çıkıp ayar mı yapıyorsunuz? Yoksa olduğu yerde mi?

    Bugüne kadar 10 adetin üzerinde AEB OBD Cihazını boşa bozmadık :) Evet filitre değşimine gelen her araca ; yakıt konusunda şüphelerim var diyen her araca yol ayarı yapıyorum.Benim servisimde rolantide gaz ayarı yapılmaz! Her zaman karşı çıkmışımdır ve rolantide gaz ayarı yapanları kahve falına baktıklarını iddia etmişimdir.Servisimize gelen müşterilerimiz bu konuda ne kadar hassas olduğumu bilir.
    Bu arada arızalanan OBD kablolarının tamirini yapabiliyor musnuz sayın msci? Elimizde bir çok obd kablosu var ; soket girrişinden kopuk ,genelde lehimliyoruz ama bir süre sonra malesef artık iş görmez duruma geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, iyi okumadınız sanırım, bunun her araca yapılması imkansız, her montaj için kimse yola çıkıp trim eşitlemez, kaldı ki dediğim gibi Türkiye'de bunu yapacak adam sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bu yüzden OBD diye ısrar ediyorum. Aynı şekilde open loop haritalandırması wideband olmadan %100 doğrulukla yapılamaz.

    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...

    Her filtre değişime gelen araçla yola çıkıp ayar mı yapıyorsunuz? Yoksa olduğu yerde mi?

    Bugüne kadar 10 adetin üzerinde AEB OBD Cihazını boşa bozmadık :) Evet filitre değşimine gelen her araca ; yakıt konusunda şüphelerim var diyen her araca yol ayarı yapıyorum.Benim servisimde rolantide gaz ayarı yapılmaz! Her zaman karşı çıkmışımdır ve rolantide gaz ayarı yapanları kahve falına baktıklarını iddia etmişimdir.Servisimize gelen müşterilerimiz bu konuda ne kadar hassas olduğumu bilir.
    Bu arada arızalanan OBD kablolarının tamirini yapabiliyor musnuz sayın msci? Elimizde bir çok obd kablosu var ; soket girrişinden kopuk ,genelde lehimliyoruz ama bir süre sonra malesef artık iş görmez duruma geliyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, malesef artık onarım yapmıyorum, lpg kablo işini zaten devrettim. Chip tuning ile uğraşıyorum.

    Onarım için gelen ve onardığımız cihazlar oldu, eğer kopmalarda data hatlarına akü voltajı gelmediyse soket değişimi ile kurtarabilirsiniz, elektronikçilerde soketleri mevcut. Kablo dizilimini sağlam olan cihazın kablosunu ölçerek çıkartabilirsiniz. Soket bulamazsanız görselini mail atın buradan gönderirim ben. (2 tip oluyor, pin sayısını söylesenizde olur)

    Tavsiyem BT Elm cihaz alıp cep telefonu ile verilere ulaşın, kablo her zaman sorun olmuştur, kablosuz çözümler daha uzun ömürlü.

    Dediğim gibi her araca yapıyorsanız helal olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, malesef artık onarım yapmıyorum, lpg kablo işini zaten devrettim. Chip tuning ile uğraşıyorum.

    Onarım için gelen ve onardığımız cihazlar oldu, eğer kopmalarda data hatlarına akü voltajı gelmediyse soket değişimi ile kurtarabilirsiniz, elektronikçilerde soketleri mevcut. Kablo dizilimini sağlam olan cihazın kablosunu ölçerek çıkartabilirsiniz. Soket bulamazsanız görselini mail atın buradan gönderirim ben. (2 tip oluyor, pin sayısını söylesenizde olur)

    Tavsiyem BT Elm cihaz alıp cep telefonu ile verilere ulaşın, kablo her zaman sorun olmuştur, kablosuz çözümler daha uzun ömürlü.

    Dediğim gibi her araca yapıyorsanız helal olsun.

    Tavsiye için teşekkürler.Selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntıy: Prins-Teknik


    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alim44

    Merhaba Arkadaşlar..
    2004 model golfV 102 beygir modeli var... lpg taktırmak istiyorum.. bazı firmalar OBD taktırman lazım diyor ışık yanmasın diye.. bazıları normal lpg olur diyor..
    Lovato taktırmak istiyorum.. fikir beyan ederseniz sevinirim... teşekkürler şimdiden..

    Bu motor BSE kodlu motor mu? Prins firmasi bu motorda subap sorunu oldugunu soyluyor....

    Prins Kara Liste

    Prins Kara Liste dediniz açılımını yaparmisiniz.

    1-Türkiye'deki motor Kodu araçlarla Aynı mı ?

    2-Prins'den araç varmı?

    Biz bu araçlara 2004'den beri montaj yapıyoruz şimdiye kadar daha subaplari bırakın arıza lanbasi yakan yok.

    Linkin ustune basiyorsunuz, orada Prins firmasina ait bir pdf formatinda dosya cikiyor. Mobil degil de laptopdan bakarsaniz, gorebilirsiniz. Made in Mexico headlerde goruluyor diyor. Jetta/Boralar uzun suredir Meksikada yapiliydor. Golflerde BSE motor 2005 MY itibari ile kullaniliyor. Subab problemi derken, hem subap hem de subap yuvalari (valve seat).

    Sizde bu liste yok mu? Bu listede mesela 2004 ustu Opel, Toyota vasitalar (Flashlube ile bile), bu forum da cok tartisilan 1.6 Ford Focuslar vs. var. Hatta Megane 2 1600 motor var, bu motor simdiki Fluencela da ayni herhalde.

    Dacia Loganlarda da problem var. Hatta, fabrikadan LPG ile gelenlerde bile var. Renault da kabul ediyor, cok basacaksaniz benzine alin tavsiye ediliyor, mesela belli bir devrin ustunde benzin ile calistirin diyor. BRC deki VSR ozelligi denen sey.

    "Renault mümkün motor hasari icin uyarır. Dacia Logan MCV ve Sandero ile yuksek hizda veya ağır yükle benzine geçmelisiniz. Gazla kullanim Dacia garanti süresini kisaltir. Logan MCV ve Sandero icin Dacia-Renault itiraf ederki bazı durumlarda LPGde kullanilmamalidir.
    "
    Autobild Alamanca

    Ben'de 10 yıldır var liste bende 8 yıldır montaj yapıyorum. Şimdiye kadar hiç bir subap yakan araç olmadı.

    Prins Valve care sistem aracınızda veya çevrenizde kullanan varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...

    Mehmet Bey bu ayarlar sadece sizin servise ait değildir inşallah.Yetkili bütün Brc servisleri bahsettiğiniz ayarlardan haberdardır umarım.Yani cevaplarınızı bizim servis değilde bütün yetkili Brc servisleri böyledir diye genelleyebilirmiyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    Videoyu şehir dışından döndüğümde inşallah çekeceğim ,umarım meşhur olmayız :::) Bu arada bu ayarları inanın her montaj yaptığımız araç bir kenara ; filitre değişimine gelen her araca yapıyoruz.Selamlar...

    Mehmet Bey bu ayarlar sadece sizin servise ait değildir inşallah.Yetkili bütün Brc servisleri bahsettiğiniz ayarlardan haberdardır umarım.Yani cevaplarınızı bizim servis değilde bütün yetkili Brc servisleri böyledir diye genelleyebilirmiyiz?

    Alıntıları Göster
    ne yalan söyleyeyim ben her servisin bu kadar bilgili olduğunu sanmıyorum. motor bilgisi olmadan lpg ustası olduğunu iddia eden bir sürü kabzımal var piyasada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Sayın Murat Şehirlioğlu hoşgeldiniz,verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim;
    Murat HOCAM her zaman son sözü söyler ama ben de Murat Hocam'dan öğrendiklerimi burdan paylaşmak isterim.
    Burdaki konu open loop'ta lpg ayarının yapılıp yapılamayacağı yönündeydi.Bildiğim kadarıyla farklı markalarda open loopta ayar yapılmadığını biliyorum fakat BRC MY11 Plug and Drive yazılımında open loop'ta lpg ayarı yapabiliyoruz.
    Öncelikle motorun iki döngüsü vardır ; bunlardan birincisi closed loop yani kapalı döngü ,diğeri ise open loop açık döngüdür ; closed loop'ta araç oksijen sensöründen aldığı verileri kullanarak yakıt düzeltmeleri yapar ; Open Loop’ ta ise aracın oksijen sensörü devreden çıkar ve benzin ecüsü herhangi bir düzeltme yapmaz. Ne hava yakıt geliyorsaolduğu gibi yanar ve egsozdan atılır.Open-loop 'a motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir. Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır(Yarışlara katıldığım turbo civic'te durum böyle:). Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır.
    BRC’ deki open-loop ayarı işte bu bölgede dahi bize kalibrasyon ayarı yapma imkanı verir. Nerede open-loop olduğunu haritada görüp, ona göre yakıt haritasında istediğimiz düzeltmeleri yapabiliriz.

    open loop a girince artık enjeksiyon sürelerine göre ayar yapmanın bir anlamı olmaz çünkü benzin sistemi lambda sensöründen gelen bilgiye bakmaz. Benzin ECU sundaki harita, lambda = 1 olacak şekilde sürekli güncellenir, open-loop da benzin ECU su bu haritadaki değeri alır, %20 zenginleştirir ve yakıtı buna göre gönderir, böylece lambda = 0,80 olduğunu varsayar.
    Gazda open-loop da 0,90 lambdayı yakalamak için neler yapmalıyız???

    Önce motorun open-loop a girdiği bölge tespit edilmeli, hangi devirden sonra giriyor. Open-loop'a girildiği zaman lambda sensörü artık yukarı aşağı hareketler yapmaz tamamen yukarıda yani 0,8-0,9 volt civarında kalır (lambda küçük 1, zengin). Bu bölgede gaza geçilir ve fakirleştirme yapılır ta ki lambda sinyalinin fakire düştüğü anı yakalayana kadar. Bu noktada lambda = 1 kabul ediyoruz.
    Hedefimiz lambda = 0,90 dolayısıyla bu noktadaki ayarı %10 zenginleştiririz ve biz de lambdanın 0,90 olduğunu varsayarız. Open-loop ayarı en son, gerçek ayar kusursuz yapıldıktan sonra yapılmalıdır. Eğer kalibrasyon ayarını doğru yapmadan open-loop ayarı yapılırsa, araç bir süre sonra haritasını değiştirecek dolayısıylada bizim lambda = 0,90 varsayımımıza göre yaptığımız ayar geçerliliğini yitirecek ve tam gazda performans sorunları ortaya çıkacaktır.

    BRC PLUG AND DRİVE yazılımının SÜRÜŞ KONFORU bölümünde O.L (OPEN LOOP'TA) DE FAKİRLEŞTİRME BÖLÜMÜ MEVCUTTUR.Bu bölümde yukarda anlattığımız bilgiler dikkate alınarak yapılacak lpg kalibrasyonunu sonucunda hem aracın performansı daha iyi olacaktır hem de daha az bir yakıt sarfiyatı sağlanacaktır.
    Benim bu başlığın en başından buyana söylediğim OBD li akıllı kitler yerine AKILLI USTALARIN YAPACAĞI lpg kalibrasyonu ile daha verimli sonuçlara ulaşabiliriz ; ayrıca OBD li kitlerin otomatik olarak arızayı silip sürücüyü kandırmasını da engellemiş oluruz.Benim de bu konu hakkında söyleyeceklerim bu kadardır.Selamlar; hayırlı işler

    Mehmet bey, bu değerli bilgiler için teşekkürler.

    Sizin bu bilgilerden yola çıkarak bir soru sormak istiyorum;
    LPG ayarını kendi yapan arkadaşlar arasında şöyle bir söylem var, aracın yüksek devirlerde fakirde kalmaması için lpg haritasında 8ms'deki değerleri alttaki 10,12,14,16,18 ms değerlerine kopyalayın diyorlar.

    Normal kalibrasyon yaptığımızda haritaya baktığımızda 8ms'in altındaki bölgelerde değerler azalıyor. 10ms'de yaklaşık %10 azalıyor, yani fakirleştiriliyor, 12ms sonrasındakilerde bir %10 daha azaltılıyor.
    Kalibrasyon harici "MAP RESET" yaptığımızda da durum aynı.
    Örneğin, MAP RESET sonrası kendi OMVL lpg programımda şöyle bir harita çıkıyor;


     2004 GolfV 102BG Hangi LPG??


    gördüğünüz gibi 8ms altındaki bölge 10 ms'de azalıyor, sonra 12 ms'de daha da azalıyor.
    Bu şekilde bırakınca, araç bu bölgelerde fakire düşüyor. STFT (Kısa süreli yakıt düzeltmesi) %10, %15 (fakir karışım) civarlarına geliyor.
    Genelde gaza fazla yüklendiğimizde ya da dip gaz yaptığımızda ancak enjeksiyon süresi 10ms'i aşıyor.
    Büyük ihtimalle araç open-loop'a giriyor.

    BRC hariç kitlerde sizin de dediğiniz gibi open-loop'a özel bir ayarlama yok. OBD bağlantısı da mevcut değil malesef.

    Bu durumda 8ms'den yukarıdaki değerleri nasıl ayarlamak lazım? STFT ve LTFT 0'a denk gelecek şekilde mi ayarlayalım tamamını? yoksa yüksek ms'lerde bir miktar fakir mi bırakalım?

    Uzun yolculuklarda yüksek devirlerde, dağ bayır giderken burdaki ayarlama motorun sağlığı ve aracın performansı açısında çok önemlidir diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.