Şimdi Ara

2004'te 0 aldığım araç bugun boyalı çıktı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
2.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyasir45

    hocam üzüldüm gerçekten ayrıca araban gerçekten çok temiz yani aslında belli arabanın yıpranmamış olduğu, umarım bir hatadır ve kanıtlayabilirsiniz satarken.

    Sağolun desteğiniz için zaten kullanırken ve motoruna bakıldığında temiz olduğunu gorduler ama boya çıkınca vazgeçildi tabi. Umarım kanıtlarız
  • Cihazlar arızalı olabiliyor, göz ile kontrolde anlaşılmaz eğer fabrikasyon boya ise. Diğer şeyleri arkadaşlar yazmış.
  • siklopentan S kullanıcısına yanıt
    Hocam o boya kodu da olabilir forumda biri o resmi vermişti ama araştırdım o boya kodu galiba.

    Şöyle bir şey var:
    2kg boya kullanılmaktadır ve su bazlı boyalarda pislik kalınlık yoktur çok ince bir boyadır
    gelelim konumuza aracında neden iki kat boya çıkıyor su bazlı boya olduğundan ortamda yani çalışanlarda ve araç üzerinde tam temizlik yapılmadığında veya astar zımpara da iyi zımpara yapılmadığından ve aracı iyi silinmemesinden veya da araç boya kurutma kabininde fazla kaldığında araç boyadan çıktığında açılmalar olmaktadır bu araçlara pasta cilayla kurtarmıyorsa araçlar tekrardan iki kat boyaya gider ve araç boyadan çıktığında sizin tahmin edemeyeceğiniz özel ışıkların altından incelenmektedir eğer boya kalite kontrol elemanı araçta kusur bulursa laboratuar teknisyeni gelip araca bakıyor boyayı ölçüyor boya altındaki tozları bile görmektedir eğer boya ok değilse araç hurdaya ayrılmaktadır. her araç banta girmeden presten başlayıp fabrikadan gidesiye kadar sigortalıdır ve yasal belli bir zor.

    Şöyle bir şey varmış.

    Birde şu var:
    Boyahane fırınlarında bazen anlık olarak ısı düşüşleri meydana gelebiliyor, bu yüzden ilk kat boya tam olarak pişirilemiyebiliyor. Bu yüzden 2. kat boyayı atarak hem alt katmanı hemde üst katmanı ideal sıcaklıkta tekrar pişirilebiliyor.

    Bu durumda avantaj ve dezavantaj var.

    Araç kaza yaptığında kaportada ilk boya katmanı altında astar bulunmadığı için ilk boya katmanında kolay şekilde kurtulup son kat boya atabiliyor.


    Bu durumda avantaj ve dezavantaj var.

    Araç kaza yaptığında kaportada ilk boya katmanı altında astar bulunmadığı için ilk boya katmanında kolay şekilde kurtulup son kat boya atabiliyor.

    Avantajı ise:

    Aracınızı sürttüğünüzde yada çizdiğinde bu çiziğin fark edilmesini zorlaştırıyor yada pasta cilada çiziğin altında hala boya olduğundan dolayı daha kolay kapatabilmesine olanak sağlıyor.

    Aslında bu çok önemsiz bir sorundur.


    Kaynak:http://otorapor.blogspot.com.tr/2013/01/otomobillerde-fabrika-cksl-cift-kat-boya.html



    Bu durumda şu gibi bir haberde var inceleyin derim:
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 15 Mart 2014; 19:06:12 >




  • Gerçekten çok yardımcı oldunuz çok teşekkürler. C-max lerin boya kalınlığı okuduğuma gore normalin biraz üstünde oluyormuş 180 mikron civarı olabiliyormuş. Belki bizim arabaya yeni boya koruma yapılmış olması ve tozun da etkisiyle 200 çıkmıştır

    Fabrikasyon olduğunu kanıtlarsak gerçekten çok iyi olacak umarım otokoç bu konuda yardımcı olur.
    Işık tuttuğunuz için tekrar sağolun kimsenin başına gelmez umarım boyle bir durum
  • Yakın zamanda vax işlemi(boya koruma) uygulanmış olabilir mi?Hammaddesi mum olduğu için belki boyayı kalınlaştırmıştır.
  • hocam geçmiş olsun moral bozucu bir durum olmuş.. araca kalın pasta cila yaptırsanız istediğiniz değere düşmezmi acaba aklıma bu geldi :) sonuçta pasta aracın boyasından azda olsa inceltme yapar.. hem arabada parlamış olur :D
  • siklopentan S kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim hocam bir konuda okuduğuma göre VW servisi buna dair bir belge vermiş.
    Servis size zorluk çıkaracağını sanmam.
    Ama boyanmadığına karşı tarafı ikna etmek gerek.
    Boya kalın olması da iyi bir şey olduğunu bilen biri ise güzel satılır.
    İnşallah galericile bu araçları bulup sonradan çift kat boyalı diye pahalıya satmaya çalışmaz
  • Merhabalar,

    Aynı durum benim başıma da gelmişti. Sıfır kilometre 2008 aldığım Clio (Ankara'nın çok bilinen Reno Bayii) tavanı satarken boyalı çıktı. Alıcı İstanbuldan gelmişti iki kişi ve ben yolculuk masraflarını karşılamak zorunda kalmıştım. Diğer büyük Reno bayiine gösterdim ve onlar üretim esnasında bu gibi durumlar olabiliyor dediler. Muhtelif sebeplerden bazı parçalar tekrar boyana biliyormuş.

    Moral bozukluğunuzu çok iyi anlıyorum. Geçmiş olsun
  • Hocam focus almak icin aracı kaporta boya ustasına götürdük araç komple boyalı dedi. Tan oto boya kaporta bölümüne gittik.aracin tüm yüzeyi ölçüldü. Rapor halinde Ford merkezine gönderdik ve aracın fabrika çıkışı boya degerlerin ile ayniymis.Anliyacaginiz arabanın orjinal boyası mikron değerleri 250-300 arası değişiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 2011 beyaz focus hb iminde boyası kalindi ve ayrica boya koruma vardı. Alan kişi ekspertiz yaptirdiginda boyanin kalın olduğu ama fabrikadan böyle çıktığı belirtildi, kapıda olan yarim parça boyanin kalınlığı çok daha fazla çıkınca anlamış da olabilirler. Yani aracinizda komple tekrar boya değil fabrikasyon olma ihtimali yüzde 99 bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boya makinesi bozuktur muhtemelen. biz 2007 de sıfır aldığız jettamızı satarken ix35 almak istedik galerideki ekspertiz arabaya taksi çıkması muamelesi yapmıştı
  • Konusulan olcu birimi hakkinda bilgi vermek gerekirse , 1 mm 100 mikrondur . Mikron mm nin yuzde biri oluyor . 50 mikron yarim milimetre, 200 mikron 2 milimetre oluyor .

    Konu disi ama araclarda 2 mm kadar kalinlikta boya oldugunu tahmin etmiyordum ? Varmiymis o kadar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oo ford araçlarının neredeyse %40 çift kat boyalı olarak (çift kat demeyelim de kalın olarak diyelim) fabrikadan çıkar. Bize expertize gelen araçlarda da çıkıyor. Farklı markalarda da oluyor kalın boya mevzu.

    Ya expertiz yapan yer dangalak bu konuyu bilmiyor ya da aracı gözle inceledi boya pisliklerini, zımpara izlerini gördü ve gerçekten boyalı.
  • Geçmiş olsun,

    Bu tarz konularda bildiklerimi yazsam, birçok firma tarafından mahkemelik hâle gelirim. TIR'dan indirilme sırasında devrilen araçlar mı desem, bayiye ait stok sahasında çizilenler mi yoksa gümrükte hasar görenler mi... Daha neler neler var ama şu kadarını söyleyeyim, Türkiye'deki sıfır zannedilen birçok araçta hasar ve boya mevcut. Bu sebeple, Türkiye'de sıfır arabaya bile yanaşmamak lâzım.
  • Bizim de başımiza benzer bir olay gelmişti 2009 model ford focus araçta fabrikasyon hata sebebiyle 2 kat boya çıktı. Ford piyasa fiyatının 500 tl kadar fazlasını verip aldı aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun
    bu Ford boya işini beceremiyormu
    ne çok boya hatali araç cikarmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick0

    Bizim de başımiza benzer bir olay gelmişti 2009 model ford focus araçta fabrikasyon hata sebebiyle 2 kat boya çıktı. Ford piyasa fiyatının 500 tl kadar fazlasını verip aldı aracı.

    şaka gibi ya
  • Bizimde sattığımız 2012 model X6 sağ ön kapısı boyalı çıkmıştı, alıcıya rezil olduk. Sırf o boya yüzünden 15.000TL ucuza verdik arabayı, 185.000'e gitti.
  • Geçmiş olsun aynı sıkıntı benim annemin aracında da var 2007 de ilk sahibi olarak aldığımız araçta malesefki boya kalınlığı 220 çıkıyor. Fabrikada iki kez boyandığını söylüyor expertiz ve orjinal diye yazıyor.
  • pekı arkadaslar bunu cıhaz dısında usta el yordamıyla gozle parlamalar kırmızılık mavılıkler boya toz kalıntıları ıle gorebılır mı? 2 kat boyanın 2.katı basıtce mı atılıyıor? bnm aracımı ınceleyen ılk usta boyasız 2.usta neredeyse komple boyalı demedıgı kaldı :) kapı ıclerı kaput altı camurluklar tamponlar vsvs.kaydı kuregı yok

    aldıgım adamdakı özguven 1 mılyoındu ıstedıgın yere goturelım dedı kı guvendımde

    ayrıca her taraf boyalı nasıl olabılır dıyorum hayır ılk ıkı sene kaskoyla bınmıs adam ustanın bahsettıgı kadar boya cıksa yada degısen olmus olsa kaskodan yaptırır kaskoya verecegı meblag tamam artar ama rahat bı kasko parasından daha cogunu boyama ıslemıne kım verır ve bu kadarda olamaz dıyorum ıllakı bı kayıt olurdu:S
    tırdan dusen arac olsa yıne amenna da bunu nasıl ogrenebıulırım kı? ıstanbulda bu konuda boya uzerıne bı expertız var mı? neyın ne oldugunu soyelyebılecek?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.