Şimdi Ara

2005 1.6 At Lancer Yakıt Değerlerim (Lpg ile)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
10.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba

    Mayıs Ayında aldığım aracıma Temmuz ayında takdırdığım Zavolli marka lpg ile 14 bin km. devirdikten sonra yakaladığım yakıt değerlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Bazı arkadaşlar forumda Lancerların yakıt değerlerine ilişkin sorular sormakta bende Lpg li değerler konusunda örnek olması amacı ile aşağıdaki değerleri sizlerle paylaşıyorum.

    En son yaptığım 33Lt lik full depo Lpg ile 460 Km yol yaptım. Bu km nin sonunda lpg sistemim iki kez ikaz edip benzine geçti son bir kez daha lpg ye manual geçirip depoyu tamamen boşaltım. Bunla birlikte 467 Km Yol yaptım. Yol şartları ise yaklaşık olarak %75 şehiriçi %25 şehir dışı. Kullanım şartlarım ise kalkışlar genelde 2. vites ve normal hızlanma ile 2200 devir max. 90km. olmak üzere bu hızın üzerine çıkılmadı. Depomu Menemen çıkışındaki Shell istasyonundan 1lt=1.79 tl den doldurdum. bu bilgiler eşliğinde yakıt değerlerim ;

    33 LT /460 = 0,0717391304347826 Lt.

    0,0717391304347826 * 1.79 = 0,1284130434782609 tl.

    Hesaplamamda yanlış var ise lütfen düzeltin bende bundan sonraki hesaplarım da bu hatayı düzelteyim.

    Son olarak araçlarımızın yakıt değerleri tamamen yol şartları yakıt kalitesi ve sürücü ile direk orantılıdır. Yukarıdaki değerler benim dikkatli kullanımım sonucunda alınmış değerlerdir. Ayda yaklaşık 3500km yol yapan biri olarak aracımdan çok memnunum . 15000 km de bir Lpg bakımı var ve sadece 1000km kaldı bakıma ancak suan memnunum götürüp götürmeme konusunda oldukça kararsız kaldım.







  • Degerleriniz cok guzel, ayrica paylasim icin tesekkurler.

    Bakim meselesine gelince, bence memnunsaniz goturmenize gerek yok. Zaten LPG filtresini degistirip ayar yapip gondericekler. Gazi temiz yerden aliyorsaniz filtreyi daha uzun sure kullanabilirsiniz. LPG ayari, ariz lambasi vs. gibi problemleriniz yoksa bence hic dokunmamakta fayda var.

    Kazasiz belasiz surusler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Degerleriniz cok guzel, ayrica paylasim icin tesekkurler.

    Bakim meselesine gelince, bence memnunsaniz goturmenize gerek yok. Zaten LPG filtresini degistirip ayar yapip gondericekler. Gazi temiz yerden aliyorsaniz filtreyi daha uzun sure kullanabilirsiniz. LPG ayari, ariz lambasi vs. gibi problemleriniz yoksa bence hic dokunmamakta fayda var.

    Kazasiz belasiz surusler
    Değerler süper bence de! Eğer Kit taktırmaya karar verirsem Zavoli olabilirdi zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LittleGreenMan

    Arkadaşlar Merhaba

    Mayıs Ayında aldığım aracıma Temmuz ayında takdırdığım Zavolli marka lpg ile 14 bin km. devirdikten sonra yakaladığım yakıt değerlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Bazı arkadaşlar forumda Lancerların yakıt değerlerine ilişkin sorular sormakta bende Lpg li değerler konusunda örnek olması amacı ile aşağıdaki değerleri sizlerle paylaşıyorum.

    En son yaptığım 33Lt lik full depo Lpg ile 460 Km yol yaptım. Bu km nin sonunda lpg sistemim iki kez ikaz edip benzine geçti son bir kez daha lpg ye manual geçirip depoyu tamamen boşaltım. Bunla birlikte 467 Km Yol yaptım. Yol şartları ise yaklaşık olarak %75 şehiriçi %25 şehir dışı. Kullanım şartlarım ise kalkışlar genelde 2. vites ve normal hızlanma ile 2200 devir max. 90km. olmak üzere bu hızın üzerine çıkılmadı. Depomu Menemen çıkışındaki Shell istasyonundan 1lt=1.79 tl den doldurdum. bu bilgiler eşliğinde yakıt değerlerim ;

    33 LT /460 = 0,0717391304347826 Lt.

    0,0717391304347826 * 1.79 = 0,1284130434782609 tl.

    Hesaplamamda yanlış var ise lütfen düzeltin bende bundan sonraki hesaplarım da bu hatayı düzelteyim.

    Son olarak araçlarımızın yakıt değerleri tamamen yol şartları yakıt kalitesi ve sürücü ile direk orantılıdır. Yukarıdaki değerler benim dikkatli kullanımım sonucunda alınmış değerlerdir. Ayda yaklaşık 3500km yol yapan biri olarak aracımdan çok memnunum . 15000 km de bir Lpg bakımı var ve sadece 1000km kaldı bakıma ancak suan memnunum götürüp götürmeme konusunda oldukça kararsız kaldım.


    Değerler seninki kadar süper olmasa da benim yakıt değerleri: Senin aldığın lpg lt fiyatıyla 17,5kuruş/km çıkıyor ama senin araç her halukarda daha az gaz ile daha çok km yapmış. Ben 36 lt ile 370km sen 33lt ile 460km, 3lt daha az gaz ile 90km fazla yapmışsın maşallah ;)

    Mitsubishi Lancer 1.6 AT + Zavoli dönüşüm kiti (Yeni montaj yapıldı daha ince ayara girecek)

    Shell Autogas ile bayram öncesi depo fullendi 2,10tl/lt den 76 TL lik gaz aldı. Benzin ile yapılan km leri küsüratlı ilk çalışma değerlerini aşağıya yuvarladım toplam 370km yol yaptım ve otogaz komple bitip araç benzine geçti. Araç tamamen İstanbul ş.içi trafiğinde kullanıldı (ağır bir dur kalklı trafiğe denk gelmedim ve sakin kullanım şartlarında) 0,206 kuruş/km.

    Bugün Cebeci Petrol, Küçükköy Cebeci Cad. No:108 İSTANBUL adresinde Argaz marka Otogaz'ın 1,95tl/lt olduğunu gördüm ve deneme 10 tl lik gaz koydum test değerleri aynı kmleri verirse yukarıdaki Shellgas hesabına göre toplamda depomu 70,75Tl ye full leyecektim. Bu durumda sarfiyat 0,19 kuruş/km olacaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Bugün Cebeci Petrol, Küçükköy Cebeci Cad. No:108 İSTANBUL adresinde Argaz marka Otogaz'ın 1,95tl/lt olduğunu gördüm ve deneme 10 tl lik gaz koydum test değerleri aynı kmleri verirse yukarıdaki Shellgas hesabına göre toplamda depomu 70,75Tl ye full leyecektim. Bu durumda sarfiyat 0,19 kuruş/km olacaktı.


    Argas 10tl lik lpg ile 45km yol yaptı ve benzine geçti. 0,22 kuruş/km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Bugün Cebeci Petrol, Küçükköy Cebeci Cad. No:108 İSTANBUL adresinde Argaz marka Otogaz'ın 1,95tl/lt olduğunu gördüm ve deneme 10 tl lik gaz koydum test değerleri aynı kmleri verirse yukarıdaki Shellgas hesabına göre toplamda depomu 70,75Tl ye full leyecektim. Bu durumda sarfiyat 0,19 kuruş/km olacaktı.


    Argas 10tl lik lpg ile 45km yol yaptı ve benzine geçti. 0,22 kuruş/km.

    Alıntıları Göster
    Landi Renzo ve Zavolli tavsiye ederim. aslında çoğunu tavsiye ederim yakıt pompası BOSCH olduğu sürece. Yakıt pompası dandik olan araçlar fazla yakabilir. ayrıca gaz filtresini de 10 bin km de bir en geç değiştirmeniz gerekiyor

    Benim lancer da benzer yakıyor landi ile. gaz 1900 ise araba 180 kuruş civarı yakıyor km de.




  • 90 km yi geçmezsen çok düşüyor bence yakıtın normal, ayrıca gaz fiyatıda düşükmüş sizin orda. ayrıca 3500 devirin üstünde sürekli kullanımda 180 kuruştan 260-270 kuruşa çıkıyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr

    90 km yi geçmezsen çok düşüyor bence yakıtın normal, ayrıca gaz fiyatıda düşükmüş sizin orda. ayrıca 3500 devirin üstünde sürekli kullanımda 180 kuruştan 260-270 kuruşa çıkıyorum ben


    yeni lpg değerlerim ipragazdan alınan 71 TL otogaz (2,09tl/lt ) ile istanbul ş.içinde - çileli trafikte - yoğun dur kalklı ve açık yolda yüksek devir ve ara ara gaz kökleme (kick) li kullanmı şartlarında 320km yol yani 22kuruş/km.
    bu değerler ilk kalkışta harcanan ve kullanımda giden benzin miktarları göz ardı edilerek hesaplanmıştır ve net lpg sarfiyatıdır. gerçek değer 1-2 kuruş yukarıda olmalı!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr

    90 km yi geçmezsen çok düşüyor bence yakıtın normal, ayrıca gaz fiyatıda düşükmüş sizin orda. ayrıca 3500 devirin üstünde sürekli kullanımda 180 kuruştan 260-270 kuruşa çıkıyorum ben


    yeni lpg değerlerim ipragazdan alınan 71 TL otogaz (2,09tl/lt ) ile istanbul ş.içinde - çileli trafikte - yoğun dur kalklı ve açık yolda yüksek devir ve ara ara gaz kökleme (kick) li kullanmı şartlarında 320km yol yani 22kuruş/km.
    bu değerler ilk kalkışta harcanan ve kullanımda giden benzin miktarları göz ardı edilerek hesaplanmıştır ve net lpg sarfiyatıdır. gerçek değer 1-2 kuruş yukarıda olmalı!

    Alıntıları Göster
    arkadaşalr ben de de 2005 model düz vitesli lancer var lpg kitim lavoto yakın zamanda yaptığım lpg denemem de 30 tl lik gaz ile arabam 230 km gitti bunun 190 şehir içi 40 km si ş. dışı ortalama 13 kuruş yaktı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuksel9
    13 kuruş yaktı

    Yok daha neler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuksel9
    13 kuruş yaktı

    Yok daha neler?

    Alıntıları Göster
    Denemenizin ayrıntılarını bizlerle paylaşabilirseniz seviniriz? 30 tl gazı hangi şartlarda lt si kaç tlden aldınız, aldığınızda kırmızı ışıkmı yanıyordu yoksa gazınız tamamen mi bitmiş durumdaydı? 230 kmyi nasıl ölçtünüz gaz alım ve bitim aralığı vb...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34
    yeni lpg değerlerim ipragazdan alınan 71 TL otogaz (2,09tl/lt ) ile istanbul ş.içinde - çileli trafikte - yoğun dur kalklı ve açık yolda yüksek devir ve ara ara gaz kökleme (kick) li kullanmı şartlarında 320km yol yani 22kuruş/km.
    bu değerler ilk kalkışta harcanan ve kullanımda giden benzin miktarları göz ardı edilerek hesaplanmıştır ve net lpg sarfiyatıdır. gerçek değer 1-2 kuruş yukarıda olmalı!


    En son değerler 76,25 TL Otogaz (2,28tl/lt) 33,45lt ile 335km tamamı İstanbul ş.içi 22,75kuruş
    Eski hesaba göre 69,9 TL Otogaz (2,09lt/tl) 33,45lt ile 335 km tamamı İstanbul ş.içi 20,85kuruş

    Kabaca ortlama 10km de 1lt lpg yakıyorum. 100km de 10lt lpg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34
    yeni lpg değerlerim ipragazdan alınan 71 TL otogaz (2,09tl/lt ) ile istanbul ş.içinde - çileli trafikte - yoğun dur kalklı ve açık yolda yüksek devir ve ara ara gaz kökleme (kick) li kullanmı şartlarında 320km yol yani 22kuruş/km.
    bu değerler ilk kalkışta harcanan ve kullanımda giden benzin miktarları göz ardı edilerek hesaplanmıştır ve net lpg sarfiyatıdır. gerçek değer 1-2 kuruş yukarıda olmalı!


    En son değerler 76,25 TL Otogaz (2,28tl/lt) 33,45lt ile 335km tamamı İstanbul ş.içi 22,75kuruş
    Eski hesaba göre 69,9 TL Otogaz (2,09lt/tl) 33,45lt ile 335 km tamamı İstanbul ş.içi 20,85kuruş

    Kabaca ortlama 10km de 1lt lpg yakıyorum. 100km de 10lt lpg.

    Alıntıları Göster
    Çok güzel değerler kazasız belasız yollar dileği ile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34


    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34
    yeni lpg değerlerim ipragazdan alınan 71 TL otogaz (2,09tl/lt ) ile istanbul ş.içinde - çileli trafikte - yoğun dur kalklı ve açık yolda yüksek devir ve ara ara gaz kökleme (kick) li kullanmı şartlarında 320km yol yani 22kuruş/km.
    bu değerler ilk kalkışta harcanan ve kullanımda giden benzin miktarları göz ardı edilerek hesaplanmıştır ve net lpg sarfiyatıdır. gerçek değer 1-2 kuruş yukarıda olmalı!


    En son değerler 76,25 TL Otogaz (2,28tl/lt) 33,45lt ile 335km tamamı İstanbul ş.içi 22,75kuruş
    Eski hesaba göre 69,9 TL Otogaz (2,09lt/tl) 33,45lt ile 335 km tamamı İstanbul ş.içi 20,85kuruş

    Kabaca ortlama 10km de 1lt lpg yakıyorum. 100km de 10lt lpg.



    selam, benim arabam 100 km de 8-9 litre arası gaz yakıyor (landi renzo servisinde bayağı kıstırdım). sıralı sistem markanız ve pompa markanız nedir? otomatik değildi yanlış hatırlamıyorsam sizinki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr
    selam, benim arabam 100 km de 8-9 litre arası gaz yakıyor (landi renzo servisinde bayağı kıstırdım). sıralı sistem markanız ve pompa markanız nedir? otomatik değildi yanlış hatırlamıyorsam sizinki.

    Arıza lambası durumu nedir bu kısmayla birlikte? 8-9 litre gaz ş.içinde yakması durumunda takribi 6.5-7 litre benzin yakması lazım aracınızın ki süper bi değer. 8 lt bile lpg yaksa yapılan hesaba göre 2.3tl/lt den 18,5 kuruş km de yapar.
    benim aracım zavoli ve pan evo enjektürlü, pompa markasını bilmiyorum. araç 1,6 AT yani otomatik.
    bu arada benim bldiğim şu an piyasada mevcut benzinli hiç bir arabının 8lt nin altında yakamayacağı bu hesapla dönüşüm yapan ustanın da belirttiği gibi 10lt nin altında lpg yakan araç çok istisna.

    edit: ha bu arada çekişi nasıl arabanın? yüksek devirlerde benzine geçiyor mu? rampa tırmanırken performans da sorun oluyor mu? yani öğrenmek istediğim kafamıza göre kıstırabilir miyiz bu değerleri?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uisik34 -- 8 Aralık 2010; 13:00:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr
    selam, benim arabam 100 km de 8-9 litre arası gaz yakıyor (landi renzo servisinde bayağı kıstırdım). sıralı sistem markanız ve pompa markanız nedir? otomatik değildi yanlış hatırlamıyorsam sizinki.

    Arıza lambası durumu nedir bu kısmayla birlikte? 8-9 litre gaz ş.içinde yakması durumunda takribi 6.5-7 litre benzin yakması lazım aracınızın ki süper bi değer. 8 lt bile lpg yaksa yapılan hesaba göre 2.3tl/lt den 18,5 kuruş km de yapar.
    benim aracım zavoli ve pan evo enjektürlü, pompa markasını bilmiyorum. araç 1,6 AT yani otomatik.
    bu arada benim bldiğim şu an piyasada mevcut benzinli hiç bir arabının 8lt nin altında yakamayacağı bu hesapla dönüşüm yapan ustanın da belirttiği gibi 10lt nin altında lpg yakan araç çok istisna.

    edit: ha bu arada çekişi nasıl arabanın? yüksek devirlerde benzine geçiyor mu? rampa tırmanırken performans da sorun oluyor mu? yani öğrenmek istediğim kafamıza göre kıstırabilir miyiz bu değerleri?


    Benzindeyken diğer bazı 1.6 lardan fazla yakıyor. yani babamın corolla 1.6 sından daha fazla yaktığını en azından biliyorum. fakat lpg şehir içinde hiç 9 litreyi geçmedim. ancak otobanda 170-180 le giderken 11-12 ye çıkıyor (nasıl hesaplıyorum? ankaradan istanbula hiç durmadan gidince ve tekrar fulleyince gayet güzel hesaplanıyor). landi renzo sıralı sistem gaz ve bosch enjektör pompası var arabada. dönüşümü yapan usta izmitte körfez sanayi sitesinde meşhur YENER usta. her gittiğimde ayarları optimize etti ve bir keresinde tamam oturdu bu artık dedi, tabi bu arada yakıt tüketimini azaltmak için iyice kıstı gazı. şaşırtıcı olabilir ama çekmeme sorunu pek yaşamıyorum. ama aracın içinde hep tek başıma olduğumdan araba rahat gidiyor olabilir. zira otobanda iki adet yokuş var arabamın bayıldığı oralarda 4. vitese alabiliyorum (aynı durumu corolla benzinli ile yaşamıyorum).

    ama dediğim gibi ben kıstırmıyorum. kısmasını söylüyorum usta da bilgisayardan değerleri takip edip birşeyleri düşürüyor.

    otomatik vites bir miktarcık daha fazla yakıyor olabilir birde.

    ankarada olan varsa deneyebiliriz çekişle ilgili birşeyler. çekişten ve kalkıştan hiç bir şikayetim yok. hele 5000 devirde vites atınca araba canavara dönüşüyor (lpg ile). gerçi aynı şeyi corolla da yapınca o da dönüşüyor :D ama o da sıralı gazlı olsa daha sağlıklı karşılaştırırdım ikisini. bizim ustanın tek söylediği şey "lpg pompası çok önemli"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr

    quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr
    selam, benim arabam 100 km de 8-9 litre arası gaz yakıyor (landi renzo servisinde bayağı kıstırdım). sıralı sistem markanız ve pompa markanız nedir? otomatik değildi yanlış hatırlamıyorsam sizinki.

    Arıza lambası durumu nedir bu kısmayla birlikte? 8-9 litre gaz ş.içinde yakması durumunda takribi 6.5-7 litre benzin yakması lazım aracınızın ki süper bi değer. 8 lt bile lpg yaksa yapılan hesaba göre 2.3tl/lt den 18,5 kuruş km de yapar.
    benim aracım zavoli ve pan evo enjektürlü, pompa markasını bilmiyorum. araç 1,6 AT yani otomatik.
    bu arada benim bldiğim şu an piyasada mevcut benzinli hiç bir arabının 8lt nin altında yakamayacağı bu hesapla dönüşüm yapan ustanın da belirttiği gibi 10lt nin altında lpg yakan araç çok istisna.

    edit: ha bu arada çekişi nasıl arabanın? yüksek devirlerde benzine geçiyor mu? rampa tırmanırken performans da sorun oluyor mu? yani öğrenmek istediğim kafamıza göre kıstırabilir miyiz bu değerleri?


    Benzindeyken diğer bazı 1.6 lardan fazla yakıyor. yani babamın corolla 1.6 sından daha fazla yaktığını en azından biliyorum. fakat lpg şehir içinde hiç 9 litreyi geçmedim. ancak otobanda 170-180 le giderken 11-12 ye çıkıyor (nasıl hesaplıyorum? ankaradan istanbula hiç durmadan gidince ve tekrar fulleyince gayet güzel hesaplanıyor). landi renzo sıralı sistem gaz ve bosch enjektör pompası var arabada. dönüşümü yapan usta izmitte körfez sanayi sitesinde meşhur YENER usta. her gittiğimde ayarları optimize etti ve bir keresinde tamam oturdu bu artık dedi, tabi bu arada yakıt tüketimini azaltmak için iyice kıstı gazı. şaşırtıcı olabilir ama çekmeme sorunu pek yaşamıyorum. ama aracın içinde hep tek başıma olduğumdan araba rahat gidiyor olabilir. zira otobanda iki adet yokuş var arabamın bayıldığı oralarda 4. vitese alabiliyorum (aynı durumu corolla benzinli ile yaşamıyorum).

    ama dediğim gibi ben kıstırmıyorum. kısmasını söylüyorum usta da bilgisayardan değerleri takip edip birşeyleri düşürüyor.

    otomatik vites bir miktarcık daha fazla yakıyor olabilir birde.

    ankarada olan varsa deneyebiliriz çekişle ilgili birşeyler. çekişten ve kalkıştan hiç bir şikayetim yok. hele 5000 devirde vites atınca araba canavara dönüşüyor (lpg ile). gerçi aynı şeyi corolla da yapınca o da dönüşüyor :D ama o da sıralı gazlı olsa daha sağlıklı karşılaştırırdım ikisini. bizim ustanın tek söylediği şey "lpg pompası çok önemli"

    Alıntıları Göster
    2004 MODEL MITSUBISHI AT SAHIBIYIM,

    Bu Araclarda bılmenız gereken onemlı bır nokta var arkadaslar,
    araclarımızın sübapları magnezyum alasımdan olusmaktadır bu nedenle bu subaplar benzının yanma ısısı olan 500 dereceye dayanıklıdır,
    lpg nın yanma ısısı ıse 750 derecenın uzerındedır, yanma odasındakı bu deger aracın 5000 devır uzerunde seyrınde ıse 1000 dereceyı bıle gecmektedır,

    sıze tavsıyem aracın gaz ayarlarını ıyı yaptırmanız lpg kalıbrasyonunu fakır veya zengın karısımda bırakmak subaplarınızın erımesı yol acar buda sızı cok uzer

    sonuc olarak arabam daha az yaksın dıye lpg nın kalıbrasyon ayarlarıyla oynamak ıyı degıldır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redzola

    2004 MODEL MITSUBISHI AT SAHIBIYIM,

    Bu Araclarda bılmenız gereken onemlı bır nokta var arkadaslar,
    araclarımızın sübapları magnezyum alasımdan olusmaktadır bu nedenle bu subaplar benzının yanma ısısı olan 500 dereceye dayanıklıdır,
    lpg nın yanma ısısı ıse 750 derecenın uzerındedır, yanma odasındakı bu deger aracın 5000 devır uzerunde seyrınde ıse 1000 dereceyı bıle gecmektedır,

    sıze tavsıyem aracın gaz ayarlarını ıyı yaptırmanız lpg kalıbrasyonunu fakır veya zengın karısımda bırakmak subaplarınızın erımesı yol acar buda sızı cok uzer

    sonuc olarak arabam daha az yaksın dıye lpg nın kalıbrasyon ayarlarıyla oynamak ıyı degıldır

    Alıntıları Göster
    Yanlış biliyor olabilirim ancak mağnezyum alaşımı 2008 ve üstü modellerde kullanılmıştı yani alt modeller olan bizim araçlarda böyle bir sıkıntı yok diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LittleGreenMan

    Yanlış biliyor olabilirim ancak mağnezyum alaşımı 2008 ve üstü modellerde kullanılmıştı yani alt modeller olan bizim araçlarda böyle bir sıkıntı yok diye biliyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Yanlış biliyor olabilirim ancak mağnezyum alaşımı 2008 ve üstü modellerde kullanılmıştı yani alt modeller olan bizim araçlarda böyle bir sıkıntı yok diye biliyorum.


    2008 model ve sonrasında Magnezyum alasım kullanıldıgı dogrudur,
    2008 modellerın altında ıse yıne SUbaplar ıcerısınde magnezyumda olan daha farklı bır karısımdan yapılmaktadır,
    2008 ve ustu araclardakı subaplardan daha saglam bır subap'a sahıp oldugunumuzu soyleyebılırız yınede aracımızın lpg kıtının kalıbrasyon ayarını cok ıyı yaptırmalıyız,
    aracımızı zengın veya fakır karısımda bırakmamalıyız yuksek surat ve devırlerden kacınmalıyız,

    boylece subaplarımızın omrunu uzatabılırız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redzola

    quote:

    Yanlış biliyor olabilirim ancak mağnezyum alaşımı 2008 ve üstü modellerde kullanılmıştı yani alt modeller olan bizim araçlarda böyle bir sıkıntı yok diye biliyorum.


    2008 model ve sonrasında Magnezyum alasım kullanıldıgı dogrudur,
    2008 modellerın altında ıse yıne SUbaplar ıcerısınde magnezyumda olan daha farklı bır karısımdan yapılmaktadır,
    2008 ve ustu araclardakı subaplardan daha saglam bır subap'a sahıp oldugunumuzu soyleyebılırız yınede aracımızın lpg kıtının kalıbrasyon ayarını cok ıyı yaptırmalıyız,
    aracımızı zengın veya fakır karısımda bırakmamalıyız yuksek surat ve devırlerden kacınmalıyız,

    boylece subaplarımızın omrunu uzatabılırız

    Alıntıları Göster
    Dün uzun yolda test sürüşümde 2 kişi arka bagaj dolu 90km sabit hız ve 2500 devirde 45km toplam 3lt gaz.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.