Şimdi Ara

2007 Golf Comfortline 1.6 FSI en uygun devir ve yakit tuketimi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
24.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    Bende foruma yeni aldigim 2007 model Golf Comfortline FSI 1.6 aracim ile katiliyorum.Cok faydali olacagini dusunuyorum buranin.

    Simdi sizlere bir kac sorum olcak cevaplarsaniz sevinirim:

    1- Bu araclar icin en uygun benzin nedir ? 95 oktan ? yada 97 ? 98 ? Ben 95 aldim benzin kapaginda da 95-98 yaziyor gerci.

    Ama ilk benzin alisimdan sonra cok cabuk surede benzin bitti :) ayagimi gazdan felan cekerken vuruntu yapiyor, vites degistirmeleri cok cabuk istiyor ?

    Acaba yanlis mi kullandik arabayi diye kendi kendime soruyorum ?

    2- Bu araclarin en uygun deviri nedir ? Max tork u :155 / 4000 yaziyor teknik bilgilerde

    Bu durumda ben 4000 devirde mi vites degistircem ??? Bu cok yukari degil mi ..ben arabayi hem ekonomik hem de motoru zorlamadan kullanmak istiyorum ?

    Daha once 6 ileri vites hic kullanmadim ..6 ileri vites in sadece yuksek hizlarda yakit tuketimini dusurmek icin oldugunu biliorum , onun disinda geri kalan 5 vites ile ben normalde 5 vitesli bir araba suryor gibi kullabilirim di mi ? bu durumda devirde degisiklikler olur mu ? yani vites degistirme devirlerim degisir mi ?


    Lutfen bu araclarda 2007 Golf 5 FSI 1.6 115 HP , vites degistirmek icin en uygun devir kactir ? 50 ytl benzin almistim 110 km yaptim yol bilgisayari 10 km daha gidersin gosteriyor ..cok yaktik gibi geldi bana ::))

    Goruslerinizi bekliyorum ..Cok tesekkurler

    Jack..







  • Bizde de var aynı aracın tiptronigi. Biz de 95oktan alıyoruz ilk günden beri. Herhangi bir sorun yaşamadık.

    quote:

    ayagimi gazdan felan cekerken vuruntu yapiyor

    Bunu anlayamadım. Nasıl yani vuruntu yapıyor.

    quote:

    u durumda ben 4000 devirde mi vites degistircem ???

    ekonomik sürmek istiyosanız, 3000devir gibi attırsanız yeter tahminimce. 4000de attırırsanız cok benzin yer.

    quote:

    6 ileri vites in sadece yuksek hizlarda yakit tuketimini dusurmek icin oldugunu biliorum , onun disinda geri kalan 5 vites ile ben normalde 5 vitesli bir araba suryor gibi kullabilirim di mi ?

    Pratikte pek de böyle değil bence, yani 6vites olunca ister istemez daha cabuk ve seri bir şekilde vites değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.

    quote:

    50 ytl benzin almistim 110 km yaptim yol bilgisayari 10 km daha gidersin gosteriyor ..cok yaktik gibi geldi bana ::))

    Bizim araba tiptronik olmasına ragmen bu kadar benzin yakmıyor, siz nasıl benzin yetiştiriyosunuz bu araca 2007den beri Bence servise bir gidin sorun hem bunu hem de vuruntu olayını
    Bu arada bizimkisi 2005model yol bilgisayarı "range" olarak en az 30km'yi gösteriyo, yenilerde demek ki sıfıra kadar düşüyo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 10 Kasım 2008; 17:41:45 >




  • walla benzini içmiş sizin araba nası bu tüketimi elde ettiniz
  • Kaya selam ,

    Vuruntu olayindan kastetmek istedigim, 1.ve 2. vites de ayagimi gazdan hafif de olsa cekerken araba cok tekliyor ?? Daha once kullandigim araclarda boyle olmuyordu.

    Onun disinda 95 oktan ok..arastirdim cogunluk 95 diyor ..!ewt 95 e devam


    Evet benzin gostergesi yeni modellerde 10 km ye kadar iniyor.. Ben araci bu arada yeni aldim..daha depoyu full layip yakit tuketimini test etmedim acikcasi.sadece aldigim benzin uzerinden ortalama hesapladim.. ama yinede evet bana fazla yakiyor gibi geldi..Bunu da acaba 6 vites bilmedigim bir devirde bir ayarda mi kullaniyorum arabayi diye dusundum.

    3000 devirde yine sanki erken gibi geldi bana ? Max tork 4000 yaziyor gerci ama ben 3.300-3.500 deneiyorum simdi de. Bu 6 ileri vites manuel sanzuman olayini tam cozmus degilim acikcasi...Zamanla cozcegiz gibi :)

    Bu arada frenlerde bastigim zaman sanki tekerlerde diskler paslanmis gibi bir surtunme sesi geliyor ? bu ABS nin normal isleyisinden midir yoksa sorun gibi mi ? Jantlarda zaten hep disklerden gelen bir kirlenme oluyor devamli.Siliyorum tekrar boyle kurum gibi ??

    Araci servise goturmeden once merak ettigim herseyi sorayim dedim forumda..


    Cevaplariniz ve yorumlariniz icin cok tesekkurler..

    Bu forumun cok faydali olcagini dusunuyorum.




  • Bendede 2004 1.6 FSI Triptonik var 100 YTL ile 370 Km civarı yol yapıyorum
  • quote:

    Vuruntu olayindan kastetmek istedigim, 1.ve 2. vites de ayagimi gazdan hafif de olsa cekerken araba cok tekliyor ?? Daha once kullandigim araclarda boyle olmuyordu.


    Bizimkisini tiptronikte kullanırken de böyle bir şey olmuyo, dediğinizi cok iyi anladım. Aynı şey 1.viteste benim 1.2 ibiza'da da oluyo ama 3ilindirli oldugundandır diye ben servise sormadım, normaldir diye. Ama sizin aracınızda olmaması lazım. Mis gibi 1.6 motor :) Biraz fazla benzin yakar o kadar. O da sizin dediğiniz kadar olmamalı.
  • selamlar jackdanielss
    Bizdede FSİ golf var 50milyona 175km gibi gidiyor.Siz biraz az gitmişsiniz fakat bunun nedeni vitesi çok geç devirde değiştirmeniz.4000devirde değil 2000-2500devirde değiştirseniz daha tasaruflu olacaktır.Birde depo kapağında dikkat ederseniz 98oktanı büyük yazmışlar hatta forumda gene konuşulmuşdu 98 oktan benzin hem arabanın performansını hemde yakıt tasarufu sağlıyor.95 oktanda 102 bg alınabiliyormus 98 oktanda 115bg yani max gücü alınabiliyormus.O yüzden 98 oktan kullanmaya çalışın.Şahsen ben 4 kişi binildiği zaman arabaya 98 oktanın daha performaslı olduğunu anladım.Çekişde farklılığı hissediyorsunuz.Piyasada 97 oktan olarak var 98 bulamıyorum.Başka sorunuz olursa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 11 Kasım 2008; 14:48:25 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 8 1.5 e-tsi yakit tüketimi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Selam erdor ,

    Depo kapaginda buyuk harfle 98 yazmiyor ! Ama 95-98 yzaiyor onun altinda da almanca 95 yaziyor .

    Rekor servisi aradim kesinlikle 95 dedi dogus keza oyle demis! Birde birsey daha duydum 2005 yada 2004 den onceki comfortline larda 98 sonrasinda ise 95 kullanmak gerekiyormus..

    her neyse 95 kullaniyor olmam dedigin gibi performansi etkiler.bir iki defalik 98 atip denemekle olmaz o is ..uzun vadede gormek lazim ..o zamanda motor da vuruntu baslarmis..Vw motorlari benzinin buhar basinciyla ilgilenirmis..95 oktan in buhar basinci 98 oktandan daha yuksektir.sikistirma orani yuksek olan motorda da yuksek buhar basinci iyi gidermis.. walla benim bilgigim bunlar..

    Ama yine de 95 oktan da olsa ben daha fazla km yapmam gerekiyor ? oyle degil mi ..gerci bunu denemenin en guzel yolu depoyu fullemek ve 200km gidip sonra tekrar fullemek, kac paraya fullediysek /200km alsana ytl/km eder. Benim verilerim yolbilgisayarina gore gerci..depo hep ceyreklerdeydi.


    Devir konusunda diyorsun ki yani 2000-2500? cok dusuk gibi geldi bana ..ama deniyecegim. simdi 1.6 ile 1.6 FSI arasinda beygir farki var , biri 102 HB digeri 115 HB , dolayisiyla max devirlerinde de fark var, vites degistirme devirlerinde de illa ki fark olmuyacak mi ?

    ya da motor un hacmi mi yoksa beygiri mi yoksa max torku mu hangisi en etkili sekilde En UYGUN DEVIRI belirler ?

    Dun aksam 2.kopru yolunda bastim biraz 6. vites i denedim..gayet bariz bir rahatlama oluyor motorda,140-160 km 2800 devirde gordu


    Bir de yukarida da sordum arada da , fren yaparken tekerleklerden sanki diskler paslanmista bir sutunme sesi gelir ya oyle sesler geliyor bu ABS den dolayi normal bir ses midir acaba ? jantlara zaten disklerden gelen bir pas ya da kurum gibi bisey var neyse ? boyle bir durumla karsi karsiya gelen ya da fikri olan ? aracta hicbir ikaz lambasi yanmiyor ...! hetsey yerli yolunda gibi ..bunlar sadece benim izlenimlerim


    Aracimdan yoksa cok cok memnunum, madem bir golf um var artik benimde forumda bir yerim olmali :) ve sorularimizi hep beraber tartismaliyiz burda bende ingilizce kaynaklari arastirmaya basladim .. burda sizler ile paylasacagim ..

    Son bir sey daha artik size kalmis birniz gorur de cevaplar :) on cam bugu yapinca ,on cam icin rezistans dugmesi var ona basiyorum otomatikman klima aciliyor ! bu sirada benzin den aliyor di mi ? bunu klimayi devreye sokmadan yapabiliyor muyuz ? bilgiim kadariyla disardan gelen havayi engelleyen bir dugme var ona basmazsam havayi disardan alicak ama yine klima calisccak dogru mu ? ben bulamadim da yardimci olursaniz cok tesekkurler

    ooo baya yazmisim kusura bakmayim kafamdaki sorular iste ..

    Erdor , Kaya cok tesekkurler tekrar
    Jack.




  • Mümkün olduğunca çabuk vites büyült.3000 deviri geçmemeye çalış.
    Ön cam rezistans düğmesine bastığında klimayı istersen kapatabilirsin ama kapatmazsan buğuyu 1 kaç sn içinde yok eder.Öbür türlü beklemen gerekir.
  • jackdanielss

    Benzinde tasaruf yapmak istiyorsan düşük devirde vites değiştirmelisin.Zaten bir yukardaki mesajda yazılmış 3000deviri geçmemek lazım tasarufda.Ben çok sakin kullanan biriyim o yüzden vitesleri fazla zorlamadan değiştiririm ve şehiriçi 7.6lt/100km yol bilgisayarında değer gözüküyor.En düşük bu değeri tuturabildim şehiriçinde. Bizde düz 1.6 da vardı BORA eski tip motora göre bunun yakıtı ve hızlanması daha iyi.Ayrıca seside bir başka(16V).Sportif bir sesi var.102bg düz 1.6larda 120km/s den sonra kabine çok ses geliyor.FSİ da 140 dan sonra biraz baslıyor.3000d/dk da 120km/s hızla gidebiliyorsun 6.vitesde tabi.160km/s i 2800devirde görebiliryorsan çok iyi Disklerden gelen ses normal bizdende geliyor.Fakat herzaman gelmiyor ışıklarda durunca ve yokuş aşşağı ise hızlı hızlı frene basıp bırakıp yaparsam geliyor.Yani araba çok yavaş hareket etmeye çalışırsa ve ben frene onu durduracak kadar basmazsam.
    Resimde görüldüğü üzere iç mekandaki havayı soğutmada yada ısıtmada kullanınken ordaki düğmeye basıyoruz.Hava sirkulasyonunu dışardan alıp yapmıyor böylelikle.Dışarda yoğun toz olduğu zamanlar açılabilir.

     2007 Golf Comfortline 1.6 FSI en uygun devir ve yakit tuketimi




  • klimayı açarsan ön camı daha çabuk açarsın buğusunu hatta bütün camlar içinde öyle
    iç sirkulasyou çok açarsan camların buğu yapar. sunroofun varsa iç sirkulasyondayken sunroofu tiltle veya bir parmak cam aç ki taze hava girişi olsun araca. iç sirkulasyon trafikte işe yarar birde dilovasından veya kötü kokan bir yerden geçerken tozlu havada bir işe yaramaz=)
  • 3000 devirde 6. viteste 120km/h yaparsın fsı da .140-160 km de bir yanlışlık olmalı!
  • ben 98 oktan kullanıyorum
  • Bizim Golf fsi tiptronik 3000devirde 100 105yapıyo arkadaslar, ben mi yanlış hatırlıyorum siz mi acaba? Bir ara tekrar denerim ama aklıma 2900devir gibi 100oldugu kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 11 Kasım 2008; 21:17:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdor

    jackdanielss

    Benzinde tasaruf yapmak istiyorsan düşük devirde vites değiştirmelisin.Zaten bir yukardaki mesajda yazılmış 3000deviri geçmemek lazım tasarufda.Ben çok sakin kullanan biriyim o yüzden vitesleri fazla zorlamadan değiştiririm ve şehiriçi 7.6lt/100km yol bilgisayarında değer gözüküyor.En düşük bu değeri tuturabildim şehiriçinde. Bizde düz 1.6 da vardı BORA eski tip motora göre bunun yakıtı ve hızlanması daha iyi.Ayrıca seside bir başka(16V).Sportif bir sesi var.102bg düz 1.6larda 120km/s den sonra kabine çok ses geliyor.FSİ da 140 dan sonra biraz baslıyor.3000d/dk da 120km/s hızla gidebiliyorsun 6.vitesde tabi.160km/s i 2800devirde görebiliryorsan çok iyi Disklerden gelen ses normal bizdende geliyor.Fakat herzaman gelmiyor ışıklarda durunca ve yokuş aşşağı ise hızlı hızlı frene basıp bırakıp yaparsam geliyor.Yani araba çok yavaş hareket etmeye çalışırsa ve ben frene onu durduracak kadar basmazsam.
    Resimde görüldüğü üzere iç mekandaki havayı soğutmada yada ısıtmada kullanınken ordaki düğmeye basıyoruz.Hava sirkulasyonunu dışardan alıp yapmıyor böylelikle.Dışarda yoğun toz olduğu zamanlar açılabilir.

     2007 Golf Comfortline 1.6 FSI en uygun devir ve yakit tuketimi




    Selam Erdor,

    Son olarak evet MArvellous un da soyledigi gibi bu arabalarda cabuk vites buyultmek lazim !!! Bu cok onemli bir sonuc benim icin su an trafikte sehir ici bu taktigi uyguluyorum, bastim mi yoksa cikiyor 4000 devire kadar 3800 gibi zaten ses artmaya basliyor ki ben de cok sakin kullanan biri olarak :

    1-Cabuk vites buyultup deviri 2800 lerde vites degistirmek ve 4. vitesden sonra 3000-3300 gibi devam etmek , en mantiklisi budur !!

    2-yazmis oldugum max hiz icin de ben 160 i kopruden gelirken bostanci yakinlarinda sanirim gordum 3000 olsa olsa en fazla , ama sanirim orda biraz yokus assagi belki ondandir,

    Cam bugu olayina gelince, Bugu cozmek icin her zaman DIS SIRKULASYON u kullanin diyorlar idi ?

    Erdor koymus oldugun resimde sadece sirkulasyon dugmesine basarsan bu su anlama gelmiyor mu : Havayi disardan alma ic ortami kullan ? bu durumda cam rezistanslari calisiyor mu ? ben soldaki dugme var ya ust kisma basiyorum on cam icin yani dirket klima ortadaki dugmede ON oluyor fan ayarini kendi otomatik yapiyor sonra.. Bence bu durumda benzinden yiyor ? Benim ogrenmek istedigim havayi dis ortamdan alsin ya da artik motordan mi aliyor nasil calisiyor bilmiyorum, benzinden yemeden cam in buguyu cozsun :))

    Ya da sadece bu sirkulasyon tusuna basmak yeterli oluyor mu ?? yeterli osla bile ne icin , bu tus benim bildigim disaridaki havayi tunel ya da trafik gibi ortamlarda iceri birakmiyor oyle degil mi tek islevi bu ?


    Tifoso_BJK evet arabada sunroof var ama dedigim gibi bu ic sirkulasyonda benzin tuketimi fazla olcak di mi ?

    Benim istedigim cam bugulaninca pratik olarak cozsun bidaha da yolculuk boyunca bugulanmasin.Her seferinde elimi ordaki dugmeye goturup basmam mi gerekiyor yoksa ?

    Youmlariniz icin cok tesekkurler guzel paylasim yapiyoruz.

    Jack.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Bizim Golf fsi tiptronik 3000devirde 100 105yapıyo arkadaslar, ben mi yanlış hatırlıyorum siz mi acaba? Bir ara tekrar denerim ama aklıma 2900devir gibi 100oldugu kalmış.

    Sizin arabada bir anormallik olabilir çünkü eski 102bg motorlarda öyleydi.3000devirde 100-110km/s en fazla.Ayrıca 120km den sonra kabine ses çok fazla geliyordu.

    jackdanielss
    Bence yakıt olayını fazla kafaya takıyorsunuz. Dediğiniz doğru aslında buğu için düğmeye bastığınız an anlık yakıt tüketim açıksa değişimi görebilirsiniz Yakıt artıyor.İlk çalıştığı zaman anlık yakıt tüketimi 1.0lt/saat gözükürken fanı açınca 1.2lt motor ısınınca 0,6ya kadar düşüyor fanıda kapatınca 0,5lt/h. ECON tuşuna basarak daha ekonomik olarak klimayı çalıştırabilirsiniz.Fakat yazında bu ECON tuşu pek soğuttuğu söylenemez.Ekonomik olsun diyede soğutamadıkdan yada ısıtamadıkdan sonra az yakıt harcamış neye yarar Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 12 Kasım 2008; 14:13:24 >




  • Erdor eski mesajlara da bakiyordum da senin de sanirim daha once bu FSI ile ilgili yakit tuketimim fazla diye sikayet etmissin :) su an hala FSI mi var sende ?

    yakit olayi takilmicak gibi de degil ki ama :)) benzin olmus 3.12 gerci indirimli hali ..shell 3.13 den satiyor kursunsuz benzini.ben biraz daha izlemlemeye devam gostergeyi devri , yakit tuketimini en optimum olani bulcam insalalh :) 8.7 lt / 100 km sehir ici teknik verilerden ama bana 9 lt ya da 9.5 lt ye de raziyim :)) onu yakalarsam bende kafaya takmam herhalde :))

    Klimayi devreye sokmadan da anlasilan o camlarin buguyu cozemeyiz ? :))

    Neyse hepinizin yorumlarina saglik..3 assagi 5 yukari bir kac sonuca vardim burdan..

    Tesekkurler & Saygilar
    Jack.
  • peki auto ile econ birlikte açık olunca ne oluyo bunu bir türlü anlamış değilim ikisininde ışığı yanarsa resimdeki gibi ne oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jackdanielss


    Erdor eski mesajlara da bakiyordum da senin de sanirim daha once bu FSI ile ilgili yakit tuketimim fazla diye sikayet etmissin :) su an hala FSI mi var sende ?

    yakit olayi takilmicak gibi de degil ki ama :)) benzin olmus 3.12 gerci indirimli hali ..shell 3.13 den satiyor kursunsuz benzini.ben biraz daha izlemlemeye devam gostergeyi devri , yakit tuketimini en optimum olani bulcam insalalh :) 8.7 lt / 100 km sehir ici teknik verilerden ama bana 9 lt ya da 9.5 lt ye de raziyim :)) onu yakalarsam bende kafaya takmam herhalde :))

    Klimayi devreye sokmadan da anlasilan o camlarin buguyu cozemeyiz ? :))

    Neyse hepinizin yorumlarina saglik..3 assagi 5 yukari bir kac sonuca vardim burdan..

    Tesekkurler & Saygilar
    Jack.







    evet yakıt olayı sorun olmuşdu başlarda sonradan KELEBEK diye adlandırılan parçayı temzilettim ve yakıtta bariz düşüş oldu.Fakat tabi bir tüplü araç gibi az yakmıyor ama çokda üzmüyor.FSİ motora tüpe tam uyumlu değil takılıyor ama tasaruf biraz daha az oluyor.Çünkü rolantide ve 4000deviri geçince benzine geçiyormus.Buda haliyle tasarufu azaltıyor.Şehiriçinde zaten normal kullanımla tabi yüklü yüksüzmü ona bağlı olarak trafiğin akış hızınıda unutmayalım 9-10lt yi geçceğini sanmıyorum.Şuanda 8.7lt ortalama gösteriyor




  • Merhabalar,

    Ben civic'i seneye satıp FSI motorlu bir araba almayı düşünüyorum 2. el (mesela Jetta, Octavia). VTEC motorla kıyaslayınca FSI nasıldır, özellikle yakıt tüketimi konusunda?

    not: bende düz vites var. almayı düşündüğüm araç tiptronik olacak...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.