'Markalar ve Modeller' bölümünde 'Insignia nin Kaderi Omega gibi mi olacak' isim li bir konu acmistim.
Insignia guzel arac, daha erisilebilir bir arac Omega gibi olmasada gözümüze sikca carpan satis oranlari yeteri kadar iyi olan bir arac olamiyacagini , daha once acilan Turkiye Kasim satislari ve Almanya satislari destekler nitelikte.
Benim merak ettigim Insignia nin satis adetlerne son gunlerde reklamlarda boy gosteren SW si de dahilmi? Eger dahil degilse SW modelerin Avrupada daha cok sattig dusunuldugunde rakamalrda cokda olmasa bir oynama yapabilir gibi.
Passat ise sinifinda rakipsiz.(BMW-MERCEDES-AUDI disinda) VW 1996 da beri Passati design edenlere en buyuk ödülü vermeli. Kasa degisimi gundemde olan bir aracin halen hem Turkiyede hem Almanyada bu satis rakamlarina ulasmasi cok sasirtici. Ben alacak olsam kasa degistirecek diye en azindan beklerim.
Almanya'da yılda 5 MİLYON araç satılıyor. Türkiye'de toplam 5 MİLYON araç bulunuyor.
Alman otomobil sektörü kuralları, kurumları ve katı kanunları ile o kadar ileride ve gelişmiştir ki, biz burada ancak hayal edebiliriz. Forumda haklı olarak dalga geçtiğimiz Sahibinden.com veya Arabam.com ilanları, "darbe-boya var mı?" soru kalıpları, kilometre düşürmenin tavuk döner dürüm yemek kadar sıradan ve normal olması gibi şeyler Almanya'da imkansız. Devlet her adımın, her konunun, her hususun karşılığını ve düzenlemesini kanunda belirtmiş. Seni otobanda durdurup öndeki araca fazla yaklaştın, orta veya sol şeritten çok uzun süre gittin, sinyal vermedin, emniyet kemerini takmadın, hastanenin önünde klaksona bastın... Şak! Ceza kesiliyor, hem de "Sağa Çek!" diyerek değil. Polis aracı sivil ise önüne geçiyor ve arkasında LED ışıklarla "BITTE FOLGEN" ("LÜTFEN TAKİP EDİN") diyor. Hepsinin cezası var. Tüm cezalar, puanlar, Flensburg'taki meşhur Federal Motorlu Araçlar Dairesi (Kraftfahrzeugbundesamt) tarafından Nazi Almanyasını bile kıskandıracak, insanların kokularını bile kavanozlarda saklamakla ünlü eski Doğu Alman Stasi Örgütünü bile utandıracak hassasiyet ve ayrıntılarla dosyalanıyor.
Üzgünüm ama Türkiye'de otomobil sektörü daha çok ama çok yeni. Gerçek başlangıcı da 1970 değil, 1990 çünkü otomotiv piyasası 1990'dan sonra açaçıldı. Devrim'i üretemedik, devirdik. FIAT da TOFAŞ'la istediğni yaptı, RENAULT da OYAK ile rakibinin gerisinde kalmadı. Almanya ve Türkiye arasında baklava ve kuru fasülye kadar çok fark var. Almanya'da otomobil tüketim amacı ile alınıyor ve devlet de bunun tüketim amacından farklı bir amaca hizmet etmemesi için elinden geleni yapıyor. ÖTV yok, alırken sadede KDV var. Benzin de Türkiye'ye göre ucuz, Amerika'ya göre biraz pahalı. Almanya'da pahalı olan bakım, yedek parça, tamirat işlemleri. Paralı yol, köprü, tünel yok Almanya'da ama kasko sigortası yaş, cinsiyet, ırk, milliyete göre (gizleseler de) değişiyor. 20 yaşında işsiz Türk erkeği BMW 325ci aracını kasko yaptırmak istese Alman Hans'tan % 100 daha fazla ödüyor.
Bizde BMW 530d alıp SEDAN yerine STATION WAGON'lusunu veya AUDI A6'nin AVANT'ını alsalar galericiler, taksiciler, mahalledekiler, köydekiler güler. Çünkü bizde BMW 5 serisi, AUDI A6 serisi gibi otomobiller MAKAM ARABASI, YÜKSEK SINIF, ZOR-PAHALI-ULAŞILMAZ ve araba=sedan, otomobil=dört kapı bağajlı... Bunu kıramadık ve kıramayacağız da. Hatchback = kadın arabası, SW = sütçü arabası. Alamanclar tatillere bu arabalarla gelmezse haberimiz sadece resimlerden olacak. BMW Borusan bile standart olarak ithal etmiyor, AUDI'de A6 AVANT yok.
Çok gelişmemiz gerek, ÇOK!
Taner Göde
quote:
Orijinalden alıntı: plateau
o insanlar otomobili "araç" olarak satın alıyorlar...A noktasından B noktasına gitmek için...biz gibi konu-komşuya,akrabaya hava atmak için değil...bunu hayatlarının her anında farkediyorsunuz...tatilde otelde bile yabancıların nasıl rahat davrandıklarını düşünün..."millet bana ne der" gibi bir durumları kesinlikle yok...
adamlarda bu konuda ego diye birşey yok...koskoca profesörün sunum bittikten sonra takım elbise+palto üzerine bildiğiniz cat okul çantasını asıp paslı-kötü-vitessiz bir bisiklete binerek gidişini gözümle gördüm...biz arabasız iki adım atmıyoruz,adamlarda katlı bisiklet otoparkı var...parklarda yaya yolu yanında bisiklet yolu var,ve onun sinyalizasyonu var...ben yaşadığım şehirde işime takım elbiseli bisikletle gitsem yolda millet bana güler,videoya çeker arkadaşlarına göstermek için...orada herkes bisikletli,minietekli yönetici kadın bile...
ha,egosu olup da performans ve gösteriş tutkusu olan ise o listedeki R8,XK,GT-R,DB9'ları alıyor...
+1
yıllardır orada yaşayan biri olarak; Almanyada araç satışının bu derece fazla olmasının tek sebebi toplu taşıma işinin demiryolları haricinde yapılmamasıdır... demiryollarının da sıkıntıları bellidir, tren bazen gelmez, sizi fitil eder, yada hep 3 -5 dakika geç kalır, yine gideceğiniz yere geç kalırsınız, sonra demiryolları ucuz sayılmaz, bugün en kısa mesafe nerden bakılsa 3euro dan başlar... Sonra şayet çok merkezi bir yerde oturmuyorsanız, hafta sonları ve akşam 19 dan sonra tren otobüs bulmak neredeyse zordur, hele ki haftasonu yokmu ? Saatte 1 tren geçer ve sizi ayar etmek için bu yeterlidir...
neyse, işte tüm bu sebeplerden dolayı burada Araba A 'dan B 'ye gitmek için (özellikle alışverişe gitmek... :D) için biçilmiş kaftan... eee ona göre vergisi cartu curtu var....
bizim era clio sattığımız kadar adamlar 911 turbo satıyor
quote:
Orijinalden alıntı: plateau
o insanlar otomobili "araç" olarak satın alıyorlar...A noktasından B noktasına gitmek için...biz gibi konu-komşuya,akrabaya hava atmak için değil...bunu hayatlarının her anında farkediyorsunuz...tatilde otelde bile yabancıların nasıl rahat davrandıklarını düşünün..."millet bana ne der" gibi bir durumları kesinlikle yok...
biz ise amaç olarak alıyoruz...
Demekki era,clio=911, ayni kalitede satis rakamlarida teit ediyor
kaliteli maldan anlıyor adamlar
quote:
Orijinalden alıntı: cemele
Demekki era,clio=911, ayni kalitede satis rakamlarida teit ediyor
burda da 70bin eur'ya 911 verseler era kadar olmasa da her mahallede en az 1 tane olur
1. VW Tiguan 44.513 2. Audi Q5 22.716 3. Ford Kuga 13.901 4. Mercedes GLK 13.217 5. BMW X3 12.433 6. BMW X5 10.904 7. Mercedes ML-Klasse 9.240 8. Volvo XC60 7.759 9. Hyundai Tucson 7.564 10. Suzuki Jimny 6.811 11. Honda CR-V 6.164 12. Toyota RAV 4 5.735 13. BMW X6 4.855 14. VW Touareg 4.850 15. KIA Sorento 4.621 16. Suzuki Grand Vitara 4.351 17. Porsche Cayenne 4.180 18. Audi Q7 4.111 19. Lada Niva 3.765 20. Subaru Forester 3.404
Aşırı derecede milliyetçilik var almanlarda..
İki şey dikkatimi çekti:
1) Almanlardaki Audi tutkusu 2) Insignia'nin almanya'da hiç tutulmaması
quote:
Orijinalden alıntı: Şahbaba
Aşırı derecede milliyetçilik var almanlarda..
İki şey dikkatimi çekti:
1) Almanlardaki Audi tutkusu 2) Insignia'nin almanya'da hiç tutulmaması
Çünkü Audi'de çok uygun leasing koşulları var, kağıt üstünde diğer otomobillerle aynı görünse de sonuçta devlete bağlı bir kurum, sen de devlet çalışanıysan sana daha da uygun şeyler yapıyorlar. Herkes devlette çalışan eş dost tanıdık vasıtasıyla araba alsa zaten bu rakamlara ulaşması hayal değil... Oyak - Renault gibi düşün.
Bir söz duymuştum.Almanya şuanki gelişimini durdursa Türkiye Almanyanın şuan ki gelişme hızının iki katına çıksa ancak 50 yıl sonra yetişebilirmiş.Uydurulmuş bile olsa doğruluk payı yok da diyemeyiz.
bu resim herşeyi anlatıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: plateau
almanya'da heryer audi,inanamazsınız...ve geneli de bizde hiç tutulmayan SW kasa...10gün kaldım;gelsenkirchen-duisburg-düsseldorf-neuss ve köln'de, heryer audi,vw,bmw ve mercedes...ve gerçekten audi a4 o kadar çok ki,bizdeki albea yada ne bileyim megane2 kadar çok...
alttaki fotoğraf belçika'dan,Atomium'un önündeki parkta çekmiştim...sergi-teşhir falan değil,tamamen tesadüf...
Ne çok panda satmışlar öyle ilginç.Spor otomobil bölümüne girmiyorum bile
quote:
Orijinalden alıntı: funkmaster
quote:
Orijinalden alıntı: Şahbaba
Aşırı derecede milliyetçilik var almanlarda..
İki şey dikkatimi çekti:
1) Almanlardaki Audi tutkusu 2) Insignia'nin almanya'da hiç tutulmaması
Çünkü Audi'de çok uygun leasing koşulları var, kağıt üstünde diğer otomobillerle aynı görünse de sonuçta devlete bağlı bir kurum, sen de devlet çalışanıysan sana daha da uygun şeyler yapıyorlar. Herkes devlette çalışan eş dost tanıdık vasıtasıyla araba alsa zaten bu rakamlara ulaşması hayal değil... Oyak - Renault gibi düşün.
+1
SW teoremi hakkaten ilginc.
Turk toplumu olarak buyuk bagajli arabalari o kadar cok sevmemize ragmen SW arac almiyoruz.
Yani daha rahat edecegimizi bildigimiz halde cevre baskisi dolayisiyla Sedan ya da HB arabalara yoneliyoruz.
Arac firmalari da belki de kendi ulkelerinde satamadiklari sedanlari bizim gibi ulkelere ihrac ederek satiyorlar.
Bu resimdeki 6 silindir 3.0 TDI 24V DOHC 260 HP motorlu S-Tronic şanzımanlı Quattro tahrikli Avant'lar %84 ÖTV'siz satıldığından Türkiye'deki gibi 200.000 TL gibi fiyatlarla "ulaşılmaz" değiller. Hatta 1-2 yıllık kullanılmış olanları 1/4 ve 1/3 daha ucuza da alınabilir. Bizde bir defa kimse AUDI'nın AVANT modelini almaz, alan da yurtdışına gidip geldiği için, hayatta herşeyi tattığı için, Akmerkez'de 3 dükkanı kirada olduğu için ve iki iri Doberman Pincher'ini gezdirmek için alır, Riva'ya gider, pirzola yer, geri gelir. En ufak bir kaygı ve tasası yoktur.
Vorsprung durch Technik!
quote:
Orijinalden alıntı: superxp
bu resim herşeyi anlatıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: plateau
almanya'da heryer audi,inanamazsınız...ve geneli de bizde hiç tutulmayan SW kasa...10gün kaldım;gelsenkirchen-duisburg-düsseldorf-neuss ve köln'de, heryer audi,vw,bmw ve mercedes...ve gerçekten audi a4 o kadar çok ki,bizdeki albea yada ne bileyim megane2 kadar çok...
alttaki fotoğraf belçika'dan,Atomium'un önündeki parkta çekmiştim...sergi-teşhir falan değil,tamamen tesadüf...
Şu sorunsuzluk listelerinde en üstlerde yer alan, VW Group'un yeni Prensi Skoda'nın Octavia ve SuperB modelleri listede yok.
bu istatistiklerin Türkiye için olanınıda paylaşa bilirimisin? yüz verdin astarını istiyoruz :D