Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (148. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bugün elegant ext. deneme sürüşü yaptım.

    Araç boyut ve sürüş konforu ile d sınıfı olduğunu hissettiriyor. Araç içindeki güven hissi çok güzel .

    Ancak 2500 devirden itibaren motor sesi içerden çok duyuluyor, beni hayal kırıklıgına uğrattı. bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz.

    edit imla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 2 Haziran 2013; 22:46:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    quote:

    Orijinalden alıntı: yorgunefe09

    yalıtım iyi sıkıntı yaşamadım hiç zaten hissedilmiyor lakin isterseniz kıyas yapmayalım,pek mümkün görünmüyor ;)

    elbette izolasyon açısından astra G ile değil Astra J ile bile kıyaslanmaz, çünkü üst segment.

    sadece yol tutuşu olarak belki kıyaslanabilirdi. çünkü astra'nın oldukça iyi yol tutuş var.

    ilginiz için teşekkür ederim.

    benim aracım avensis almadan önce astra g idi astra sert süspansiyonlu oldugu için yol tutuşu daha iyi idi ama konforda tabiki avensis tartışmasız daha iyi.
  • yol tutuş,
    araçların aks mesafesi ve iz genişliği önemlidir.
    virajlardaki yan yatma ve tutunmadan bahsediliyorsa , avensis gerçekten çok başarılı,
    zaten bu segment araçları yolun dışına çıkartmak çok kolay değil,
    viraja ne kadar sert girilirse girilsin yana yatmıyor ve şeridinin dışına çıkmıyor.
    zaten çok sıkışırsa esp de devreye girecektir.
    yokohama lastikler ile corolla elegant bile astra g den çok daha başarılıdır.
  • bende sessizlikten muzdaribim,
    stop edeceğim zaman her gün enaz bir kez başıma geliyor,
    stop ettim zannediyorum , ayağımı debriyajdan çekiyorum kendi stop ediyor.
    .
    2500 mü zannetmiyorum ama 3000 devirlerin üzerinde motor sesini duyuruyor ki spor kullanım açısında keyifli bir ses.
    yüksek devirlerde her arabada bu kadar ses olur zannediyorum.




  • Deneme sürüşüne bir arkadaşımla beraber gitmistik, oda aynı yorumu yaptı. Acaba kullandığımız araçta bir sıkıntı mı vardı bilemiyorum.

    Daha önce bir tanıdığın dizel corollasi ile seyehat etmiştim, onun motor ses yalıtımı benim dizel focus II ye göre çok çok iyiydi. o yüzden çok şaşırdım açıkçası. Şunuda belirtmek isterim motor sesi gelmesine rağmen rahatsız edici değildi, sadece d sınıfı bir araca göre yüksek geldi özelikle corolladan sonra...

    Sıfır almayı düşünüyorum, farklı bir yerde bir deneme sürüşü daha yapayım bari...
    edit imla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 3 Haziran 2013; 23:15:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avensis ;
    toyotanın orta-üst segment arabası,
    konfor amaçlıdır. spor kullanıma çok uygun değil,
    zaten 2000 devirlere ulaşır ulaşmaz vites artırmanı ikaz ediyor.
    1500-2500 devir aralığında kullanımı çok keyifli ve tasarruflu.
    3000 devir ve üstünde eminim dizel Corolla çok daha fazla seslidir.
    fakat dizeller turbo olduğu için o devirlere çıkmamışınızdır. bu yüzden sesi rahatsız etmemiştir.
    yüksek devirli veya spor kullanım ilkeniz ise turbo(benzinli veya dizel) bir araç öneririm.
    veya 1.8 avensis.




  • arkadaşlar,
    eski aracımda motor çalışmazken, klima da soğutmazdı sadece fan işlevi görürdü,
    bu gün Avensis de motor çalışmazken denedim, klima bariz soğutuyordu,
    sizce bu mümkün müdür?
  • Aslında benim amacımda konfor, bu nedenle çok şaşırdığımı belirtim zaten. Kesinlikle başka bir yerde bir deneme sürüşü daha yapacağım.

    Deneme sürüşünü şehir içinde yaptım, yüksek süratlere çıkmadım ama özellikle düşük devir ve üst devirlerde motorun tepkisini görmek için devirli kullandım. Normal kullanım tarzım kesinlikle böyle değil.

    Bilgilendirme için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 5 Haziran 2013; 10:06:04 >
  • arkadaşlar;
    2 haftalık yakıt değerlerim;
    55+75= 130 tl lik lpg : 580 km de bitti.
    son 80 km şehir dışı (90-120 hız),
    500 km şehir içi (bol lambalı kayseri trafiği)
    yüz km de 9.5 litre lpg tüketimi olmuş.
  • 100 km de motor devirini soran arkadaş vardı;
    100 km hız ile 6. vitesde 2400 devir.
    .
    yeni corolla'yı iyi ki beklememişim, güzelim arabayı rezil etmişler.
    http://otomobil.haber7.com/yeni-modeller/haber/1036573-yeni-corolla-istanbulda-sahneye-cikti
    gerçi aracı 8 cm uzatıp, aks mesafesi de 270 olmuş ama yinede fluance gibi bir tasarım olmuş benim hoşuma gitmedi.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    100 km de motor devirini soran arkadaş vardı;
    100 km hız ile 6. vitesde 2400 devir.
    .
    yeni corolla'yı iyi ki beklememişim, güzelim arabayı rezil etmişler.
    http://otomobil.haber7.com/yeni-modeller/haber/1036573-yeni-corolla-istanbulda-sahneye-cikti
    gerçi aracı 8 cm uzatıp, aks mesafesi de 270 olmuş ama yinede fluance gibi bir tasarım olmuş benim hoşuma gitmedi.



    Linkini verdiğiniz araç Amerika versiyonu.

    Türkiye'de üretilecek ve satılacak olan araç;

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Llbfo8EfHC4




  • Yeni corolla tek kelimeyle rezalet

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadirekinci kullanıcısına yanıt
    belkide biz C sınıfı araçtan çok şey bekliyoruz.
    herneyse konuyu baltalamayayım,
    corolla sayfasında devam edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    100 km de motor devirini soran arkadaş vardı;
    100 km hız ile 6. vitesde 2400 devir.
    .
    yeni corolla'yı iyi ki beklememişim, güzelim arabayı rezil etmişler.
    http://otomobil.haber7.com/yeni-modeller/haber/1036573-yeni-corolla-istanbulda-sahneye-cikti
    gerçi aracı 8 cm uzatıp, aks mesafesi de 270 olmuş ama yinede fluance gibi bir tasarım olmuş benim hoşuma gitmedi.



    Ben sormusstum tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar,

    1.6 valvematic motorlu 2011 Verso kullanıyorum. Bir önceki kasadaki VVTI motorun ort. 9.5Lt'lik yakıt sarfiyatına göre benim Valvematic motorlu aracım İst.içi ort. 7-7.5Lt. arası yakıyor. Ben emsallerine göre aracımın yakıt değerini çok düşük sanırken, aşağıda paylaşacağım haber beni çok şaşırttı.

    Haber şöyle;
    "Manuel şanzıman seçeneğine oranla daha düşük yakıt tükemi sunan CVT şanzıman seçeneğine sahip 1,6 Valvematic benzinli Multidrive S versiyonda ortalama yakıt tüketimi de yüzde 27 azaltılarak 100 km/5,6 lt olurken"

    Sizce haberde bir yanlışlıkmı var, yoksa Toyota gerçekten 1.6 valvematic motorda (hemde CVT takarak) bu değeri yakalamış olabilirmi?

    Birde yakıt ekonomisi haricinde, manual viteste dahi düşük devirlerde bu motor çok atak değilken, CVT otomatik şanzımanı nasıl kaldırabiliyor?




  • o 1.8 valvematic multidrive s olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: absolutevanilla

    o 1.8 valvematic multidrive s olmasın?

    Corolla müşterisi 1.8 motoru tercih etmez ve Toyota'da bunu çok iyi bilir, dolayısıyla Corolla modeline 1.6 üzeri motor koymaz.

    Ama diyelim ki bahsedilen motor 1.8 olsun... CVT şanzımanla 5.7 lt/100km yakıt değerini nasıl yakalayabilir ki?

    Toyota bunu ancak turbo ile başarabilir diye düşünüyorum. O zamanda motorun adı 1.6 valvematic olmazdı.
  • Yeni Auris de 1.6 valvematic ve cvt var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski otomatikler tork konvertörlü ve 4 vitesdi, 1.6 motor 124 beygir;yaklaşık ortalama 7.1 litre ve şehir içinde 9.1 litre tüketimleri vardı.
    şimdiki yeni auris cvt vites 1.6 motor 132 beygir; ortalama 5.7 litre ve şehir içinde 7.4 litre tüketimi gösteriyor.
    vites dişlisi ve baskı balata vs olmadığı için tam otomatiklerden hatta manuel şanzumanlardan bile az tüketimi var.
    zaten sıfır vites olarak adlandırılıyorlar.
    arkadaşım, 51 bin tl ye yeni auris cvt vites aldı kullanıyor, çok memnun.
    günlük kullanımda 6.5 litre yakıtı olduğunu söylüyor.
  • Toyota'nın Verso için verdiği yakıt değerlerini birebir tutturabilme tecrübesini yaşamış biri olarak, Toyota web sitesine bakınca Yeni Auris için verilen motor alternatiflerinde aşağıdaki yakıt değerleriyle karşılaştım.

    1.6 Valvematic motor manual:
    Yakıt türü Benzin
    Birleşik 5,9 lt/100km
    Şehir dışı 4,8 lt/100km
    Şehir içi 7,9 lt/100km

    1.6 valvematic motor CVT otomatik:
    Yakıt türü Benzin
    Birleşik 5,7 lt/100km
    Şehir dışı 4,8 lt/100km
    Şehir içi 7,4 lt/100km

    Ben Verso haricinde hem manual hemde CVT şanzımanlı Vw Amarok 4x4 kullanıyorum. CVT olanı Manual'e göre %20 daha fazla yakıyor.

    EDC derseniz Renault her ne kadar aksini iddia etsede kullanıcılar manual'e göre daha fazla yaktığını forumda yazıyorlar.

    DSG derseniz o da manual'e göre fazla yakıyor.

    Peki Toyota'nın düşük devirlerde manual şanzımanı bile zor kaldıran 1.6 Valvematic motoru nasıl oluyorda CVT'yi kaldırabiliyor ve de manual'den çok daha az yakabiliyor.

    Toyota'nın verdiği fabrika değerlerini Verso'da yakalayamıyor olsam abartı diyeceğim, ancak onuda diyemiyorum.

    Ne iştir anlayamadım?

    Bizim adına bakarak aynı motor sandığımız bu motorun adı ve güç değerleri aynı da performansımı farklı acaba?





    (Şunuda belirteyim; Yeni Auris 1.6 CVT'yi test ettiğimde gaza basınca ok gibi gidişine şaşırmış ve satıcıya "1.6 valvematic bu araçta cvt ile nasıl bu kadar performans verebiliyor" diye sormuştum)




  • 
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.