Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (150. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    Hocam keşke hemen arkasından piyango bileti alsaymışsınız. Ben sizin kadar şanslı değildim anlaşılan...

    tüvtürkte çalışan size torpil geçmiş normalda kanun da yazan otomatik yükseklik ayarlayıcısı olmazsa kesinlikle geçemiyorsunuz
  • absolutevanilla A kullanıcısına yanıt
    otomatik yükseklik ayarlayıcısı
    nedir?
    far yükseklik ayar düğmesi değil mi?
  • iyi bari ucuz atlatmışım :) yoksa sök tak bir daha git olacaktı uğraş dur. kalabalık bir istasyona gittim o yüzden genel olarak bir acelecilik vardı çalışanlarda ondan o an fazla irdelememiş olabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    otomatik yükseklik ayarlayıcısı
    nedir?
    far yükseklik ayar düğmesi değil mi?

    şöyle izah edeyim size. otomatik yükseklik ayarlayıcısı aracın arka kısımında bulunan bir sensördür ve araca yük bindikçe ön farların açısını yukarıya değil aşağıya odaklar. karşı tarafın gözünü almaması için. yani araca nekadar yük binerse binsin (aracın burnu havaya kalkacağı için) hep aynı yerde ayarlı kalır ve hep oraya odaklanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absolutevanilla -- 21 Haziran 2013; 16:11:49 >
  • absolutevanilla A kullanıcısına yanıt
    evet hatırladım,
    bu avensis 2011 e.extralar da var mı ?
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    sadece premium modellerinde mevcut. oda 2000cc mağlum.
  • mercedes kafayı yemiş
    yeni e serisine 156 beygir 1.6 motor koymuş: 140bin tl.
    http://n1306.hizliresim.com/1b/n/pd2w3.png
    1650 kg ve 0-100 hızlanması 10 saniye bile değil.
    7 tiptronik, yakıt 6.6 lt.
    vw saltanatı bitti, artık mercedeste 6 ay sıra olur.
    toyotacım sende camry ye bir güzellik yapsan olma mı?????????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    mercedes kafayı yemiş
    yeni e serisine 156 beygir 1.6 motor koymuş: 140bin tl.
    http://n1306.hizliresim.com/1b/n/pd2w3.png
    1650 kg ve 0-100 hızlanması 10 saniye bile değil.
    7 tiptronik, yakıt 6.6 lt.
    vw saltanatı bitti, artık mercedeste 6 ay sıra olur.
    toyotacım sende camry ye bir güzellik yapsan olma mı?????????

    Camry değilde Avalon'u getirip güzellik yapsalar çok iyi olur.





  • kadirekinci kullanıcısına yanıt
    gelse bile 1.6 valvematic koyarlar anlamı yok :) utanmasalar avensise .1.4 d-4d koyacaklar zaten.
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    günlerdir bu bahsettiğiniz mercedesi inceliyorum. Şaka gibi... E 180...
    Gerçi 1.6 valvematic motorun avensisi bile kaldırmadığını düşününce 1.6 camry veya avalondan birşey beklemek boş olur sanırım. Gerçi 1.6 turbo dizel seçeneğinden umutluyum.



    Bu vergi sistemi düzelmedikçe iyi arabaya binmek bizim için hayal.

    Keşke bu eylemler ötv yüzünden yapılsaydı...
  • Merhaba..yardmlasmaniz cok hosuma gitti..helal olsun ..
    ben Almanyada yasiyorum..Japon arabalarini seviyorum..
    arabadansürmek disinda anlamam..kac Motor ne ise yarar bilmem..
    yarin Toyota servisine gidip bir araba bakacagim..
    benim istegim 7 kisilik Versoydu ama yazilarinizi okuyunca Avensisin daha iyi oldugunu anliyorum..
    ama hangi avansis o Kadar cok Motor secenegi varki..Ustalar yardim ederse sevinirim..
    asagiya saygayi kopye ediyorum..simdiden tesekkürler..
    http://www.toyota.de/cars/new_cars/avensis/index.tmex
  • 01adanasporlu 0 kullanıcısına yanıt
    avensis combi modeli ,
    türkiye de 1.6 motorun üzerinde vergi dezavantajı var ama almanya da yok galiba.
    manuel vites kullanacaksanız; 2.0 dizel,
    otomatik kullanacaksanız; 1.8 cvt benzinli veya 2.2 otomatik dizel tercih edilebilir. ikisininde yakıtı yaklaşık aynıdır ,
    oradaki vergi durumuna göre tercihinizi siz belirleyin.
    donanım olarak; anahtarsız çalıştırma ve geri görüş kamerası olsun.
    not: almanya da 5 kişilik araca 6-7 kişi binemiyor galiba,
    aileniz 5 kişiden kalabalıksa trafikte sorun yaşamamak için 7 koltuklu araçları tercih edebilirsiniz.




  • lordz L kullanıcısına yanıt
    40 bin bakımı için kayseri Aksoylardan servis randevusu aldım. yaklaşık 550 tl,
    40 bin ve katları ağır bakımmış, işçilik 230 tl, 5-30 tam sentetik yağ 150tl.
    10bin km bakımlarının işçiliği 130 tl.
    (öncesinde ve sonrasında) muayene için xenon far değişim işçiliği toplam 50 tl. (eski ampüller bende mevcut)
    4 adet buji 100 bin kmde değişecekmiş.
    80 ve 100bin bakımları 650 tl, 10bin bakımları 350 tl gibi fiyatlandırmaları varmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    40 bin bakımı için kayseri Aksoylardan servis randevusu aldım. yaklaşık 550 tl,
    40 bin ve katları ağır bakımmış, işçilik 230 tl, 5-30 tam sentetik yağ 150tl.
    10bin km bakımlarının işçiliği 130 tl.
    (öncesinde ve sonrasında) muayene için xenon far değişim işçiliği toplam 50 tl. (eski ampüller bende mevcut)
    4 adet buji 100 bin kmde değişecekmiş.
    80 ve 100bin bakımları 650 tl, 10bin bakımları 350 tl gibi fiyatlandırmaları varmış.

    Eski servis föylerinde klasik olan bakımlara ilave; fren ve debriyaj hidrolik seviyesi, motor soğutma suyu (SLLC ise 160.000) değişimi diyor. soğutma suyu avensislerde 40binde değişeceğini sanmıyorum, fren ve debriyaj hidrolik seviyesinde kastını anlamadım hidrolik sıvısını kastediyor sanırım. Neyse geçen hafta tanıdık ustama yaptırdım bakımı 20 liraya orjinal yağ filtresi, 50 liraya orjinal polen filteresi, 45 lira mobil1 10binlik yağ. aldım parçaları götürdüm 20 lira da işçilik halletim bakım işini.

    Artık servislerden uzak durmaya çalışıyorum, lastik sordum, filterileri almaya gittiğimde tekine 505 lira dedi piyasada 400 lira olan lastiğe, sonra 275 lassa taktırdım. başıma gelen bir diğer olay bu sabah işe gelriken ufak bir kaza yaptım sol arka stop lambasının dışındaki cam görünümlü plastik düştü serviste işçiliksiz 406 lira dediler, Atatürk oto sanayide az bi gezindim, çıkmacı da değil parçacının birinde aynı marka orjinal 210 liraya buldum takmayla beraber, akşamüstü taktıracağım. Bunlar sadece bir örnek, balatalarda yüzde olarak aynı fark mevcuttu. bu gibi sebeplerden dolayı servisler en son seçenek benim için :)




  • dln34 D kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun, mini hasar karşılamazmıydı,
    .
    kayseri servisde 17 inç lastikler çok uygundu.
    yanlış hatırlamıyorsam lassa 275tl, bridgestone 320 tl ve
    ismini duymadığım marka lastikler, 200-250 tl civarıydı.
    205/55/16 markalı LASTİKLER 175 tl idi.
    .
    aracı yeni aldığım için ilk bakımını kapsamlı olduğu için serviste yaptırmak istiyorum,
    hasarlı- sorunlu parçalar varsa garantiden değişsin. bir ay sonrada muayenesi var.
    bu ay sonuna kadar %20 indirim avantajınıda kullanıp 440 tl baz fiyat...
    sonraki bakımlar ALLAH Kerim...
    .
    100 binde bujiler değişiyormuş, bunu anlayamadım, neden 100bin km. nasıl bir bujiymiş bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    geçmiş olsun, mini hasar karşılamazmıydı,
    .
    kayseri servisde 17 inç lastikler çok uygundu.
    yanlış hatırlamıyorsam lassa 275tl, bridgestone 320 tl ve
    ismini duymadığım marka lastikler, 200-250 tl civarıydı.
    205/55/16 markalı LASTİKLER 175 tl idi.
    .
    aracı yeni aldığım için ilk bakımını kapsamlı olduğu için serviste yaptırmak istiyorum,
    hasarlı- sorunlu parçalar varsa garantiden değişsin. bir ay sonrada muayenesi var.
    bu ay sonuna kadar %20 indirim avantajınıda kullanıp 440 tl baz fiyat...
    sonraki bakımlar ALLAH Kerim...
    .
    100 binde bujiler değişiyormuş, bunu anlayamadım, neden 100bin km. nasıl bir bujiymiş bu.

    teşekkür ederim, Allah'a çok şükür en azından yerine konabilecek şeyler. Tampon falan olsa aklıma geldi ama direk parça olunca mini onarım en azından bir kısmını karşılardı belki. kasko şirketine göre değişiyor ama axa da mini onarım 150 liraya kadar karşılıyor diye biliyorum. Stop lambası komple kırılmadı sadece üstündeki cam düştü şuan çalışıyor ama üst camı tek satılmadığı için komple değişmek zorunda kaldı.

    Aslında ben servis işine kızmıyorum, servis bir yerde güven demektir, hakkını daha kolay arayabilmektir ama fiyatlar çok uçuk, sadece farkındalık oluşturarak müşteri olarak biraz daha bilinçli olalım istiyorum.

    Lastikler için ise, baya araştırdım her marka nerdeyse michelin çok pahalı geldi, lassa da da kampanya olunca hem fiyatı uygun hem duyulduk markalardan olunca taktırdım şuan şikayetim yok.

    Bujiler ise iridyum uçlu bujiler ama o kadar uzun ömürlü olmasının sebebini ben de bilmiyorum




  • askere gitmeden 3 ay önce aracı 50.000 bakıma sokmuştum sonkar yenibosnada. arka balatalarım 30.000 km değişmişti. önler ise orjinal haliyle duruyordu. aracı servise verdikten 2 saat sonra aradılar ön ve arka fren balatan bitik dediler. bende değişim olmamasını istedim. bukadar çabuk bitmesi mantığıma sığmadı. aracımı servisten teslim aldım. ertesi gün florya saniyideki tanıdık bir ustaya götürdüm. arka balatalar daha yarıda, önler ise daha en az 3000 km gider dedi. bende 3000km daha beklemeden 100 liraya ön balatalarımı değiştirdim başka bir markayla :) 30.000 bakımda daha küçük olan arka fren balatalarımı 250 lira değiştirmiştim :) fren balatalarınız kendi ustanıza kontrol ettirtiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absolutevanilla -- 24 Haziran 2013; 22:48:14 >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Hocam yerinde olsam servise götürmezdim... Onun yerine özel servis veya işini bilen iyi bir ustaya götürürdüm. 550 tl bana çok geldi açıkçası.
    40 bin km de ağır bakım olarak neyi kastediyorlar bilemiyorum. Yağını filtresini değiştirip, gevşeyen civatasını sıkıp parayı cebe indirecekler gibime geliyor. İlla garantiden parça değiştirme opsiyonum olsun diyorsan sanayideki ustanın bozuk dediği parçaları serviste gene değiştirebilirsin, bakım yaptırmana gerek yok.
    Örneğin 150 tl dediğin 5 30 sentetik yağ taş çatlasın 80-90 tl. Hemen herşeyi iki katına sattıkları gibi fahiş işçilik parasıda alıyorlar. Bakım sonunda oluşan kirliliğin temizlenmesi için bile para alıyorlar.

    xenon - halojen farların değişimi en fazla 4-5 dakika. Daha önce herhangi bir aracın ampulunu değiştirdiysen bunuda kendin yapabilirsin. Şahsen sanayide değiştirtmek için verdiğim 20 tl ye acıdım. Farların arkadasındaki yuvayı çıkardı xenon ampulu söktü halojen ampulu yerleştirdi yuvayı geri taktı. ( Bundan önceki citroen c4 ümde nightbreaker ampuller 6 ayda bir patladıgından bu işlemi sürekli yapıyordum xenonlarında herhangi bir farkı yokmuş) Ancak far ayarını genede birilerine yaptırmak lazım. Bunun için para alacaklarını samıyorum.


    içim rahat olsun diyorsan götür servise iyice baksınlar sağına soluna.Unutmadan 40 bin bakımında extra olarak neler yaptılar bizimle de paylaşırsan çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: absolutevanilla

    askere gitmeden 3 ay önce aracı 50.000 bakıma sokmuştum sonkar yenibosnada. arka balatalarım 30.000 km değişmişti. önler ise orjinal haliyle duruyordu. aracı servise verdikten 2 saat sonra aradılar ön ve arka fren balatan bitik dediler. bende değişim olmamasını istedim. bukadar çabuk bitmesi mantığıma sığmadı. aracımı servisten teslim aldım. ertesi gün florya saniyideki tanıdık bir ustaya götürdüm. arka balatalar daha yarıda, önler ise daha en az 3000 km gider dedi. bende 3000km daha beklemeden 100 liraya ön balatalarımı değiştirdim başka bir markayla :) 30.000 bakımda daha küçük olan arka fren balatalarımı 250 lira değiştirmiştim :) fren balatalarınız kendi ustanıza kontrol ettirtiniz.

    balatalarda benzer sorunu ben de yaşamıştım ama benimkiler bitmeye yaklaşmıştı, özellikle arkalar el freninden dolayı çabuk aşınıyor. serviste 225 lira ön 200 lira arka mı ne demişlerdi, hem de sadece parçasına işçiliksiz. ben de sizin gibi şuan dursun istemiyorum dedim. ustam da 3 4bin falan yapar sonra değiştirriz dedi sonra bende sanayiden aldım parçasını götürdüm önlerden bosch çıktı ben de zate bosch marka almıştım yani model olarak farklı mıdır bilmiyorum ama marka olarak aynıydı; fiyatı ise yanlış hatırlamıyorsam 100 liraydı, aradaki fark yine yarından fazla, arkaları başka bir marka almıştım o da 75 liraydı yani ben bir takım balata fiyatına işçilikle komple değiştirmiş oldum. geçen hafta bakımda arkalar değiştirelim dedi gidip onun yerine de bosch marka balata almış 75 liraydı sanırım öyle hallettik.

    dün başıma gelen arka stop lambası zate herşeyi özetliyor, aynı marka aynı model stop lambasına servis işçiliksiz 406, parçacı işçilikli 210 lira diyorsa aradaki muazzam karı siz düşünün..

    dün ilk defa gitmiştim Atatürk oto sanayiye ama gittiğimde gözüme en çok çarpan bir sürü alman markaların servisinin olmasıydı, onlarda daha fazla olan servis ücretlerine araç sahipleri çözümü böyle bulmuşlar sanırım :)




  • lordz L kullanıcısına yanıt
    aracı yeni aldığım için bu ay geçerli olan %20 indirimi de kullanarak 40 bini kapsamlı bakım olduğu için serviste yaptıracağım,
    550 tl - %20 indirim= 440 tl + bindirimler= 500 tl den aşağı olmayacak.
    sıkıntılı parçalar varsa garantiden değişsin,
    fakat ara bakımları veya eskiyen garanti dışı parçaları özel serviste yaptırmak daha avantajlı.
    5-30 yağ için 15-20 binden erken gitmem.
    .
    şanzıman yağı değişimi
    fren hidrolik yağ değişimi
    klima polen filtresi değişimi
    tekerler sökülüp firenler (galiba spreyle) temizlenecek.
    .
    ford fusionu 8 yıl kullandım bütün bakımları her 15binde bir yetkili serviste yaptırdım.
    130 ila 220 tl arasında ortalama 150-170 tl tutardı.
    130 bin km de sattım, ne firen balatam eskidi nede şanzuman yağı nede antifirizim,
    6 yaşını doldurunca 300 tl ye trigeri değiştiler.
    taş gibi arabaydı, ama tam taş, konfor sıfır.
  • 
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.