Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (149. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 147148149150151
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bahsettiğiniz şanzumanlar (edc ve dsg); cvt değil ki; çift kavramalı baskı balatalı robotize manuel şanzumanlardır.
    cvt şanzumanlar; baskı balata ve vites dişlisi yoktur. dolayısıyla diğer bütün şanzuman tiplerinden daha az yakıt tüketir.
    honda jazz; (2009-2012 arası hariç)
    ford dizel fokus, cmax; (2007-2008 modellerde )
    nissan yeni micra-qashqai; 2013
    toyota benzinli yeni yaris , yeni auris, yeni 1.8 avensis
    yeni megane3 benzinli.
    gibi modellerde var.
    http://www.youtube.com/watch?v=fNVHD9HbofI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    bahsettiğiniz şanzumanlar (edc ve dsg); cvt değil ki; çift kavramalı baskı balatalı robotize manuel şanzumanlardır.
    cvt şanzumanlar; baskı balata ve vites dişlisi yoktur. dolayısıyla diğer bütün şanzuman tiplerinden daha az yakıt tüketir.
    honda jazz; (2009-2012 arası hariç)
    ford dizel fokus, cmax; (2007-2008 modellerde )
    nissan yeni micra-qashqai; 2013
    toyota benzinli yeni yaris , yeni auris, yeni 1.8 avensis
    yeni megane3 benzinli.
    gibi modellerde var.
    http://www.youtube.com/watch?v=fNVHD9HbofI


    Sanziman isi bildigim konudur. Söküp takmisligim bile vardir. Ayni aracin hem manual hemde 8 ileri Cvt sanzimanlisini kullaniyorum. Kullanici ayni, guzergah ayni. %20 cvt fazla yakiyor.

    Cvt, arac hizlanirken 1-2-3-4-5-6-7-8 yaptigi gibi, arac yavaslarkende 8-7-6-5-4-3-2-1 seklinde komprasyon yapiyor. Bu da motoru gereksiz devirlendirmek olacagindan extra yakit demektir.

    Ayrica manual'de otomatik vites gibi ara gazlamalar sebebiyle gereksiz devir yukselmeleri olmadigindan normalde daha az yakar.

    CVT nin tercih edilme sebebi; cift kavramali sistemin ekonomisini balatasiz (yani sifir siyirma sorunu) verebilmesidir.

    Yoksa guc kayiplari dusunuldugunde manual (balata siyirmadikca) en kayipsiz sistemdir.

    Benim 1.6 valvematic manual ile 1500-2000 devir arasi kullanimda yakaladigim 7 lt degeri cvt nasil daha asagi cekebilir biri teknik olarak anlatsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tamam ara gazlamalar tork konvertörlü tam otomatiklerde var ve
    %10-20 çok yakar ama cvt de ara gaz vs yok, vites dişlisi yok çünkü.
    cvt vitesin %20 kadar çok yaktığını hiç duymadım. bence araçta sorun var.
    http://www.youtube.com/watch?v=kOE6KRDtdmc
    belkide manuel şanzuman stantlarının çok altında kullanılıyor,
    benim yakın arkadaşım skoda fabia 1.4 cc 101 beygirlik aracı, 1-2- ve direk 5. vitese atardı. yani 30-40 hızda araç 5. vitesde,
    şehir içinde 6 litre yaktırırdı, yıllarca benzinde bindi. lpg taktırmamıştı,
    aracı sattıktan 1-2 hafta sonra , alıcı veryansın etmiş; 6-7 litre yakar diyordun, 9 litreden aşağı indiremiyorum demiş.




  • Amarok cvt mi???!!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    tamam ara gazlamalar tork konvertörlü tam otomatiklerde var ve
    %10-20 çok yakar ama cvt de ara gaz vs yok, vites dişlisi yok çünkü.
    cvt vitesin %20 kadar çok yaktığını hiç duymadım. bence araçta sorun var.
    http://www.youtube.com/watch?v=kOE6KRDtdmc
    belkide manuel şanzuman stantlarının çok altında kullanılıyor,
    benim yakın arkadaşım skoda fabia 1.4 cc 101 beygirlik aracı, 1-2- ve direk 5. vitese atardı. yani 30-40 hızda araç 5. vitesde,
    şehir içinde 6 litre yaktırırdı, yıllarca benzinde bindi. lpg taktırmamıştı,
    aracı sattıktan 1-2 hafta sonra , alıcı veryansın etmiş; 6-7 litre yakar diyordun, 9 litreden aşağı indiremiyorum demiş.


    Evet bir alternatif daha var.

    Benim manual kullanım şeklim genellikle en çok 2200d/d ya kadar çıkmadan vites değiştirmek ve 70km'ye geldiğimde 6.viteste olmaktır. Gerekmedikçe devirli kullanmadığım için başkalarına göre benim manual kullanım değerim çok düşük kalmaktadır. Bunu şöyle ispat edebilirim. 1500kg'lık 24000km'deki 1.6 valvematic motorlu Verso aracımla şuanda İstanbul Şehir içi ekranda yazan sarfiyat değerim 6.9 - 7 Lt.

    Aynı aracı kullanan muhtelif kullanıcılar 8.5 - 9 Lt'lerden bahsediyorlar.

    Bu mantığa göre durum değerlendirmesi yapılırsa, CVT şanzımanın yakıt değeri başkalarının manual kullanımına denk gelirken, benim manual kullanım değerimin %20 üzerinde kalmış oluyor demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    Amarok cvt mi???!!!!



    Evet, Vw bu aracında 8 ileri CVT şanzıman kullanıyor. Diğer araçlarında ise 7 yada 8 ileri DSG.
  • 2011 avensis için lastik önerebilecek olan var mı ? şuan 40binde, şehir içi daha biraz idare eder gibi ama tatilden önce değiştirmek istiyorum araç şuan 40binde

    micgelin priamcy 3 410 lira
    bridgestone 3 model de aynı 370
    lassa impetus revo 275


    aldığım fiyatlar böyle, lassa ve bridgestone da kampanya var şuan, lassa da 75, bridgestoneda sanırım 50 lira indirim varmış..

    lastik boyutları biraz büyük olduğu için fiyatlar yüksek o yüzden lassaya yakın duruyorum şuan sizce ne yapmalıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dln34 -- 18 Haziran 2013; 13:35:01 >
  • dln34 D kullanıcısına yanıt
    bence bu yazı da çıkartmalısınız, enaz 10bin km daha gitmeli.
    .
    Michelin PILOT EXALTO Lastik öneririm.
    http://www.lastikturk.com/215-55-R17-94W-Michelin-Pilot%20Exalto/Detay/375
  • arkadaşlar,
    far yükseklik ayar düğmesinin solundaki düğmeyle
    ön far yıkamayı çalıştıramıyorum
    , normal cam yıkama çalışıyor. geçen hafta 1 lt cam suyu eklemiştim zaten.
    aracı ilk alırken yetkili servise gösterttiğimde ön far yıkamayı gözümün önünde çalıştırmışlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    arkadaşlar,
    far yükseklik ayar düğmesinin solundaki düğmeyle
    ön far yıkamayı çalıştıramıyorum
    , normal cam yıkama çalışıyor. geçen hafta 1 lt cam suyu eklemiştim zaten.
    aracı ilk alırken yetkili servise gösterttiğimde ön far yıkamayı gözümün önünde çalıştırmışlardı.

    farlarınızı yakmalısınız sadece ozaman çalışır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dln34

    2011 avensis için lastik önerebilecek olan var mı ? şuan 40binde, şehir içi daha biraz idare eder gibi ama tatilden önce değiştirmek istiyorum araç şuan 40binde

    micgelin priamcy 3 410 lira
    bridgestone 3 model de aynı 370
    lassa impetus revo 275


    aldığım fiyatlar böyle, lassa ve bridgestone da kampanya var şuan, lassa da 75, bridgestoneda sanırım 50 lira indirim varmış..

    lastik boyutları biraz büyük olduğu için fiyatlar yüksek o yüzden lassaya yakın duruyorum şuan sizce ne yapmalıyım ?

    ben 1.5 yıldır kumho ku 31 kullanıyorum gayet memnunum. tabiki bir michelin yada bridgestone değil ama fiyat kalite olarak şu anda bir numara piyasada. fabrika çıkışlı goodyear excellence'lardan kat kat başarılı zaten teknik özelliklerine baktığınızda neredeyse 2 ye katlıyor. 215/55/17 ölçüler spor lastik klasmanına girdiği için pahalı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absolutevanilla -- 18 Haziran 2013; 22:53:31 >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Farlar yanık ve araç durur vaziyette olması gerekiyor sanırım. Haricinde bende çalışmadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordz -- 18 Haziran 2013; 23:09:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    Farlar yanık ve araç durur vaziyette olması gerekiyor sanırım. Haricinde bende çalışmadılar.


    hareket halindeykende çalışıyor sadece farlarınızın açık olması lazım.
  • absolutevanilla A kullanıcısına yanıt
    akşam giderken denedim çalıştı,
    farlar auto da olduğu için gündüz çalışmamış.
  • Dün muayeneden geçmeyen xenon farları değiştirmek için Ankara ivedik oto sanayiye gittim. İşletmelerin cümlesi alman, fransız ve italyan markaların tamircileri. Japon otomobilleri için genelde sadece yedek parçacı var. Japon tamirhanesi açan batıyor herhalde :)
  • lordz L kullanıcısına yanıt
    xenon farlar muayeneden geçmiyor mu? neden.
  • mercek ve far yıkama kurtarmıyor çünkü otomatik yükseklik ayarlayıcısı olması gerekiyor aksi takdirde geçemezsiniz!
  • Xenonlar maalesef muayeneden gecmiyor.agir kusurlu olarak kaldik. Orjinal halojen ampulleri tekrar takarak yeniden muayeneye girmek zorunda kaldim. Hemen arkamda ayarsiz beyaz isikli bir arac vardi halojen oldugu icin sorun yasamadan gecti. Eminim trafikte onundeki insanin gozunu aliyodur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    Xenonlar maalesef muayeneden gecmiyor.agir kusurlu olarak kaldik. Orjinal halojen ampulleri tekrar takarak yeniden muayeneye girmek zorunda kaldim. Hemen arkamda ayarsiz beyaz isikli bir arac vardi halojen oldugu icin sorun yasamadan gecti. Eminim trafikte onundeki insanin gozunu aliyodur.


    benim aracımda da aldığımda serviste taktırdığım xenon var, bir ay önce istanbulda muayeneye gittim, hatta far ayarı falan hiç birşey yaptırmadan gittim ve hiç bir sorun çıkmadan da geçtim, yönleri falan hatalı bile yazmıyordu kağıtta.
  • dln34 D kullanıcısına yanıt
    Hocam keşke hemen arkasından piyango bileti alsaymışsınız. Ben sizin kadar şanslı değildim anlaşılan...
  • 
Sayfa: önceki 147148149150151
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.