Şimdi Ara

!!!---2009 Yılında %100 Türk malı Otomobil..İstiyoruz.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
1
Favori
10.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • olayın özü bu şekilde ne yazık
    quote:

    Orjinalden alıntı: fikrijohn33

    sabancı ve koçun yok olması lazım bizim araba yapmamız için adamlar yapacak olana bile engel oluyor işin kaymağını yiyorlar
  • evet arkadaslar aktif tutatlım tartısalım örgütlenelim firmalara toplu mailler atabiliriz.. FiKir tabiki..:) grupta kurabiliriz.. otomotiv sanayi türkiye için cok önemli gecte olsa sanayi devrimi tamamlanmalı...
  • ben varımwww.etox.com.tr bu arada hayırlı olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    yazıklar olsun lafa gelse bir türk dünyaya bedel deriz hindistan iran kadar olamadık


    Asıl size yazıklar olsun. Her şey %100 otomobil demek mi?
    Hindistan ve İran'ın arabası var ama bak bakalım Türkiye gibi mi? Otur da haline şükret. Onlardan kat kat iyi durumdasın. Eğer böyle düşünüyorsanız, varsın olmasın %100 Türk malı arabamız.
    Biri demiş ki Koç ve Sabancının yok olması lazım. Ayıp gerçekten ayıp. Resmen saygısızlık bu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dangershark

    ben varımwww.etox.com.tr bu arada hayırlı olsun


    mozilla saldırgan olarak bildirilmiş site diyor ne iş

    10. yıl marşı yerine mehter marşı koysalar daha iyi olurmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    yazıklar olsun lafa gelse bir türk dünyaya bedel deriz hindistan iran kadar olamadık


    Asıl size yazıklar olsun. Her şey %100 otomobil demek mi?
    Hindistan ve İran'ın arabası var ama bak bakalım Türkiye gibi mi? Otur da haline şükret. Onlardan kat kat iyi durumdasın. Eğer böyle düşünüyorsanız, varsın olmasın %100 Türk malı arabamız.
    Biri demiş ki Koç ve Sabancının yok olması lazım. Ayıp gerçekten ayıp. Resmen saygısızlık bu.


    koç özellikle türkiyeyi yıllarca sömürmüştür. kimin neden nasıl geliştiğini bilmeden, neleri engelleyip neleri piyasaya sürüp halkı yokluğa mahkum ettiğinden haberiniz yok sanırım. yoksa bölye konuşmazsınız
    daha önce defalarca bu konuda paragraflar yazdım, tekrar yazmayacağım. tarih kitaplarda, ancak koç'un geçmişini öğrenmek için yorum gücünüzün ve olayları birleştirme yeteneğinizin olması lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+


    quote:

    Orjinalden alıntı: dangershark

    ben varımwww.etox.com.tr bu arada hayırlı olsun


    mozilla saldırgan olarak bildirilmiş site diyor ne iş

    10. yıl marşı yerine mehter marşı koysalar daha iyi olurmuş
    googleda zararlı diyor bundan bişe olmaz iyi virüs taraman varsa hallolur bence site iyi nedende tam güncelleştirmeden kaynaklanıyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    yazıklar olsun lafa gelse bir türk dünyaya bedel deriz hindistan iran kadar olamadık


    Asıl size yazıklar olsun. Her şey %100 otomobil demek mi?
    Hindistan ve İran'ın arabası var ama bak bakalım Türkiye gibi mi? Otur da haline şükret. Onlardan kat kat iyi durumdasın. Eğer böyle düşünüyorsanız, varsın olmasın %100 Türk malı arabamız.
    Biri demiş ki Koç ve Sabancının yok olması lazım. Ayıp gerçekten ayıp. Resmen saygısızlık bu.


    koç özellikle türkiyeyi yıllarca sömürmüştür. kimin neden nasıl geliştiğini bilmeden, neleri engelleyip neleri piyasaya sürüp halkı yokluğa mahkum ettiğinden haberiniz yok sanırım. yoksa bölye konuşmazsınız
    daha önce defalarca bu konuda paragraflar yazdım, tekrar yazmayacağım. tarih kitaplarda, ancak koç'un geçmişini öğrenmek için yorum gücünüzün ve olayları birleştirme yeteneğinizin olması lazım.


    Koç'un avukatı değilim. Hayranı da değilim. Ama çok da koötülük yapmadı bu memlekete. O kadar tesisi, firması vs. var ve onca kişi çalışıyor yanında. Şu forumda belki de bir sürü insan Koç Holding'de çalışıyor veya evinde onun bir ürününü kullanıyor ya da üniversitesine gidiyor. Bu kadar vurup yerin dibine sokmayın. KOÇ olmasaydı başka biri olurdu aynısını o da yapardı. Bu sefer aynı şeyleri ona söylerdiniz. Ama o kadar kişi içinden KOÇ çıkmış ve bunları yapmış.




  • beyler konuyu canlı tutalım ve bir arkadaş konu açsın yerli otomobiller sevenler ...vb isismlerle hadi büyüyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangershark -- 7 Temmuz 2009; 18:57:21 >
  • evet arkadaslar bencede konuyu enine boyuna tartışmalıyız. neler yapabiliriz onun için herkez bir fikir yazsın..fikir beyan etsin...tartısalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: yigit+


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: ykaya1983

    yazıklar olsun lafa gelse bir türk dünyaya bedel deriz hindistan iran kadar olamadık


    Asıl size yazıklar olsun. Her şey %100 otomobil demek mi?
    Hindistan ve İran'ın arabası var ama bak bakalım Türkiye gibi mi? Otur da haline şükret. Onlardan kat kat iyi durumdasın. Eğer böyle düşünüyorsanız, varsın olmasın %100 Türk malı arabamız.
    Biri demiş ki Koç ve Sabancının yok olması lazım. Ayıp gerçekten ayıp. Resmen saygısızlık bu.


    koç özellikle türkiyeyi yıllarca sömürmüştür. kimin neden nasıl geliştiğini bilmeden, neleri engelleyip neleri piyasaya sürüp halkı yokluğa mahkum ettiğinden haberiniz yok sanırım. yoksa bölye konuşmazsınız
    daha önce defalarca bu konuda paragraflar yazdım, tekrar yazmayacağım. tarih kitaplarda, ancak koç'un geçmişini öğrenmek için yorum gücünüzün ve olayları birleştirme yeteneğinizin olması lazım.


    Koç'un avukatı değilim. Hayranı da değilim. Ama çok da koötülük yapmadı bu memlekete. O kadar tesisi, firması vs. var ve onca kişi çalışıyor yanında. Şu forumda belki de bir sürü insan Koç Holding'de çalışıyor veya evinde onun bir ürününü kullanıyor ya da üniversitesine gidiyor. Bu kadar vurup yerin dibine sokmayın. KOÇ olmasaydı başka biri olurdu aynısını o da yapardı. Bu sefer aynı şeyleri ona söylerdiniz. Ama o kadar kişi içinden KOÇ çıkmış ve bunları yapmış.



    Arkadaşım,şöyle bir başlık açsana."Yerli otomobil istemeyip,Koç ve sabancının ithal ettiği,montaj yaptığı otoları isteyenler".Bir dene istersen bu adamların ne kadar sevildiğini öğrenmiş olursun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nike

     !!!---2009 Yılında %100  Türk malı Otomobil..İstiyoruz..


    İmza


    Arkadaşlar bi aralar bu İMZA olayı vardı. sonra ne oldu bi bilgisi olan varmı.
  • jet fadıl ı projeyi başlatamadan önce hapse soktular.imza da tarih oldu benim bildiğim bu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkan1905 -- 14 Temmuz 2009; 12:19:26 >
  • Bakıyoruz ki, tata sı ladası skodası bizİm memleketimizde kapış kapış gdiyor. Orijinal % 100 Türk malı otomobil yapılsa acaba ne olur, fiyatlar düşer mi? "Yoksa bu yerli malı, çok pahalı" deyimini mi kullanırdık. (Bu deyim bana aittir). Ama ben eminim ki kesinlikle pahalı olmazdı. Çünkü devlet yatırım yapanlara, özellikte kalkınmakta olan bölgelerde yer tahsisi yapar, elektirik, su gaz gibi girdileri maliyetine verirdi. Uzun bir zaman cüzzi bir vergi alır, hatta çok çok düşük faizle bir kaç yıl otomobil fabrikası varsa hepsinden aynı miktar da araç satın alırdı. Araçları olanların özel tüketim vergisini daha tahammül edilebilir ölçülere çeker, ancak ithal otomobillere şu an ki verginin 2 katını uygulardı. İşte bunları yanlız bu hükümet değil hiç bir hükümet yapamaz görünüyor. Neden mi ? eğer böyle cesaretli ve hizmete adanmış biri, siyasetçi varsa bile, otomobil piyasasında "az ter çok kar" anlayışında olan finansman ve pazar sahibi olan ithalatçılar ve montajcılar kar marjlarının eksilmesine göz yummayacaklar, buna niyetlenen siyasi iktidara ver yansın edecektir. Maddi ya da manevi desteği veya sempatisi varsa bile düşen her kar marjı için iktidara atılan lafların, takılan çelmelerin haddi hesabı olmayacaktır. Daha söylenecek çok sözümüz var ama... İşte ama. Bu devlete adanmışlara ihtiyaç var, bu devlete toprağına taşına, kara gözlü vatandaşına adanmış adama ihtiyacımız var. Vatandan ayrı düşmeyi göze alamayacaklara ihtiyaç var. Bu işler çokkk büyük işler. Adanmış cesaretli genç siyasetçilere ihtiyaç var, hizmet için özgürlüğünü bile verecek...
    Araba satarken alırken karanlıkta göz kırpmayan insana ihtiyaç var. Saygılar efendim.MYFIGEN




  • Of ya. Sonuç Sabancı ya da koç familyası değil. İlla alaka ama değil mi?. Bu aile şirketleri olması gerekli ama bu kadar da olmaz dedirtiyorsunuz. Artık bu kadar yıl beklemeye değsin. Biz 10 YIL MARŞINI SÖYLÜYORUZ. Ama ben söyleyemiyorum. Boğazım acıyor. Adı lazım değil bir Avrupa ülkesinde bir teknoloji müzesi gezmiştim de ne çok acı çekmiştim. Bundan 22 yıl önceki ,çamaşır makinaları hoplaya zıplaya çamaşır yıkardı ama aynı yıl avrupada böyle bir makina daha bulamazdınız. Her şey bu kadar mı. Müzeler parklar kişisel mi olmalı. Kendisini aşacak, vatana adanmılara ihtiyaç varrrrrrrrrrrrrr. Saygıyla.
  • öncelikle eskişehir de üretilen 4x4 lere destek olmamız gerekiyor bence.niye etox değilde turkar/hiscar derseniz çalışmalarına daha önce başlandığı,daha fazla yerli emeğin ürünü olduğunu düşündüğüm için.mesela 3 yöne açılabilen damper.şu ana kadar böyle bir şeye günlük hayatta rastlamadım.bunun ülkemiz çiftçisinin ne kadar işine yarayacağını tahmin edersiniz.böyle bir şeyi bizim insanımızın,bizim ihtiyaçlarımız için düşünmüş olması bence önemli bir durum.yani bizim emeğimiz,bizim fikrimiz yine bizler için."motorunu biz yapmadıktan sonra" diye hayıflanılıyor ama başka ülkelerin aracına para vermektense kendi aracımıza para vermek daha doğru değil mi?(motoru başkasının,nasıl bizim arabamız oluyor demeyin)ki bu arac bence(daha görmek kısmet olmadı ama) yabana atılacak gibi değil.yaklaşma,uzaklaşma ve karın açısı,tırmanma açısı gayet iyi.amacına uygun yapılmış bir arac.%100 den ziyade,başka markaların montajını yapmadığımız kendi otomobilimizi/4x4 müzü/ticarimiz istiyoruz desek daha doğru olur bence.




  • bir motor yapmak bu kadar mı zor ben anlamıyorum motor hakkında bilgimde yok anlatan billen varsa lütfen anlatsın bana zorluğunu.. güzel ülkemde maden mi yok motor dökmeye celik üretmeye .. işi bilen mühendis mi yok eğer böyleyse konusalım tartısalım kalitemizi düzeyimizi bilelim. önemli olan sudurki gerceklerle yüzlesmek ilerlemenin ilk adımı . gercek acıda olsa yüzleşmeliyiz. Simseki arkadasımın yorumlarına katılıyorumm. teşekkürler
  • Yerli Oto Üretimi Patladı

    Bu aralar, ‘araba sevdası’ patlaması yaşanıyor. ‘Türk marka oto’ üretmek için 10’a yakın girişim var. Hükümet bunlardan Mindset’i destekliyor

    Otomotivde milyarlarca dolarlık fabrikalara sahip olan, otobüs ve kamyon gibi ağır ticari araçlarda kendi markasını yaratan Türkiye'de, bu kez de yüzde 100 yerli otomobil üretmek için yarış başladı. Murat Günak'ın "Mindset" projesiyle adeta alevlenen bu çabaların bir bölümü hükümet tarafından da ciddi şekilde değerlendirilirken, rüzgârı arkasına almak isteyen girişimciler de, daha önce açıkladıkları projelerini yeniden gündeme getirdi...


    Ciddi bir aşamaya gelindi

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da test ettiği ve tasarımcı Murat Günak ile ortağının geliştirdiği elektrikli "Mindset" projesinde, şu an yatırımcıların değerlendirilmesi aşamasına gelindi. Hükümetin de sıcak baktığı Mindset'in, "2010 Kültür Başkenti" etkinlikleri çerçevesinde İstanbul'da kullanılması için de çalışmalar başlatıldı.


    Yeniden gündeme geldi



    Ertex firması tarafından yaklaşık üç yıl önce tanıtılan ancak seri üretimine geçilemeyen Etox da, geçen hafta yeniden gündeme geldi. Etox için, Ankara'da Ostim Sanayici ve İşadamları Derneği (OSİAD) Güçbirliği A.Ş ile bir çalışma başlatıldığı açıklandı. Bu işbirliği çerçevesinde oluşturulan çalışma grubundan alınan sonuçlara bakılacağı ve olumlu olması halinde projenin üretimine başlanabileceği bildiriliyor.


    Sazan sınırlı sayıda üretilecek



    Anadol STC 16'yı yaratan ekipte yer alan Ekber Onuk'un, vefat eden oğlu Kaan ile birlikte tasarladığı ve yaklaşık 6 yıldır sessiz sedasız ilerleyen "SAZAN" adlı spor otomobil projesinin de, bu yıl içinde hayata geçmesi bekleniyor.
    Ekber Onuk’un, oğlunun adını yaşatmak amacıyla giriştiği bu özel projede, üretim adedinin 10 gibi sınırlı bir sayıda bırakılması hedefleniyor.

    Hobi olarak başladı, onlarca üretti

    1990'lı yıllarda araç restorasyonuyla işe başlayan, sonra da hobi olarak kendi aracını üretmeye girişen Hasan Yurdakul, Sanayi Bakanlığı'ndan aldığı seri otomobil imal etme belgesine de sahip. Yurdakul'un "Maral"ı, sipariş üzerine üretiliyor. İngiliz Morgan marka otomobillerden esinlenilen Maral'ın bir de Lily adlı kardeşi mevcut. Ancak bu araç, henüz gün ışığına çıkmış değil.


    Hafif ticari araç üreten de var



    Eskişehir'de kurulu, traktör kabinleri konusunda uzman olan Hisarlar Grup, kendi geliştirdiği "Hisar" adlı hafif ticari araç projesini ilerletmiş durumda. "Turkar" adı verilen, "Bukan" ve "Derman" gibi model isimleri olan bu hafif ticariler, bazı fuarlarda sergilenmeye de başlandı. Hisarlar, seri üretime 300 adetle başlayıp, sonraki yıllarda sayıyı 8 bine kadar çıkarmayı planladıklarını açıklamıştı. Aracın, özellikle Afrika ülkelerine ihraç edilmesi de düşünülüyor.

    Sessizliğe gömülenler

    - Birkaç yıl önce İzmir'de Çerberci adlı firma tarafından üretimine başlandığı duyurulan Diardi ise, şu sıralar sessizliğe gömülenlerden. Nitekim internet sayfası artık açılmamakta.

    - Hema Endüstri'nın geliştirdiği ve 2007'de üretimine başlayacağı şeklinde haberleri basında yer bulan yerli otomobil projesi, bir çizimi bile görülemeden tarih oldu.

    - Pi Makina'nın geliştirdiği ve bir dönem Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün'ün de test ettiği Hummer'ın yerli versiyonu olan "Hamur" ya da değişen adıyla "Simge", seri üretime geçirilemedi.

    - Gaz aletleri üreten Altınboğa firmasının üzerinde çalıştığı yerli otomobil projesi, prototip araçların yanması sonrasında tekrar gündeme gelmedi.

    - İstanbul'da ayakkabı imalatı yapan Fatih Başoğlu'nun, yedi yılda bir apartmanın bodrum katında şekillendirdiği "Şamil" adını taşıyan spor otomobil prototipi, yatırımcı bulunamadığı için üretime geçemedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangershark -- 15 Temmuz 2009; 7:47:42 >




  • peki arkadaslar galiba elimizde kala kala 2 adet proje mi kaldı olsun buna sükür motoru yürüyen aksamı enjektörleri dahil herseyiyle türk malı yerli üretim bir otonun tıkır tıkır calısacağına eminim.Neden olmasın Üretilen portatipler Üniversitelerde sergilensin . Kent meydanlarında sergilensin Komsu ülkelere hediye edilebilir reklamın iyisi kötüsü olmaz.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkan1905 -- 19 Temmuz 2009; 18:09:50 >
  • Etox seri üretime geciyormus arkadaslar tabiki motoru yabancı olarak:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkan1905 -- 19 Temmuz 2009; 18:22:20 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.