Şimdi Ara

2010-2011 SUBARU LEGACY hakkında görüşleriniz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
15.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar merhaba. Bu yıl mart döneminde başlayan araba değiştirme serüvenimde, uzun süreli araştırma, inceleme, okunan forumlardan sonra mazda cx 5 almaya karar vermiştim ki bütçeyi daraltmak zorunluluğu ortaya çıkınca ve birazda tesadüf eseri karşıma çıkan 2004 model BMW x5 4.4 aracı satın aldım. Mevzuyu çok uzatmayacağım, araç gerçekten birçok yönüyle hayranlık uyandırıcı ancak satın alım bedeli uygun olmasına karşın işletme maliyeti gerçekten çok yüksek.
    Bu nedenle yeniden araştırma sürecine girdim. Bütçem max 60.000 TL, olmazsa olmazım bagaj hacmi, güvenlik (ki bence bunun içine ara hızlanma ve özellikle virajlardaki yol tutuş da giriyor) ve otomatik vites.
    Ve bu defa gerçekten ve gerçekten "ikinci eli yok-satamazsın-sana kardeş olur"culara kulaklarımı tıkayarak,piyasa aracı almak yerine, sorunsuz subaru veya mazda tercih edeceğim.
    Az çok ben de Legacy'yi araştırdım ancak bu aracı tanıyan, bilen ve kullanan arkadaşların önerilerine ihtiyacım var, izninizle birkaç sorum olacak.
    1-2009 model ve öncesi ile 2010 ve sonrası arasında 4x4 sisteminde farklılık var mı? Böyle birşey duymuştum, eğer varsa olumsuz bir değişim mi oldu?
    2-Beygir gücü tatmin edici olsa da max tork 196 nm görünüyor, bu da yeni nesil turbo araçlara göre çok yetersiz. Bu durum yokuş tırmanışında ve ara hızlanmada olumsuzluğa, alt devirlerde cansızlığa sebep oluyor mu?
    3-Elegance donanım ile busines donanımın farkını anlayamadım, bilen varsa aydınlatabilir mi?
    4-Aracın cvt şanzuman ile uyumu, performans ve yakıt tüketimi açısından sizce nasıl?
    5-4x4 sistemi, karlı zeminlerde özellikle Ankara Dikmen yokuşları gibi yerlerde :-) tatmin edici performans gösterir mi?
    6- İç mekan malzeme kalitesini eleştirenler olmuş, sizce çok rahatsız edici mi?
    Arkadaşlar bunların dışında olumlu ve olumsuz gördüğünüz yönleri paylaşırsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler...







  • Günaydın.

    Ankara Dikmen bölgesinde oturan bir 2008 Subaru impreza 1.5R AWD kullanıcısı olarak sorularınızı elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım.
    Benden daha tecrübeli arkadaşlarda lütfen eksik varsa tamamlasınlar.

    1- 4x4 AWD sisteminde yapısal bir değişiklik yok sadece ufak tefek eklemeler yapıldı. Mesela;
    Extra VDC gibi elektronik stabilite programı ile desteklenerek dahada iyileştirildi.

    2- Atmosferik 2.0 motor için gayet güzel bir performans sergiliyor. Özellikle Boxer motorun sesi eşsiz..
    Hiçbir koşulda olumsuzluğa neden olmuyor. Kullandığınızda çok daha iyi anlayacaksınız.

    3- Bu konuda daha tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabiliriz.

    4- CVT şanzıman gerçekten mükemmel oranlara ve pürüssüzlüğe sahip. Yakıtı olumlu etkilediği gibi performansada katkı sağlıyor.

    5- Ankara Dikmende 30 derecelik (bizzat elektronik terazi ile ölçtüğüm) rampalarda 1.5R modeli bile sağlam iş çıkarıyor tabiki 2.0 daha iyi olacaktır.

    6- Malzeme kalitesi sınıfındaki mazda toyota honda araçlar gibi orta düzeyde, almanların kalitesini beklemek yanlış olur.

    Ancak mekanik ve sorunsuzluk konsunda dünyanın en iyilerinden biri diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Günaydın.

    Ankara Dikmen bölgesinde oturan bir 2008 Subaru impreza 1.5R AWD kullanıcısı olarak sorularınızı elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım.
    Benden daha tecrübeli arkadaşlarda lütfen eksik varsa tamamlasınlar.

    1- 4x4 AWD sisteminde yapısal bir değişiklik yok sadece ufak tefek eklemeler yapıldı. Mesela;
    Extra VDC gibi elektronik stabilite programı ile desteklenerek dahada iyileştirildi.

    2- Atmosferik 2.0 motor için gayet güzel bir performans sergiliyor. Özellikle Boxer motorun sesi eşsiz..
    Hiçbir koşulda olumsuzluğa neden olmuyor. Kullandığınızda çok daha iyi anlayacaksınız.

    3- Bu konuda daha tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabiliriz.

    4- CVT şanzıman gerçekten mükemmel oranlara ve pürüssüzlüğe sahip. Yakıtı olumlu etkilediği gibi performansada katkı sağlıyor.

    5- Ankara Dikmende 30 derecelik (bizzat elektronik terazi ile ölçtüğüm) rampalarda 1.5R modeli bile sağlam iş çıkarıyor tabiki 2.0 daha iyi olacaktır.

    6- Malzeme kalitesi sınıfındaki mazda toyota honda araçlar gibi orta düzeyde, almanların kalitesini beklemek yanlış olur.

    Ancak mekanik ve sorunsuzluk konsunda dünyanın en iyilerinden biri diyebiliriz.

    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Sorunsuzluk önemli bir kriter, bu nedenle alternatif olarak mazda 6 da bakıyorum. Diğer subaru ustatlarının yanıtlarını da bekliyorum




  • http://www.subaruclubtr.com/137/2010-model-subaru-legacy-elegance-ile-5-gun/

    ve buyrun bu da Mustafa abinin karşılaştırması, daha ayrıntılısını da bulamazsınız zaten.
    http://www.subaruclubtr.com/881/2009-legacy-2010-legacy-karsilastirmali-test/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    http://www.subaruclubtr.com/137/2010-model-subaru-legacy-elegance-ile-5-gun/

    ve buyrun bu da Mustafa abinin karşılaştırması, daha ayrıntılısını da bulamazsınız zaten.
    http://www.subaruclubtr.com/881/2009-legacy-2010-legacy-karsilastirmali-test/


    İlker bey teşekkür ederim, bir önceki araştırma döneminde de cok yardımınız olmuştu. Mustafa Bey'in incelemesi gerçekten çok başarılı, cevapsız soru kalmıyor, aslında 2010 değişimini bir hayli eleştirmiş,özellikle sürüş karakteri ve iç mekan kalitesi yönünden. Ama daha geniş olması, cvt şanzıman ve -subarucular kızacak ama- konfor odaklı sürüş benim için tercih sebebi zira 2 bebekle seyahat edeceğiz. Bu arada Forester hep icimde kalacak ama yeni kasa icin bütçem yetersiz, önceki kasanın ise dizeli manuel, benzinlisinin ise şanzımanını beğenmiyorum. Tekrar teşekkürler.




  • sercangozum S kullanıcısına yanıt
    Forester'ın 4 ileri klasik şanzımanı ilk başta kulağa iyi gelmese de benim gibi sportif amaçlardan çok, konfor ağırlıklı sürüşü seviyorsanız önerebilirim.
    Gerçi benim de ilk otomatik deneyimim bu araçta oldu ve 15.000 kilometredir kullanıyorum ama bu şanzıman için geçişleri hissettirmeyen ve oldukça kararlı geçişleri olan (gereksiz vites değiştirmeyen ve gaz pedalına hemen cevap veren) bir yapıda olduğunu söyleyebilirim.
    4 ileri olmasının sıkıntısını, en çok uzun rampalarda aracın hızı düşmeye başladığında hissediyorum. İşte o zaman bir alt viteste araç çok bağırabiliyor, tabi bu 100km/h üstü hızlar için geçerli.
    Bununla beraber normal seyirde 130km/h hızda yaklaşık 2700rpm civarı devir çeviriyor yani neredeyse hiç motor sesi duymadan konforlu bir şekilde yol alabiliyorsunuz.
    Forester'ı yeteri kadar güçlü bulmayan kullanıcılar da var forumda ama bana yeterli geliyor. Aracımdan da azami derecede memnunum.




  • Subaru Forumdaki adminlerden Engin'in arkadaşında vardı 2011 model satılık ve fiyatı da 46.500'e kadar inmişlerdi, bir irtibat kurun isterseniz.
  • subaru clubtr'yi kastediyorsunuz değil mi?
    valla ben orada konu açmayı bile beceremedim, site yapısı biraz karışık
    İkinci el ilanlarda mıydı araç? Girip bakayım şimdi
  • sercangozum S kullanıcısına yanıt
    http://www.subaruclubtr.com/3155/satilik-2011-model-legacy/
    Sahibinden'de Alaplı'da galeride görünüyor araç, galeri araç sahibinin tanıdığı sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 31 Ekim 2013; 21:12:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    http://www.subaruclubtr.com/3155/satilik-2011-model-legacy/
    Sahibinden'de Alaplı'da galeride görünüyor araç, galeri araç sahibinin tanıdığı sanırım.

    Buldum bende. Subaru forumdaki başlığını da buldum. Galeri olayına pek sıcak bakmıyorum, forumdan iletişime geçerim artık. Tekrar teşekkür.
    Araçta bi sıkıntı yoksa, sizin dediğiniz fiyat iyi gibi...
  • Araç hakkında hiç bilgim yok, sadece uygun fiyatı sebebiyle haber verdim size. Kendileri de 2. el almışlardı, bir sıkıntısı yoksa bence de güzel rakam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Araç hakkında hiç bilgim yok, sadece uygun fiyatı sebebiyle haber verdim size. Kendileri de 2. el almışlardı, bir sıkıntısı yoksa bence de güzel rakam.

    Subaru forumdan mesaj attım şimdi, birkaç şey de sordum. Konudan da anladığım kadarıyla piyasası gerçekten yok aracın. Ama önce de dediğim gibi artık bu hususu kafama takmayacağım.
  • sercangozum S kullanıcısına yanıt
    Ne yazık ki bayi tarafından da artık getirilmiyor Legacy, bence bu da aracın 2. Elini etkiliyor.
  • Ülkemizde marka fanatikliğiyle ve kulaktan dolma bilgilerle karar veriliyor araç almaya. Bu nedenle Mazda, Subaru gibi markaların piyasası, hakettiği yeri bulmuyor. Yazın cx 5 almaya karar verdikten sonra, 10 kişi üstüme çullandı "aman alma ikinci eli yok" diye. İnsana ağız tadıyla araba aldırmıyorlar bile. Tabi burada distribütörün de eksikleri var. Aslında Volvo bile bu sıkıntıyı yaşıyor, s60 haricinde.Legacy bence fiyatına göre oldukça sağlam, kaliteli, güvenli bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercangozum

    Ülkemizde marka fanatikliğiyle ve kulaktan dolma bilgilerle karar veriliyor araç almaya. Bu nedenle Mazda, Subaru gibi markaların piyasası, hakettiği yeri bulmuyor. Yazın cx 5 almaya karar verdikten sonra, 10 kişi üstüme çullandı "aman alma ikinci eli yok" diye. İnsana ağız tadıyla araba aldırmıyorlar bile. Tabi burada distribütörün de eksikleri var. Aslında Volvo bile bu sıkıntıyı yaşıyor, s60 haricinde.Legacy bence fiyatına göre oldukça sağlam, kaliteli, güvenli bir araç.
    İnsanlarımız Avrupa veya Amerikan araçlarını (Ben tabut diyorum)kullanmakta ve piyasada bu tabutları değiştirmeyi seviyorlar. Subaru marka araç almak istediğinizde çevremizden ,en yakın ailemizden bile tepki alıyorsunuz. Sürüden ayırılmak pek insanlarımızın hoşuna gitmiyor. Subaru ve Mazda kaliteli ve en önemlisi bence güvenlik düzeyi yüksek araçlar üretmekteler. Subaru'nun simetrik dört çeker sistemini sağlamış olduğu güvenlik düzeyi bana göre hiç bir araçta yok. Avrupa ve Amerikan arabalarında paket,paket ayrı ayrı ücretlendirilen güvenlik sistemleri içeren araçları yollarda ne hale geldiğini görmekteyiz. Subaru güvenlik düzeyleri bütün araçlarında aynı düzeyde. donanım sadeliği Japonların kendi tüketim kültürlerini yansıtmakta. Amerikan Otoyol Güvenliği Enstitüsü(Insurance Institute of Highway Safety) http://www.youtube.com/watch?v=7Y7YqWFc6WMvideolarından güvenlik düzeylerini görebilirsiniz.Subaru araç kullanın çevrenizdekiler arabada yolculuk yaptıklarında önceden bilmeden konuştuklarından utanacaklar Subaru formun da bu konularda çok daha keyifli sohbetler olmakta.




  • cstadem kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum size. Subaru forumuna epeydir üyeyim ama yazmıyor sadece okuyordum. Artık yazarım da inşallah
  • sercangozum S kullanıcısına yanıt
    Eğer bu sınıfta ve 2.eli düşünmeden bir sedan istiyorsanız, 2011 Mazda 6'ya da bakın derim. 2009 alacaksanız Legacy derim, 2009 sonrası için size Legacy konfor, genişlik ve awd nin kardaki avantajını verir. Ancak sürüş zevki ve iç mekan kalitesi çok sorgulanır. CVT ve yumuşak süspansiyon sürüş zevkini baltalıyor. 2011 Mazda 6 daha donanımlı ve büyük jantlarıyla daha spor sürüşe sahip, 2010 modeline göre. Ancak 2009, 2010 modelleri de çok iyi. Bu araçlar içinde en genişi 2010 Legacy. Mazda ona çok yakın, en küçük ise 2009 Legacy.

    Subaru'ların bariz awd avantajı var ama kuruda Mazda daha iyi yol tutuşa sahip. Yol şartları kayganlastıkça, Subaru'lar öne çıkar. Ben bugün bunların arasında tercih yapsam hangisini alırdım? Sıralama şöyle olurdu;

    1-2011 Mazda 6
    2-2009 Subaru Legacy (ama 2009 öncesi değil, çünkü ESP yok)
    3-2010 Mazda 6
    4-2010 Subaru Legacy




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Almanlar'ın iç mekan kalitesini beklemek yanlış olur, derken?

    Çünkü bence 2009 ve öncesi Legacy sınıfındaki Almanlar kalitesinde iç mekana sahipti. Yenisi değil bu kesin. Üstelik bir Accord veya Mazda 6 kalitesinde de değil. Sınıfının en üstlerinde yer alan bir iç mekan kalitesinden, sınıfının en altlarına inmek maliyet hesaplarıyla ilgili. Bence bu bir hata ve aynı hatayı 2009 Impreza ve Forester'da da yaptılar. Aşırı eleştiri gelince yeni kasa Impreza ve Forester'da bir miktar toparladılar ama halen daha iyi olmalı.

    Mantıklı fiyatlara kaliteli iç mekan olaildiğini Mazda CX5 ve Mazda 6 ile isbatlıyor. Lütfen bunların iç mekanlarını hem Almanlarla, hem de Subaru'daki muadilleriyle kıyaslayınız. Hele 2014'de gelecek yeni Mazda 3'ün iç mekanını mutlaka inceleyiniz. Subaru bir mühendislik harikası ve güzelliğidir. Bir Subaru şeçerken modaya göre değil, mühendisliği için seçeriz. Ancak biraz da iç mekan kalitesi ve modern donanımlar olmasın mı?

    Bugün Clio'da multimedya ekranı standart iken, 120 bin TL tutarlı 2013 Forester'da yok....

    Yani isteyen Japon mekanik ve elektronik sorunsuzluğun yanına modern donanımları ve Alman kalitesinde iç mekanı ekleyebiliyor. Bence aksine bunları Subaru'dan beklemeliyiz...




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Mustafa Bey teşekkür ederim, subaru forumundaki ayrıntılı incelemenizi de okudum ve çok yararlandım. Bagaj hacmi ve genişlik çok önemli benim için, bu nedenle 2009 legacy'yi siz çok tavsiye etsenizde elemek durumundayım. Mazda konusu aklımı çok kurcaliyor, belki hatırlarsınız cx5 bakarken sizden fikir almıştım ama bütçe biraz daraldı, bütçem yeterli olsa direkt cx5 alırım aslında. Mazda 6 icin birkaç şeyde tereddütlüyüm. Şöyle ki: 1-2011 kasa skyactive değil, fazla mı yakar? (Gerçi legacy'de az yakmiyor) 2-Yeni kasası çıkmışken, eski kasa alınır mı? 3-Yol tutuşu nasıldır? Son soruyu cevaplamışsınız zaten ama beni subaruya ceken en önemli faktör boxer motoru ve simetrik awd'siydi. Yani mazda 6 nın yol tutuşunun kuru zeminde dahi olsa legacy'den iyi olması ilginç geldi. Bir de (ankaraya tayinimiz olursa inşallah)karlı Ankara yollarinda legacy daha iyi bir seçim olmaz mı? Skyactive motoru bir hayli inceledim ama 2011 mazda da kullanılan motor ve şanzıman konusunda bilgisizim, vaktiniz ve bilginiz varsa biraz bahsedebilir misiniz? Legacy'de iç mekan malzeme kalitesini ısrarla elestiriyorsunuz ve haklısınız da ama genişlik, bagaj, güvenlik, yol tutuş (ikiz bebeklerim olacak inşallah bu nedenle önemli bunlar benim için), sorunsuzluk açısından bakıldığında, kokpit kalitesizligi gözardı edilemez mi? Cvt'den bahsedecek olursak, eskiye nazaran daha konfor odaklı kullandığım için, beni çok rahatsız edeceğini düşünmüyorum. Tekrar teşekkürler, saygılar.




  • Tek tek cevaplamaya çalışayım;
    2011 Mazda 6, yeni Skyactiv Mazda 6'dan fazla yakar ama 2010 Legacy ile aynı düzeyde tüketir.
    Yeni Mazda 6 117 bin TL'ye piyasaya çıkmışken, 2011 Mazda 6 50-55 bin TL'ye alınır. Halen garantide olabileceği gibi, üzerine Mazda'dan +2 yıl garanti de satın alınabilir.
    Legacy'i yeni kasa olarak saymayın. Çünkü Türkiye'ye 1 yıldır ithal edilmiyor. Dünya'da yenisinin çıkmasına ise 1 yıldan az kaldı. O Türkiye'ye gelecek mi???
    Tüm Mazda'lar gibi, Mazda 6 da yol tutuşta referans sayılacak modellerden biridir. Zaten Mazda markası sürüş keyfi ve yol tutuşla ünlüdür. Yeni Legacy konfor önceliklidir ama bu yol tutuşunun kötü olduğu anlamına gelmez. Legacy'nin yol tutuşunun arkasındaki unsurlar symmetrical awd ve boxer motor'dur başlıca. Mazda'nın ise, süspansiyon sistem ayarları ve geometrisinde fenomen olmaları ve direksiyon sistemi ayar bilgisidir.
    Karlı yollarda tabi ki tüm Subaru araçları daha iyi bir seçim olur.
    Mazda 6'da kullanılan motor, Skyactiv öncesi olan MZR serisi motordur. Çok dayanıklı ve sürüşü keyifli bir motor ailesiydi. Halen de bu motor ailesi üretiliyor ama herhalde bir iki yıla biter. Legacy'in motoru da 2. jenerasyon boxer makinadır. Subaru da artık 3. jenerasyon boxer serisine geçti. Subaru'da da 3.jenerasyonun 2'den temel farkı tüketim üzerine. 2011 Mazda 6 otomatik şanzımanı 5 ileri + overdrive fonksiyonlu klasik ir tork konvertörlü şanzıman. Japon Jatco firması yapımı, aynen Subaru tork konvertörlü otomatik şanzımanları gibi. Bu yönüyle Subaru 3.0 ve 3.6 boxer makinalarla kullanılan (Legacy, Outback ve Tribeca modellerinde) 5 ileri E-5AT şanzıman ile neredeyse ikiz kardeşler. Yani çok konforlu, çok dayanıklı, çok uzun ömürlü. Ancak CVT veya çift kavramalılara göre güç aktarımında daha verimsiz. Sportif sürmek istediğinizde ise, CVT'ye göre çok çok ileri. Aslında sportif kullanımda her şanzıman CVT'ye göre ileri...
    CVT konusuna ancak siz kullanıp, karar verebilirsiniz. Hakeza iç mekan genişliği ve kalitesine de...

    Size tek tavsiyem mutlaka bir Legacy ve bir Mazda 6'yı bizzat görüp, inceleyin. Mümkünse kullanmaya çalışın.

    Bir diğer tavsiyem de, araçların aynı (muadil parçalrı, örneğin ön far veya aks vb) parçalarının fiyatlarını yetkili servislerden sorun. Böylece yedek parça fiyat politikaları hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 4 Kasım 2013; 21:36:01 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.