Şimdi Ara

2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
306
Cevap
2
Favori
32.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperella

    Buyur burdan yak.
    Hocam bir şey derken arkasından birisi nasıl bir çıkarım yapabilir bi düşünün derim.

    esp devreye girmemişmiş olacak şey değilmiş...
    evet esp devreye girmemiş.
    bunu üşenmeyip tercüme ettirip sizinle paylaşanda benim. sarı çizmeli mehmet ağa değil.

    bırak esp yi millet fren , gaz pedalından , aks dan şundan bundan ne hayati şeylerden milyonlarca araç çağırıyo
    siz kalkmış esp nasıl devreye girmezmiş diyosunuz.

    girmedi işte. benmi sokmadım devreye.
    siz hala araçlarda sorun çıkabileceğini kavrayamayanlardanmısınız. ??

    ozaman toyota kapıya kilit vursun. yöneticileride harakiri yapsın olsun bitsin.

    göz var nizam var esp devreye girmemiş. napalım yani. esp olmadığı içinde o hamlelerle öyle bi araç devrilmemiş yine iyi.
    yazdıklarımdan kelime seçip ona değil hepsine bakın derim.

    bırakalım esp yi msp yi süsoansiyonlar nasıl benim çok hoşuma gitti .)

    bide kesin bi soru sorsam ? evet yada hayır.
    bu sınıfda yer alan diğer tüm araçların esp siz modellerinin geyik testini gördünüzmü ?



    Bi çoğunun esp testleri dahil geyik testlerinide izledim yada gördüm say diyeceksin sayayım(doblo,eski yeni kango,eski yeni partner,connect ve caddy) tam oldumu bilmiyorum ancak sorunun cevabı kısmen evet.

    Şimdi otomobillerden anlıyorsun bana geyik yada slalom testlerinde ESP si dışarıdan herhangi bir etkiye maaruz kalmadan (switch yada düğme aracılığıyla kapatılmamış) kapatılmamış esp li aracın çok sert hamlelerde devreye girmeyen bir video yayınla devreye girmemiş bir esp göster esp olduğu halde tamam sen haklısın diyeceğim.

    Kimin süspansiyonları anlayamadım




  • esp si iş yapmamış diyorum
    bozuk , kaka neyse işte adını sen koy

    reinhardın yalancısıyım ben
  • Alperella arkadaşım sana bu tartışmada tamamen katılıyorum. Milet olarak bizim hatamız şu: Bir malı kullanıyorsak o mal rakipleri içinde en iyisidir. O malın bir eksiği varsa da bunu görmek işimize gelmez. Ama sen bunu yapmıyorsun. Tüketici olarak her zaman verdiğimiz paranın karşılığını istemek hakkımız. Yıllarca bize araba diye tenekeleri sattılar. Hala bazı araçlarda yurtdışında olan özellikler Türkiye'ye gelirken kırpılıyor. Biz maalesef bir şeyi değerlendirirken objektif bir değerlendirme yapamıyoruz. Hala marka bağımlılığı yapıyoruz. Ya da bir firmanın önceki malları kötüyse yeni yaptığı bir ürüne de görmeden denemeden hemen kötü damgasını yapıştırıyoruz. Doblo da da durum böyle. Adamlar yeni bir ürün sürmüşler piyasaya. Bir çıksın görelim, mutlaka eksiklikleri vardır. Görmeden incelemeden mükemmel veya çok kötü değerlendirmelerini yapmak ne kadar doğrudur?




  • Doblo nun ESP testi yokki arkadaş paylaşım olsun diye sürücü slalom yapmış o kadar..

    Doblonun çarpışma testi de yok.

    Kangoo esp yazılımını çoktan güncelledi.Almanların derdi o sınıfta avrupada en çok satan kangoo olduğundan bunu caddy ye aktarmak o görüntülerde dikkat edin caddy son durma anında iki tekerleğe kalkarken video kesiliyor.O testte en iyisi berlingo tam durması gerektiği gibi duruyor.

    Yakıt tüketim karşılaştırmasına gelince İNŞALLAH 1.3 mjet kangoo dan az yakıyodur.Ama 1.6 mjet linea nın kangooyla aynı yaktığını düşünürsek ne kadar inandırıcı.1.6 1.3 ten çok yakar dersen o zaman güç ağırlık oranı hesaplayamadığını anlarım.

    En kısa zamanda test edicem doblo nun +sı yerli olması ve 1.6 multijet ve rüzgar direnci.

    Zaten bu snıfta artık eski teknoloji araç kalmadı hepsi güzel.
  • yeni kangoo ve yeni doblo arka aksları



     2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu)


     2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    yeni kangoo ve yeni doblo arka aksları



     2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu)


     2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu)




    Aslında resimler durumu iyi özetliyor. Gördüğünüz gibi Kangoo'da iki tekerlek birbirine rijit bir aks ile bağlanmış. Yani arka tekerlekler birbirine bağlı. Bu tip arka aks mimarisinde araç viraja girdiğinde yanal kuvvetin etkisi ile viraja tam oturmaz. O yüzden süspansiyona binen yük yüksek tutulur ki aracın tekerlekleri ile yol arasındaki temas kesilmesin. Bu durumda konfor ön planda tutulursa yol tutuştan, aksi durumda konfordan ödün verilir. Bu mimari genelde yol tutuş konusunda fazla yüksek beklentilerin bulunmadığı kamyonet tipi araçlarda ve düşük maliyeti sebebi ile giriş sınıfı araçlarda kullanılır.

    Doblo'da ise tekerlekler iki kol ile gövdeye bağlanıyor. Bu tip arka süspansiyon mimarisine bi-link bağımsız süspansiyon denir. Bu mimari Golf, Focus, Accord gibi üst sınıf otomobillerde yol tutuşu artırmak için kullanılır. Çünkü bu süspansiyon mimarisinde tekerlekler yola daima tam dik basar. Böylece hem konfordan hem de yol tutuştan ödün verilmemiş olur.

    Daha fazla bilgi için şu linki önerebilirim:
    http://www.autozine.org/technical_school/tech_index.html


    Yani kangoo'nun arka süspansiyonu kamyonet tipi, Doblo'nunki ise C üst sınıf araçlarda olan tiptir. Bunu bizzat test edip tecrübe etmenizi öneririm.




  • Test ettim bugün aracı ancak 1.6 sı biraz yetersiz geldi bana ya chıp ile yada 2.0 ile bu problemi aşıcağımı düşünüyorum.Ayrıca dediklerinden fazla konfor var.
  • @ liberoz
    Yol tutuşundan bahsetmişsin de şimdi kangoo da ben yol tutuşu göremedim.
    Doblo , Kangoo nun yol tutuşundan da mı kötü olacak şimdi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberoz

    şu link daha iyi anlatıyor aslında:
    http://www.autozine.org/technical_school/suspension/tech_suspension21.htm#Multi



    Dediğin tam bağımsız sistemde salıncak kolları dingilin ortasına kadar giderki focus vs de böyledir ama doblodaki böyle diil.Bu kadar kısa salıncaklı bağlantı kolu hangi binekte var??

    Kaldıki bu araç binekler kadar yere yakında diil yani hacim çok fazla bu hacimi o kollar ne kadar konforlu ne kadar sağlam tutabilecek.

    Testteki berlingonun sistemide aynı kangoo nunki gibi.

    Umarım yeni doblo çarpışma testine ve esp testine resmi olarak girer..

    2004 testinde 3 yıldız almış 24puanla

    http://www.euroncap.com/tests/fiat_doblo_2004/187.aspx


    Bu arada osmanlı13 ben 1.6 dan ümitliydim hangi açıdan zayıf geldi 105hp 290nm tork yani çok güçlü kaldıki bu araçta 1.3mjet de kullanılıyor hatta 1.4 benzinli???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 19 Şubat 2010; 21:25:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Test ettim bugün aracı ancak 1.6 sı biraz yetersiz geldi bana ya chıp ile yada 2.0 ile bu problemi aşıcağımı düşünüyorum.Ayrıca dediklerinden fazla konfor var.



    1.6 yetersiz geldi derken daha önce kullandığınız arabaya göremi az geldi normal trafik kullanımına göremi az geldi biraz geçn tarzına göre mı az geldi acaba çünkü az gelme görecelidir kimisine 300 hp impreza az gelip 500-600 hp yapıyor kimiside 70-80 hp lik arabada kendini ferraride sanıyor soru olarak ciddiyim yanlış anlaşılmasın bir aşağılama yada dalga geçme kastım yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chaquall

    @ liberoz
    Yol tutuşundan bahsetmişsin de şimdi kangoo da ben yol tutuşu göremedim.
    Doblo , Kangoo nun yol tutuşundan da mı kötü olacak şimdi?


    hayır, Doblo Kangoo'dan çok daha iyi yol tutar onu anlatıyorum zaten. Kullanılan süspansiyon bu sınıftaki tüm araçlardan çok daha ileri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    quote:

    Orijinalden alıntı: liberoz

    şu link daha iyi anlatıyor aslında:
    http://www.autozine.org/technical_school/suspension/tech_suspension21.htm#Multi



    Dediğin tam bağımsız sistemde salıncak kolları dingilin ortasına kadar giderki focus vs de böyledir ama doblodaki böyle diil.Bu kadar kısa salıncaklı bağlantı kolu hangi binekte var??

    Kaldıki bu araç binekler kadar yere yakında diil yani hacim çok fazla bu hacimi o kollar ne kadar konforlu ne kadar sağlam tutabilecek.

    Testteki berlingonun sistemide aynı kangoo nunki gibi.

    Umarım yeni doblo çarpışma testine ve esp testine resmi olarak girer..

    2004 testinde 3 yıldız almış 24puanla

    http://www.euroncap.com/tests/fiat_doblo_2004/187.aspx


    Bu arada osmanlı13 ben 1.6 dan ümitliydim hangi açıdan zayıf geldi 105hp 290nm tork yani çok güçlü kaldıki bu araçta 1.3mjet de kullanılıyor hatta 1.4 benzinli???



    birincisi, gönderdiğim link multi-link süspansiyon sistemini anlatıyor. Gövdeye bağlantı kollarının sayısı 2 ila 5 arasında değişir. Prensip olarak hepsinin çalışma prensibi aynıdır bu sistemlerin. Focus'ta kaç bağlantı kolu var bilmiyorum ama Doblo'da iki adet var.

    ikincisi resimde çıkmamış ancak showroom'a gider incelerseniz görürsünüz, o iki kol salıncak kolu değil. Esas aracın gövdesine bağlanan bir de salıncak kolu var ama resimde çıkmamış. Resimde görülen link kolunun görevi aracın yükünü taşımak değil denge ve yol tutuşunu sağlamaktır. Sistemin teknik resmini ekliyorum ordan da görülüyor zaten...

    üçüncüsü yeni doblo'nun istihab haddi 1 ton bu sınıfta bir rekordur. Bu da sistemin dayanıklılığı hakkında fikir verir sanırım

    dördüncüsü yeni doblo euroncap testine henüz girmedi ama güvenlik donanımı ve gövde yapısı ile bu sınıfta şimdiye kadar alınmış en iyi puanı alacak, bundan eminim.




     2010 Fiat Doblo Lansman (Tüm Detaylar + Satış ve Opsiyon Fiyatları Belli oldu)




  • arabanın kamuflajlı resimlerini hic begenmemistim bu fotografları gercekten guzel. Aracı guzel yapmıslar Turkiye sartlarında gerek vergi gerek yakıt ekonomisi olarak 1.6 dizel en iyi secenek gozukuyor.
  • @alfa-x

    Şu anki aracım yenisinin selefi 1.9 multijet 2000 devirden sonraki canlılığı pek göremedim kendi aracımdaki gibi zaten test parkurundada çok alışamadım ondan da kaynaklanmış olabilir ama bu euro normları motorları çok kasıyo start stop oldukca iyi bi sistem ancak navigasyon da bi o kadar gereksiz pahalı cruise control se görmediğim birşeydi alışamadım test süresi boyunca test parkuru aracın viraj kabiliyetini denememe pek olanak sağlayamadı ancak bu konfor la sınıf birincisi olur...Öte yandan aracın performansını da deneyemedim hidrolik debriyaja alışamadığımdan olsa gerek ama alıcam kısmet ederse yaradan.
  • inş inş
  • 1 saat sonra test sürüşündeyim
  • test sürüşünü gerçekleştirdim.araç 1.6 premio

    KONFOR : tek kelimeyle harika. koltuklar çok rahat.sürüş pozisyonu iyi ayarlanabiliyor. süspansiyon çok iyi. yol sarsıntılarını fazla hissettirmiyor. eskisiyle arasında dünya fark var . arka camlar dahi tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor.

    YOL TUTUŞ : çok iyi.sile otobanında 150 ile viraja girdim ve izinden sapmadı.

    MOTOR : aracın ağırlığı 1420 kg olduğunu göz önüne alırsak yeterli.bendeki 1.9 dan biraz daha yavaş izlenimi verdi ama bence performans yeterli.6 vites araç. şile yolunu bilenler bilir. paşaköy sapağına doğru dik bir yokuş vardır.o yokuş öncesi keskin viraja 5.vites 150 girdim rampanın sonunda 130 düştü.

    MALZEME : iç malzeme kalitesi sınıfına göre en iyisi.döşeme ve konsol bej renkli.ayrıca premiolarda jantlar karartılmış. çok yakışmış.arka camlar karartılmış.

    SES YALITIMI : mükemmel olmuş bence. üst sınıf arabalar gibi çok sessiz.dizel motorun sesi yüksek devirlere çıkılmadıkça neredeyse duyulmuyor.

    SONUÇ : bence kesinlikle sınıfının en iyisi. ayrıca c max, c4 picasso tarzı araçlara bile çok rahat rakip olur. sürünce bu yazdıklarımı anlayacaksınız




  • Aracın iç kaplaması daha bir arttırılmış sanki, eskisinde aracın kapılarında vs. bazı yerlerinde direk saç vardı. Hatta boş modellerinde arka kısmında hiç kaplama yoktu desek yeridir, direk şasi ve koltuklar. Yenisinde özellikle bu yönde artı bir çalışma yapılmasını çok beğendim. Bagajına kadar hiç metal, saç aksama rastlamıyoruz.
  • Tamam araba güzelde biraz fazla abartıyorsunuz.

    Hepsi bir yana c-max , picasso tarzı araçlarla kıyas derseniz işte orda iyice abartmış olursunuz.
    Yerli dedik , ülkemizin malıdır dedik iyi olsun elbettede fazla da göklere çıkarmamak lazım.

    Özellikle devam ettiği modelin yeni versiyonu piyasaya çıkınca teste gidenler ekstra bi yüceltme içine girerler.
    Aynısını bende Kangoo yu ilk test ettiğimde yapmıştım.
    Şimdi dönüp o mesajlara bakıyorumda biraz fazla abartmışım.

    Sizde biraz fazla abartıyorsunuz.

    Anlattığımız gibi olsun istiyoruz. Ama okadar da değil.
    Bende ilk test ettiğimde işte yol sesi falan fişmekan.

    Hemen hepsine bindim 120 den sonra boru gibi hepsi içeri ses alıyor.
    Bundan daha doğal bişey olmaz.
    Açıp ses izolasyonu nasılmış baktınızmı ?
    Aynı markanın c üstü bir aracına göre kıyas yaptınızmı ??

    Ben söyleyeyim.

    Kangoo yu Scenic gibi
    Berlingoyu Picasso gibi
    Caddyi Touran gibi
    Connect i C-Max gibi
    Combo yu Zafira gibi
    Dobloyu , Bravo , Linea gibi yapmazlar. Yapılmaz.

    Bu kadar saçma bi pazarlama stratejisi olamaz.

    Doblo kesinlikle çok satacaktır. Daha önce olduğu gibi.
    Buda anasının ak sütü gibi helal olsun tofaş a.
    Hakkıdırda.

    Ama bu kadar. Buraya kadar.

    Bu sınıfta hepsinin birbirinin önüne geçeceği özellikleri olacaktır.
    Biri diğerinie aman aman bi üstünlük kurması eskilerde kaldı artık.
    Özellikler Fransızların son kasaları , yeni doblo makyajlı connect derken hemen hepsi aynı seviyelerde geziyor.

    Ben şahsım adına bu sınıfta Kangoo dan başka bir araç düşünmem.

    Yazımın ana fikri ilk test sürüşü biraz ilk görüşte aşk gibi bişeydir.
    Biraz zaman geçsin derim.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.