Şimdi Ara

2011 1.4 dizel corolla manuel yağ eksiltiyor. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
184
Cevap
5
Favori
53.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filenperno

    Elbette 10.000 KM de 3 lt yağ çok fazla, haklısınız. Şimdiki aracınız da benzer bir sorunla karşılaşmazsınız umarım.
    Auris, Corolla ve Fiat Bravo üçlüsü arasından bagaj büyüklüğü sebebiyle corolla yı seçmiştim ama auris de bravo da içimde ukte kaldı. Değiştirecek olursanız bravo yu mutlaka alternatiflerin arasına koyun derim.
    Bu arada auris de de bir sorun çıkarsa burada yazarak bizi de bilgilendirirseniz sevinirim.


    Ben de sorunla karşılaşmamayı umuyorum bakalım artık zaman gösterecek. Sorun yaşarsam yazarım tabiki.
    Bravolar benim de hoşuma giden araçlar ama Auris'den sonra muhtemelen sedan bir araba alcağım.
    Ancak sorun yaşamadığım sürece aklımın ucundan bile geçmiyor araç değiştirmek,özellikle fiyatlar bu seviyedeyken.
    Şöyle diyeyim yeni aracımın fatura fiyatı 53600tl önceki aracımı ötv indiriminde 39200 tl'ye almıştım.
    Daha iki sene olmamışken yaklaşık aynı donanımdaki araç 11-12 bin zamlanmış.(MMT farkını düştüm)


    Ek olarak yeni aracım önceki aracımdan daha çok içime sinmiş durumda,dediğim gibi sorun yaşamazsam uzun süre değiştirmem sanırım.
    Aracım beyaz renk,tavan spoyleri de taktırdım,cidden yakışıklı oldu bu arada... Bir cam filmi de olsa on numara olacak..
    Sorun yaşarsam da satıp,artık değerini bulmuş nispeten daha ucuz, fazla değer kaybetmeyecek bir araç alır ,piyasanın durulmasını beklerim artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filenperno

    Sn. Killer Loop, sizinde bildiğiniz gibi her araç yağ eksiltir ama az ama çok. Burada benim söylemek istediğim eksiltilen yağ 10.000 km de 1 litre ise ve bu da 20 tl ise önemsenmemeli. Elbette yokuş bol bir bölge de(Ankara gibi) kullanmak düz bir bölge de(Eskişehir gibi) kullanmak dan daha fazla arabayı zorlar. Ben Eskişehir de oturuyorum fakat bu yaz aracımla Ankara dahil bir çok ilde bol bol gezdim. Gereken yerde S modunda gereken yerde M modunda sonuç olarak sorun ile karşılaşmadım, hatta el freni kullanma ihtiyacı duymadım. mmt öncesi manuel vites kullanmış herhangi birisinin bu araçla 'dik yokuş' kalkışlarında el frenine ihtiyacı oluyorsa sadece tercihendir bence zorunluluktan değil. Mesajımda " mmt normal sürüş karekteri derken ne demek istediğimi" merak ettiğinizi yazmışsınız. Ani hızlanma, kırmızı ışık ta önce fırlama, makas atma, v.s. gibi agresif kullanım tarzı yerine sakin bir kullanım tarzını kast etmiştim. Arabam da oğlumu taşırken(3 yaşında) nasıl itinalı araç kullanıyorsam, o araç da yokken de aynı itinayı oğluma karşı olan sorumlulukla olsa gerek yine gösteririm. Aracım 5.5. LT şehir içi yakıyor ve emin olun Eskişehir merkez trafiği Kadıköy trafiğinden aşağı kalmaz, fakat gereksiz hızlanma ve ardından fren lerden kaçındığım için olsa gerek hem 5.5 Lt yakarım hemde gaz-fren yapan kişiler her kırmızıda beklediği için sonuç da onlarla aynı sürede aynı mesafeyi alırım :)



    Selam filenperno,
    bilmiyorum.. neyi biliyorum? şimdiye kadar hiç bir aracım yağ eksiltmedi..
    eksiltme dediğin yağ değişimi geldiğinde mililitre ile ölçülmeliki bu bile kabul değil..
    10 bin km de 1 lt yağ eksilten bir araba yağ yakıyor demektir.. bu egsoz emisyonunu, aracın gidişini herşeyi etkiler.. gidişini etkiler derken yağ yakan arabanın performansı artar..
    pistonlardaki yağ segmanları yağı öyle bir sıyırırki milim kalmaz yakıtın girdiği odada.. kalırsa yağ yanar ve eksiltir..
    ama d4d lerdeki eksiltme turbo dan deniyor.. tam bilmiyorum.. turbosu değişen çok. hala nafile.. segman yapısında defoda olabilir bir serinin.. toyota bnu kabul etmeyip 10 binde 1 lt normal diyerek müşteriyi kandırıyor belliki.. aynı mmt süper şanzımandır, yolda kalıyorsan senin hatandır dediği halde.. ama bunu dediği halde şu anda kaybedilmiş 10 davası var :)
    neyse o konu buranın konusu değil..
    sonuç olarka yasla süreci başlatıp 10 binde 1 lt yağ eksiltiyor diye dava açarsan ve toyota bu normal derse, inan bana davayı kazanırsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop


    Selam abdusss,
    Ben senin düşüncelerine karşı değilim.. elbette ki yeni çalışan bir araç ile motoru ısınmış aracın performansı bir olmaz.. ama, bu fark eskiden büyüktü.. şimdi o kadar fark edilmiyor..
    yeni araçların 30 sn den çok çalıştırılmamasının sebeplerindne biri katalitik konvertör dür.. egzoz gazını temizleyen bu parça rolantide uzun süre çalışması sebebi ile zarar görebiliyor. ayrıca bir aracı yavaş hareket ettirerek otoru daha erken ısıtırsın.. böylece performans artar..
    kısa mesafede çok yakması sadece motor soğuk olduğu için değil..
    dizel arabalar zatan soğuk havalarda daha gürültülü çalışır ve daha fazla tüketir..

    rodaj a gelince, üretici motorları alıştırıp piyasaya sürüyor.. bu bir gerçek.. ancak onların hesapları hep teorik.. pratikte ise fark şu, rodaj fabrikalarda yük altında olmadan yapılıyor.. ancak pistonlara yük binince silindir içindeki hareketi değişir.
    bu değişen hareket silindir içinde farklı konumlarda kendine yer açar.. o sebeple her ne olursa olsun rodaj yapılsa bile bende ilk 1000 km de bazı rodaj kurallarına uyulmasından yanayım.. zaten benim toyotanın kitapçığında da rodajlıdır ama yinede ilk 1000 km de şöyle böyle kullanın diye yazıyor..

    bu arada hangi zengin şirket 2 senede bir değiştiriyor merak ettim :)
    genelde 3-4 seneyi bulur.. ayrıca şirketler kiraladıkları için umurlarında değil ki.. leasing anlaşmaları ne ise ona göre istedikleri sürede yenileme müsrifliğine gidiyorlar..
    ama bende aksini söylemiyorum tabiki.. çok kişinin kullandığı araba çok zarar görür.. bunu için bir benzetme vardır ama burada söylenmez :)



    Bilgiler için teşekkürler,
    Hangi zengin firma demişsiniz,
    ipucu veriyim bizde arabalar hep her yıl değişirdi, sadece bu son dönem ekonomik kriz, ve kurumumuzun girdiği ekonomik zorluklar sebebi ile alınan tasarruf tedbirleri kapsamında 2 yıl da bir değiştirilmiştir.
    Şimdi 2.yıl bu yıl sonu dolacak, bakalım yeni araçlar kaç yıl için gelecek. Bizim birimde yine insaflıyız, bugüne kadar, clio, hyundai, fiesta, albea gibi araçlar kullandık. Diğer birimlerde jetta, 4x4 pickuplar kullananlar dolu, bunlar amir falan değil, normal mühendis.
    Peki bu hangi zengin firma?

    Türkye'yi tanıyorsanız cevap vermiş olmanız gerekirdi :)
    Bir kamu kurumu, memur arkadaşlar her yıl binlerce yapılan trilyonluk ihaleler içine keyiflerine göre istedikleri araçları yazıyor,
    denetleme, standart hiçbirşey yok,
    bir birimin amiri fluence kullanıyor, diğerin ki passat, diğer birimin düz mühendis elemanı passat kullanıyor,
    kim ne isterse,
    ne yazık ki, kurumda yeni göreve başlayanlar bile direk bu yolda, altıma bir şekilde arabayı alıyım, gerisi boş
    özetle insanımız hain, benim kullandığım araç 2. yıl sonunda 40.000 de, diğerlerin ki 140.000 de, Türkiye turu atıyorlar :)
    bizde ki milliyetçilik kahvehane milliyetçiliği, konuşsan gözlerin yaşarır ama uygulamaya gelince böyle hainlik olmaz, herkes siyasileri suçlar ama hırsız diye, herkes hırsız :)

    ben yabancı firmada çalışan arkadaş ile konuşuyorum,
    tüketilen yakıt miktarları, yapılan kazalar, araçların bakımları hep kontrol altında,
    kimin nasıl arabaya binebileceği yurtdışından geliyormuş,
    ama adamlar "sizin fluence kiraladığınız paraya ben passat kiralıyorum,
    çünkü siz 1 sene sonra geriye hurda veriyorsunuz, biz ise aldığımız gibi iade ediyoru"z diyor
    kasko sigorta primleride çok düşükmüş
    kaza yapan kabahati olmasa bile, belli bir ücret kesim oluyormuş, dikkatli kullanacak kazaya karşışmıyacaksın,
    tüm bu direktifler yurtdışından geliyormuş.




  • Toyoto şu an kafasını kuma gömmüş deve kuşu gibi. 2010-2011 model makyajlı kasa dizellerin çoğunda bu sorun varken, Bu yağ eksiltme konusunda bilerek salağa yatıyor. Benim araç 7000 km ye yaklaştı. (Dizel comfot extra) 15 gün önce (6000 km de) kontrol ettiğimde yağ seviyesi alt çizgi ile üst çizgi arasındaydı. Gerçi 1000 km ön bakımında ve sonradan bir iki defa servise gittim (aksesuar almak için) gelmişken bir bakın yağına suyuna dedim normal dediler ama yağ eklemiş ve benden saklamış olabilirler. Kimseye güvenilmiyor artık. En güzel reklamı müşteri yapar. Ben 15 günde bir kaputu açıp yağ seviyesini kontrol ediyorum. İnsanlar görmüyormu, sıfır arabanın yağını ne kontrol ediyorsun demezlermi? Eğer yağ eksiltirse ve çözüme kavuşmazsa (başka forumda canı yanan biri söylüyordu) bende arabanın camına "toyota corolla yağ eksiltiyor serviste bunun normal olduğunu söylüyor" diye yazı asar dolaşırım artık.




  • kullanıcı hatası söz konusu değil, en azından doktor bir bayanın sürüş şekliyle böyle bir hata olcağını düşünmüyorum :)

    garanti kapsamında motor değişmiştir, o modeldeki bi çok corollada görülmüş bir olaydır. (sizdeki corolla bu arada japon yapımı türk değil, o kasayı sapasağlam kullanan çok insan var)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cat7

    Merhaba,

    2011 1,4 dizel

    20.000de yağ ikazı yandı, 2 litre yağ doldurduk.


    bi update,

    arabanın garanti kapsamında nataş'ta turbo'su değişti..

    (eski corollamızın motoru değişti, yeninin turbosu değişti, artık toyota gibi adam diye boş konuşmasınlar allah aşkına)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdusss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cat7

    bi ek bilgi, ayrıca bi de 2002 model corolla var kullanıyorum, benzinli 1,6

    50bin km deyken yağ bitti, (motor da bitti), ücretsiz nataş motoru değiştirmişti.


    50.000'de benzinli motorda yağ nasıl bitti?
    1993 yılında aldığı TOYOTA'yı 18 yıl, yani bu seneye kadar kullanmış biri olarak
    ve bu kadar yıl içinde 1 defa yağ lambasının yandığını görmeyen biri olarak şaşırdım
    Toyota nın farkı budur, 400.000km yaparsınız, motor ne yağ yakar ne güçten düşer,

    ister istemez kullanıcı hatası akla geliyor.
    Bizim şirkette 3 sıfır fiesta'nın 2 tanesinin debriyajı 10.000km gelmeden bitmişti, bende ki hiçbir sorun çıkarmamıştı
    şimdi Fiesta mı kötü
    yoksa araba kullanmaya şirket arabasında başlayan, ve öğrenme gibi bir dürtüsü olmayan insanlarmı şuçlu

    özellikle 0km araç alan herkes araç kullanma, motor bakım tekniklerini incelemeli


    93 model japonyada yapılmış bi arabayla 2002de türkiye üretilmiş birbirinden model adı dışında ortak yanı olmayan iki arabayı karşılaştırmak da nası bir mantıktır? :)

    birilerine faydası olacaksa duygusal değil mantıklı yazılım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cat7

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdusss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cat7

    bi ek bilgi, ayrıca bi de 2002 model corolla var kullanıyorum, benzinli 1,6

    50bin km deyken yağ bitti, (motor da bitti), ücretsiz nataş motoru değiştirmişti.


    50.000'de benzinli motorda yağ nasıl bitti?
    1993 yılında aldığı TOYOTA'yı 18 yıl, yani bu seneye kadar kullanmış biri olarak
    ve bu kadar yıl içinde 1 defa yağ lambasının yandığını görmeyen biri olarak şaşırdım
    Toyota nın farkı budur, 400.000km yaparsınız, motor ne yağ yakar ne güçten düşer,

    ister istemez kullanıcı hatası akla geliyor.
    Bizim şirkette 3 sıfır fiesta'nın 2 tanesinin debriyajı 10.000km gelmeden bitmişti, bende ki hiçbir sorun çıkarmamıştı
    şimdi Fiesta mı kötü
    yoksa araba kullanmaya şirket arabasında başlayan, ve öğrenme gibi bir dürtüsü olmayan insanlarmı şuçlu

    özellikle 0km araç alan herkes araç kullanma, motor bakım tekniklerini incelemeli


    93 model japonyada yapılmış bi arabayla 2002de türkiye üretilmiş birbirinden model adı dışında ortak yanı olmayan iki arabayı karşılaştırmak da nası bir mantıktır? :)

    birilerine faydası olacaksa duygusal değil mantıklı yazılım

    @Cat7,
    Şimdi bu olay güven meselesi,
    Toyota çoğu insanların beynine kalite ve güven meselelerini kazıdı.
    Bugün asansörde konuşuyoruz komşumuzun 3 yıllık Golf'ünün otomatik kapı klidi bozulmuş, işte 300TL istediler lab lab lab, abartı değil, bizim arabanın bozulan bir parçasını bilmem,
    Toyota bu güveni kolay sağlamadı, uzun yıllar içersinde oluştu,

    Bu sebep ile evet eski Toyota sahipleri bu konuda ön yargılı,
    Ama siz sorun var diyorsanız, buda olabilir,
    Toyota şunu unutmamalı, 20 yılda oluşturulan güven 1 günde silinir.
    Toyota da aksesuar fazla olmaz, dizayn olmaz, tek artısı kalitesi, bozulmazlığıdır,
    artık bundan taviz vermişse geriye birşey kalmaz,
    Toyota için çok büyük bir risk,




  • +1
  • Sizi bilmem ama ben şu kalite bu kalite diye ölçmem araçları ...Toyota evet kalitelidir eskileri efsane kasa vs vs... Ama yeni corollalara gelince o kadar elektronik devrelerin bir araya geldiği araçta arıza çıkarmaması gereken tek şey bence motordur....Ve de toyota da yağ eksiltme sorunu büyük sorundur...Kesinlikle kullanıcı hatası olamaz hele 1.4 motor fazla performanslı kullanamazsınız demeleri var mı.....O servistekileri ve corollayı yakın daha iyi 50 binlira para verecem ve de performaslı kullanmayacam... daha yazılacak çok şey var ama neyse.....Kesinlikle toyota dizel düşünmüyorum....Allah düşündürtmesin...
  • Evet .Katılıyorum sana aynen . 50.000 - 60.000 TL para verip de yağ yakan araba hiç alınır mı ? Yazık . İnşaallah Yeni Kasa da böyle şeyler olmaz .

     2011 1.4 dizel corolla  manuel yağ eksiltiyor.
  • İnşaallah . Türk Malı Corollalar Dünyanın yeniden en çok satan modeli olup yeni bir rekor kırar.

     2011 1.4 dizel corolla  manuel yağ eksiltiyor.
  • Ümit ediyorum ki . Türk Malı Corolla lar Toyota nın sorunsuz araba üretme politikasına ve kaizen felsefesine yakışanı yapar . Yeni bir efsane yaşatır.
  • Arkadaşlar . Benim arabam dizel corolla 2010 . 205 tork lu eski makyazsız kasa. Turbo 40.000 de garantiden değişti . Yağ eksiltme turbo değişiminden sonra devam etti . 10.000 servis aralığında ortalama 2 LT yağ eksiltiyor . Servis normal diyor benim içime sinmiyor. Başka marka
    yağ konulsa sorun çözülmez mi acaba . Araba garantili. Bundan dolayı ben farklı marka deneyemiyorum . Aramızda deneyen var mı ? Varsa sonuç nedir bilmek isterim. Araç Yağ uzmanı arkadaşım , Toyota orjinal yağlar ( Mobil 10-40 ) kalitesiz diyor. Tavsiye etmiyor. Castrol bu işin uzmanı ve daha kaliteli yağ üreticisi dedi. Arabaya tam sentetik CASTROL yağ koysam yağ yakma düzelir mi araba ? Deneyen var sa mutlaka paylaşmasını istiyorum .
  • Dizel Corolla , Rezil corolla olmasından korkuyorum. Bir sürü para ver az biraz tasarruf için.Sonuç fiyasko. Daha büyük sorunlar.
  • 2011 Nisan ayında D4D Elegant aracımı Cuma günü 9600KM 'de 10bin bakıma verdim. Daha öncesinde de yağ kontrolleri kendim yapıyordum, araçta yağ eksiltme olmadı şu zamana kadar yada lamba yanma vs.
  • Merhabalar,
    Yağ olayı ile ilgili dert edilecek sorun olmadığını çözümüde sunmuştum size...Haa servisiniz yapar yapmaz bilemem. Bana yapılan işlem özetini servis döküm belgesini ekliyorum ... 20 bin oldu bu işlemden sonra herhangi bir sıkıntı yok şuanda
    selamlar

  • Bu arada toyota dizel düşünmüyorum vs. diyen sn. arkadaşlara.

    Üstüne basa basa söylüyorum 60 bine dayandı araç diğerlerini bilmem ama Multy mod elegant bendeki, konfor yol tutuş geçiyorum...Ancak aracın üst hızlarda ki yakıt cimriliğine kimse laf edemez..

    bu araç tutumlu...Eksisi si ne söyleyeyim crouse control ve arkalar bağımsız değil.

    özetle sesiz çalışması, hızlanması, son hızı, yakıt seçmemesi, kendine has mMT şanzumanı ve görünüşü ile seviyorum bu aracı

    haa bu araç şuanda 60 lira yılbaşından sonra 62 lira eder mi tartışılır. Ben verdiğim parayı çıkardım yakıttan :))
  • Cumartesi corollamı 10.000 km bakımı için servise verdim. 5 lt lik 5w-30 toyota sentetik yağ kullanmalarını istedim. artan yağıda vereceklerdi. Aracımı aldıktan sonra kontrol ettim ve yağ seviyesinin normalden fazla (max ın üstün de) olduğunu gördüm. İlginç olan 5 litrelik yağ bidonundan 4 litre yağ kullanılmıştı. Bildiğim kadarıyla corolla 4.3 litre yağ kullanıyor. Yani hem 300 ml eksik yağ koyup hemde yağ seviyesinin normalden fazla olması nasıl oluyor? Ayrıca turbo motorlarda fazla yağ koyulması büyük risk değil mi? Son olarak aracımı aldıktan sonra şoför kapısının üstünde boyanın kalkmış olduğunu gördüm. Hayret içindeyim ve bugün pazar gidip hesap da soramıyorum hesap sorsam da zaten sürekli hakkımı aradığım için problemli müşteri statüsünde göründüğümü biliyorum şimdi ben durumu kime nasıl anlatacağımı da bilmiyorum. Ne dersiniz ne yapmalıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filenperno -- 30 Ekim 2011; 22:18:08 >
  • Bende tecrübemi paylaşayım... 2011 corolla dizel aracım 9000 km civarında. Bin km sonrada servise bakıma girecek, yağ seviyesinde sorun yok. Yağ eksiltme yaşamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertdur88 -- 31 Ekim 2011; 15:44:59 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.