Şimdi Ara

2011 Astra 1.3 CDTİ H kasa MTA turbo arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
25.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba dün ankaradan gelirken aracım 3000 devirden sonra vites değiştirmez oldu ama 3000 devır altında vıtes degıstırıyor.Yol yardımını aradım aracın turbo valfınde yada turboda sorun olabılecegını soyledıler.Yarın opel servısıne goturecegım sizce ne yapmalıyım eger arızayı gıderıcı bırtakım ıslermler yaparsalar 15.000 bakımından yanı garantı bıttıkten sonra devam ederse ne yapacam .Turbo arızası olan ve olmayan opeller duydum bu turbo yaptırıldıktan sonra kronık olarak devam edıyormu .Arabam henuz 3.000 km de.



  • Arızanız turbo arızası verdikten sonra kontağı kapatıp açtıktan sonra arıza geçti ise muhtemelen selenoid valftendir. Ben aracı 60 000 km oldu kullanmaya başlayalı, 2 sefer turbo selenoid değiştirdim. Merak etmeyin fiyatı 150 tl takması dahil. Turbosu ile ilgili kronik birşey bildiğim kadarıyla yok.
    Saygılarımla
  • araç easytronic değil mi?
  • evet easytronik ..bugun yetkılı servıse goturdum bakalım ne cıkacak...
  • 15bin bakimindan sonra garanti niye bitsin ki 2yil garantisi var aracin ayrica bugun ku aklim olsa garantiyi uzattirirdim biraz tuzlu ama kafam rahat olurdu
  • Mrblar sorununuz çözüldü mü acaba?

    quote:

    Orijinalden alıntı: eyayla25

    evet easytronik ..bugun yetkılı servıse goturdum bakalım ne cıkacak...
  • Valla bugun aldım arabamı ..aracın turbosunun selenoıd mı ne var onda tıkanma yapmıs ..eger bır daha arıza yaparsa turbo degısecek dıe not dustuk dedı..arac garantılı oldugu ıcın degıstırırız dedı bıdaha basınızı agrıtmaaz dedıler.Ben ılerde sıkıntı yapacaksa sımdı degıstırın dedım ..yok yapmaz dedıler bakalım gorecez.Aracı yuksek devırde kullan dedı turbosu tam dolsun felan dedı.Bakalım ne olacak uzun surelı cruıse control ıle yol aldım bu nedenle turbo devreye gırmeyınce uzun zaman belkı de bu arızayı verdı uzun yolda tekrar denıyecegım bakalım ne olacak..
  • geçmiş olsun; işallah daha bir sıkıntı çıkartmaz.
  • Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....
  • Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....
    büyük ihtamelle turbonuzun by pass patlamış olabilir fazla havayı tahliye yapamıyordur
  • benim arac da 2500 km'de (dizel easytronic) uzun yolda ariza lambasi yakti.kontak kapatıp actım sondu.daha sonra gazla frene aynı anda basıp yarım kontak yaptım.arıza kodu selenoid valf arizasi diyordu.nitekim servis de ayni teshisi koydu.selenoid valf degisti. Insallah baska sorun cikmaz.
  • yeni araçlarda bu selenoid biraz fazla sıkıntı yapıyor sizinki çok çabuk arıza yapmış inşallah tekrarlamaz
  • Kötü yakıt kalitesiyle bunun alakası var mı acaba? Araştırdım ama bulamadım. Uzun yolda pek de tipini beğenmediğim bir yerden mazot almak zorunda kaldım. Servis de herhangi bir şey demedi.
  • bendede 2011 Astra 1.3cdti H kasa var easytronic 28bin km de gecen gun arac yoldayken vites degistirmedi 1 den 2 ye gecmiyordu cekiyle cektirdik servise ve araci bugun teslim aldim aracin turbo sarj dinamosu degismis garantiden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....

    aynısı olsa gerek bende de oldu. 2008 1.3 cdti sedan h kasa. aracım 67 bin km.de. bu sesi sanki daha önceden de yapmıştı ve kaybolmuştu 2. viteste yüksek devirde aniden gazı kesince olmuştu daha önceden. aracımın sanki sağ ön tarafından(selonoid valfi de o kısımda olması lazım.) geliyor gibiydi. şimdiyse 3 gün önce 60 bin bakımından çıktım. V kyışı değişti, carbon clean yapıldı, yetkili servis olduğu için herşey orjinal kullanıldı.(hava yağ polen filtresi vb. konya özkaymak servisinde) şimdi acaba o ilginç ses turbodan mı yoksa selenoid den mi anlayamadım. yalnız aracın çekişinde hiç sıkıntı yok, arıza lambası felan yanmadığı gibi arıza kodu da görünmüyor şuanda. stop edip dinlendirdim tekrar çalıştırdım ama o ses devam ediyor. düşük devirlerden itibaren yapıyor yüksek devirlrde kesik kesik ses artıyor sonra tamamen kayboluyor. anlayan yaşayan başına gelen duyan gören çaresini bilen haber verirse sevinirim. yetkili servise sokmak istemiyorum aracımı, çünkü daha yeni 630 tl paramı aldılar. param da kalmadı aksilik. beni yolda falan bırakmasın şimdi bu. opel serviseri yüzünden bir daha opel almayı düşünmüyordum zaten. yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.




  • benim sorunum egzostan geliyormuş, yaptırdım hemen. 10 dk sürdü ses kesildi. zaten arıza yok dedi yetkili servise girdim, özel serviste sıra vardı bekleyemedim. ücret almadılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....

    aynısı olsa gerek bende de oldu. 2008 1.3 cdti sedan h kasa. aracım 67 bin km.de. bu sesi sanki daha önceden de yapmıştı ve kaybolmuştu 2. viteste yüksek devirde aniden gazı kesince olmuştu daha önceden. aracımın sanki sağ ön tarafından(selonoid valfi de o kısımda olması lazım.) geliyor gibiydi. şimdiyse 3 gün önce 60 bin bakımından çıktım. V kyışı değişti, carbon clean yapıldı, yetkili servis olduğu için herşey orjinal kullanıldı.(hava yağ polen filtresi vb. konya özkaymak servisinde) şimdi acaba o ilginç ses turbodan mı yoksa selenoid den mi anlayamadım. yalnız aracın çekişinde hiç sıkıntı yok, arıza lambası felan yanmadığı gibi arıza kodu da görünmüyor şuanda. stop edip dinlendirdim tekrar çalıştırdım ama o ses devam ediyor. düşük devirlerden itibaren yapıyor yüksek devirlrde kesik kesik ses artıyor sonra tamamen kayboluyor. anlayan yaşayan başına gelen duyan gören çaresini bilen haber verirse sevinirim. yetkili servise sokmak istemiyorum aracımı, çünkü daha yeni 630 tl paramı aldılar. param da kalmadı aksilik. beni yolda falan bırakmasın şimdi bu. opel serviseri yüzünden bir daha opel almayı düşünmüyordum zaten. yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.


    Merhabalar,

    Ozetle duymus oldugunuz ses normal bir sestir ve sadece ayaginizi gazden cekince duyulur.

    Uzun anlatmak gerekirse; normalde turbonun gorevi motora yuksek basincta hava gondermektir, her ne sebepten olursa olsun, turbo basıncının, motorun ihtiyaç duyacağından fazla bir oranda yükselmesi sonucu (ornegin ayagi gazdan cekmek) turbonun yarattığı basınçlı havanın fazlasının atmosfere wastegate vasitasiyla salınmasi sonucu ortaya cikan sestir. Bu olaya "blow off" denir,

    selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fabrikaayarlari -- 20 Eylül 2012; 19:25:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fabrikaayarlari

    quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    Herkese merhaba, benimde 1.3 cdti astra h aracım var ve bende bugün arabanın turbosundan ilginç bir ses duydum ama emin değilimde.. neyse ben anlatayımda tecrübelilerden destek alayım. aracı sabah çalıştırdım ve araçla yola çıktıktan 3 dakika sonra trafiğin az olduğu bir asfalt yolda vitesi 2den 3e takarken gaz pedalını çektiğim anda çııııuuuff diye bir ses duydum daha sonra tekrar gaza yüklenip bıraktığımda denedim ve yine aynı sesi duydum. ya ben arabamı fazla dinliyorum yada turbuda gerçekten bir sorun var. aslında çekişte bi problem yok ve genelde arabayı çok agresif kullanmam ama belki birşeylerin habercisidir diye bi danışayım dedimç şimdiden teşekkürler....

    aynısı olsa gerek bende de oldu. 2008 1.3 cdti sedan h kasa. aracım 67 bin km.de. bu sesi sanki daha önceden de yapmıştı ve kaybolmuştu 2. viteste yüksek devirde aniden gazı kesince olmuştu daha önceden. aracımın sanki sağ ön tarafından(selonoid valfi de o kısımda olması lazım.) geliyor gibiydi. şimdiyse 3 gün önce 60 bin bakımından çıktım. V kyışı değişti, carbon clean yapıldı, yetkili servis olduğu için herşey orjinal kullanıldı.(hava yağ polen filtresi vb. konya özkaymak servisinde) şimdi acaba o ilginç ses turbodan mı yoksa selenoid den mi anlayamadım. yalnız aracın çekişinde hiç sıkıntı yok, arıza lambası felan yanmadığı gibi arıza kodu da görünmüyor şuanda. stop edip dinlendirdim tekrar çalıştırdım ama o ses devam ediyor. düşük devirlerden itibaren yapıyor yüksek devirlrde kesik kesik ses artıyor sonra tamamen kayboluyor. anlayan yaşayan başına gelen duyan gören çaresini bilen haber verirse sevinirim. yetkili servise sokmak istemiyorum aracımı, çünkü daha yeni 630 tl paramı aldılar. param da kalmadı aksilik. beni yolda falan bırakmasın şimdi bu. opel serviseri yüzünden bir daha opel almayı düşünmüyordum zaten. yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.


    Merhabalar,

    Ozetle duymus oldugunuz ses normal bir sestir ve sadece ayaginizi gazden cekince duyulur.

    Uzun anlatmak gerekirse; normalde turbonun gorevi motora yuksek basincta hava gondermektir, her ne sebepten olursa olsun, turbo basıncının, motorun ihtiyaç duyacağından fazla bir oranda yükselmesi sonucu (ornegin ayagi gazdan cekmek) turbonun yarattığı basınçlı havanın fazlasının atmosfere wastegate vasitasiyla salınmasi sonucu ortaya cikan sestir. Bu olaya "blow off" denir,

    selamlar.

    bloww off valve sonradan taktırılan çuuuflayan bir alet sanırdım. orjinalinde de o görevi gören bir aygıt olduğunu tahmin ediyordum ama verdiği ses hakkında bilgim yoktu tabi. ben esasında bir noktadan dolayı çekindim. fiat multijet motorlu araçların özellikle ticari olup da hor kullanılanlarının bir çoğunda turbo skıntısından mütevellit ıslık sesini duyuyor olmam, bir de opelin ısuzu yapımı 1.7 dizellerinde de hep turbo arızalarının yaşanmış olması. bu iki durumu tek noktada birleştirince günümüzdeki opel araçların dizellerine çok güvenemedim buna istinaden korktum. durduk yerde turbo masrafı çıkacak diye çekinerek gittim servisine. özetle uzun vadede binmeyi düşünerek satın aldığım astra h sedan dizel aracımdan ilk kalkışı 1.vites oranları hariç memnunum. seydişehir konya arasındaki rampaları 2 kişi ile 150-180 km hızlarla tırmanabilen, sert virajlara 120-170 km hızlarla (yolun eğimine göre değişiyor) çıkabilen, gazı kökleyerek kullansanız bile abartılı yakmayan bir araç. Sürekli rampa inişli çıkışlı ama daha çok çıkışlı virajlı antalya-konya yolundaki yakıt hesabıyla bile bir depo ile minumum 800 km yapabiliyor.sadede gelecek olursam ağır problem olmazsa binilecek araba bu piyasada bu arabadır. nakit ihtiyacımdan dolayı ileride satmayı düşünsem de alma amacım uzun vadede kullanmaktı, genel olarak da 1.3 motorlu (hatta 1248cc) bir araç bundan daha fazlasını yapabilir miydi? bunu düşünmek lazım. 6.vitesin önemi de yukarıda bahsettiğim dik virajlı geniş yollarda açığa çıkıyor.6 ileri olduğu için tabi ki düz yollarda da aracınız çok bağırmadan mesela 3000 devirlerde neredeyse son hızında gidebiliyor bu da hoş bir sürüş sağlıyor. şuna kanaat getirdim ki bir dizel araç 200 nm ve üzeri torka sahipse (benzinliler için de geçerli bu) ve tork değerleri 1500-1750 devirlerden itibaren max torkları verebiliyorsa o araçlar mutlaka 6 veya 7 ileri vitesli olmalıdır ki o güzel motorun yakıt sarfiyatı daha da aşağılara çekilebilsin. bu nedenle aklımın bir köşesinde hep 7 ileri dsg var, astramın karşılığı da jettaya tekabül ediyor vw adı altında. 7 ileri dsg 1.6 tdi cr 110 hp lik araç racechip ile şahlanacaktır. herkese saygılar. cevap için de teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.