Göstergesi Bu Halen Gelen Arkadaşlara İnşallah Yardımcı Olur. Altta ki resim en son gelinen ibre göstergesidir. Bende ki bu araçda ve bir önceki aynı model ve aynı sekment araçda oluşan sorun şehirler arasında 100-130km süratta giderken ve klima açıkken hararetin 90 ve üzerinde seyretmesi dik rampalarda ise hararet 114 derece ye kadar geliyor yağ göstergesi ise malum görselde gözüküyor servis değerleri yağ ısısının 140 derece hararetinde 105 olması gerek ondan sonraki durumlar sıkıntı oluyor 115 derecede araç stop uyarısını veriyor. Ben verdirmedim bu araçda Sorunun çözümü bulundu ancak bana 22.000tl den sonra vardıgım sonuç aracın Radyatörünün yan sanayi olan cilet tipi radyatör takılması. orjinali z dizilimine sahip rayyatör. Euro 5 motorda servis ve ustadan daha iyi anlar hale gelmiş birisiyim. Alltaki gösterge paneli sizdede meydana geliyorsa ilk yapacagınız şey partikül filitre temizliği yapıp bakmanız gerekir yoksa 90 nı geçmez kolay kolay bu motordaki hararet. Geçiyorsa ilk önce partikül sonra eğer yan radyatörünüz değişmiş ve orjinal değilse onu kesin değiştirin eger orjinal radyatör takıp hala çıkıyorsa partikülden kaynaklanıyor demektir.
508 arıza nedenlerin de yardımcı olabilirim. konuya mesaj yazmanız yeterli. Gösterge Yağ Sıcaklığı 140 derece Su sıcaklıgı en son 108 derece ikinci devir fan çalışır. Ancak Şunu bilin buralara gelmesi normal değildir. Şuan benim aracımda 90 dan yukarı çıkmıyor partikül filitre temizliğini 160.000 km reden sonra ihmal etmeyin benim önceki aracımda 135 binde agrıza vermişti ben onu uzun yolda temizlettim ama temizlenmiyor sadece sensörleri temizliyor ve agrıza gidiyor ama araç tıkanıyor bilginize. Araçda bu sonuca varmak için yapılanlar 1- Devirdayım 2- Termastat 3- Fan ve Fan rezidansı 4- Radyatör( Bu parçanın Yan Sanayi Takılmasından Kaynaklandı.) 5- Yağ Soğutucusu 6- Partikül Filitre Temizliği < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gardiyant -- 15 Temmuz 2021; 22:53:32 > |
2012 Peugeot 508 1.6 e-HDİ Motor Hararet Sorunu
-
-
Aynı sorunu bende yaşıyorum hocam pdf yi sökerekmi temizletmek gerekir
-
5-6 şu önce bu gönderiyi okuyarak partikül filtresi temizliği yaptırdım. Yine hararet problemim çözülmedi.
Biraz yokuş ya da ağır trafik görünce hararet yükselmeye başlıyor. Yağ 90dan yukarıya geçtiğinde su göstergesi de yavaş yavaş geriden takip ediyor. Yokuş aşağı geçtikten sonra ya da ağır trafikten kurtulduktan sonra düşebiliyor, ama genelde su eksilttigi için çok da normale dönmüyor.
Ama düz ve boş yolda saatlerce gitsem de çok bir anormallik olmuyor. Hararet ile ilgili yaptırdığım işlemler:
2 kere yağ soğutucu
1 kere termostat
Devir daim
Partikül filtresi temizliği
Radyatör kontrolü
Radyatör temizliği (suya yağ karıştığı için)
Halen hiçbir değişiklik yok. Devir daim problemi olsa nasıl oluyor da düz yolda bişey olmuyor. Devir daim yapmıyor olsa hararet yaptıktan hemen sonra açıp yeni su eklendiğinde normale dönmezdi. Ama dönüyor. Sonra bi daha su eksiltiyor. Usta milleti yukarıdaki herşeyi denedikten sonra şimdi motor üst kapağı sökülecek falan diyor ama problem başından beri ondan olsaydı 1 yıldır hiç gidemezdim herhalde. Bu arada kışın hiç yapmadı bu problemi. Mayıs ayıyla beraber tekrar başladı.
Var mı bir önerisi olan
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X