Şimdi Ara

Enjektör arızası. Citroen c5 1.6 hdi (2011)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
89
Cevap
2
Favori
17.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen c5 1.6 hdi 2011 dinamik model aracım var. Manuel vites. Şu anda 110.000 km.de . Sıfır aldım. Sadece ben kullanıyorum. Aracın tüm bakımlarını eksiksiz olarak yaptırıyorum. Yaşadığım yerde en iyi ve bilindik opet olması sebebiyle mazotu oradan alıyorum.



    Yaşamış olduğum sorunu hem sizlerle paylaşmak istedim hemde yaşayanlar varsa tecrübelerinden faydalanmak istiyorum.



    Yaklaşık 2 ay önce otobanda ilerlerken aracım öncelikle abs esp arızası ve hemen ardından motor ikaz lambası yandı. Aniden araç gaz kesti ve 2000 deviri geçmemeye başladı. Hemen aracı sağa çektim. Citroen yardımı aradım. Aracın servise getirilmesi gerektiğini belirttiler. Çekiciyle aracı servise getirdik.



    Serviste araç bilgisayara bağlandı ve 1 enjektörde manyetik kısa devre olduğu tespit edildi. Enjektörü söktüler ve onarım için bosch car servisine gittim. Burada enjektörün en üst parçası ve elektrik bağlantısının yapıldığı ismini yanlış hatırlamıyorsam bobini değiştirildi.



    Enjektöru teslim aldım ve citroen servisine tekrar gittim. Enjektör yerine takıldı. Kodlama yapıldı. Onarım tamamlandı. Bu onarımdan sonra yaklaşık 800 km yol yaptım ve malesef bayramın birinci günü yola çıktığımda tekrar aynı arıza meydana geldi. Malesef yolda kaldım. Servise aracı bıraktım. Servis ilk mesai gününde aracı kontrol etti. Bu sefer 4 enjektör , enjektör pompası(rampası) ve ek parçalar değişmesi gerektiğini tahmini 8000 tl civarı olacağını söylediler. Bu sebeple aracı orada bırakmadım. Aracı aldım ve enjektörü tamir eden bosch car servisine götürdüm. Hemen 4 enjektörü de söktüler. Teste soktular. Bu sefer de diğer enjektörde aynı sorun olduğu. Geçen sefer değişende herhangi bir sıkıntı olmadığı tespit edildi. Bu arızalı olanında bobini değişti.



    Ek olarak 4 enjektör kurum bağlaması sebebiyle güzelce temizlendi. Tüm kodlama ve ayarlar yapıldı. Araca takıldı. 100 km yaptım şu ana kadar.



    1. Daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?

    2. Enjektörler neden böyle bir arıza verir?

    3. Bir daha aynı arızayı yaşama ihtimalim var mı? 2 defa oldu. 3 ü vücudum kaldırmaya bilir.

    4. Fikirlerinizi ve yarımlarınızı bekliyorum.



    Herkese çok teşekkür ederim.







  • Dedik o kadar PSAnın bu motorları sorumlu diye motor bloğu olarak ömrü uzun olsa da yan parçaların Ömrü çok kısa EGR dpf Turbo enjektör mazot pompası volan problemleri var ve bunlar kronik 110 bindeki bir araç için bu yapılan masraflar gerçekten komik yakıtta problem olsa dahi bunu bir şekilde aracın tolere edebilmesi lazım şehirlerarası otobüsler 1,5 - 2 ayda sırasına göre 90 100 bin kilometre neredeyse yol yapıyor kullandıkları mazotları görseniz içiniz, ağlar Onların da common rail sistemi ortalama 2100 bar basınçlı çalışıyor PSA nın dizeli gibi sorunlu olsa bu ağır vasıtaların sanayiden çıkamaması lazım
    Burada teorik bilgi veren arkadaşlar sanayideki fiyatlardan bir haber sanırım bir bakım için aracın fiyatının yüzde 15'i kadarlık bir Mevla'yı tek seferde ödemek enayiliktir bu durum değer kaybı amortisman gibi olgularında düşününce bu Ekonomide bile çok ters bir olgu dediğim gibi PSA motorları 150000 kilometreden sonra ekonomik ömrünü tamamlıyor enjektör arızası Turbo arızası dpf arızası EGR arızası egzantrik zinciri arızası gibi kronik daha yüksek kilometrelerde vermesi gereken arızaları aracın diğer parçaların ekonomik ömrü dolmadan vermesi büyük bir problem çöpe atsan atamazsın yaptrsan yaptıramazsın

    Düşünsenize enjektör 4 bin lira turbo 3 bin 500 lira devirdaim 500 600 lira dpf 6-7 bin lira egr 1.5 bin lira işçilik hariç birde bunları bir toplayın araç ekonomik ömrünü tamamlayıp tamamlamadığına siz karar verin
  • sürekli olarak aynı istasyondan almışsınız tahminim yakıtın pis olması . mümküse bir müddet diğer markalardan 1 er depo kullanarak enjektörlerin sesinde bir değişiklik olacak mı kontrol edin. yakıt filtresini mümkün mertebe orjinal parça ile değiştirin. servisin size dizel rampası demesinin sebebi tahminim aracın beyni rampa arızası yazdı, araç bu hatayı enjektör basınçlarıda dengesizlik olduğunda veriyor pompadan ziyade filtre ye baktırın dememin sebebi bu.
  • Enjektörler %95 yakıt nedeniyle arızalanır. Aldığınız istasyonu değiştirin ve shellden yakıt alın. 18 yıldır onlarca dizel araç sahibi olduk hiç birinde yakıtla ilgili bir problem yaşamadık. Sonuçta arge çalışmaşmalarına milyonlarca dolar harcıyor Shell, opet ile mükayese bile etmek doğru değil. Yakıt katkılarını ve depo temizliğini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreGLC -- 9 Haziran 2019; 15:54:58 >
  • Vincent54 kullanıcısına yanıt
    İlk arızayı verdiğinde onarılan enjektörle beraber yakıt filtresi de serviste değişmişti. Değiştirmeye gerek yok dediler. Toplamda 1000 km kullandım.
    Yakıt deposunu temizlemeye gerek var mı diye sordum ustaya. Bu enjektör bobini arızasının yakıt ile ilgili olmadığını elektriksel olduğunu söyledi. Yakıt ile ilgili olsa enjektör memelerinde problem olur dedi. Sizin hiçbir enjektör memesinde problem yok dedi.
    25 km. İleride petrol ofisi var ondan mazot almaya başlayacağım. Enjektör rampasında da herhangi bir sıkıntı yok dedi. Bosch car servisi enjektör bobini yandığı için beyin komut gönderemiyor 1 enjektöre ve bu arızayı veriyor dediler.
    Arabadan soğudum demek istemiyorum ancak tekrar arıza vermesinden korkuyorum. Sizce düşünceniz nedir.
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Enjektör bobini yakması elektriksel bir arıza olması sebebiyle usta ilk olarak motora yazılım yüklettiniz mi diye sordu. Genellikle bu arıza o şekilde oluyormuş. Araç orijinal dedim. Usta arızanın sebebi hakkında net birey söyleyemedi. Enjektör katkısı kullandınız mı diye sordu. Onu da hiç kullanmadım. Sizce depo temizliği yaptırayım mı? Ustaya bunu da sordum. Arıza mazotla ilgili olmadığı için gereksiz masraf yaparsınız dedi. Bir yanım ustana güven diyor, diğer yanım başka bilenlere de sor diyor. Yardımlarınızı bekliyorum.
  • isarioz İ kullanıcısına yanıt
    motor yağı ne kullanıyorsunuz aracı çalıştırıp hemen hareket eder misiniz.

    Yakıt ve diğer filtreler orjinal servisten mi alınma?
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Aracın tüm bakımlarını halen Citroën servisinde yaptırıyorum. Aracı sabah çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1 dakika rölantide bekletiyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • isarioz İ kullanıcısına yanıt
    o zaman yakıtı değiştirin

    Total var mı?

    Total tavsiye ederim ama her total bayisi merkeze tam bağlı değil bunu bilmeniz ona göre seçim yapmanız lazım
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Petrol ofisi var . Opet dışında en yakın.
  • Merhaba

    2 gündür enjektör arızası muhabbeti yapıyoruz, o konuya da bakmanizi öneririm

    Araçta mekanik elektriksel vs birçok parça var
    Hiç kimse her arıza için şundan yapmış diyemiyor
    İlla o işin prof unu bulmanız lazım o da mümkün değil tabi TR de

    Ustaniz şu konuda doğru demiş
    Eğer direk kirli yakıt yüzünden olsaydı meme yapardı enjektörler
    Ama yakıt sorunlu ise illa meme de yapmayabiliyor enjektörler, işte böyle arızalar da verebiliyorlar

    Öncelikle şu terimi Bir açalım

    Contaminated
    Direk çevirisi kirlenmiş demek ama sozkonusu enjektör ise kirli katkılı yakıt olarak düşünebilirsiniz

    Buna birazdan donucez

    Enjektörlerdeki bobinler neden bozulabilir?
    Bohinlerdeki sargılar yetersiz soğutma sebebiyle aşırı ısınabilir.
    Bu sebeple sargılar da manyetik performanslarını kaybedebilir , kırılmış ve açık sargılara sebep verebilir

    Peki soğutma sistemini ne bozabilir?
    Contaminated fuel
    Su parçacıkları veya diğer katkı maddeleri ile kirlenmiş benzin soğutma sisteminin bozulmasına neden olabilir. Yani silindir içindeki sıcaklıktan bahsediyorum

    O yüzden OPET de olsa Shell deneyebilirsiniz mesela
    Enjektör de meme olmaması alınan yakıtın kesin temiz olduğu anlamına gelmez

    Ama bu yaşadığınız arıza yakıtın kesin kirli olduğunu da göstermez
    Otomotivde maalesef şu hata kesin şundan olur diye bir tanılama sistemi yok

    Olsaydı, mekanik ve elektrik tamirhanelerinin %95i işsizlikten kapısına kilit vururdu.




  • HDI motor özellikle 112 HP olan motorların kronik hastalığı enjektördür. Ciddi manada yakıt seçer ve km farketmeksizin her an yolda bırakabilir. Tek çaresi değişim keşke hiç tamir vb işlerle uğraşmasaydınız. Aracınız servis bakımlı olduğu için mutlaka Citroen Türkiye ile iletişime geçip iyi niyet garantisi talep edin hatta imkanınız varsa forumlarda değişim yapılmış örnek araç bulun
  • Enjektörlerinizdeki arızanın yakıtla ilgisi yok, ustanın dediği gibi yakıt sebebiyle olsa enjektörün nozüllerinde (memelerinde) yada içindeki yaylı basınçlama mekanizmasında sıkıntı olurdu.
    Depouyu temizletmenize gerek yok, çünkü depo kirli olsa önce yakıt filtrenizi tıkar ve buna bağlı olarak aracınız rail sisteminde (enjektörlerin bağlı olduğu yakıt hattı) düşük basınç nedeniyle motor ikazı yakar ve arıza kaydı oluştururdu.
    Bir enjektörden sonra kısa bir zaman diliminde ikinci enjektörde de aynı sıkıntıyı yaşamış olmanız diğer enjektörlerde de aynı sıkıntıyı yaşayabileceğinizi gösteriyor maalesef.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Oncelikle servise gitmemin sebebide degistirmekti. Ancak 7500 TL den başlayan fiyatlarla demelerinden dolayı onarım yaptırmayı seçtim. Şuna eminim ki en az 10.000 TL ile servisten çıkartırlardı.
  • 1.6 HDI 110 luk picasso aracımda geçen günlerde enjektör tamiri yaptırdım. Araç rölantide sallıyordu. Enjektör şakrdamıs da vardı. 2 enjektörün valfinin patlak olduğu söylendi 900 lira masrafla tamirr edildi. Memeler temiz dendi. Şimdilik sıkıntı yok. Bir süre aytemizden mazot almıştım aldığım yer çok ta kurumsal değildi. Ben bu arızayı ona bağlıyorum ama arkadaşın dediği gibi kimse net birşey söyleyemiyor.
  • 118 binde 2011 c5 1.6hdi aracım var aldığım zaman bir çok istasyon denedim shell opet bp de aracım gitmedi hep yığıldı 2 depo filan totalden aldım bir sıkıntı yaşamadım fakat kalın mazot filan denilince Po dan almaya başladım 3 aydır po kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım. Enjektör arızası hatası dahi görmedim şuana kadar araçta
  • zzoorroo kullanıcısına yanıt
    Umarım bir daha karşılaşmayız diyerek yolumuza devam edeceğiz. Bu hafta sonu yaklaşık 800 km yapacağım. Bu esnada test etme imkanım olacak. Malum uzun yaz tatili öncesinde tekrar karşılaşmak istemem.
    Önüme çıkan ilk total istasyonundan da depoyu dolduracağım. Bakalım fark olacak mı. Cevremdeki herkes yapılmış olan bu temizlik ve bakım ile yakı sarfiyatında da düşme olacağını söyledi.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Iyi gunler. Bu hafta sonu icin aracı yaklaşık 800 km deneyeceğimi belirtmiştim. 400 km yaptım. 1 gün aracı kullanmadım. Dönüş için hazırlıklara başladım. Aracı çalıştırdım. 15 saniye sonra motordan şakırdama sesleri gelmeye başladı ve beyaz duman çıkmaya başladı motordan. Korktum yalan yok. Hemen aracı stop ettim. Enjektör bobinini tamir eden ustayı aradım. Görüntülü olarak gösterdim. Enjektörün yerinden çıktığını söyledi. Daha doğrusu enjektörü sabitleyen parçanın kırılmış olabileceğini söyledi. Tabi tamir eden ustaya 400 km uzakta olduğum için bulunduğum yerde başka bir ustaya yönlendireceğini söyledi. Araç bu arada herhangi bir arıza lambası yakmadı. Bakalım bunun masrafı ne kadar çıkacak. Enjektör bobin arızası diye yola çıktık. Bakalım daha neler çıkartacak bu araç başımıza.
  • İşini çok iyi yapan bir usta bulmak çok zor.
    Enjektör nasıl yerinden çıkar ki bu ustanın dediğiniz kişinin usta olmadığını gösterir.
  • Bizde 2008 C5 var 100binde turbo yaptırmıştık 600lira falan ödedik yalan olmasın başka sıkıntı çıkmadı şu an 170bin km de ...

    Yakıt son 2bucuk senedir hep OPET ten aldık. Daha önce totalden alıyorduk.

    Po lukoil Total Shell BP OPET bunlar merdiven altı değil... Hepsi aşağı yukarı aynı kalitede. Yanlız tavsiyem şehirler arası yollarda yakıt alırken dikkat edin ...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.