Merhabalar, 2011 model 1.6 Allure 6R dizel Otom vardı. Model değişimi içim sattım. Kullandığım süre içerisindeki bazı arıza ve çözümlerini paylaşıyorum.
direksiyon aşırı derecede ağırlaştı. Çevrilemez oldu.
Çözüm: Şarj dinamosu arızası. Kömürler değişti düzeldi. Akü zayıflayınca da bu tür arızalar çıkabilir. 2. Seyir halinde iken arada bir " akü veya elektrik beslemesi arızası" belirmesi. Başka bir septom yoksa; Çözüm: Akü, şarj dinamosu ve kablolarda bir arıza yoksa, akü üzerindeki siyah kutu, sanırım "akü şarj kontrol ünitesi" arızalı çıkıyor. 3. Çalıştırma anında vites kolu N konumunda değilse "Vites kutusu Arızası" vermesi. Şanzımanla ilgili başka bir septom yoksa ve normal çalışıyorsa. Çözüm: Vites kolu sökülür ve elektronik devreye ulaşılır. Devre fırça veya bezle silinir. Arıza inşallah düzelir. Devre üzerindeki minik manyetik kontakların üzeri tozlandıysa yapıyor. 4. Fiyat nedeni ile baskı-balata değişimini sanayide yaptırırsanız, kalibresini muhakkak yetkili serviste yaptırın. Orjinal yazılım olmadan bazı hatalar, ve fonksiyonlar tespit edilemiyor ve giderilemiyor. Bunlar benim başıma gelen kritik ve zor bulunan arızalardı. |
Bildirim