Arkadaşlar selamlar, size bir konu danışmak istiyorum.
Aracımla kaza yaptığım ve serviste olduğu için kasko şirketinin tarafıma tahsis ettiği 2011 Renault Symbol 1.2 Benzinli aracı bugün teslim aldım.
Araç dış görünüm ve iç mekan olarak fena olmasa da kafama takılan birşey oldu. Daha 7 günlük olan 500 kilometredeki Symbol'un gazına basılıp bırakıldığında anlam veremediğim ve rahatsız edici biçimde vites de ileri-geri hareket ediyor. 2011 model ve 0 kilometre bir otomobilde normal birşey midir bu, yada sadece bana tahsis edilen Symbol'e mahsus bir durum mudur merak ediyorum doğrusu. Kullananların yorumlarını almak istedim.
sizin aracınız tdci focus değil miydi neden benzinli araç aldınız ?=
Hayır, 2011 Passat TDI almıştım. Focus TDCI'ı 3-4 ay önce satmıştım.
quote:
Orijinalden alıntı: gokmavı
Sizde Yeni kasa Passat vardı sanırım.Geçmiş olsun.Ne oldu?
Bir dikkatsizliğim sonucu arka sağ kapı ve çamurluğa hasar verdim, şu an serviste.
quote:
Orijinalden alıntı: ilker67
Taner beye Fluence vermişler, size Symbol :)
Evet onu şimdi farkettim, ancak İstanbul'dan değil İzmit'ten almak zorunda kaldım aracı, çok bir seçeneğim yoktu.
quote:
Orijinalden alıntı: laax
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
Böyle olunca sorun ne oluyor biraz da onlardan bahsetseniz
benim gibi sol eli direksiyonun üstünde sağ elinin dirseği kol dayamada eli viteste arasıra radyoyu klimayı kurcalıyosan elin viteste takılıyosan titremesi sorundur
Sorun olarak gördüğüm aynen budur. Ben kendi aracıma özel birşey sanmıştım ama demek ki öyle değilmiş.
Dizel aracınıza karşılık dizel ve uygun sınıfta araç vermek durumundalar örnek:Focus maşpiyel için gitti tak accent geldi dedim c sınıfı birşey göndericeksiniz geri gönderdim arayıp fırçada attım opel astra tdci geldi
ahah benim logan mcv de de var. gaz ile eş zamanlı tepki veriyor
araç bir tarafını kastığı için vites oynuyor haliyle.insan vücudu gibi mübarek
quote:
Orijinalden alıntı: electrostatic
araç bir tarafını kastığı için vites oynuyor haliyle.insan vücudu gibi mübarek
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
Bahsettiğiniz durum Renault'larda kronik bir sorun. Ben bilerek taaaa Renault 9 lardan beri miras gibi geliyor bu olay. Renault bunu bir türlü aşamadı. Benim Dacia arabada da var ama bir kaç milim hareket ediyor. Fazla anlaşılmıyor. Ama 500 km arabada böyle bir şey olması hakikaten ilginç.
hocam allah böyle sorun versin yeterki
ya şöyle bir sorun olsaydı
selam her markada her şey olabilir bizim 2005 sembolde de aynı durum var şimdi rahatladım yav lagunada bile oluyosa yani artık işte sembol bu kadar kendim ne ii etmişim de era almışım diyordum meğer bütün renolarda varmış enteresan valla
fransızlar ilginç insanlar renonun vitesleri oynar sarhoş edasında
Peugeot ise öyle kemikli ki sanki zannedersiniz çok spor bir aracın vites geçişleri
yalnız bir albea kullanmıştım bir aralar o neydi öyle bu zamana kadar kullandığım mercedesten sonraki en yumuşak ve tatlı vites geçişleri..
quote:
Orijinalden alıntı: efsanea_06 arabanızda hiç bir sorun yok endişelenmeyin.bu renault,volswagen arabalarında böyledir.nedeni takozların yumuşak olması.yumuşak olmasının nedeni de motorun titremesinin şasiye iletilmemesi yani konfor
Golf'tede aynı vites oynaması olayı vardı. Kalkış yaparken vites 1cm ileri atıyordu. Problem olduğunu göstermiyor bence, aracın karakteristik yapısıyla ilgili.
quote:
Orijinalden alıntı: laax Dizel aracınıza karşılık dizel ve uygun sınıfta araç vermek durumundalar örnek:Focus maşpiyel için gitti tak accent geldi dedim c sınıfı birşey göndericeksiniz geri gönderdim arayıp fırçada attım opel astra tdci geldi
cdti olmasın sakın
1977 model Renault 12 aracımda motor soğukken vites kolu azcık hareket eder, ısınınca geçiyor. Onun dışında vites kendine atması gibi problem olmadi. Genelde şansızman ile vites kolu arasındaki "takozlu kolu" yamulunca problem ortaya çıkıyor.
Sorunmu bilmiyorum ama 1.5 dci logan kullanmistim o da titriyordu. Bende polo var oyle bir olay yok.
2003 megane 1 aracımın vites topuzu resmen dans ediyor renault araçlarda bu sorunun (sorun denirse) kronik olduğunu duymuştum serviste de öyle dediler ve motor kulaklarını sıkınca düzeleceğini söylediler yalnız her seferinde max 1000 km sonra tekrar eski haline geliyor ben de takmadım kafaya daha fazla
renault un bır cok modelınde bu sorun var
konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun... verilen araçtaki vitesin(kolu)ileri geri gitmesi aslında bir arıza göstergesidir amma bazı üreticiler sesi önlemek için motor-şanzıman takoz ve askılarını olabildiğince yumuşak malzemeden yapıyorlar...genelde sert bağlantılar bağlı olduğu parçanın ses-titreşimini içeri(kullanıcıya) iletir.bu durumdan kaçınmak için böyle bir yol seçiliyor... ha arıza belirtisi nedir:motor kulakları(takozlar)nın şanzıman takoz veya askısının arızalı olduğu göstergesidir....amma arkadaşlar kronik sorundur dediklerine göre sıkıntı yok demektir...
quote:
Orijinalden alıntı: crazyarif
quote:
Orijinalden alıntı: laax Dizel aracınıza karşılık dizel ve uygun sınıfta araç vermek durumundalar örnek:Focus maşpiyel için gitti tak accent geldi dedim c sınıfı birşey göndericeksiniz geri gönderdim arayıp fırçada attım opel astra tdci geldi