Şimdi Ara

2012 Hyundai Era 1.bilmem kac Dizel ile gezi... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
0
Favori
4.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    Bu nasıl bir yaklaşımdır arkadaş

    Birisi i-phone girişi var mı diye sorar birisi boştayken araba durmuyor der birisi sağlam değil der

    i-phone denilen cihaza özel bir giriş yok üstadım araçta. Ben i-phone kullanmıyorum girişi nasıldır hiçte merak etmedim

    araba durmuyor diyen arkadaşım; ben mercedes kullanıyorum şu anda ancak mevcut hızını arabanın durabilme mesafesiyle hesabını yaparak frene uygun sertlikte basarsanız durmayacak araba yoktur. Era'yı 3 yıl kullandım bu arada.

    Son olarak; boşta durmuyor diyen arkadaş: hiç bir manuel araba yüksek hızda boşta durmaz ki zaten şoförlük konusunda az çok deneyime sahipseniz bunu bilmeniz gerekir. Ani duruşlarda bile vites küçülterek çok daha çabuk durmayı sağlarsınız. Otomatik araçtada aynıdır gereğinden fazla heyecan yaparsanız abs devreye girer ve duruş mesafesi uzar.


    Yani sonuç şudur ki; arabanın ne olduğunun bir önemi yoktur. Önemli olan gaza frene debriyaja basan ayakların hüneridir. Kombinasyonu sağlayabilen şöför için gitmeyen arabada yoktur durmayan arabada... Ciddi bir kaza anında da iş arabada değil yine şoför'ün minimum hasara yönelebilecek soğukkanlılığına bakar iş.





  • C-ihan bey arabada fren tertibatı olmasada yakıt bitince durur zaten yakıtı da ayarlar öyle çıkarız yola tam önümüze araba çıkacakken
    yakıt bitiverir oda olmasa hava sürtünmesi ve yol sürtünmesi var gazdan ayağınızı gazdan çekersiniz olur biter. Söylediklerinizden bunları
    çıkartabilir insanlar. Yazdıklarınızdan ancak şunu anladımki siz bir hyundai fanatiğisiniz. Bütün arabalar basınca gider basınca durur şoför en önemli etkendir
    demek benim arkadaşın twingosu var bizi 4 kişi alıp bir sollamaya çıkarmısınız otoyolda bir göreyim nasıl basınca gidiyor yazdıklarınız
    bir tebessüm oluşturdu bende Futbol takımı için kavga eden çocuklar gibi bir yorum gerçek verilere dayanmayan kısımlar çok var.
    Otomobil testerları 100 -0 mesafesini sizce neden ölçerlerwww.google.com dan sorabilirsiniz böyle bir test vari. Ncap diye bri testdee var
    otomobiller kişisel becerilere göre değil en yüksek güvenlik standartlarına göre üretilmelidirler herkes iyi sürücü diye 100-0 ı 60 metre olan araçlar üretilse
    trafikte katliam çıkar.
    Ha bu arada mercedesten başka bir araba kullanmamanızı dilerim sizin ve toplumun can güvenliği için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    era veya blue; euroncap testine girmişler miydi?

    işte beklenen soru blue yu bilmiyorum ama era girdi buda sana konusu baboş

    http://forum.donanimhaber.com/m_40772650/tm.htm


    EuroNcap değil o test yanlış bilgi vermeyin !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    era veya blue; euroncap testine girmişler miydi?

    işte beklenen soru blue yu bilmiyorum ama era girdi buda sana konusu baboş

    http://forum.donanimhaber.com/m_40772650/tm.htm


    EuroNcap değil o test yanlış bilgi vermeyin !

    o test ne peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    o test ne peki



    Linkini verdiğiniz konuda mevcut. Daha konuyu okumamışsınız bile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    Bu nasıl bir yaklaşımdır arkadaş

    Birisi i-phone girişi var mı diye sorar birisi boştayken araba durmuyor der birisi sağlam değil der

    i-phone denilen cihaza özel bir giriş yok üstadım araçta. Ben i-phone kullanmıyorum girişi nasıldır hiçte merak etmedim

    araba durmuyor diyen arkadaşım; ben mercedes kullanıyorum şu anda ancak mevcut hızını arabanın durabilme mesafesiyle hesabını yaparak frene uygun sertlikte basarsanız durmayacak araba yoktur. Era'yı 3 yıl kullandım bu arada.

    Son olarak; boşta durmuyor diyen arkadaş: hiç bir manuel araba yüksek hızda boşta durmaz ki zaten şoförlük konusunda az çok deneyime sahipseniz bunu bilmeniz gerekir. Ani duruşlarda bile vites küçülterek çok daha çabuk durmayı sağlarsınız. Otomatik araçtada aynıdır gereğinden fazla heyecan yaparsanız abs devreye girer ve duruş mesafesi uzar.


    Yani sonuç şudur ki; arabanın ne olduğunun bir önemi yoktur. Önemli olan gaza frene debriyaja basan ayakların hüneridir. Kombinasyonu sağlayabilen şöför için gitmeyen arabada yoktur durmayan arabada... Ciddi bir kaza anında da iş arabada değil yine şoför'ün minimum hasara yönelebilecek soğukkanlılığına bakar iş.

    Oldu olacak frene basmadan önce sinüs,kosinüs hesaplamaları yapalım?
    Eranın iyi yönleri var bunu zaten belirttik,motoru hem performans olarak hemde yakıt olarak oldukça iyi,konforu,iç mekan genişliği,kalitesi ise ortalama seviyede.
    Fakat bu aracın frenleri sınıfının en kötüsü.
    Hadi b sınıfını geçtim a,b,c,d sınıfları içerisinde kullanma imkanı bulduğum onlarca araç içerisinde bile en başarısız fren era da idi.
    Ak olan bir şeye ne kadar kara derseniz deyin o şey kara olmaz.
    Sadece siz kendinizi o şeyin ak olduğuna daha fazla inandırmış olursunuz.
    Era dört dörtlük bir araç değil,elbet kusurları problemleri olacak her sınıftaki her araç gibi.
    Era sahibi olmanız veya era'yı sevmeniz bu aracı körü körüne savunmanızı gerektirmiyor.
    Bu arada ben de 2 yıl era kullandım ve aracımdan gayet memnundum fakat artısını eksisini olaya öznel yaklaşmadan belirtiyorum.
    edit:imlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilxx92 -- 28 Temmuz 2012; 20:57:19 >




  • İşte sizin gibi şoförlere de araba beğendirmek imkansız ötesi. Lamdı cimdi birşeyler bulursunuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    İşte sizin gibi şoförlere de araba beğendirmek imkansız ötesi. Lamdı cimdi birşeyler bulursunuz...

    O ''lam,cim'' diye bahsettiğin parça 'FREN''!
    Dış kapının kolundan bahsetmiyoruz,aracın hayati parçalarından birisinin performansının düşük olduğunu bahsediyoruz.
    Ayrıca asıl imkansız olan benim araç beğenmem değil siz ve sizin gibilerin beğendiği veya sahip olduğu araçların eksi yönlerini belirtmesidir.
    Kimse yoğurdum ekşi demez ama göz göre göre kötü olan bir fren sistemine iyi demek fanatiklik ötesi bir durum.
    Gerçi fren gibi araç'da hayati önem taşıyan bir sisteme ''lam,cim'' diyen bir kişiye anlatamazsın bunları.
  • tamam siz usta şöförler eralarda fren yok,70 ile giderken frene basınca 3 km. de duruyor araç kabul ediyoruz ve dikkat ediyoruz.Ama sizde dikkat edin arkanızda bir era varsa,malum fren yok duramaz muramaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    tamam siz usta şöförler eralarda fren yok,70 ile giderken frene basınca 3 km. de duruyor araç kabul ediyoruz ve dikkat ediyoruz.Ama sizde dikkat edin arkanızda bir era varsa,malum fren yok duramaz muramaz

    Eralarda fren yok diyen yok,olayı çarpıtmayın.Benim en baştan beri söylediğim şey motorun gücüne oranla frenlerin yetersiz kaldığı.
    Ayrıca korkmayın eranın frenlerinin yetersiz olduğu gerçeğini burda dile getirirseniz aracınızın değeri düşmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    tamam siz usta şöförler eralarda fren yok,70 ile giderken frene basınca 3 km. de duruyor araç kabul ediyoruz ve dikkat ediyoruz.Ama sizde dikkat edin arkanızda bir era varsa,malum fren yok duramaz muramaz

    Eralarda fren yok diyen yok,olayı çarpıtmayın.Benim en baştan beri söylediğim şey motorun gücüne oranla frenlerin yetersiz kaldığı.
    Ayrıca korkmayın eranın frenlerinin yetersiz olduğu gerçeğini burda dile getirirseniz aracınızın değeri düşmez.

    benim aracımın değerinin düşmesiyle ilgili bir sıkıntım yok,burada yazılanlar ile araç piyasası belirlenmiş olsaydı vay ülkenin haline,demek ki insanlar marka fanatikliğini araçların değerleri artsın diye yapıyorlarmış bunu da öğrenmiş olduk.


    Diğer konu siz neden direk üstünüze alındınız anlamadım ben genele yazmıştım bunu,neyse önemli değil.

    Ben 85 bin km. dir kullandığım aracımın frenlerinden memnunum,üstelik ben de abs de yok.Hoş şimdi belki de şimdi abs siz araca mı binilir diye atlayan,abs li araç ve duble yol şöförleride olabilir.




  • boşta fren tutmaz diye saçmalık olmaz.
    sadece motor kapatılırsa fren şişer.
    ani frenleme debriyaj+fren şeklinde daha etkili olur.
    motor kompresyonu aracı yavaşlatır ancak frene göre
    çok yavaş kaldığından debriyaj yapılmazsa durma süresini uzatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    tamam siz usta şöförler eralarda fren yok,70 ile giderken frene basınca 3 km. de duruyor araç kabul ediyoruz ve dikkat ediyoruz.Ama sizde dikkat edin arkanızda bir era varsa,malum fren yok duramaz muramaz

    Eralarda fren yok diyen yok,olayı çarpıtmayın.Benim en baştan beri söylediğim şey motorun gücüne oranla frenlerin yetersiz kaldığı.
    Ayrıca korkmayın eranın frenlerinin yetersiz olduğu gerçeğini burda dile getirirseniz aracınızın değeri düşmez.

    benim aracımın değerinin düşmesiyle ilgili bir sıkıntım yok,burada yazılanlar ile araç piyasası belirlenmiş olsaydı vay ülkenin haline,demek ki insanlar marka bunu da öğrenmiş olduk.


    Diğer konu siz neden direk üstünüze alındınız anlamadım ben genele yazmıştım bunu,neyse önemli değil.

    Ben 85 bin km. dir kullandığım aracımın frenlerinden memnunum,üstelik ben de abs de yok.Hoş şimdi belki de şimdi abs siz araca mı binilir diye atlayan,abs li araç ve duble yol şöförleride olabilir.

    Era'nın frenleri ile ilgili konuşurken hemen arkadan sizin fren ile ilgili yorumunuzu görünce üstüne alınmamak mümkün olmuyor.
    Ayrıca yine bu değer düşmesi konusunu çarpıtıyorsunuz ben olumsuz yorumlar ile aracın değeri düşer değil ''düşmez,korkmayın'' dedim.Yani yapılan yorumların aracın değerine bir etkisi olmaz dedim fakat siz şimdi '' fanatikliğini araçların değerleri artsın diye yapıyorlarmış'' diyorsunuz,kısaca ya yanlış anlıyor ya da olayı çarpıtıyorsunuz.
    Ayrıca siz aracınızın frenlerinden memnun olabilirsiniz,fakat daha önce era ile eşdeğer b sınıfı vw,peugeot,fiat v.b bir marka araç kullanıp bu araçların fren sistemine alışmış birisi ''eranın frenleri yeterli''diyemez,çünkü eğer eranın frenlerine yeterli denilebiliyorsa biraz önce saydığım markaların araçlarının frenleri iyiyi,güzeli felan geçtim muazzam-ül şahanedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilxx92 -- 29 Temmuz 2012; 20:37:45 >




  • bu 1.5 crdi motorun 1.6 multijet karşısındaki konumu nedir ?
  • Trabzonda çok kullandım bu aracı. Trabzonun sahil yolunda herkese kafa tutabilirsiniz öyle bir motor var araçta. Taa ki karşınıza bi viraj çıkana kadar.

    Buranın şehir içi yolları da çok virajlıdır ve genelde yağmur yağdığı için kaygan olur. Erayla çok defa kafadan kaymışımdır ama aracı tanıyınca alışıyorsunuz

    Bir de benim kulladuğım aracın frenlerinde bir sıkıntı vardı. Frene hafif sert dokununca arka tekerlekler hemen kitleniyordu sanki el frenini çekmiş gibi. Sebebini çözemedim bi türlü. Aracında böyle bir sorun olan var mı acaba?
  • 110 hp lik 240nm torklu 1.6 HDI motorla ben bu era yı yakalayamıyorum. Arkadan gelip geçip gidiyor. Taa ki ilk viraja kadar.
  • hehehe banada çok sık olan bir durum 120 ile cc
    ilk virajda yavaşlayanları solluyorum tabi cc yi kapatmıyorum yoksa maksat sollama yapmak değil.
    not : mondeonun yol tutuşu çok iyidir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.