Şimdi Ara

2012 NEW FORD RANGER KULÜBÜ (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
5
Favori
80.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal


    bu hafta sonu bu konuyu araştırıcam
    fordun servislerdeki ustalarına eğitim veren kişiye kadar ulaştım, 4x2 den 4x4'e geçişte uyarı lambasının (4çeker lambası)
    geçiş esnasında yanmasıyla alakalı danışmıştık.
    bu soru aklıma gelmedi o esnada.
    videolardan anladığım kadarıyla a/t lerde yok


     2012 NEW FORD RANGER KULÜBÜ

    Fotodaki araç otomatik ve yokuş iniş desteğinin altındaki düğme EDL düğmesi gibi görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AB1071

    http://aussieskier.com/equipment/ford-ranger-wildtrak-road-test-and-review/

    Fotoyu aldığım incelemenin adresi.

    doğru o düğme edl düğmesi

    http://www.youtube.com/watch?v=fj_pHpGtUB4

    verdiğim linktede var
    benim yanıldığım bir noktada videoda ki araç otomatik vites, ben edl sadece düz viteslerde sanıyordum
    mesela benim araçta edl yok, geri görüş kamerası yok
    wildtrak modelinin düz vitesinin ülkede satışı yok
    yurt dışında aracın farklı versiyonları var
    rollback (sürgülü bagaj) koymamışlar kasa havuzu koymuşlar, her ülkede aynı araç yok ama hepsinin adı wildtrak
    araçla ilgili yabancı sitelerdeki incelemeler bizi doğruya ulaştırmıyo. farklılık çok

    geçenlerde havuz taktırmak istedim rollback i sök dediler, tamam olabilir birde spor barlar sökülecek dediler ne alaka yapamayız dediler. yani orjinal fabrika çıkışı havuz taktırmak mesele oldu. xlt modellerine yapılan uygulamalar var yurt içinde ama wildtrak sıkıntı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 20 Şubat 2013; 12:51:17 >




  • Doğrudur ülkeler arasında donanım ve görünüş açısından farklar olabilir fakat Ford' un sitesinde bulunan donanım tablosunda XL ve XLT modellerin de bulunan "Limitli kayarlı diferansiyel" in altında olan EDL için Wildtrak' da standart diyordu şu an yok. Kaldi ki bu adresten indirdiğim

    https://apps.ford.com.tr/ebrochure/download.aspx?file=ranger.pdf


    E-broşürde EDL Wildtrak' da standart olarak sunuluyor görünmekte. Broşür de standart bence peşini bırakmayın. Bilgi alırsanız da burada paylaşırsanız bu aracı almak isteyen arkadaşlar için iyi olur.
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AB1071 -- 20 Şubat 2013; 14:05:31 >




  • o buroşürün hatalı olduğundan bahsetmişlerdi, broşür çeviri ile hazırlanmış.üzerinde fotolarda buraya gelmeyen modeller var
    kullanma kitabından aynen alıntı:
    -------------------------------------------------
    Kademe degisimi sırasında gösterge
    lambası yanıp söner. Yanıp sönmezse
    direksiyon simidi çevrilmis sekilde kısa bir
    mesafe geri geri gidiniz.
    --------------------------------------------------
    benim serviste öğrenmeye çalıştığım olay. şu linkte yanıp sönüyor 2. dakikaya bakın
    http://www.youtube.com/watch?v=lIN7hT9pteg
    eğer yanıp sönmezse bir problem varki kitapçıkta yukarıdaki uygulamadan bahsetmiş

    servisteki ustalar konu hakkında bilgisiz vede bana geçiş esnasında her durumda aracı durdur boşta geçiş yap dediler.
    ama kitapçıkta :
    2H ve 4H arasında geçis yapma
    Not: 2H kademesine geçildiginde tüm
    denge denetim (ESP) islevleri tekrar
    etkinlestirilir.
    Bu islem, araç en fazla 120 km/sa hızla
    hareket ederken ancak sadece gaz pedalı
    serbestken yapılabilir. Kademe degisimi
    sırasında gösterge lambası yanıp söner.
    Yanıp sönmezse direksiyon simidi çevrilmis
    sekilde kısa bir mesafe geri geri gidiniz.
    ---------------------------------------------------
    işte bu durumu yurt dışında yenilikler hakında sürekli ders alan ve yurt içi servislerde eğitim veren hocaya danıştık
    işin içinden çıkamadı, yanıp sönmesi bişey ifade etmez geçiş yapıyosa problem yok dedi.
    ileride yaşanacak bir problemde garanti kapsamında hakkımı arama yoluna gidebileceğimi belirttim(neolur neolmaz)
    sonuç: wildtrak hakkında meraklısı olan bizler kadar detaylı bilgileri dahi yok
    işin ticari boyutuna fazla odaklanmışlar müşteri için önemli olan detaylar pek umurlarında değil sanırım
    aracı alırken temasta olduğum müşteri temsilcisinin ilgisiyle bazı sorularıma cevap bulabiliyorum okadar
    edl olayındanda bi sonuç çıkacağını zannetmem (aradığım bir özellik değil zaten).
    ama yinede araştırıcam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 20 Şubat 2013; 14:40:45 >




  • mesela tcs espnin bir kolu olarak otomatik devreye giriyo.(bazı araçlarda tcs var tuşla devreye giriyo esp den bağımsız)
    edl dede böyle durumlar var diye biliyorum. yani 4L pozisyonda devreye girme gibi bir durummu var acaba(bahsettiğim uygulamalarda yanılıyor olabilirim düzeltin)
    şimdi serviste sorsam verecekleri cevap otomatik o her şey otomatik elektronik yorma kafayı bunlarla deseler apışıp kalırız

    birde netteki donanım tablosunda xl ve xlt limitli kayarlı difransiyel demiş

    http://www.ford.com.tr/ticari-araclar/ranger/donanim-tablosu
    edl diye bişey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 20 Şubat 2013; 16:50:48 >




  • Ya el kitabını çeviren de hata var yada adamlar araca hakim değiller. At değil ki biri böyle yapacak diğeri farklı. Neyse umarın bir sonuç alırsın. EDL' yi yabana atma bence ileride araziye çıkmak istersen ihtiyacın olacaktır. Offroad araçlarına sonradan diferansiyel kilidi takıyorlar.

    Verdiğim linkten broşürü indirip kontrol ettin mi ?

    "https://apps.ford.com.tr/ebrochure/download.aspx?file=ranger.pdf "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AB1071 -- 20 Şubat 2013; 14:56:10 >
  • o buroşürü araç piyasada yokken hatimetmiştim zaten. buroşürdeki hatalarıda konuşmuştuk hatta daha aracı almadan satıcıyla.
    edl nin önemini biliyorum ama kafamda soru işaretleri var.
    tcs varken edlye gerek varmı.bunun forumlarda bile birçok tartışması olmuştur.
    birde edl devrede iken aracı inadına zorlarsak difransiyele zarar verme olasılığımız yokmu
    araziye çıkmak istersen demişsin ben asfalta otobanlara hasretim nediyosun
  • EDL bir maliyet sonuçta, TCS varken gerek olmasa otomobil firmaları koymazlardı :)
    Mutlaka bir artısı var ama ne kadar var veya ne sıklıkla bu aracı alan kişi kullanacak orası tartışılabilir. Sen yazdıktan sonra benim sana bunu sormamın nedeni başka bir forumda senin EDL düğmesi yok demene atıf yapılmış olması. Burada da bir cevap gelmeyince sana sormaya karar verdim :)
    Neyse umarım sorununu çözersin veya tatmin edici bir cevap alırsın. Bu arada aracını kazasız belasız kullanman dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AB1071 -- 20 Şubat 2013; 21:41:25 >
  • teşekkürler

    http://www.youtube.com/watch?v=MYatN0zO8-A linkteki videoda (1:30 bkz) edl ve yolcuhava yastığı göstergebuton yok

    http://www.youtube.com/watch?v=kE3WuOPmHAY ===> buradada (1:23 bkz) aynı

    http://www.youtube.com/watch?v=3U3VYI9odSU ===> bu videodada (3:05 bkz) hava yastığı butonu var edl yok

    facebook ve tweetterdan soruma cevap vermediler (halbuki daha önceden basit sorularıma anında cevap gelirken)
    ben herhangi bir konudan bahsederken farklı mevzulara deyiniyorum sürekli, maksadım deneyimleri paylaşmak ve sürekli soru cevaplarla karşılaşmadan bilgi paylaşımı
    birde başka bir forumda edl konusuna atıf yapılmış demişsin (bu forumda başka bir başlık altındamı başka bir forummu merak ettim)
    bu konuyu cumartesi kesin öğrenir anlatırım




  • Şöyle bir video var :




  • video fordun ranger için yayınladığı ilk tanıtım videolarındandı
    edl' nin tcs'den ve esp'nin diğer alt kollarından farklarınıda öğrendim
    edl devredeyken torka ve frenlere müdahale yok(yani sensörlerle esp gibi işlev görmüyor)
    her iki tekerede net %50-50 güç uyguluyo. yani yüksek devir ve torkta harekete kısıtlama yok.
  • nihayet faceebooktan cevap verdiler.twitter de ses yok.
    konu hakkında detaylı bilgi almak için ford direkt hattını 4443673 ü arayın şeklinde bir mesaj
    bayide sordum ford direkt hattı arayabilirsin dediler (servisteki ustalar fıs. yani ford servisindeki usta deyince aklınıza nasanın gizli labaratuvarlarındaki profösörler gelmesin. bizim kaportacı vedat, frenci hayri. topla bunları 1-2 ders heyyt al sana ford servisinin ustası)
    anlayacağınız adamların yeniliklerle ve teknolojiyle pek alakası yok. usta her bahsettiğim konuda eski usül önerilerde diretiyo
    sen boşver kitapçığı durmadan 4x4 e geçiş yapma diyo. ne diyeyim adama haklısın usta tmm ustacığım
    birde aynen dediğim gibi her ülke için üretilen aracın aynı özellikleri taşımadığını,
    mesela bazılarında kamera var bizde yok ama kitapçık aynen ingilizceden çeviri olduğu için yer verilmiş kamera konusuna dediler.
    eğer edl tuşu yoksa edl yoktur araçta dediler ama illaki net cevap istiyorsan merkezdeki hocalara danışıp size döneriz dediler.
    tabi bidaha beni aramayacakları kesin.
    sonuç olarak edl yok diyebiliriz net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 22 Şubat 2013; 20:04:07 >




  • Bence bu araçları Türkiye'de bu MTV' ne katlanarak alan insanların çoğu aracı ağır arazide kullanmayı düşünerek alıyor. Bu yüzdende bu araçta EDL' nin olmaması büyük eksiklik. Ford ya bunu hesap etmedi yada tüketicinin tercihleri umurunda değil :( Belki ileride bu araç için aftermarket havalı diferansiyel kilitleri uygulanabilir. Peki 4L konumunda işler nasıl yürüyor ? Sanırım 30 Km/Saat hıza kadar kullanıla biliyor.
  • almanyadaki rangerde bagajda 12volt çıkış var (ince bir detay ve akıllıca)
    araca havalı diferansiyel takılabilir, marka ve modele göre değişirmi bilmiyorum(yani wildtrak için x model diferansiyel gibi)
    4l' nin gerektiği durumlarda dahi hiç denemedim(4h konumda karşılaştığım her türlü zorluktan kurtuldum)
    4l yi çok dik yokuşlarda-inşlerde tavsiye etmiş kitapçık ben bu durumlarla 4h ile baş edebildim.
  • 4L sadece çok dik yokuşlarda iniş çıkışlarda komprasyon amaçlı kullanılmaz. Motorun torkunu tekerleklere daha yumuşak geçişlerle gerektiği kadar aktarma amaçlı olarak kullanılabilir.

    Örneğin; İstanbul'da kar yağdığı bir gün normal eğimli yokuştan inerken yerler buzlandığı için ABS olsa dahi frenlemede lastikler iyi tutunamadığı için araç kendi ataleti ile aşağıya kayıyordu. 4L'ye alınca itici ve önleyici kuvvetler birbirini dengeleyecek kadar yumuşama meydana geldi ve gazlasamda fren yapsamda araç ne patinaj yapıyor nede kayıyordu.

    Bir tecrübeyide karadeniz sahili bir plajda derin kuma gömülünce yaşadım. Normal 4x4 4H'de iken yüksek tork tekerlekleri patinaja düşürüp aracın daha fazla kuma gömülmesini sağlıyordu. 4L konumuna alınca yine tüm kuvvetler yumuşayarak karşılıklı bir denge kuvveti meydana getirdi. Patinaj olmadan, özel bir teknik kullanarak, ancak traktörün çekerek çıkarabileceği kumdan 10dk. içinde çıkabildim. Kumu hafife almayın. Youtube'da "stucking at beach" yazarak çıkan videoları izlediğinizde, MT lastikli yükseltilmiş 4x4'lerin dahi sürücülerinin işi bilmemeleri sebebiyle ne kadar çabuk gömülüp ancak vinç veya çekici ile çıkabildiklerini görünce hayretler içinde kalacaksınız.

    4H ile 4L nin arazideki farkını basitçe şöyle ifade edeyim.

    4H, süspansiyonsuz ve dolgu lastikli bir araçla asfaltta gitmek ve yüzeydeki en ufak çakıla bağlı olarak bile büyük zıplamalar yaşamak gibi offroad tipi zeminler ile adapte olamama sorunu yaşatır.... 4L, klasik süspansiyon ve lastiğe sahip araçla konforlu yolculuk yapmak gibi kaygan ve oynak zeminlerde yumuşak bir adaptasyon sağlayarak sorunsuz arazi şartları sunar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 23 Şubat 2013; 13:21:34 >




  • bilgi ve deneyimleri paylaştığınız için teşekkürler doğru tespitler.
    ben sadece kitapcıkta anlatılandan bahsettim.
    aslen araştırıp pek bilgi alamadığım bir konu 4L konumunda araç mekanik anlamda nasıl bir geçiş yapıp netür tepkiler verir.
    yani bahsettiğiniz motor torkunun dağılımı ne şekilde işler. 4L de iken 30km hızın üzerine çıkılmaması neden tavsiye edilir.
    bu konuyu burada değilde yeni bir başlıkta tartışmak lazım.

    http://resim.donanimhaber.com/m_72074309/mpage_1/f_/key_//tm.htm#72074309



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 23 Şubat 2013; 15:57:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    bilgi ve deneyimleri paylaştığınız için teşekkürler doğru tespitler.
    ben sadece kitapcıkta anlatılandan bahsettim.
    aslen araştırıp pek bilgi alamadığım bir konu 4L konumunda araç mekanik anlamda nasıl bir geçiş yapıp netür tepkiler verir.
    yani bahsettiğiniz motor torkunun dağılımı ne şekilde işler. 4L de iken 30km hızın üzerine çıkılmaması neden tavsiye edilir.
    bu konuyu burada değilde yeni bir başlıkta tartışmak lazım.

    http://resim.donanimhaber.com/m_72074309/mpage_1/f_/key_//tm.htm#72074309

    4L ile 4H arasındaki farkı belirleyen tümüyle arazi tipi şanzımanın içindeki dişli oranlarıdır.

    4L'de 30km sınırı konusunda şunu söyleyebilirim:
    4L'nin amacı düşük tork ile yüksek motor devri birleşiminden arazi şartlarına uygun birleşim elde etmektir. Kaygan yada gevşek zeminde kontrolsüz güç bir işe yaramaz. Hele MT lastik var ve kuma girmişseniz patinaj durumunda anında şaseye kadar gömülürsünüz. Ben bunu Ormanlı plajında kuma gömüldüğümde yaşadım. Profesyonel bir offroad'çu olmadığım halde, yılların getirdiği batıp çıkma tecrübelerinin zihnimin derinliklerindeki izleri hareketlerime aksederek sanki bir offroad'çu sakinliği ile çıkılması imkansız bir yerden 10 dk.içinde İlahi Kudretin yardımıyla çıkabildim.

    Kuma girip 100mt. derinliğindeki plajda denize doğru rahatlıkla inebildim ancak yukarı döndüğümde çıkışa 20mt kala kuma batıp kalıyordu. Serinkanlı davranarak 4L'ye aldım ve ileri geri gidip bir kaç deneme yapmama rağmen derin kum sebebiyle çıkamayacağımı anladım. Aracımda AT veya MT gibi derin dişli lastiklerin olmaması batmama yönünden büyük bir avantaj oldu. Sert kuma ihtiyacım olduğunu düşünerek dalgaların kıyıya vurduğu noktaya indim ve 2 kere daha hızlanmaya çalışarak çıkma denemesi yapmama rağmen yine çıkamadım. 3.denememde denize paralel olarak bir yay gibi aracı geriye doğru yaklaşık 200mt.kadar iyice gerdim ve 4L'de 1-2-3.viteslere takarak 50-60km'lere çıktım ve daha önce battığım bölgeden büyük bir hızla geçmeye çalışmama rağmen o bölge aracı muazzam şekilde yavaşlatıyordu. Tam "eyvah yine çıkamayacağım" derken sanki arkadan biri itiverdi ve zorzar da olsa aracın kendi ataleti ile dışarı çıkabildim.

    İşte 4L, güvenli iniş-çıkış haricinde bu amaçla da kullanılabiliyor. Eğer ben o hızı 4H'de yapmayı deneseydim aşırı güç sebebiyle mutlaka patinaja düşüp yine saplanacaktım.

    Özetle; 4L arazide debriyaj sisteminin yaptığı işi yapıyor. Debriyaj olmasaydı (otomatik şanzımanda bir kavrama sistemi sayılır) yumuşak kalkışlar mümkün olamaz ve aracımızı hareket ettirirken her seferinde mutlaka hırpalanırdık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 25 Şubat 2013; 22:59:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dedekorkutt

    Evet millet nerdesiniz rangerlar ne alemde :))

    evet nerede bu ranger sahipleri.arabayı aldınızz hayırlı olsunda arada bir şöyle yorumlarınızı yazsanızda alacak olanlarda deneyimlerinizden faydalansak.yakıtı,performansı,yol tutuşu otomatikmi yoksa manuelmi tavsiye edersiniz. teşekkürler.
  • herhalde alanlar aldıklarına pişman oldularki sesleri çıkmıyor.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.