Şimdi Ara

2012 NEW FORD RANGER KULÜBÜ (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
451
Cevap
5
Favori
80.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    quote:

    Orijinalden alıntı: KinZhull

    Hocam çok sağolun içim rahat otomatik araç kullanma noktasında bilinçliyim daha önce volvo s60 vardı o 2.5 litre 5 silindir araçta ekonomi yapıp düz vitesten az yaktırabiliyırken burdada sorun yaşamam sanıyorum
    Son olarak beyaz hastasıyım fakat turuncu dehşet duruyor bu konuda bir fikriniz varmıdır
    Not: araç sıkıntım yok 3 ayda beklerim 5 ayda beklerim

    otomatik araçta ekonomi yapma yönteminizi basitçe anlatırsanız sevinirim. sürekli benimde gözüm devirde.
    renk olayına gelince ben sırf 3 ay daha beklememek için mecburiyetten beyaz aldım(başka yoktu, sipariş verdiğimde türkiyede yoktu yolda olanlarda beyazdı). benim fikrim kesinlikle turuncu alın.
    pikaplar hakkında artık daha bilgi sahibiyim ve deneyim kazandım. ileride araç yenilemeyi düşünürsem alacağım wildtraktır bi farkla turuncu olanı

    Hocam aynı durum vildtrak a konulan şanzuman için geçerli olurmu bilemiyorum fakat volvoda şunu görmüştüm (5 ileri otomatik) 2 yada 3 viteste gidiyorken trafikte herhangi bir sebeple gaz pedalına sonuna kadar basınca araç 1 vitese geçiş yapıyor fakat normalde vites değiştirdiği devirin üstünde vites değiştirmeye başlıyordu taaki aracı stop edip tekrar çalıştırana kadar servise götürdüğümde ise bana otomatik şanzumanın performans ayarı ( sport normal yada ekonomik) tamamen sizin aracı kullanım tarzınızla otomatik olarak belirleniyor dediler yani gaz pedalına sık sık sonuna kadar basarsanız araç kendisini spor konuma alıyor vites geçiş devri yüksek oluyor ve fazla yakıyor diğer seçenekte gaz pedalı gayet Sakin kullanımla hatta hiç sonuna kadar basmamayla normal kullanımda oluyor servisin söylevine göre yokuş aşağı inişlerde araç D konumdan N konuma alınırsa ( boşa atmak) araç ekonomik konuma geçiyor be vites daha alt devirlerde geçiş yapıyor ( burda benim aklıma düşük devirde vites geçişi motoru titretmezmi dedim bana güldüler ve o motorumu titretecek korkma asla şanzuman okadar düşürmez devri dediler) olay bu hakikaten düz vites volvo kullanan arkadaşımdan az yakıyordu ama bunda şoförlük bakım lastik vs bir sürü etken olduğunu düşünüyorum yorum ve karar sizin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende anlık yakıt tüketiminde takip ettim. gaza fazla dokununca anlık yakıt tüketimi 24-26lt leri gösteriyor.
    hafif gaz verilince 4lt-6lt.birde boşa alma olayını tavsiye etmezler.araçların kitapçıklarındada kesinlikle boşa alınmaması gerektiği söyleniyor.
    bulunduğum bölgede düzenli yakıt ölçümü yapamıyorum, yada arazi şartları nedeniyle sakin kullanamıyorum.sürekli ani frenler olurolmadık yollar yokuşlar derken yakıt durumu alıp başını gidiyor.
  • Merhaba Arkadaslar,
    Bugun XLT A/T Siparisini verdim. (Aytozu gri) Allah izin verirse cuma gunu teslim edecekler. Yorumlariniz icin tesekkur ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_adana

    Merhaba Arkadaslar,
    Bugun XLT A/T Siparisini verdim. (Aytozu gri) Allah izin verirse cuma gunu teslim edecekler. Yorumlariniz icin tesekkur ederim...

    Hayırlı uğurlu olsun kardeşim allah kazasız belsanız kullanmayı nasip etsin inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    bende anlık yakıt tüketiminde takip ettim. gaza fazla dokununca anlık yakıt tüketimi 24-26lt leri gösteriyor.
    hafif gaz verilince 4lt-6lt.birde boşa alma olayını tavsiye etmezler.araçların kitapçıklarındada kesinlikle boşa alınmaması gerektiği söyleniyor.
    bulunduğum bölgede düzenli yakıt ölçümü yapamıyorum, yada arazi şartları nedeniyle sakin kullanamıyorum.sürekli ani frenler olurolmadık yollar yokuşlar derken yakıt durumu alıp başını gidiyor.

    Hocam buyrun motor ve otomotiv öğretmenliğide yapmış bu gün Amerika'da gmc de motor ve yakıt geliştirme biriminde bulunan bir büyüğümün söylediği söz aynen aktarıyorum
    Bak kardeşim hiç bir firma aracı kişiye yada kuruma göre üretemez yani Ali hızı seviyor sağlam fren koyun Ahmet hız sevmez freni geç konfor koy firmalar kitapçık ve kılavuz hazırlarken tüm dünya geneline göre hazırlar hatta bak şey var en popüler Türkiye'de peygamber vitesi derler (boşa atmak ) Amerika'da dile bile getirilmez ben burda bi toplantıda söyledim güvenlik birimi mail atmış motor rölantideyken direksiyon ve fren pompası yeterli basıncı üretemez kaza olasılığı yükselir Buda kabul edilemez dediler

    Burdan yola çıkarak adamlar haklı mekanik olarak sakıncası yok fakat güvenlik olarak sakınca yaratabilme olasılığı tatbiki yükseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_adana

    Merhaba Arkadaslar,
    Bugun XLT A/T Siparisini verdim. (Aytozu gri) Allah izin verirse cuma gunu teslim edecekler. Yorumlariniz icin tesekkur ederim...

    hayırlı olsun arkadaşım.hangi bayiden kaça aldığınızı söylerseniz biz alacaklarada yol göstermiş olursunuz.ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
  • sn: KinZhull verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler öncelikle, bütür duyumlar, bilgiler deneyimler gerçekten çok işe yarıyor.
    güvenlik olarak sakıncası olduğunu (frenle alakalı) biliyordum, mekanik olarakta zarar verdiğini sanıyordum.
    yani dikkatli kullanarak boşa atmamızın bi sakıncası yok demekki.
    merak ettiğim bir soru A/T ile ilgili (genel soruyorum)
    -------------- aracı yokuş aşagı ayagımı gazdan çekerek bıraktım hız 70. fren yapmıyorum, araç gittikçe hızlanmaya başladı 80-90 ve devir yükseldi. ben gaza basmıyorum. normalde böylemidir çalışma pirensibi A/T araçlarda. devir neden yükselsin gaza basmazken (vites D)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocek067

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal_adana

    Merhaba Arkadaslar,
    Bugun XLT A/T Siparisini verdim. (Aytozu gri) Allah izin verirse cuma gunu teslim edecekler. Yorumlariniz icin tesekkur ederim...

    hayırlı olsun arkadaşım.hangi bayiden kaça aldığınızı söylerseniz biz alacaklarada yol göstermiş olursunuz.ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

    Sayın bocek067,
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim,
    Uzun pazarlıklar sonucu 57.500 TL,ye Adana OTOKOÇ'tan aldık. Adanadaki iki ford bayiside türkiyede şu an satılmayı bekleyen 35 adet kadar Ford Ranger olduğu ve Haziran Ağustosa kadar 2013 modellerin gelmeyeceğini söylediler. Bundan yaklaşık üç hafta önce XLT M/T modelini 51.750 ye A/T modelini ise 56.500'e bırakıyorlardı. Geçen hafta zam geldiği ve araç sayısı azaldıkça fiyatlarında artacağını söylüyorlar. Yani arkadaşlar kısacası yok satıyorlar. Alacaklar elini çabuk tutsun. Yoksa haziran temmuz a kadar 2013 modeller gelmiyormuş. Benim aldığım model 2012 yılının. .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    sn: KinZhull verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler öncelikle, bütür duyumlar, bilgiler deneyimler gerçekten çok işe yarıyor.
    güvenlik olarak sakıncası olduğunu (frenle alakalı) biliyordum, mekanik olarakta zarar verdiğini sanıyordum.
    yani dikkatli kullanarak boşa atmamızın bi sakıncası yok demekki.
    merak ettiğim bir soru A/T ile ilgili (genel soruyorum)
    -------------- aracı yokuş aşagı ayagımı gazdan çekerek bıraktım hız 70. fren yapmıyorum, araç gittikçe hızlanmaya başladı 80-90 ve devir yükseldi. ben gaza basmıyorum. normalde böylemidir çalışma pirensibi A/T araçlarda. devir neden yükselsin gaza basmazken (vites D)

    Sayın Extotal,
    Bu durumda yer çekimi etkisi ile yokuş aşağı inerken tekerleklerin dönüşü motor devrini geçtiği için, tekerlekler motora hareket vermeye başladığı için motor devri yükselmeye başlamış.




  • o zaman motor devri dahada yükselirse vites geçişi sağlanırmı merak ettim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    sn: KinZhull verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler öncelikle, bütür duyumlar, bilgiler deneyimler gerçekten çok işe yarıyor.
    güvenlik olarak sakıncası olduğunu (frenle alakalı) biliyordum, mekanik olarakta zarar verdiğini sanıyordum.
    yani dikkatli kullanarak boşa atmamızın bi sakıncası yok demekki.
    merak ettiğim bir soru A/T ile ilgili (genel soruyorum)
    -------------- aracı yokuş aşagı ayagımı gazdan çekerek bıraktım hız 70. fren yapmıyorum, araç gittikçe hızlanmaya başladı 80-90 ve devir yükseldi. ben gaza basmıyorum. normalde böylemidir çalışma pirensibi A/T araçlarda. devir neden yükselsin gaza basmazken (vites D)

    Normaldir hocam otomatik vites Manuel'de olduğu gibi aracı gaza basmazken tamamen bırakmaz ( motor freni dedikleri muhabbet ) hani Manuel araçlarda freni desteklesin diye vites küçültürsünüz ve motor devri yükselir fakat aracı yavaşlatır otomatikte de sistem aynı yokuş aşağı hızlanan araç şanzumanın hızlanmasına sebep oluyor Buda motorun devirlenmesine sebep oluyor normal bir durumdur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    o zaman motor devri dahada yükselirse vites geçişi sağlanırmı merak ettim?

    Bence vitesi yükseltmeyip, aynı viteste kalıp motor freni yapması gerekir (Motor kompresyonundan dolayı)
  • Arkadaşlar şimdi bir arkadaşımla görüştüm kendisi delphi enjekte ve pompa yetkili servisi ve diyorki yeni araçlarda kullanılan yakıt pompası elektronik yakıt sistemi destekli ( elemanlı yada yıldız pompa değilmiş ) ve otomatik olsun Manuel olsun yokuş aşağı inişlerde ayağı gazdan çekince yakıt sarfiyatı rölantideyken yaktığı kadar yada sıfır olur dedi doğru olduğuna eminim kendisinin bilgisine inanırım bunu deneyen yada deneme fırsatı olan arkadaşlar burdan alıntı yaparak belirtebilirmi

    Otomatik vitesi boşa atma olayı ilede alakalı eğer dediği doğru ise vitesi N konuma alıp risk yaratmak çok mantıksız olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://forum.donanimhaber.com/m_3728074/tm.htm

    forumun yukarıda verdiğim başlığına bi bakarsanız aracı boşta kullanma hakkında ortak bi görüş olmadığı anlaşılıyor.
    fakat ağırlıklı olarak hareket halinde boşa almanın zararlı olduğu kanısı var.
    aracın kitapçığındada çok mecbur kalıp aracı çektirmeniz gerekirse en fazla 80km gidin diyor. teknik arızalar olabileceğini söylüyor.
    -------------
    verdiğim başlıktaki tartışmadan bikaç cümle aktarayım:
    ----gazdan ayağını çektiğinde zaten devir iyice düşer. hiç benzin yakmazsın. çok gereksiz bi hareket.
    ----ben şöle anlatayım şimdi otomatik şanzumanın içinde bitane yağ pompası var yağ pompası hareketi motordan alıyor ve motor nekadar hızlı dönerse okadar yağ pompalıyor
    şimdi değerleri misal veriyorum sürat 90km motor devri 3000 yağ pompa basıncı 4 bar
    vitesi boşa aldınız hız 90km motor devri 900 yağ pompa basıncı 1 bar
    şimdi ben size soruyorum 90km hızda giden şanzumana 4bar yağ gerekirken 1 bar yağ verdiniz ne olur ?
    ----yagı napcak ya araba zaten boşta
    ----Sirf Bu Nedenden dolayi 2 yillik arabanin Sanzimani degistirdik Cok zararli birsey
    Sonuç olarak ben mekanik anlamda problem olabileceği kanısındayım




  • Genel kanı atılmaması gerektiği
    En iyisi atmamak sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KinZhull


    quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    sn: KinZhull verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler öncelikle, bütür duyumlar, bilgiler deneyimler gerçekten çok işe yarıyor.
    güvenlik olarak sakıncası olduğunu (frenle alakalı) biliyordum, mekanik olarakta zarar verdiğini sanıyordum.
    yani dikkatli kullanarak boşa atmamızın bi sakıncası yok demekki.
    merak ettiğim bir soru A/T ile ilgili (genel soruyorum)
    -------------- aracı yokuş aşagı ayagımı gazdan çekerek bıraktım hız 70. fren yapmıyorum, araç gittikçe hızlanmaya başladı 80-90 ve devir yükseldi. ben gaza basmıyorum. normalde böylemidir çalışma pirensibi A/T araçlarda. devir neden yükselsin gaza basmazken (vites D)

    Normaldir hocam otomatik vites Manuel'de olduğu gibi aracı gaza basmazken tamamen bırakmaz ( motor freni dedikleri muhabbet ) hani Manuel araçlarda freni desteklesin diye vites küçültürsünüz ve motor devri yükselir fakat aracı yavaşlatır otomatikte de sistem aynı yokuş aşağı hızlanan araç şanzumanın hızlanmasına sebep oluyor Buda motorun devirlenmesine sebep oluyor normal bir durumdur


    arkadaşım tekrar hayırlı olsun.anlaşılan fazla pazarlık payı yok. ya nasip diyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KinZhull

    Arkadaşlar şimdi bir arkadaşımla görüştüm kendisi delphi enjekte ve pompa yetkili servisi ve diyorki yeni araçlarda kullanılan yakıt pompası elektronik yakıt sistemi destekli ( elemanlı yada yıldız pompa değilmiş ) ve otomatik olsun Manuel olsun yokuş aşağı inişlerde ayağı gazdan çekince yakıt sarfiyatı rölantideyken yaktığı kadar yada sıfır olur dedi doğru olduğuna eminim kendisinin bilgisine inanırım bunu deneyen yada deneme fırsatı olan arkadaşlar burdan alıntı yaparak belirtebilirmi

    Otomatik vitesi boşa atma olayı ilede alakalı eğer dediği doğru ise vitesi N konuma alıp risk yaratmak çok mantıksız olur.

    bugün anlık yakıt göstergesini 150km izledim.
    ayağı gazdan çekince sıfırlıyo. ama bazen 1lt - 3lt gösteriyor(çok nadiren)
    hız sabitleyiciyle otoyolda denedim yokuşlarda 18-22lt bandında
    düzyolda 6-7km
    inişlerde yine 0 oluyor. (sabit hız 85km)
    ağır arazide ve düşük viteslerdeki anlık yakıt oranı çok yüksek. 35-65 lt bandında
    düşük viteslerde kullanım ve ağır arazi şartları çoğunlukta 14lt ortalamasındayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extotal -- 20 Mart 2013; 20:49:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    quote:

    Orijinalden alıntı: KinZhull

    Arkadaşlar şimdi bir arkadaşımla görüştüm kendisi delphi enjekte ve pompa yetkili servisi ve diyorki yeni araçlarda kullanılan yakıt pompası elektronik yakıt sistemi destekli ( elemanlı yada yıldız pompa değilmiş ) ve otomatik olsun Manuel olsun yokuş aşağı inişlerde ayağı gazdan çekince yakıt sarfiyatı rölantideyken yaktığı kadar yada sıfır olur dedi doğru olduğuna eminim kendisinin bilgisine inanırım bunu deneyen yada deneme fırsatı olan arkadaşlar burdan alıntı yaparak belirtebilirmi

    Otomatik vitesi boşa atma olayı ilede alakalı eğer dediği doğru ise vitesi N konuma alıp risk yaratmak çok mantıksız olur.

    bugün anlık yakıt göstergesini 150km izledim.
    ayağı gazdan çekince sıfırlıyo. ama bazen 1lt - 3lt gösteriyor(çok nadiren)
    hız sabitleyiciyle otoyolda denedim yokuşlarda 18-22lt bandında
    düzyolda 6-7km
    inişlerde yine 0 oluyor. (sabit hız 85km)
    ağır arazide ve düşük viteslerdeki anlık yakıt oranı çok yüksek. 35-65 lt bandında
    düşük viteslerde kullanım ve ağır arazi şartları çoğunlukta 14lt ortalamasındayım.


    Şu an bendeki ranger ile kıyaslarsak yakıtı oldukça düşük bir tam depo ile şehir içi 550 km ile depo boşalıyor tahminim aynı yerde wildtrak 750 ile 850 arası yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakıt olayı sonuçta kullanıma göre çok değişken. benim kullanım şartlarım ağır.
    bu durumda tam depoyla(80lt) ortalama 550km yapıyorum.
    dikkat ettiğim bir şey daha stabilize yolda ve çok bozuk asvaltta yakıt çok artış gösteriyo.
    benim bulunduğum şartlar itibarıile yakıt tasarrufu yapmam mümkün değil.
    fırsat buldukça otoyol yakıt performansını test edip paylaşırım yine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    yakıt olayı sonuçta kullanıma göre çok değişken. benim kullanım şartlarım ağır.
    bu durumda tam depoyla(80lt) ortalama 550km yapıyorum.
    dikkat ettiğim bir şey daha stabilize yolda ve çok bozuk asvaltta yakıt çok artış gösteriyo.
    benim bulunduğum şartlar itibarıile yakıt tasarrufu yapmam mümkün değil.
    fırsat buldukça otoyol yakıt performansını test edip paylaşırım yine.

    Hiç uzun yol yapmadınızmı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.