Şimdi Ara

2013 C180 7ileri vs 5ileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba.

    Kisa sure icinde 2012-2013 model bir c180 almak istiyorum.

    Yakit tuketimini goz onunde bulundurarak LPG li olmasi tercihim.

    7ileri yeni nesil sanzumanlarin 5ileriden hem daha performansli hem de daha verimli oldugunu okudugum icin 7 ileri almayi dusunuyorum ancak bu konuda siz kullanicilarin yorumlarina ihtiyacim var.

    1) 7ileri cgi motor makyajli 2013 c180 lerin lpg uyumu nasildir?

    2) Tercihim 5ileri kompressor mu yoksa 7ileri cgi mi olmali?

    3) Amg paketler gorunus olarak hem daha agresif hem de daha cekici duruyor. Ancak surus konforu ve donanim paketinin dolulugu benim icin oldukca onemli. Bu noktada sizce kullanim komforu ve teknolojik paket dolulugu (anahtarsiz calistirma vs) acisindan hangi paketi tercih etmeliyim?

    4) lpg tuketimi acisindan 7ileri cgi 5ileri kompressorden daha mi ekonomik olur.

    5) Vites gecisleri ve saglamlik acisindan 5ileri cok rahatsiz eder mi?

    Ilk Mercedesim olacak bu arac. O nedenle Mercedes ailesine biraz uzagim.

    Okuyan ve yanitlayan herkese simdiden tesekkurler.







  • LPG düşünüyorsan 5 ileri şanzımanlı kompressor motorlu olanı alman mantıklı olur.

    1.6k + 5 ileri olanlar sıralı sistemlere özellikle Prins'e çok güzel uyum sağlıyorlar. 1.6CGI + 7 ileri olanlar için de LPG takıldığı söyleniyor ama takılmış örneği çok az, kiti çok pahalı ve o motor LPG takma konusunda tecrübeli usta bulmak çok zor.

    5 ileri şanzıman son derece sağlam ve kararlı bir şanzımandır. Geçişleri pek hissedilmez. Sadece DSG ve 8ZF kadar dinamik bir şanzıman değil. Günlük kullanım için gayet güzel bir şanzımandır.

    TR'ye gelmiş olan AMG paket zaten Fascination donanım üzerinde oluyor, yani son derece donanımlıdır. Cam tavan, ILS (akıllı xenon far sistemi), LED ışıklar, ön/arka park sensörü, vs. vs.

    AMG'nin Selection Plus (gerçek deri, koltuk ısıtma, vs.) donanım olanları var, en dolu donanım paketidir ama sadece 7 ilerilerde var o paket.

    Kısaca LPG düşündüğü için kompressor + 5 ileri alman gerekiyor.
  • LPG düşünüyorsan 5 ileri şanzımanlı kompressor motorlu olanı alman mantıklı olur.

    1.6k + 5 ileri olanlar sıralı sistemlere özellikle Prins'e çok güzel uyum sağlıyorlar. 1.6CGI + 7 ileri olanlar için de LPG takıldığı söyleniyor ama takılmış örneği çok az, kiti çok pahalı ve o motor LPG takma konusunda tecrübeli usta bulmak çok zor.

    5 ileri şanzıman son derece sağlam ve kararlı bir şanzımandır. Geçişleri pek hissedilmez. Sadece DSG ve 8ZF kadar dinamik bir şanzıman değil. Günlük kullanım için gayet güzel bir şanzımandır.

    TR'ye gelmiş olan AMG paket zaten Fascination donanım üzerinde oluyor, yani son derece donanımlıdır. Cam tavan, ILS (akıllı xenon far sistemi), LED ışıklar, ön/arka park sensörü, vs. vs.

    AMG'nin Selection Plus (gerçek deri, koltuk ısıtma, vs.) donanım olanları var, en dolu donanım paketidir ama sadece 7 ilerilerde var o paket.

    Kısaca LPG düşündüğü için kompressor + 5 ileri alman gerekiyor.




  • Cok tesekkurler. Peki 5ileri sanzumanlar icinde en dolu ve konforlu olan paket hangisi acaba?
  • Bildiğim kadarıyla 1.6K 2013 yılında gelmedi, makyajlı kasada 2012 son.

    AMG konforlu değil, konfor istersen Fascination alman lazım.

    1.6K biraz fazla yakar (benzin 10.5 civarı, LPG'de 12-13 yakar herhalde)

    Selamlar
  • Her iki versiyonu da 20bin km üzeri kullandım. LPG işi olmasa kesinlikle CGI-7 ileri derim. Daha az yakıyor (şehiriçi 9 lt/100km ye karşılık 12 lt/100km, şehir dışı 6-7 lt'ye karşılık 8-9 lt/100km), çok daha canlı ve atik (CGI sanki 20-30 bg daha kuvvetli gibi turbo ve daha kısa oranlı 7 ileri avantajı ile) ve en önemli fark ise CGI daha sessiz. Kompressör uğultulu çalışıyor ve beni çok rahatsız ediyordu. Kaç kez servise gittim. Çok devirli döndüğü için ses normal dediler ancak çok rahatsız edici (2-3 araç daha denedim hepsinde mevcuttu). Ne dediğimi anlamak için aracı düşük devirde yüke bindirmek gerekiyor. Kısaca 70-80 km/h hızda gaza asılıp 1-2 sn sonra bırakın o kompressör uğulutusunu duyarsınız.

    Ama LPG takılacak ise CGI'lere uyumlu değil ya da çok sıkıntılı diye biliyorum.
  • terdal T kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimi düşük dediğin bu değerler mi?
  • Bende f30 3.20i ed varken 5 vitesli olanını sürmüştüm. Arada dağlar taş vardı.Lpg takılacaksa ancak katlanılır yoksa o araba kağnı gibi
  • kompresor'lerin motor ömrü daha uzun. 7 ileri cgi'ler daha az yakıyor. tüpe uyumlu olanı kompresörlülerdir.
  • 5 vites tarih oldu , bana göre hantal zaten

    7 varken 5 vites eski nesil bir şanzıman düşünmem



    Ayrıca neden F30 ZF8 düşünmüyorsunuz ?



    Bütçe varsa bence düşünün derim
  • 2008 c200 1.8 184bg komp avant aracim var lpg li. Paket olarak hafızalı koltuk ve koltuk soğutma hariç full. 5 ileri şanzıman sorunsuz geçişleri hissettirmiyor tabiki araç güçlü olduğu için 6. 7. vitesi istiyor. Motor olarak kompresor un sesi benim çok hoşuma gidiyor. 80binde almıştım şuan 120 bin oldu bakım harici herhangi bir masraf çıkarmadı çok şükür.
  • Mercedese biniyosun lpg takiyosun yazik. Su araclari satmasinlar şunlara ya. Hem mercedesin giris seviyesindeki eski kasa araca binerken mercedese biniyorum diyceksin hem lpg takicaksin yazik.. paranin yettigi kadar renault falan al sen bosver mercedesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terdal

    Her iki versiyonu da 20bin km üzeri kullandım. LPG işi olmasa kesinlikle CGI-7 ileri derim. Daha az yakıyor (şehiriçi 9 lt/100km ye karşılık 12 lt/100km, şehir dışı 6-7 lt'ye karşılık 8-9 lt/100km), çok daha canlı ve atik (CGI sanki 20-30 bg daha kuvvetli gibi turbo ve daha kısa oranlı 7 ileri avantajı ile) ve en önemli fark ise CGI daha sessiz. Kompressör uğultulu çalışıyor ve beni çok rahatsız ediyordu. Kaç kez servise gittim. Çok devirli döndüğü için ses normal dediler ancak çok rahatsız edici (2-3 araç daha denedim hepsinde mevcuttu). Ne dediğimi anlamak için aracı düşük devirde yüke bindirmek gerekiyor. Kısaca 70-80 km/h hızda gaza asılıp 1-2 sn sonra bırakın o kompressör uğulutusunu duyarsınız.

    Ama LPG takılacak ise CGI'lere uyumlu değil ya da çok sıkıntılı diye biliyorum.
    Hocam kompressor'un o sesini çok sevenler var, mesela ben.

    Bende 1.6kompressor AMG vardı. Gaza yüklenince, motorun elektrikli süpürge sesini andıran o sesini çok seviyordum.

    Gaza yüklenilmeyip normal günlük kullanımda motor sesi pek duyulmuyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YVOYLPY

    Mercedese biniyosun lpg takiyosun yazik. Su araclari satmasinlar şunlara ya. Hem mercedesin giris seviyesindeki eski kasa araca binerken mercedese biniyorum diyceksin hem lpg takicaksin yazik.. paranin yettigi kadar renault falan al sen bosver mercedesi
    %100 katılıyorum
  • Mercedese nasıl bir anlam yüklediniz? Mercedesin ürün gamını sunarken marka çeşitliliğine gitmemesi yüzünden mi acaba bu düşünceniz. LPG olayına Türkiye'deki bakış ile yabancıların bakışı... LPG denince şahin doğan anlaşılıyor galiba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Mercedese nasıl bir anlam yüklediniz? Mercedesin ürün gamını sunarken marka çeşitliliğine gitmemesi yüzünden mi acaba bu düşünceniz. LPG olayına Türkiye'deki bakış ile yabancıların bakışı... LPG denince şahin doğan anlaşılıyor galiba...
    Vallahi hic lpg li otomobile binmedim. Herhalde lpg li mercedesim audim vs olda utanirim benzinciye gitmeye gaz almaya 100 lira benzin isterken bile degisik degisik bakiyolar altinda luks bir arac varsa.
  • Başkasının ne düşündüğünün ne önemi var ki? Mercedes şuan farklı yakıt türleri konusunda arge yapıyor. Bunu yapmasındaki nedenlerden birisi de yakıt maliyeti! Mercedes yönetimi bizim yaptığımız araç kaliteli, pahalı ve prestijli. Satın alanlarda zaten zengin deyip bu işlere girismemesi mı gerekiyordu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YVOYLPY

    Mercedese biniyosun lpg takiyosun yazik. Su araclari satmasinlar şunlara ya. Hem mercedesin giris seviyesindeki eski kasa araca binerken mercedese biniyorum diyceksin hem lpg takicaksin yazik.. paranin yettigi kadar renault falan al sen bosver mercedesi
    "Şunlar" ne demek oluyor hayirdir? Padisah torunu mu sandiniz kendinizi?



    İnsanlari ya da tercihlerini kucumseyip hor gorme haddini nasil buluyorsunuz kendinizde?



    Herkes zevkine gore istedigi araci secmekte de, istedigi yakit turunu kullanmakta da ozgur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tastelife

    "Şunlar" ne demek oluyor hayirdir? Padisah torunu mu sandiniz kendinizi?



    İnsanlari ya da tercihlerini kucumseyip hor gorme haddini nasil buluyorsunuz kendinizde?



    Herkes zevkine gore istedigi araci secmekte de, istedigi yakit turunu kullanmakta da ozgur.

    Alıntıları Göster
    Param yetse Aston Artin alırım, su yakan kit olsa takrırır az yakarım kime ne?

    İnsanları anlamak zor değil aslında. Araç ve yakıt çok pahalı olduğundan bu durumlar.

    Araba statü göstergesi olduğu kadar benzin de öyle olmuş baksanıza.




  • 5 ileri kompressor sıralı sistem LPG ye uyumlu, CGI olan ise karma sisteme uyumlu. Prins VSI 2 DI takılıyor ancak 7500 tl civarı fiyatı var.

    5 ileri olana Atiker Grand dahi takılır. Klasik sıralı sistem bir araç. Düzgün montaj ve Düzgün ayar gerekli sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tastelife

    "Şunlar" ne demek oluyor hayirdir? Padisah torunu mu sandiniz kendinizi?



    İnsanlari ya da tercihlerini kucumseyip hor gorme haddini nasil buluyorsunuz kendinizde?



    Herkes zevkine gore istedigi araci secmekte de, istedigi yakit turunu kullanmakta da ozgur.

    Alıntıları Göster
    Gibi gibi



    Hem 3 kurusluk mercedese biniceksin hemde lpg takicaksin hemde sagda solda mercedese biniyorum diye sekil yapicaksin haha yok oyle bir dunya. Herkes butceine gore araba alsin diger sekilde yolda gulunc bir hal aliyor..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.