Şimdi Ara

2013 Golf Dsg sorunu olur mu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
2.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Deneyimi olanlar yazsın demişsiniz ben de yazmak zorunda hissettim. Bi onceki aracım 2012 golf 1.4 tsi dsg. Aracı 42bin kmde iken aldım. Aracın 24binde mekatroniği yetkili serviste değişmis. Ben aldığımda vites geçişlerinde şangır şungur at arabasi gibi ses geliyordu.

    Bu gelen sesten ötürü yetkili servise götürdüm. Oradaki yaşlı ustalardan biriyle test yapmak için çıktık. Sesi dinledi ve bana abi bunların evveliyatı boyle dedi . Normal olduğunu söyledi, hiç bi işlem yapmadan ayrıldım. Araştirdımki çoğu dsg de varmış bu sorun.

    Demem o ki bundan sonra bana kimse dsg aldıramaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EAT6 şanzıman, 308 le aynı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: force_01

    Yanıtlar için teşekkür ederim arabayı maksimum 1 sene kullanacağım araç sahıbı göze hitap eden bi çalışma yapmış tam kalem edition, farklı önerileriniz var mı dizel otomatik ortalama 80 K civarlarında
    dizel otomatik ceed veya i30 olur yakıt şehir içi kullanıma ve güzergaha göre 1 lt kadar fazla olabilir ama sizi üzmeden sorun çıkartmadan binersiniz tutulmuyor diyenler cıkar inanmayın bende eski kasa ceed dizel otomatik vardı hayatımda hiç zorlanmadan sattığım araçtır
    not 2015 sonrası çift kavramaya geçtiler ama dsg den iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: force_01

    Yanıtlar için teşekkür ederim arabayı maksimum 1 sene kullanacağım araç sahıbı göze hitap eden bi çalışma yapmış tam kalem edition, farklı önerileriniz var mı dizel otomatik ortalama 80 K civarlarında
    Fiat Egea

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG sifir alinir garanti uzatma yapilir yoksa bulasmam.

    Aracim 1.4 180 Hp DSG 7 ileri kuru kavrama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 seat leon dsg 2017 yilinda 55.000 km de yolda kaldim mekatronik ucretsiz degisti iyi niyet garantisinden 65.000 serviste sorun olmadigi halde usteledigim icin kavrama degisti 400 tl iscilik ucreti alindi. Mekatronik sans isi 500 km de de bozulabilir 500.000 km de de kavrama ilandaki arabada yaklasik omrunu tamamlamis. Ancak bmw 7 ileri dsg kullanimi benzer otomobillerin cogundan keyifli bmw zf8 dahil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG şanzıman aslında bizim Türkiye şartlarına uygun bir şanzıman değil.Bende 0 fabia aldım 2018 dsg kullanıyorum ama titiz kullanıyorum.Park ederken,yoğun trafikte,kalkışlarda vs bunlara dikkat edildiği zaman bir sorun yaşamazsınız.Şehir içi trafiğine çok uygun değil.Kullanması çok zevkli o ayrı.Resmen yağ gibi akıyor yakıt tüketimide tatmin edici ortalama 5-6 arası şuan 4bin kmye yaklastım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SroKO

    DSG şanzıman aslında bizim Türkiye şartlarına uygun bir şanzıman değil.Bende 0 fabia aldım 2018 dsg kullanıyorum ama titiz kullanıyorum.Park ederken,yoğun trafikte,kalkışlarda vs bunlara dikkat edildiği zaman bir sorun yaşamazsınız.Şehir içi trafiğine çok uygun değil.Kullanması çok zevkli o ayrı.Resmen yağ gibi akıyor yakıt tüketimide tatmin edici ortalama 5-6 arası şuan 4bin kmye yaklastım.
    Hic kilif bulmaya gerek yok cunku bu sanziman yurt disinda da sorunlari ile biliniyor.

    7 ileri kuru kavrama her yerde sorunlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun adınada otomatik araba kullanıyorum trafikte çok rahat diyeceğiz bide öyle mi

    Ne anladık o işten o zaman. (Lafım size değil DSG nin böyle kullanıldığını daha öncede okumuştum trafik için ama bana saçma geliyor işte :) )
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    tek dsg de değil ki mercedes audi yolda yavas ilerleyen bu arabalar neden yavaslıyor sanıyorsunuz :)

    ayrıca manuel e alsa nolur debriyaj yok nasılsa hafif bi dokunmayla vites attırabiliyorsunuz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Hic kilif bulmaya gerek yok cunku bu sanziman yurt disinda da sorunlari ile biliniyor.

    7 ileri kuru kavrama her yerde sorunlu

    Alıntıları Göster
    Yazdıklarımı okursanız kılıf bulmadığımı anlarsınız.DSG diğer şanzımanlara göre daha narindir ve bozulma ihtimali daha yüksektir.Ha piyasada niye bu kadar çok konusuluyor çünkü erken km'de ve yüksek maliyetlerle önümüze çıkabiliyor.Bu şanzıman Türkiyenin havasını soluyunca bozulmuyor .Bizim kullanma alışkanlıklarımızdan dolayı bozuluyor.Yoksa aynı kullanım stilinde heryerde bozulur.

    Herkeste böyle ya babasını malı gibi dsg savunur yada kan davası varmış gibi dsg kötüler.Yahu ben kullanıyorum açık açıkta belirttim narin diye.Narin kelimesini mi açalım kuru kavramadan sıcaklığından 2.viteste kaldırmasından gibi bildigimiz şeylerden bahsetmeye gerek yok.

    Kimse ne bilim bi dünya cvt,dct vs şanzımandan bahsetmezler.Peugot 2008 Eat6 olmayan şanzımanlarından birine binmiştim yahu böyle bi vites geçişi yok böbrek taşı düşürür.Bunun gibi tonlarca örnek çıkar.

    Velhasıl kelam ileride almayı ve kullanmayı düşündüğüm şanzıman eat6.Tam otomatikleride merak ediyorum.Marka olarak peugot veya toyota düşünüyorum.Şu an skoda fabiam 2018 1.0tsi dsg m var.Yani her dsg kullanıcısınıda böyle sanki kitap peygamber savunuyomuş gibi görüp önyargıyla yaklaşmayın.Bırakın rahat rahat arabamızı kullanalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SroKO -- 2 Mayıs 2019; 20:32:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SroKO

    Yazdıklarımı okursanız kılıf bulmadığımı anlarsınız.DSG diğer şanzımanlara göre daha narindir ve bozulma ihtimali daha yüksektir.Ha piyasada niye bu kadar çok konusuluyor çünkü erken km'de ve yüksek maliyetlerle önümüze çıkabiliyor.Bu şanzıman Türkiyenin havasını soluyunca bozulmuyor .Bizim kullanma alışkanlıklarımızdan dolayı bozuluyor.Yoksa aynı kullanım stilinde heryerde bozulur.

    Herkeste böyle ya babasını malı gibi dsg savunur yada kan davası varmış gibi dsg kötüler.Yahu ben kullanıyorum açık açıkta belirttim narin diye.Narin kelimesini mi açalım kuru kavramadan sıcaklığından 2.viteste kaldırmasından gibi bildigimiz şeylerden bahsetmeye gerek yok.

    Kimse ne bilim bi dünya cvt,dct vs şanzımandan bahsetmezler.Peugot 2008 Eat6 olmayan şanzımanlarından birine binmiştim yahu böyle bi vites geçişi yok böbrek taşı düşürür.Bunun gibi tonlarca örnek çıkar.

    Velhasıl kelam ileride almayı ve kullanmayı düşündüğüm şanzıman eat6.Tam otomatikleride merak ediyorum.Marka olarak peugot veya toyota düşünüyorum.Şu an skoda fabiam 2018 1.0tsi dsg m var.Yani her dsg kullanıcısınıda böyle sanki kitap peygamber savunuyomuş gibi görüp önyargıyla yaklaşmayın.Bırakın rahat rahat arabamızı kullanalım

    Alıntıları Göster
    Ben DSG'nin ve TSi'ın en tehlikeli milletin canlı bomba dediği modeli kullanıyorum. Bunların hepsini biliyorum ve yapıyorum ama bir insan otomatik alıyorsa niye bunları yapmak zorunda ?

    Hadi ben seviyorum ilgiliyim. Peki hayatında otomobil forumuna bakmamış bir kadın neden her park edişte İlk önce N'ye alıp sonra ağırlığı P'ye vermek zorunda ??

    Düşünün mesela otomatik araba alıyorsunuz 1.0 Tsi Polo ve DSG msg bilmiyorsunuz otomatik araç almışsınız. Şimdi bu kadına/adama gidip desen manuel kullan ama neden trafikte manuele alıp siz vites atasınız ki ?

    Hadi bizim insanımız bilmiyor peki neden DSG'nin kuru kavrama olanlarına Çin'de 10 sene Amerika'da 7-10 sene garanti veriliyor ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Mayıs 2019; 20:36:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pikelenjelo

    Hocam Yağlı ve kuru dsg diye iki türlüsü var yağlısı pek sorun çıkartmıyor bu birazda kullanıma bağlı

    çok dur kalk yapıcağınız bir trafikte aracınızı otomatikten manuel e çekiceksiniz araç kalkerken vites kutusunun altındaki mekanizma ısınıp, durunca soğutmaya çalışmıycağından DSG yi fazla yormamış aynı zamanda ömrünü uzatmış olucaksınız

    gibi konulara dikkat ederseniz bir sorun yaşamazsınız
    Teşhis doğru da tedavi yanlış. Sorun çok yavaş gidip baskı balatanın yarım debriyaj sebepli ısınması. Çözümü de çok basit; fazla yarım debriyaj yaptırmamak için ağır ağır ilerlemektense biraz daha hızlı-kararlı ilerleyip öndeki araca yaklaşınca kararlı bir şekilde durmak, sonra yine daha kararlı ilerlemek. Bizzat denedim ve uyarı 1 dk içinde kayboldu, daha da uyarı almadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vwnin hangi modellerinde dsg yok arkadaslar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Zaten bu dediğin senle benim ortak konuştuğumuz olaya denk gelmiyor mu.Yurtdışında garantisi daha fazla çünkü kullanım olarak ömrü daha fazla.Üretici olsan bir mal üretsen amerika ile çin e verdiğin aynı garantiyi verirmisin başka ülkelere.Mantık zaten bu.

    Başta yazdıklarına zaten katılıyorum ama şunu anlatmaya çalışıyorum insanlar para verirken araştırıyor öğreniyor elbet bir bilene soruyor dsgli vag grubu alan biri körü körüne almamıstır.Bunları zaten kabul edip almıstır.Yani başta yazdıklarınız sonradan süpriz diye belirmiyor en baştan yapılması gereken şeyler olarak cıkıyor karsımıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SroKO

    Zaten bu dediğin senle benim ortak konuştuğumuz olaya denk gelmiyor mu.Yurtdışında garantisi daha fazla çünkü kullanım olarak ömrü daha fazla.Üretici olsan bir mal üretsen amerika ile çin e verdiğin aynı garantiyi verirmisin başka ülkelere.Mantık zaten bu.

    Başta yazdıklarına zaten katılıyorum ama şunu anlatmaya çalışıyorum insanlar para verirken araştırıyor öğreniyor elbet bir bilene soruyor dsgli vag grubu alan biri körü körüne almamıstır.Bunları zaten kabul edip almıstır.Yani başta yazdıklarınız sonradan süpriz diye belirmiyor en baştan yapılması gereken şeyler olarak cıkıyor karsımıza.
    DQ200 şanzıman yani 7 ileri kuru kavrama sorunlu bir şanzıman kronik problemleri yok. Yurt dışı forumlarda bile tanınan bir şanzıman. Bu yüzden tüketicinin korunduğu yani adaletin ve hukukun olduğu yerlerde veya yüksek pazarlarda garanti süresi uzun. Kullanım ömrü ile alakalı olsaydı trafiğin olmadığı yerlerdeki DSGlerin sorunsuz olması gerekirdi ama onlar da sorunsuz değil. Ben İstanbul'dayım sorun yaşamadım ama trafikli güzergahta olmayan ve yine aracını az kullanan biri şanzıman ısındı uyarısı aldı ve iyi niyet adı altında gerekli değişim yapıldı.

    Almanya ile mailleştiğiniz zaman Doğuş hemen geri adım atıyor neden ? Çünkü yurt dışından örnek verdiğin zaman yapacak bir şeyleri kalmıyor. Burada tüketici mahkemeleri 3 sene sürüyor insanlar uğraşmamak için iyi niyet adı altında yine para veriyor. Oysaki tamamen ücretsiz olmalı çünkü sorunlu olduğunu herkes kabullendi.

    Üniversite zamanlarında tanımış olduğum veya şu an tanıştığım insanların özellikle kadın olanların çoğu otomatik şanzıman türlerini bile bilmiyor bırakın DSG farkını bilsinler. Yani biz burada araştırıyoruz ama insanların çoğu böyle değil. Sonuçta şikayetvar sitesinde her markanın şikayeti var insanlar DSG DQ200 böyle böyleymiş demiyor onlar için DSG değil otomatik şanzıman ZF, DSG veya CVT bir farkı yok.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bu durumun sadece DSG'ye özel oldugunu sanmayın lütfen.Bununla alakalı yığınla makale,gazete haberi ,resmi duyurular var.Misal örnek yazılardan birtanesi cok derine inmeyeceğim gereksiz uzayacak amacım sadece dsg koruması değil bu tarz şanzımanların (tork konvertörü hariç) hepsi sorunludur.Hepsinin birbirine göre dezavantajı avantajı vardır.Aşağıdaki örnek sadece sanki uzaltılmış garanti süreleri dsg için algısı olusmasın diye.Benden bu kadar amacım dsg savunmak değil sadece dsg için iyi bi yorum yapıldıgından hemen ortaya konan önyargılar.Param olursa tam otomatik alırım bu kadarda basit :) Hayırlı aksamlar hocam sürç-ü lisan ettiysek affola.

    CVT warranty extensions and recalls
    Many manufacturers offered a number of software reprograms for their CVTs. Subaru extended the warranty for their CVTs, read more in this Forbes article. Toyota issued Special Service Campaign J0D.
    Mitsubishi issued a recall for its CVT issues, read more in this CNet article. Nissan has extended the CVT warranty for 2003-2010 models to 10-years /120,000 miles. Another warranty extension posted on thewww.nissanassist.com website announced the CVT warranty extension to 7 years/84,000 miles, for the non-hybrid 2013-2014 Pathfinder. The extension applied to "all non-hybrid 2013 JX35 manufactured between March 15, 2013 and June 14, 2013." It's possible more warranty extensions will be announced in the future, so if you had to pay out of your pocket for the CVT repairs, keep the receipt.




  • 5 ay önce sıfır insignia aldım. Passat’ı elememin yegane sebebi DSG’si idi. Ne zaman patlayacağı belli olmayan çok seri çift kavrama yerine sağlamlığı tescilli otomatik vitesli aracı tercih ettim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SroKO

    Bu durumun sadece DSG'ye özel oldugunu sanmayın lütfen.Bununla alakalı yığınla makale,gazete haberi ,resmi duyurular var.Misal örnek yazılardan birtanesi cok derine inmeyeceğim gereksiz uzayacak amacım sadece dsg koruması değil bu tarz şanzımanların (tork konvertörü hariç) hepsi sorunludur.Hepsinin birbirine göre dezavantajı avantajı vardır.Aşağıdaki örnek sadece sanki uzaltılmış garanti süreleri dsg için algısı olusmasın diye.Benden bu kadar amacım dsg savunmak değil sadece dsg için iyi bi yorum yapıldıgından hemen ortaya konan önyargılar.Param olursa tam otomatik alırım bu kadarda basit :) Hayırlı aksamlar hocam sürç-ü lisan ettiysek affola.

    CVT warranty extensions and recalls
    Many manufacturers offered a number of software reprograms for their CVTs. Subaru extended the warranty for their CVTs, read more in this Forbes article. Toyota issued Special Service Campaign J0D.
    Mitsubishi issued a recall for its CVT issues, read more in this CNet article. Nissan has extended the CVT warranty for 2003-2010 models to 10-years /120,000 miles. Another warranty extension posted on thewww.nissanassist.com website announced the CVT warranty extension to 7 years/84,000 miles, for the non-hybrid 2013-2014 Pathfinder. The extension applied to "all non-hybrid 2013 JX35 manufactured between March 15, 2013 and June 14, 2013." It's possible more warranty extensions will be announced in the future, so if you had to pay out of your pocket for the CVT repairs, keep the receipt.
    Tabii ki bu işler şans işi yani elektronik parçanın arttığı yerde sorun da artar. Basit bir tam otomatik ile DSG aynı sorunsuzlukta olamaz burada herkes hemfikir. Ancak Türkiye şartlarında kimse bizi korumuyor. Ben bizim için konuşuyorum bir tüketici olarak konuşuyorum.

    Burada da mesela DSG garantisi bırakın 6 seneyi 4 sene bile olsa ve gerçekten sağlam bir garanti olsa 5 bin km deki aracın vites körüğü soyuluyor ve Doğuş buna kullanıcı hatası diyor neyse bunlar olmasa yollarda VAG grubu harici araba göremeyiz.

    Düşünün bir de garanti 6-10 sene olsa aboooov


    Bu arada her tür şanzıman kullanmış biri olarak orta bütçede DSG'den iyisi yok ama dediğim gibi garanti 4-5 sene olursa ve şunu unutmamak lazım Polo bile artık orta bütçe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Mayıs 2019; 23:16:59 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.