|
Bildirim
|
ne zamandır araç hakkında kullanıcısı olarak ayrıntılı bir inceleme yazsam diye düşünüyordu. araç alırken forumdan paylaşılan bilgiler özellikle de birinci ağızdan kullanıcı incelemeleri çok yardımcı oluyor. almayı düşünenler için biraz zaman ayırıp düşüncelerimi yazmayı borç bilip incelememe başlıyorum.
öncelikle aracım 2015 insignia 1.6 cdti, 6 ileri otomatik, cosmo+park&go donanımlı, artroid gri renkde. şubat ayından beri kullanıyorum. şuan 12000 km'de. 103000 lira ya anlaştık. 2000 tl de filo indirimi yapıldı. 101000 tl'ye teslim aldım. DIŞ TASARIM:tasarım kısmı oldukça göreceli bir kavram tabi ki. ben aracımın tasarımını çok beğeniyorum. genel olarak coupe tasarımlı araçları severim. tasarım kısmında fazla söze gerek yok herkesin kendi beğenisi. şöyle olsaydı dediğim dış tasarım öğeleri: 1.aynalarda sinyal olabilirdi. 2. ön gündüz ledleri daha ince ve uzun olabilirdi ya da sisfarının altındaki kromajlarda led olabilirdi. bence böyle daha şık olurdu. İÇ TASARIM:orta konsol tasarımını beğeniyorum genel olarak. kullanışlı ve görsel olarak da güzel. kullanılan malzeme kalitesi orta konsolda iyi. torpido gözü seviyesi ve kapı eşya gözleri ser plastik ama kalitesiz değil bence. kol dayamada yükseklik ya da ileri geri ayarı yok. ben çok eksikliğini hissetmiyorum ama bu sınıfta olmalıydı diye düşünüyorum. vitesin etrafındaki kısımlara dizim çarpınca çıtırtı sesleri geliyor ancak bozuk yollarda vs. herhangi bir ses yapmıyor an itibariyle. vitesin önündeki eşya gözü çok küçük sadece graj kumanadaları sığabiliyor. vitesin arkasındaki bölümde 2 tande bardaklık var. yeterince geniş ama içlerinde yumuşak kaplama yok. kol dayama altında aux ve 1 adet usb girişi var. en az 2 usb girişi şart bence. usb çoğaltıcı ile hallettim o sorunu. hacim olarak da çok geniş değil. torpido bölmesi geniş. içi sünger ile kaplı aydınlatması mevcut. ancak soğutmalı değil. daha önceki aracım golf 7 de vardı hiç kullanmadım ama yine olması gerekirdi diye düşünüyorum. kapı içleri deri döşeme. plastik olunca kalitesiz duruyor. kumaş olunca da kirlenip kötü görüntü oluşturuyor. deri olması güzel. önlerde ayak bölmesi aydınlatması var ancak kapılar açılınca yanıyor. hareket halinde sönük. araç içindeki aydınlatmalar normal sarı ampül. led sadece kapı kollarının içinde ve tavanda 1 adet kırmızı renkli ambiyans lambası olarak var. ön kapıları açınca kapı altlarında aydınlanma lamları yanıyor. kapı içlerindeki kısımları reflektör sadece yanmıyor. tavan döşemesi gri renk. gözlük koyma yeri yok. direksiyon yeni nesil araçlara göre biraz büyük. deri kalitesi güzel. üzerindeki tuşlara alışması ve kullanması gayet kolay. KOLTUKLAR:koltuklar deri ve kumaş karışımı. kaliteli bir görüntüsü var. özellikle arka koltukta alt kısımların deri olması temizliği kolaylaştırıyor. kumaş olunca çamur lekelerini çıkarmak çok zor. sürücü koltuğu tam elektrikli. 2 hafızası var. benim gibi eşiyle ortak kullananlar için kolaylık oluyor. yan aynalar da hafızaya dahil. arka koltuklar yüksek yerleşimli. arkada oturanlar yolu rahat görebiliyor. ama tavan mesafesi fazla değil. 1.85den uzun boyluların başı tavana değer. orta kol dayaması güzel. kapaklı eşya gözü de var. bagaja erişim imkanı sunuyor. koltukların konforu iyi. yanal destekleri yeterli. ideal sürüş pozisyonu kolaylıkla ayarlanabiliyor. koltukta oturunca göstergeleri tam olarak görebiliyorsunuz. MULTİMEDYA: standar ses sistemi oldukça net müzik dinlemeye imkan veriyor. yüksek ses kalitesi hakkında tecrübem yok. orta konsolda 8inç multimedya ekranı mevcut. kullanımı rahat ve basit. ekran hassasiyeti güzel. çözünürlüğü iyi. denemek için film açtım gayet güzel izleniyor. tabi el freni çekikse videoları açıyor. hareket anında güvenlik nedeniyle açamıyorsunuz. apple carplay ile ekran işlevselleşiyor. iphone varsa navigasyona gerek yok. gösterge üzeürndeki ekranda kocaman. ancak yarısı kadar bile olmayan ekranlara göre ek bir işlevselliği yok. görsellik katıyor sadece. ileride yazılım güncellemesi ile carplay den navigasyon oraya yansırsa süper olabilir. KLİMA:klima soğutması güzel. insanı çarpmıyor. bazı araçlarda o suni soğukluk hissi çok belirgin oluyor. 23 derece auto da kullanıyorum genelde. klima ısı ayar düğmeleri dokunmatik. ilk basında 1 saniye bekleyince çalışmaya başlıyor. tektek dokununca değil basılı tutmak gerekiyor. alışınca sorunsuz kullanılıyor. ama ben çevirmeli top şeklinde ortasında da dijital ekranlı olan tasarımı tercih ederdi. MOTOR:motor malumunuz 1.6lt cdti 136 hp. performans kavramı daha önceki tecrübelerden çok etkileniyor tabi. benim için yeterli. kasayı rahatlıkla götürüyor. ama öyle uçuruyor diyemeyiz. benim gibi orta sınıf kullanıcaları tatmin eder yükte klimada vs çekiş sorunu yaşatmaz. YAKIT TÜKETİMİ: ilk zamanlar araç yol bilgisayarı ve pompa ölçümleri arasında 0.5-1.2 lt/100km arasında fark oluyordu. son aylarda bu fark oldukça azaldı. son 3 aydır en fazla 0.5lt/100km oldu. istanbulda yaşıyorum. anadolu yakası malum daha sakin trafik avrupaya göre. az yaktırmak için kasmam ama çok agresif de kullanmıyorum. son depolarımda hep 6.8lt tüketim oldu. pompada ise en fazla 7.3 oldu. ortalama hızım şehir içi 22-30 aralığında olur. çevre yoluna düşünce hızlı gidiyorum genelde o arttırıyor ortalamayı. 6.8 ortalamalarım 28km ortalama hız. şehirler arası sakin 120 ile gidilirse 5 lt rahatlıkla görünüyor ki 4.5 civarı yakar. 130-140 civarı hızlarda klima açık seyahat ederseniz 5.5-6 arası yakıyor. ŞANZUMAN: 6 ileri otomatik şanzuman mevcut. tork konvertörlü. ilk zamanlar ilk 2 viteste araba gitmeye direniyor da sonrasında açılıyor gibi geliyordu. şimdi öyle hissetmiyorumö ben mi alıştım araba mı alıştı yoksa ikisi de mi bilmiyorum. tek söyleyebileceğim tam otomatiği seviyorum geçişleri sarsıntısız. arıza olasılığı çift kavramalara göre daha az. devri genelde 2000 devirde tutacak şiekilde vites değiştiriyor. yokuş aşağı vites bültmede nazlı biraz. hızlanmak istemeyip frenli gittiğiniz yrlerde iyi bu özelliği ama hızlanmak istiyorsanız biraz sinir bozucu olabilir. bu noktada direksiyon arkası kulakçıklar olsaydı hemen vitesi büyütürdüm diyorsunuz ama böyle durum da her zaman olmuyor. gaza biraz fazla basıp vites büyüyünce çekiyorum genelde. KONFOR:süspansiyonlar çok yumuşak değil. orta sert diyebilirim. bunda kullanılan lastikleri payı da var muhtemelen. 245/45/18 bridstone potenza s001 performans lastiği var araçta. sert bi lastik. uzun yolda oldukça konforlu bir araç. insanı hiç yormuyor. bi yerlere gidesi geliyor insanın sürekli. YALITIM:rüzgar sesi 130-140 civarı almaya başlıyor. o da rahatsız edici seviyelerde değil. motor sesi dururken ve düşük hızlarda biraz var. benzinliden geçince çok geliyordu ama alışınca duymuyor insan artık. 3. vitesten itibaren pek duyulmuyor. lastikler eski asfaltta biraz uğultu yapıyor. ama aynı yollarda diğer araçlara binince oldukça sessiz olduğu anlıyorsunuz. yine de daha yumuşak lastiklerle daha da az ses isterdim. DONANIM:Yağmur sensörü güzel çalışıyor. sıklığı da ayarlanabiliyor. far senserü bazen tünle girince anında çalışıyor bazende 5-10 saniye gecikebiliyor. ama dikiz aynasından kontrol ettim birkaç kez diğer marka model araçlarda benimkiyle aynı anda yanıyor genelde. tünel aydınlatması ile alakalı bir durum bence. bluetooth ile görüşme kalitesi çok güzel. araçlarda zorunlu donanım olmalı bence güvenlik için. sesle araması da kullanışlı ve kolayca algılıyor. anahtarsız giriş çok güzel bir donanım. anahtarın varlığını unuttum cebimden hiç çıkmıyor. araçta birisi varken inince araçta kalanların en ufak hareketinde alarm çalmaya başlıyor koşturarak kapatmaya gitmeniz gerekebiliyor. ön ve arka park sensörleri böyle uzun bir araç için çok önemli bir özellik. onlar olmasa özellikle eşim çok zorlanırdı. geri vites kamerası da oldukça net görüntü veriyor. ama plaka üzerinde olduğundan kolay kirleniyor. AFL FARLAR.farlar ayrı bir başlığı hakediyor. hem aydınlatma kalitesi çok iyi hem de sürüşe duyarlı olması çok güzel. uzuna kısaya alma derdi yok. önce stopları zayıf yanan eski bir araç varsa algılamayıp kısaya almayabiliyor bazen. SÜRÜŞ:ben çok aracın limitleri zorlayan bir insan değilim ama araç virajlarda ve yüksek hızlarda kullanıcısına ve yolculara güven veriyor. özellikle uzun yolda kullanımı çok zevkli. direksiyon çok hisli ve direkt. şimdilik aklıma gelenler bunlar. aklıma geldikçe düzenlerim. insignia ile ilgili diğer forumlar da kopyalıycam. bir kişiye bile tercihinde yardımcı olabilirsem ne mutlu. saygılar... |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metomurti -- 22 Ekim 2013; 15:03:14 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opelli -- 22 Ekim 2013; 17:56:59 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opelli -- 22 Ekim 2013; 22:09:25 > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |