< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
2016 Scirocco’dan Honda Civic Hatchback 2020 Modele Geçilir mi? (2. sayfa)
-
-
Amin cumlemize allah kaza bela vermesin hacı abi yanlız aracımda 4 bagımsız air süspansiyon mevcut :) park halinde bu kadar basarım normal kullanımda aracı tabiki kaldırıyorum :)
-
Yok dostum BMW 3.20i lerle denedik
Cvt yerine dsg olsa 100 bile göremez çok ciddi nefesi var motorun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
320i öyle muhteşem bir gidişi yok dediğim gibi kullandım aracı ve birçok araçla denedim öyle aman aman fark atamaz şanzıman inanılmaz kötü hatta kötü kelimesi az bile kalır rezalet diyebilirim.quote:
Orijinalden alıntı: Jocker35Yok dostum BMW 3.20i lerle denedik
Cvt yerine dsg olsa 100 bile göremez çok ciddi nefesi var motorun
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanziman cok kotu degil
Alışmak lazım ve f1 vites gerekli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cvt şanzıman performans için uygun değildir F1 falan hikaye hocam S tronic PDK falan kullanma şansınız olursa ne demek istediğimi anlarsınız CVT Yerine manuel vites almak çok daha mantıklıdırquote:
Orijinalden alıntı: Jocker35Şanziman cok kotu degil
Alışmak lazım ve f1 vites gerekli
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçilir. Sonuçta aynı kitleye hitap ediyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Jocker35Yok dostum BMW 3.20i lerle denedik
Cvt yerine dsg olsa 100 bile göremez çok ciddi nefesi var motorun
Civic'in 0-100 arasında daha ağır kalıp 100-200 arasında daha iyi hızlanması motorun tork beygir grafiği ile alakalı. 1.5 turbo 1750 devirden 5500 devire kadar 220 nm tork verebiliyor. Tork bandını daha homojen yaymak için maksimum torku düşürmüşler. Bu da motorun üst devirlerde de canlı kalmaya devam etmesini böylelikle 100-200 km arası hızlanma süresinin düşmesini sağlıyor.
VW'de ise tam tersi bir durum var tork bandını kısaltıp maksimum torku artıryorlar. Kısa oranlı şanzımanla da kombine edince katalog verisi olan 0-100 arası hızlanma süresi düşüyor. Ancak bunun bedelini 100-200 km arası hızlanma süresinin artması ile ödüyorlar. Vw'nin aktarması iyi algısı kataloglarda 100-200 km arası hızlanma süresi olmadığından kaynaklanıyor. Vatandaş açıyor kataloğu bir aracın beygirine bakıyor bir de 0-100 süresine bakıyor "vauww daha güçlü motorlarla aynı gidiyor" diyor.
CVT şanzıman zaten han hun yapmaya uygun değil üstüne bir de motorun maksimum torku düşük tutulunca patlayıcı, koltuğa yapıştıran bir hızlanma olmuyor. Çoğu kişi de aracın 180 beygir gibi gitmediği hissine kapılıyor. Ancak 0-200 süresine bakınca hissiyat ile aracın yoldaki gidişi çok farklı. Elektrikli tren gibi kesintisiz hızlanma olayı biraz alışkanlık gerektiriyor.
-
2008 yılının şasisi üzerine kurulan teknolojik olarak eski bir araç olan Scirocco dan Civic Hb Sport Plus gibi daha iyi bir araca geçiş nasıl attan inip eşeğe geçmek oluyor yahu.Fanatik yorumları bırakın Allah aşkına.
Tasarımı sevmessin geçmek istemessin anlarım.CVT sevmessin anlarım ama bir bütün olarak 2020 Civiv HB Sport Plus Sciroccoyla karşılaştırılacak araç değil.Scirocco gerek altyapı olarak gerek teknolojik olarak çok daha geride bir araç.Donanımı Civic e göre yok gibi birşey.
Bunu size eski bir scirocco kullanıcısı olarak söylüyorum.
-
Hacimli bir arabaya ihtiyaç varsa kesinlikle geçilir, sorulmasına dahi gerek yok.
Kalite hissiyatı için kesinlikle geçilmez.
“Sıkmak” için yani performans için otomatik vites ise geçilmez.
Manuel Civic torku daha yüksek, evet Civic cvt için torku düşürmüş bunda.
Manuel tercih edilecekse “sıkmak” için geçilir.
Scirocco şasisi VW’nin herhalde ürettiği en pahalı şasi(c sınıfı için), maliyet gözetilen şimdiki zamanların değil, en iyisi olsun denilen anlayışın hakim olduğu zamanların şasisi. Pistte ağır kalabilir ancak yol hissiyatı çok çok başarılı. Asla kuru bir sertliğe sahip değil, kaliteli mimariyi hissediyorsun.
-
Scirocco Allstar donanım olarak bayağı dolu bir araç koltuk ısıtmasına kadar var ayrıca herkes kaportası rüzgarda göçen arabayı sevmek zorunda değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha da eski. Scirocco, PQ35 yani MK5 Golf platformu üstüne kurulu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 2 Nisan 2021; 17:56:27 > -
quote:
Orijinalden alıntı: cormenDaha da eski. Scirocco, PQ35 yani MK5 Golf platformu üstüne kurulu.
Aynen yılı yanlış yazmıştım.Teşekkürler.
-
Valla ben Civic Hb kullandım hiçte öyle bir durum yok.Hatta HB işçilik olarak sedandan daha iyi bana göre.quote:
Orijinalden alıntı: canlee89
Scirocco Allstar donanım olarak bayağı dolu bir araç koltuk ısıtmasına kadar var ayrıca herkes kaportası rüzgarda göçen arabayı sevmek zorunda değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Nisan 2021; 21:13:55 > -
-
Hocam güzel teknik bilgiler veriyorsun eyvallahda C sütunu çöküyor kaputa vurunca peynir tenekesi gibi ses çıkıyor satın alırken kimse burulma direncine falan baktığını sanmıyorum şahsen
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
C sütunu sorunu 2017 yılı Aralık ayında alttan bir metal bant çekilerek çözüldü. Aslında basit bir fizik olayından ibaretti. Lise ders kitaplarında görmüşsünüzdür iki farklı metali birbirine perçinlerseniz ısıtıldığında veya soğutulduğunda genleşme farkından dolayı bir tarafa doğru eğilir. Yani aslında dayanıksızlık sorunu değil.
Kaputa vurup çıkan sesten ne gibi bir sonuca ulaşılabilir inanın hiç bilmiyorum.
Civic hb 1411 kg ile C sınıfı araçlar içinde en ağırlarından birisi. Kaporta sacını kalınlaştırıp yalıtım malzemesi eklense rahatlıkla 1500 kg'yi geçer. Burulma direncini artırmak ağırlığı artırdığı için yakıt tüketimini dengelemek için bir şekilde aracın ağırlığını azaltmak gerekiyor. Bir alanda başarılı olabilmek için başka alanlardan kısmak lazım.
Honda sürüş zevkine odaklanmış bir firma araçlarını buna göre üretiyor. Vw ise konfor ve kalite algısına odaklanmış bir firma onlar da yalıtım ve malzeme kalitesine odaklanıyor ağırlığı dengelemek için de burulma direncini düşük tutuyorlar.
İki firma birbiri ile çok farklı müşteri kitlesini hedef alarak farklı tarzda araçlar üretiyor. Birbiri ile kıyaslayıp o peynir tenekesi, bu virajlarda pelte gibi esniyor filan birbirimizi yemeye gerek yok. Kim hangi tarzda araç seviyorsa onu tercih edebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 3 Nisan 2021; 17:44:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Scirocconun sasesi evet eski olabilir lakin gunumuz araclarının yuzde 90 ından daha kaliteli daha saglam markayı b.klamanıza gerek yok VW Bu işin piridir.
BMW F30 ile kıyasladıgımızda soyle oldu. Aracım stok 160 beygirken (yazılım vs yok ve orjinal jant lastik ebatı 235 40 18 ve interlagoslar varken) BMW F30 3.20ied ve 3.20d ile denedim. Sonuclar soyle.
3.20İede catır cutur kalkıs olsun roll olsun 100 200 olsun catır catır saplıyor kesinlikle 3.20ied gelemiyor pesinden rocconun.
3.20d ilede denedik 160 170 e kadar 3.20d ile kafa kafaya gidiyorsunuz lakin 170 den sonra bmw ayırmaya baslıyor cunku artık devreye 2.0 litrelik hacim giriyor pesinden gidiyorsunuz o ayrı mesele ama stokken 3.20d alıyor.
Yazılımlı dp li olarakta stok 3.20d ile yaptık deneme ve bu sefer 200 210 a kadar kafa kafaya gidiyorsunuz daha sonra bmw ufaktan ama ufaktan diyorum ayırmaya baslıyor devreye yine hacim giriyor :)
Civic HB Sport plus a ciddi ciddi bende niyetlendim hatta aracımı satsam kafa kafaya ustune para koymadan alabiliyorum lakin cvt sanzıman herseyi b.k ediyor maalesef. DSG Gibi kesinlikle keyif vermiyor. 182 beygiri zerre hissettirmiyor. Ve kesinlikle ingiltere üretimi olmasına ragmen bi vw kalitesi yok aracta scirocconun heryeri buram buram kalite kokuyor. Gocuk spec Sedan ları solemiyorum zaten onlarla kıyas dahi edilmesi söz konusu degil.
Yani kısaca Scirocco verilip Civic alınmayacagına karar verdim ve iyikide almadım. Cevremdekilere soyledigimde bunu onlar bile Küfür etmedikleri kaldı verilirmi vw yerine b.ktan honda alınırmı diye :)
Madem aracı degiştiriceksin Alacagın araba belli hacı abi Golf 7.5 1.5 TSI Highline alacaksın yada en kotu 1.4 TSI alacaksın cam tavanlı ve dsg keyfine bakacaksın. Güzel bi r400 bodykit uygularsın Keyifle gazlarsın.
-
quote:
Orijinalden alıntı: en1gmaKullandım
Geniş rahat donanımlı araba
Oem parça çok var düşük maliyetle type r donanım oluyor
Motor şanzıman uyumu iyi,gücü hissettiriyor
Yol tutuşu şahane
Yalıtım sorunlu onuda çözüyorlar araba gayet sessiz oluyor
Geçilir
Alıntıları GösterAbi yapma etme hepsi eyvallah da nasıl motor-şanzıman uyumu iyi. 182 beygiri hissetmiyorsunuz bile. Şanzıman bariz yavaş.
-
quote:
Orijinalden alıntı: deserthawkAbi yapma etme hepsi eyvallah da nasıl motor-şanzıman uyumu iyi. 182 beygiri hissetmiyorsunuz bile. Şanzıman bariz yavaş.
Alıntıları GösterHızlı şanzıman kalmadı artık dsg yi bile cortlamasin diye yavaslattilar:) arabanın 0 100 u 8 saniye daha napsın abicim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X