Şimdi Ara

2017 Model Golf Mk 7.5 Hakkında Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
4.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 2 hafta önce sıfır 1.4 Tsi 125ps volkswagen golf 7 facelift aldım. Şu anlık çok memnunum ve bir çok sorum var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim :)

    Öncelikle bazı arkadaşlar rodaj var diyor bazıları yok diyor ben var olan taraftayım. İlk 1000 km arabayı çok zorlamak istemiyorum ama arada yüksek devilri de kullanıyorum. Bugün bilerek pati çekerken devir 7000 i gördü (f1 şanzıman var) ve direk vites attı kendiliğinden. Araca herhangi bir zarar gelmiş midir?

    İkinci sorum ise ilk defa DSG şanzımanlı bir araba kullanıyorum, şanzımana tam nasıl davrancağımı bilmiyorım. Bu konuda sizin bilginize ihtiyacım var.

    Üçüncü sorum ise 1000 kmdeki yağ değişimi. Yetkili servis mi sanayi mi çok arada kalıyorum ama araç için hangisi sağlıklı olacaksa parasını vermeye hazırım. 750-800 tl idi galiba servisteki fiyatlar. Sizce ne yapmalıyım?

    Son sorum ise jant olacak. Aracın üzerinde 16” hita jantlar var. 17” dijon replika jant seri ile bi adamla 1700 e anlaştım fakat replika jamt sıkıntı çıkartır mı? Adam sorun olmaz falan dedi ama güvenemem. Orjinal dijon jantın tanesini 1500 e falan veriyolarmış sanırım . Sizce ne yapmalıyım?

    İlginiz için şimdiden teşekkürler;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • up
  • Merhaba arkadaşım hayırlı olsun öncelikle. Bende 2017 Aralık ayında 1.4 Tsi dsg 125 ps Highline ek donanım olarak panoramik açılır cam tavan, geri görüş kamera ve tungsten gri renk makyajlı Golf aldım dediklerini bende bilmiyorum yazan birisi olursa bende öğrenmiş olacağım. 👍😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg sanzımanda gaza basacaksın devırı alınca ayagını gazdan cekınce kendı vıtesı atar gazı koklemene gerek yok

    polonun yagı castrol 5/30 dur 300tlye dısarıda degısebılırsın garantıden korkuyorsanız servısten degısın
  • Hocam rodaj her içten yanmalı araçta olduğu gibi var, kullanım kılavuzuna da açıklama eklenmiş ss atıyorum buraya. İlk kilometrelerde (1500-2000 gibi) alt devirleri tercih edin, zaten gaza pek yüklenmezseniz DSG olabildiğince hızlı şekilde vites yükseltme eğiliminde oluyor, böylelikle genelde düşük devirleri tercih ediyor. Aracın uzun süre boyunca sabit devirde gitmesi de bu süreçte istenmeyen bir durumdur, sürekli sabit hızı tercih etmeyin kısaca. Km ilerledikçe kademeli olarak devri biraz daha yükseltebilirsiniz.

    2017 Model Golf Mk 7.5 Hakkında Yardım

    Şanzıman konusuna gelince park ederken yükü şanzımana vermemek çift kavramalı şanzımanlar için hayli önem teşkil ediyor. Önce vitesi boşa alarak park frenini çekin, ayağınızı fren pedalından çekerek arabanın frenlere oturduğunu hissedin, daha sonra fren pedalına basarak aracı park konumuna alın.

    Şanzıman çabucak vites yükseltmeye meyilli olduğu için kalkışlarda hemen ikinci vitese geçiyor ve bu viteste aracı yarım kavramada tutuyor. Buradaki kavrama yıpranmasını önlemek için dur-kalk trafiklerde aracı manuel veya S moda alabilirsiniz

    Duruşlarda ve kalkışlarda, özellikle yokuşlarda aracın rölanti devriyle kendiliğinden yarı kavrama yapmasına izin vermeyin. Demek istediğim kalkışlarda gaza basarak hareket edin, aracın kendi devriyle yarım debriyaj yaparak hareketine izin vermeyin. Zaten tork konvertörlü bir şanzıman olmadığından tuhaflığı hissediyorsunuz, ondaki gibi hızlı ve pürüzsüz değil, titreyerek hareket ediyor araç. Aynı şey duruşlarda da geçerli, hamlenizde net olun, aracın 3-5 km hızlarla ayağınız fren pedalına yarım basılıyken titreyerek gitmesine izin vermeyin. Bu durumlar için aracı daima auto-hold açıkken kullanmak en mantıklısıdır, çift kavramalı şanzımanlar için çok önemli bir sistemdir, onun daimi ekip arkadaşıdır. Kalkışlarda gazla kalkmanız, durduğunuzda kavramanın ayrıldığından emin olmanız için pratik bir sistemdir.

    Aracınız DSG'li olduğu için ben daima yetkili servise gitmenizi öneririm. 500-1000km gibi kilometrelerde yağ değişimi önerenler var, VW ilk bakımı 15000'e veya 1 yıla koymuş, ben 1. yıl bakımında araç 5000'deyken değiştirmiştim yağı. Bu konuda hassassanız uygun tipteki yağ ile uygun şekilde dışarıda değiştirebilirsiniz yağınızı, bu konuda sıkıntı olmaz ancak yetkili servisteki periyodik bakımlarınızı kesinlikle atlamamanızı öneririm.

    Jant konusunda replika çoğunlukla önerilmez, o fiyatlara çıkma dijon bulabilme ihtimaliniz var. Ama bana kalırsa değiştirmeyin jantlarınızı, bence Hita güzel jant. Dijon kasa çıktığında beri kullanılıyor, benim gözümdeki güzelliğini yitirdi; aracımda yazlık Dijon, kışlık Dover (makyaj öncesi comfortline jantı) kullanıyorum. İkisi de gerçekten baydı artık beni, ben olsam Hita ile yola devam ederdim.

    2016 1.4 TSI DSG Highline kullanmaktayım, elimden geldiğince kişisel tecrübelerime ve diğer arkadaşlardan edindiğim bilgilere de dayanarak aklınıza takılan başka şeyler de varsa yardımcı olmaya çalışırım.




  • azengin kullanıcısına yanıt
    Deneyiminizi paylaştığınız için teşekkürler hocam, dediklerinizi uygulayacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smartkafa S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • theShadowrun kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam sizede hayırlı olsan kazasız belasız inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.