Şimdi Ara

Honda 1.8 i Hatchback Alınır mı Tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
14.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 40000 tl bütçem var.Ve nokta atışı yapmam gerekli kesinlikle masraf çıkartmıyacak bir araba almam gerekiyor.Size bu araçlar nasıl ? 1.8 Hatchback i-Shift şanzuman nasıldır kullanan oldu mu ? Araç hakkında benim genel aldığım duyum sadece alt takımın çukurlarda çok ses yapması onun dışında kulaktan şanzuman veya herhangi bir şey duymadım.Ama forumda şanzumanı ile ilgili sıkıntılı olduğu söyleniyor.Hem bu araç için hemde 30-40 bareminde kullanabileceğim araç önerilerinizi benimle paylaşır mısınız ? Not:Günlük toplam 100 km yapıyorum...



  • I-shift şanzıman, özellikle soğukta ve şehiriçi dur kalkta sıkıntılı. Konforsuz diyebilirim yani. Aşırı abartırsanız sıcaktan ötürü uyarı da verebilir.

    Aracın kusurları:

    Süspansiyonları ciddi sert, bozuk yollarda konfor düşüyor. Fakat uzun yolu çok iyi.
    Ayna açıp kapama dişlisi kronik sorun. Kırılıyor arada fakat sadece dişli bulunabiliyor. Ucuz da sayılır. Problem değil.
    Kapı kolundaki krom detay düşebiliyor. Yenisini bulmak zor, dikkat etmek lazım.
    Konsoldaki ufak lcd ekran zamanla soluyor. Yazılar karışıyor. Söküp lehim tazeleme yapıyorlar geçiyor.

    Bunların hiçbiri öyle büyük kusur değil, maliyetli şeyler de değil, aracın yürüyenini de etkilemiyor. Aracın rüzgar yalıtımı , bir civic'ten beklenmeyecek düzeyde. 140-150 lere kadar tık yok. Ankara-konya yaptım, bana mısın demedi araba. Yakıtı 1.6 dan bariz şekilde az ve yürürü cidden çok iyi. 140 hp. Rampaymış, turboymuş peh. 6.ncı vites 3000 devirde 120 yapıyor i shift. Tam otomatik ise tam 163 yapıyor. Evet 3000 devirde 163.

    I-shiftin yavaşlığı, ani hızlanmalarda vites geçişlerinde fark ettiriyor. Vitesi değiştirdiği an araba kaldığı yerden devam ediyor. Bir de aslında ufak bir detayı var fakat herkes uğraşmaz. Eğer hızlı değiştirsin isterseniz, kulakçığı çektiğiniz anda ayağınızı gazdan çekip tekrar basarsanız hızlı değişiyor. Manuel araç kullanır gibi. Öteki türlü ecu, gaz kelebeğiyle de uğraşıyor.

    Masraf çıkartmayacağı konusunda çok net eminim. Fakat i shift can sıkabilir, deneyip görmeniz gerekir. Manuel ve tam otomatikleri de pahalı. Ben o fiyat bandında honda jazz öneriyorum. Yakıtı uygun, 0-100'ü i shiftli civic kadar, içi de baya geniş ve kesinlikle sanayi ustasının yüzünü unutturur.

    Dip not: Bana göre honda civic 1.8 hatchback manuel, o fiyat bandının fiyat/performans aracıdır. 140 hp atmosferik. Dayanıklı yürüyen. Normalde de atmosferik benzinlilere göre az yakıyor, tüp ile baya az yakıyor. Yol tutuşu çok çok iyi. Yalıtım gayet güzel. Donanımları da yeterli seviyede. Sadece bozuk yolda süspansiyon konforu az.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 7 Eylül 2017; 10:13:41 >




  • alınır tepe tepe kullanılır. bence tek eksisi sert olan süspansiyonlara bağlı olarak konforsuz oluşu. yakıt tüketimi düşük, lpg'de takılabiliyor.
  • Konfora önem veriyorsanız hiç bulaşmayın. Aracı çok beğeniyorum, almak istiyorum ama konforundan dolayı eliyorum.

    Onun dışında her türlü alınır.
  • Daha öncesinde Opel Corsa 1.2 2008 Easytronic otomatik kullandım.Easytronicte yarım otomatikti geliştirilmiş manuel gibiydi opele kıyasla sizce honda i-Shift nasıldır ? Aksesuar parçaları kaybolsa bile sadece can sıkacağını göze alabiliyorum.Ama mekanik aksamda bir arızaya tahammül edemem.Ne yapmamı önerirsiniz ?

    Görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

    -Renault Clio 4 1.5 DCİ 2011

    -Fiat Linea 1.6 Multijet Lounge 2013

    -Seat Exeo 1.6 Benzin-Tüp 2011

    -Citröen C4 1.6 HDİ Attraction 2011

    -Seat İbiza 1.4 Benzin-Tüp 2011

    -Opel Corsa 1.3 CDTİ 2011

    -Opel Corsa 1.4 Twinport Enjoy


    Bu araçlar arasında sıkışıp kaldım spor bir aracımda olsun istiyorum.Masraf da çıkarmasın istiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali.kanber07 -- 7 Eylül 2017; 15:27:12 >
  • 2 yıllık Clio 4 1.5 dci edc kullanıyorum. Bence kullanımı kolay eğlenceli (lg multimedia ekranı vs) tipi de güzel olan bir araç. Performansından çok memnunum. İyi gidiyor bence. Yakıt tüketimi iyi. Vites geçişleri seriliği falan da bence gayet yeterli. Şimdiye kadar pek bir sorun çıkarmadı. Sadece 1 sabah 3-5 sn vites geçmedi hata verdi daha sonra hemen düzeldi sonra bir daha bir şey olmadı. Tabiri caizse eşşek gibi kullanıyoruz. Şirket aracı ve çukur vs her yere mecburen giriliyor benim haricimde de kullanan oluyor. Tüm bunlara rağmen düşündüğümde seviyorum bu aracı. Özellikle performansı benim hoşuma gidiyor. Torku düşük benzinli araç kullanırken o zevki alamıyorum. 6-7 yıllık bir Clio 4 ne kadar sağlam olur bilemiyorum. Konfor ve trim sesi problemleri fazla bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali.kanber07

    Daha öncesinde Opel Corsa 1.2 2008 Easytronic otomatik kullandım.Easytronicte yarım otomatikti geliştirilmiş manuel gibiydi opele kıyasla sizce honda i-Shift nasıldır ? Aksesuar parçaları kaybolsa bile sadece can sıkacağını göze alabiliyorum.Ama mekanik aksamda bir arızaya tahammül edemem.Ne yapmamı önerirsiniz ?

    Görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

    -Renault Clio 4 1.5 DCİ 2011

    -Fiat Linea 1.6 Multijet Lounge 2013

    -Seat Exeo 1.6 Benzin-Tüp 2011

    -Citröen C4 1.6 HDİ Attraction 2011

    -Seat İbiza 1.4 Benzin-Tüp 2011

    -Opel Corsa 1.3 CDTİ 2011

    -Opel Corsa 1.4 Twinport Enjoy


    Bu araçlar arasında sıkışıp kaldım spor bir aracımda olsun istiyorum.Masraf da çıkarmasın istiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz ?

    Easytronic ile hemen hemen aynı. Mekanik aksamda bir arıza olmaz. Sadece 90-100 bin civarında debriyajı ve bazen volanı değişir i-shiftin. İki senede bir servise uğrayıp kalibrasyon yaptıranların debriyajı daha geç bitiyor. Kalibrasyonu 40-50 binde bozulunca ve insanlar öyle kullanmaya devam edince araç debriyaj kaçırır gibi gitmeye başlıyor. Bu da ömrünü kısaltır.

    Baştan şunu söyleyeyim. Civic 1.8 hatchback, bu sayılan araçların hepsinden bir kaç gömlek üstün. Clio 4 1.5 dci eğer manuel ise uzak durun. Arkadaşım 80 binde şanzıman dağıttı o arabayla. Geri vites dişlileri kırıldı. Linea zaten potansiyel filo aracı. Hani bu listeden alınacak bir araç varsa o da citroen c4 olur. Onun da otomatiğinin i shiftten farkı yok. Robotize manuel şanzıman.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 3008 1.2 alınır mı?
    5 yıl önce açıldı
    Opel Corsa 1.2 T Manuel Alınır mı ?
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir zamanlar bende bu arabaya sarmıştım. Manueli tek tük vardı otomatik alıp manuel swaplamayı falan düşünüyordum ama nasip olmadı. Şanzıman dışında güzel araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu şanzımanı kullanan honda kullanıcılarında belli bir memnuniyetsizlik var.
  • Arkadaşlar nokta atışı yapmam gerekiyor iki tane arabam oldu 4 ay ayda 12bin tl masraf ettim ve son arabamın motoru yağlamayı kestiği için motoru yandı ve arabam çöp oldu.Şimdi sizce hangi aracı tercih etmeliyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali.kanber07

    Daha öncesinde Opel Corsa 1.2 2008 Easytronic otomatik kullandım.Easytronicte yarım otomatikti geliştirilmiş manuel gibiydi opele kıyasla sizce honda i-Shift nasıldır ? Aksesuar parçaları kaybolsa bile sadece can sıkacağını göze alabiliyorum.Ama mekanik aksamda bir arızaya tahammül edemem.Ne yapmamı önerirsiniz ?

    Görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

    -Renault Clio 4 1.5 DCİ 2011

    -Fiat Linea 1.6 Multijet Lounge 2013

    -Seat Exeo 1.6 Benzin-Tüp 2011

    -Citröen C4 1.6 HDİ Attraction 2011

    -Seat İbiza 1.4 Benzin-Tüp 2011

    -Opel Corsa 1.3 CDTİ 2011

    -Opel Corsa 1.4 Twinport Enjoy


    Bu araçlar arasında sıkışıp kaldım spor bir aracımda olsun istiyorum.Masraf da çıkarmasın istiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz ?

    2. el olarak alacağın şu araçların hepsinde mekanik/elektronik olarak sorun yaşama ihtimali her zaman var. Netice de 2. el...


    İkisinde uzun dönem kullandım, i-shif easytronic ile aynı karakterde. Civic Sport 1.4 i-shift aracım bana hiç sorun çıkartmadı, bakımdan bakıma durumu vardı. Şanzımanı görmezden gelirsen geniş,ferah, az yakan, donanımı zengin vs. araç.




  • Sağolun..

    Peki sizce 1.8 sport mu yoksa 1.4 sport mu ?
  • 1.4'e asla bulaşma
  • manueli tisiayları fena terletir ama otomatiği sanırım yavaş.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.