Merhaba. 2018 cdti 1.6 opel astra dizel var bende. GEçen nisanda 179 bin kmde yaptırdım bakımı. şu a 185 bin civarı km. Yağ değişimi ve filtre değişimi yapıldı. Şunlar: "Yağ filtresi, süngerli hava filtresi, karbonlu polen filtresi ve mazot filtresi mann." Şu an daha 185 bin kmde. O yüzden 1 sene dolunca yani 2024 nisanda tekrar gideceğim. BEnim geçen sene 2023 nisandakii yaptırdığım bakım dan önceki bakımdan önceki bakım, 168 binde yapılmış 17.03.22 tarihinde ve şunlar yapılmış: Arka disk ve ön fren balata değişimi. ön balata filtresi. Bakım. Arka disk. araştırmalarıma göre mazot hariç tüm filtreler yılda 1 değiştirilmeli. O yüzden 2300 lira verip yine 4 filtreyi mi alsam yoksa mazot filtresi hariç 3 filtre 1700e mi alsam? 2300 lira - Yağ filtresi, süngerli hava filtresi, karbonlu polen filtresi ve mazot filtresi mevcuttur. Mann marka orjinal üretici firma ürünüdür. 1700 - Set içeriğinde yağ filtresi, hava filtresi ve aktif karbonlu polen filtresi mevcuttur. Ürün orjinal üretici mann markadır. 1700 olan süngerli değil galiba hava filtresi. Şehir olarak antalyadayım. yaz sıcak geçiyor. klima açık olacak hep artık. - yine 5 litre liqul ve ayrı yarım veya 1 litre liqul daha mı alsam? Yoksa 5 litre yeterli mi desem? - Yine hava filtre polen yakıt filtreye gerek var mı. yoksa dece hava filtre mi? - Arka disk, balata, fren lastik vs gibi şeyleri yaptırmaya gerek var mı? - şanzıman yağı için ne zaman beklemeliyim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seyid Battal Gazi -- 29 Mart 2024; 14:8:25 > |
2018 astra opel cdti yağ ve filtrelerden hangilerini değiştirmeliyim?
-
-
Yok mu bilen
-
1) 5 litre dexos 2 veya dexos D yağ kullanman gerekiyor.
2) km az olduğu için bence polen ve hava filtresini değiştirmeye gerek yok
3) disk balatanin gözle kontrol edilmesi gerekir, genel bir şey söylemek mümkün değil.
4) Bu km de eğer şanzıman yağı hiç değişmediyse değiştirmeni önermem, normalde her 50-60 binde bir değişmesi gerekiyor. Yine de değiştireceksen bence 1000km aralıklar ile 3-4 defa değiştirmen daha sağlıklı olur. Her değişimde yaklaşık 4.5 litre yağ gider. Yağ değişiminden sonra şanzımanda vuruntular başlayabilir bunun sebebi bazen mekanik de olabilir bazen yazılımsal da olabilir, yazılımsal olanlar şanzıman beyninin resetlenmesi ile düzelir, mekanik olanlar için ise revizyon gerekir.
-
Teşekkürler cevap için. 1000 kmde bir şanzıman yağı mı değişmeli anlamadım. 10 bin km mi?bendeki kayıtlara göre hiç değişmemiş.
Liqu moly nin göremedim 5 litre yağını. genelde 1 litre satılyıor sanırım?
www.liquimolyturkey.comOTOMATİK ŞANZIMAN YAĞLARI - Liqui Moly Motor Yağları, Katkılar ve Servis Ürünlerihttps://www.liquimolyturkey.com/otomatik-sanziman-yaglariRisk almamak için tüm filtreleri aldım yine. seneye kadar bekletirim olmadı bazılarını yani hava ile polen. bozulmaz herhalde
-
Demek istediğim şuydu : eğer şanzıman yağını değiştireceksen değiştirdikten 1000km sonra bir daha 1000 km sonra bir daha yani toplamda en az 3 kere yağı değiştirmeni öneririm. 3 kere değiştirdikten sonra bir sonraki değişimi 50 60 bin km sonra yapabilirsin. Dexron 6 yağ kullanman gerekiyor, genelde 1 litrelik kutularda satılıyor ama mesela mobil1 de 4lt lik kutu da var. Maaliyet düşük olsun istiyorsan shell kullanabilirsin. Yalnız yağ değişimini yaparken mutlaka çıkan yağı ölçüp ne kadar çıktıysa o kadar yağ ekleyin. Fazla veya az koyarsanız uzun vadede sanzimana zarar verir. Tabi bu dediğim eğer sanzimana bir yağ kaçağı yoksa geçerli. Filtrelerin poşetlerini sokmezsen bir şey olmaz.
-
Kendim mi değiştirmeliyim yani. ne kadar yağ çıktığını görebilirim
-
İşte işin en zor kısmı orası eğer kendin değiştirme imkanın varsa kendin değiştir, internette nasıl değişim yapıldığını gösteren videolar var. Kendin değiştirme imkanın yoksa zaten çoğu Usta değiştirmeye yanaşmayacak, kendin nasıl degistirildiğini iyice öğrenip ustaya anlatman gerekiyor ve sorumluluğun sana ait olduğunu söylemen gerekiyor, eğer öyle dersen değiştirirler.
-
Hocam normal bakım döngüsü şöyle:
15 bin km sonrası - Yağ-polen-hava-yakıt filtreleri, motor yağı, silecekler değişir
30 bin km'de - Üsttekilerle karter tapa contası değişir
45 bin km'de - 15 bin km bakımı tekrarlanır
60 bin km'de - 30 bin km bakımındakiler + buji, şanzıman yağı değişimleri yapılır... Triger zinciri, diskler, balatalar kontrol edilip gerekirse değiştirilir. Bunların dayanıklılığı 60-100 bin km arasında - parçanın kalitesine ve araç kullanım şekline bağlı olarak.
1 yılda 15 bin km olmasa da filtreleri değiştirin diyenler var. Çok mantıklı değil. Aylarca garajda yatan arabanın filtresi mi tıkanacak? :)
Motul'un, Liqui Moly'nin, Total'in, Mann'ın, Mahle'nin, Filtron'un internet sitelerinde araç modelini girince gereken bilgiler çıkar. Araca uyumlu yağ ve filtre modelleri, kaç litre yağ gerektiği vs...
Opel'in kendi servislerine gitmeyin. 3 bin liralık bakım işini 6 bin liraya faturalıyorlar şu anda. Ve buna "kampanya" diyorlar :)
Biz 2500 lira yağ-filtre seti, 300-400 lira işçilik ücretiyle hallettik en son. Opel servisinde taktıkları Eurorepar filtre Mann filtreden daha iyi değil. Koydukları Total yağ da Motul'dan daha iyi değil. 2 katı para alıyorlar, pes.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X