Kullanıyorum. yetkili serviste yaptırıyorum çünkü garanti devam ediyor. Aslında fabrikanın önerdiği 0w30 ama ilk bakımda 5w30 2.de 0w20 kullandılar. Şuanda kia'nın türkiye sitesinde 0w20 öneriliyor. 0w20 ile motorun alt devirlerden toplanma yeteneği yükseldi bu dadaha az vites değiştirerek kullanmak demek ayrıca tüketim %5 civarı düştü... yağ filtresiyle beraber 3.6 litre kapasite var doğru ama servis biraz fazla dolduruyor maalesef. |
2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM (4. sayfa)
-
-
Anladım Güle güle kullanın.
Soğuklar yakıt tüketiminizi ne kadar etkiledi. Günlük aracı kullanıyor musunuz. Ne kadarlık bir güzergahınız var.
0W20 kullanmaları iyi olmuş. Petrol ofisinin yağını mı kullanıyorlar. 3.6 Litre yağ Hava yağ polen filtresi için ne ödüyorsunuz.
Yağı fazla koymalarının nedeni bence eksiltme yapabilir diye fazla koyuyor olabilirler ama çok zararlı olabilir.
Yağ seçicilerde motor yağı için:
G3LC motor kodu için 0W30 viskosite (2018-2021)
G3LE motor kodu için 0W20 viskosite (2021-) öneriliyor.
İkiside 3.6 Litre
Sizinki manuel sanırım. Ayrıca şu araç keşke otomatik olsaydı dediğiniz oldu mu?
-
quote:
Orijinalden alıntı: altreaAnladım Güle güle kullanın.
Soğuklar yakıt tüketiminizi ne kadar etkiledi. Günlük aracı kullanıyor musunuz. Ne kadarlık bir güzergahınız var.
0W20 kullanmaları iyi olmuş. Petrol ofisinin yağını mı kullanıyorlar. 3.6 Litre yağ Hava yağ polen filtresi için ne ödüyorsunuz.
Yağı fazla koymalarının nedeni bence eksiltme yapabilir diye fazla koyuyor olabilirler ama çok zararlı olabilir.
Yağ seçicilerde motor yağı için:
G3LC motor kodu için 0W30 viskosite (2018-2021)
G3LE motor kodu için 0W20 viskosite (2021-) öneriliyor.
İkiside 3.6 Litre
Sizinki manuel sanırım. Ayrıca şu araç keşke otomatik olsaydı dediğiniz oldu mu?
günlük düzenli kullanıyorum. 11 km 20-30 dakikalık bir güzergahım var, yazın 5-5.5, kışın 6-7 denebilir tüketimi için. 26 bin km ortalamam 5.9 litre 1/3 şehirdışı 2/3 şehiriçi. bence düşük hava sıcaklığı trafikten daha fazla etkiliyor tüketimini.
yağ po kullanılıyor, polen kendim değiştiriyorum servis laf etmiyor. bakımı 4 bin tuttu geçen sene bu sene 6 tutar.
otomatik sadece istanbulda köprü trafiğine falan girince arıyorum. manuel olmasından ziyade şehiriçi hızlarda seri olmak için motoru ezmek gerekiyor olmak bazen can sıkıyor. 1.5 ile manueli hiç sorun etmem mesela.
-
Merhaba,
Bugün 45 Bin bakımı yaptırmak için Kia Globals’e gittim. Sağolsunlar güzel ilgilendiler. Üşengeçliğimden geçen ay zam gelmeden 6.200TL civarı teklif almıştım götürmedim zamlı tarifeden nasibimi aldım. Ufak bir indirimle aşağıdaki rakama çıktım.
Ön balatalarım bitmiş, hafif diskten yemeye başlamış.Yetkili servis olduğu için ön diskler için 10.600TL Ön balatalar için 3.325TL işçiliğine de 780TL teklif ettiler bakım ile 22 Bine gelecekti teşekkür ettim sadece bakım yaptırdım. Geçen hafta lastik basınçlarını kontrol ederken arka Balataların bitmek üzere olduğunu anlayınca arabada frende kayıp hissettiğim için ön ve arka AP İtalyan malıymış balata siparişi verdim Pazartesi onlarıda halledeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aracın başında durdunuz mu? Hizmet gerçekten yetkili servise yakışır biçimde miydi yoksa klasik mahalle arası tamirciler gibi mi ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Globals olmadan önce Bayraktarken servis hemen önünüzde takip edebiliyordunuz. Fakat servisi arka alana almışlar, başında durmak gibi bir talebim olmadı. İlgi ve alakaları eskiye göre ciddi iyileşmiş daha kurumsal yaklaşıp detaylı bilgilendiriyorlar. Memnun kaldım açıkcası.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
poleni değiştirmek 1 dakikalık bir iş ve piyasada karbonlu filtreler 150 lira civarı, garantiyi de bozma ihtimali olmayan bir filtre. dolayısı ile 1000 liradan fazla para istemek soyguna girer bence.
fabrika 0w-30 önerirken bende ilk servis 5w-30 ikincisi 0w-20 kullandı, sizde de 5w-30 koymuşlar.
ankaradaki 2 kia servisini de çok hoyrat buluyorum ben maalesef özellikle yağ konusunda. işçilik özensiz, abuk sabuk katkı maddesi vs koyma eğilimleri de var ayrıca.
-
Katılıyorum hocam. Bu kadar fahiş fiyat olmamalı ama yapacak bir şey yok. Kendimiz alıp yapsak maksimum 3-3.5.000TL tutarYarı yarıya fark eder. +3 Özel garanti için mecbur kalıyoruz.
Tek artısı Castrol yağ kullanmak diyebilirim.
Ben aracı forumdan Ankara dan arkadaştan aldım. Oda 30 Bin bakımını Ankara Opal Otomotiv de yaptırmış PO 0W/20 koymuşlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Öncelikle gayet güzel ve açıklayıcı bir inceleme olmuş. 1 ay kadar olmadı ben de kia ceed 2020 1.0 cool tekno aldım. Kış şartlarından(genelde eksi derecelerde) olsa gerek şehir içi ortalama yakıt tüketimi 10lt/100km altına düşmüyor. Kış şartları için bu normal mi? Bir ikinci husus daha önce 1.0 turbolu araçları deneyimleme fırsatım oldu o araçlarda 3000 devirlerde turbo devreye giriyordu, benim araçta 2000lerde turbo devreye giriyor ve o araçların şu anki kış şartları baz alındığında şehir içi ortalama yakıt tüketimi 5.5lt-6.0lt/100km civarı, böyle olmasının nedeni turbonun devreye girdiği eşik olabilir mi? Bu yakıt sarfiyatını düşürmenin bir yolu var mıdır, tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim çünkü aşırı can sıkıcı bir durum olmaya başladı benim için, şimdiden teşekkürler.
-
1.0 motorlarda turbo rölanti üstünde her devirde devrededir. zaten o sayede 1500-2000 arası maksimum torkunu verebiliyorlar. bu her markada bu şekilde.
ben de ankarada , kışın sabah - derecelerde, 20 km ortalama süratli bir güzergahta dahi gördüğüm en fazla 8 litre. aldığımdan beri olan ortalama 5.9 litre.
10 litre şayet çok kısa bir güzergahta yani 2-3 km mesafede kullanıyorsanız bu güzergahta yol hiç açılmıyorsa -motor ısınamıyorsa görülebilecek bir değer.
bu motor wltp değeri olarak 1.0 turboların en az yakanlarından biri, belki de 1.si, benzer şartlarda diğer araçlar 5.5-6 yakıyorken sizinki 10 litre yakıyorsa arabada bir sorun var demektir.
araç yetkili servisi bakımlı değilse fabrikanın tavsiye ettiği po 0-30 yağ koymak, hava filtresini değiştirmek gibi düşük maliyetli elemanlarla başlayıp, buji-bobin-enjektör gibi yanmaya doğrudan etki eden sistem elemanlarına odaklanarak arabayı kontrol ettirin.
-
Cevabınız için teşekkür ederim hocam, yakın zamanda bu dediklerinizi uygulayacağım. Bugün şehir içi sakin kullanımda bu değeri 7-8 litrelere kadar düşürdüm ancak kafama takılan bir şey oldu, arkadaşımda seat arona 2023 model 1.0 ecotsi var. Söylediği kadarıyla onun araçta turbo 3000 devirde devreye giriyor, benim araçta 2000 devirde devreye giriyor. Olabilitesi nedir ne değildir bilmiyorum ama kia 1.0 tgdi'lerde de turbonun devreye girdiği eşiği yükseltmek mümkün müdür? Varsayalım ki ecotsi'de olduğu gibi 3000 devirde turbo devreye girecek şekilde ayarlama yapıldı motora olumlu veya olumsuz ne gibi bir etkisi olur? Bu durum ile ilgili bilginiz var mıdır?
-
Turbo devreye girip çıkan bir parça değil, hep çalışır. Max basıncını bastığı devirde hissedersiniz turbonun dolduğunu, en alt devirlerde yeteri kadar egzoz gazı olmadığı için dolmaz. 1.0 T-gdi bu konuda iyidir, Anlık tüketim ekranını açıp gaz oedalını efektik kullanırsanız tüketiminiz daha da düşecektir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam dediğiniz uygulamayı son birkaç gündür yapıyorum yakıt tüketimi gözle görülür şekilde düştü ancak böyle de tat vermiyor düşük devirde vites geçişi yapıyorum, motoru performanslı bir şekilde kullanmıyormuşum gibi geliyor bana. Turbo sürekli aktif olan bir parça dediniz ve bu konularda öyle sanıyorum ki bilgi sahibisiniz. Turbonun max basınca ulaştığı deviri yükseltme şansımız var mı, diyelim turbo 2000 devirde değil de 2500-3000 devir arasında max basınca ulaşıp performans sergilesin, böyle bir şey mümkün müdür?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turbonun ürettiği basıncı motor dışına vermesini sağlayan valfi açık tutacak şekilde programlayarak daha geç "devreye girmesi" mümkün ama bu şekilde daha az yakması mümkün değil.
Ayrıca mevcut şanzıman oranları ile turbosuz 3 bin devire 1-2. vitesler haricinde ulaşabileceğini de pek sanmıyorum.
-
Üretici turboyu küçük yapıyor ki alt devirlerde basınç dolsun, büyük yaparsa 1.0 motorun onu egzoz gazıyla beslemesi için çok devir gerekir araba yürüyemez boğulmaktan. Size tavsiyem stage 1 (soft) bir yazılım yaptırmanız olabilir. Bu araçlar sırf emisyon kurallarına uyulsun diye alt devir odaklı, düşük co2 salınımı odaklı üretiliyor bunu yazılımla bertaraf edebilirsiniz. Bu araç bunun için üretilmiş, bu şekilde kullanın. Atmosferik 1.6-2.0 bir motor olsa 2500-3000 devirlerde ekonomik yürürdü ama 3 silindir turbo arabada olmaz maalesef.
-
Basayım ama az yaksın diyorsanız DİZEL tek çare.
-
Oldukça da potansiyelli bir ünite, basit bir yazılımla 140 Hp 240 Nm alınabiliyor.
-
İlginiz ve değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Aracı alalı bir ay kadar oldu, beklentimin üzerinde yakıt sarfiyatı olmasına rağmen genel olarak pişman değilim. Umarım bundan sonrası için de pişmanlık vermez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Manuel araba alınmaz
Tutulmaz
Rampalarda zorm
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X