Şimdi Ara

2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
2
Favori
13.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle niye bu aracı tercih ettiğimi açıklayayım;

    Bu sınıfta düşük motorlu versiyonunda bağımsız arka süspansiyon sunan tek model. Bunun yanı sıra arka iz genişliği 16 inç lastikle 1573 mm ki bu da bu sınıftaki en geniş değer. Ön fren diskleri 305 mm, arkalar 278mm  bu değerler c segmentinin üstünde (d segmenti 508'de standart 304-268 mm, golf 288-272 mesela) ve bütün karşılaştırmalarda en kısa duruş mesafelerini yakalıyor.

    Motorunun 2015’ten itibaren üretilen bir motor olması, ilk başlarda çıkan ufak tefek sorunlarından arındırılmış olması, maksimum tork değeri itibariyle rakipleri kadar yükte çalışmayan bir motor olması ve internetten yaptığım araştırmalar kadarıyla yağ yakma, hararet, lspi vb major bir probleme sahip olmaması sebebiyle düşük maksimum gücü soru işareti yaratsa da tercihimi etkilemedi. Tabii Türkiye ‘de 5 yıl, avrupada 7 yıl garanti verebiliyor olmaları da motor hakkında güven verici oldu.

     Aracın 2019’da kasa değiştirmesi sebebiyle güncelliğini koruyacak olması da olumlu bir etkendi.

    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM

    İzlenimlerime geçersek;

    Kabin-kalite: Tasarım renkler vs subjektif konular olduğu için geçiyorum. Ergonomi sorunu göremedim, belki ekranın sağındaki düğmeler denebilir ama o da yolcu için tasarlanmış düğmeler diye tahmin ediyorum. Orta konsolun altına kadar yumuşak plastik, koltuklar geniş ve rahat, kol dayama, bardak tutucu, gözlük kabı gibi olmazsa olmazlar mevcut. Eşya bölmeleri yeterli, altları kauçuk kaplı. 8 inç multimedya son derece hızlı, android auto anında çalışıyor, geri dönüş kamerası mevcut ve direksiyon çizgileri sağlıklı çalışıyor. Ayrıca ses ve arama için fiziksel kontrol de mevcut. İç hacim sınıf sandartlarında. 2 180 cm önlü arkalı rahat seyahat eder. Bagaj 395 litre ve yedek lastik mevcut.

    Bence göstergeleri daha güzel olmalıydı aracın geneline göre sönük kaliyor, kol dayama sürgülü olmalıydı, elektrikli el freni, arka park sensörü eksiklik, bagaj halısı aracın genel kalitesinin bir hayli gerisinde, keza torpidosu da. Arka camların tek dokunuşla açılıp kapanmamsı bir eksi. Camlar anahtarla açılıp kapanmıyor. Ses sitemi radyoda kotu, spotifyda iyileşiyor . İç trimde plastik aksamı tutup sıkınca, iti kakınc falan ufak tefek çıtırtılar oluyor. Kullanımda bir etkisi yok ama uzun vadede ne olur bilemem. Genel olarak önceki jenerasyon hyundai grubu araçları da bilen biri olara artık avrupalı modellere iç mekandaki plastik, düğme, dokunma hissi, doku vs gibi duyuları etkileyen konularda denk seviyeye geldiğini söyleyebilirim, anahtarı bile önceki jenerasyondan çok daha iyi.

    Yol tutuş-konfor: Bence aracın sınıfının üstüne çıktığı bölüm burası. Artık bu sınıfta göremediğimiz bir süspansiyon kalitesine sahip. Geniş tümseklerden 40 ile falan hiç istifini bozmadan geçiyor, arnavut kaldırımlarında, bozuk köy yollarında 5 kişi yüklüyken bile şaşiye titreşim aktarmadan ilerleyebiliyor araç. Süratte zemin dalgalanmalarındaki yaylanması , çukurlarda çalışma mesafesinin uzunluğu, şehiriçinde ani dönüşlerde yığılmaması vs ile gerçekten beğenimi kazandı.

    Yol tutuş olarak eksi bir yönünü söyleyemeceğim, arabanın tutuş limiti enteresan şekilde yüksek, örneğin fiestayla 50 ile döndüğüm viraj bununla 60 ile dönüyorum, hemen hiç yatmıyor, yüksek hızlı virajlara taşıdığı hız bir 308 veya fiesta gibi sınıflarının iyi yol tutan araçlarından yüksek, viraj içinde arkası anlık bile olsa açılmıyor, viraj çıkışında dengesini koruyor, viraj içindeki yol bozukluklarından etkilenmiyor, tek sıkıntısı daha ne kadar limiti olduğu konusunda hiç ipucu vermemesi, bir de sebebini bilemiyorum ama sanki bir koparsa büyük kopacağını tahmin ediyorum. Direksiyon hariç 2. nesil Volvo s40'a çok yakın aracın yol tutuş hissiyatı.

    Direksiyon 2.4 tur olması sebebiyle şehiriçi kullanımı kolay, fren yoluyla yaptığı tork vectoring yardımıyla kısa virajlarda şaşırtıcı bir çevikliği var, uzun yolda da güven veren bir yapıda, düz gidiş istikrarı yüksek, kamyonların bozduğu sağ şeritlerde bile hiç istifini bozmuyor araba. Buna karşılık bence biraz büyük ve ağır, geri bildirimi zayıf, biraz da geri bildirimi zayıf olduğu için aracın yol tutuşunu zorlamaktan kaçındığımı söylemem doğru olur.

    Frenleri zaten hem ebat hem test sonucu olarak bu sınıfın en iyisi, fakat güncel otomobillerin hemen ısıran frenlerine alışık iseniz biraz yadırgayabilirsiniz. Piston uzunluğu biraz uzun denebilir tabi ki bu da dozlama kolaylığı olarak geri dönüyor. Üzerinde standart gelen hankook lastikler kötü, çok kolay kaymaya başlayıp abs yi devreye sokuyor. İlk fırsatta lastikleri değiştirdim, araç her bakımdan iyileşti.

    Araç iyi bir motor izolasyonuna sahip, rüzgar ve yol sesi olarak da avrupalı rakipleri ayarında, focus 4 ile denk diyebilirim.

    Motor performans yakıt tüketimi: 1.0 100 hp 4500dd, 172 nm 1500-4000dd 1300 kg’lik bir araç için kağıt üstünde zayıf.

    Pratikte ise şehiriçinde rahat bir kullanımı var vites oranları iyi seçilmiş ve motor maksimum torkunu 1500de verip 6500e kadar çevirebildiği için fazla vitesle oynamak gerekmiyor. 3 silindir olduğunu sadece 2000-3000 devir arası tam gazlı hızlanmalarda titreşimi ile olmasa da sesiyle belli ediyor, bir de sanırım 3000 civarı subap zamanlaması değiştirdiği için enteresan bir ses çıkarıyor motor.

    Uzun yolda 120 kms’de devir 2700 civarında olması sebebiyle çekişte hiç bir sorun yaşamıyor. örnek vermek gerekirse 120 km ile ilerlerken 6. viteste rampa yukarı hızlanabiliyor. Sollamalarda 120-160 km hızlanması şaşırtıcı şekilde yeterli. Zaten 120 ile giderken motorun maksimum 65 hp civarı üretme kapasitesi var bu da eski jenerasyon 1.6 dizellerin son vites 120 km hızda giderken ürettebildiğinden sadece 10 hp kadar düşük aslında. Dolayısı ile sakin kullanan bir sürücünün çekişte zayıflık hissedeceğini düşünmüyorum. Ayrıca 6. vites 70 km/s’de bile maksimum tork devrinde olduğu için uzun yolda yerleşim birimlerinden geçerken de ışık vs haricinde hiç vites küçültmeden ilerleyebilmek sürüş konforunu arttırıyor.

    Tüketimden bahsetmek gerekirse pandemi dönemi sıfır trafikte 50 km/s 5 litre görüyordum, 30 km/s ortalama ile 6 litre gibi bir tüketim verisi sunuyor. Hız 20km/s’nin altına düşerse ve start stop kullanılmazsa bu değer 8 litreleri buluyor, start stop kullanıldığında bir 0.5 litre azalıyor. Kışın çok düşük sıcaklıklarda bu değerlere 0.5 litre eklemek gerekir zira gerçekten geç ısınan bir motoru var. Şu ana kadar gördüğüm en yüksek değer 12 km mesafede start stop deaktif olarak 17km/s ile ortalama 8.1 litre oldu.

    Uzun yolda 120 km sabit hızla 5.3 litre gibi bir tüketimi var, hızlanma yavaşlama vs derken, rakım farkı, klima kullanımı vs göre 5.5-6.0 arası gerçekçi tüketim verisi olduğunu söylemek mümkün.

    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM


    100 km ortalama hız, bayram trafiğinde 5.6 litre ortalama.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM
    ankara istanbul...
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM



    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM




    Şehiriçi 20km ortalama hız ile start stop kullanarak...
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM
    şehiriçi 17km/s start stopsuz.


    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM

    20km/h start-stopsuz, klima yarısında açık.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM
    23km/h start stopsuz ve klima kapalı

    Sollama hariç 100 km hızla uzun yol., klima yolun yarısında açık. 100km hızla klima kapalı 3.9-4.0 civarı yakıyor.
    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM


    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM


    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM

    2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM 2020 KİA CEED 1.0 tgdi MANUEL İZLENİMLERİM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 19 Eylül 2023; 0:6:56 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    50 km/s ortalama hız şehiriçi hızı değildir. ikincisi antalya-manisa-antalya arasında 120 km/s ve üstünde (yolun büyük çoğunluğunda) seyretmeme rağmen ortalama hızım 96 km/s civarı çıktı ve bu hızda tüketimim de 7 lt civarı ki araç 1.5 dci latitude. eğer ki dümdüz bir yolda , önünüze kimse çıkmadan, hiç rampa inip çıkmadan 103 km sabit hızla sürdüyseniz ne ala ama ben öyle bir yol görmedim. 103 e sabitleseniz bile ortalama hızınız çok daha altında olur.

    635km'yi 6 saat 10 dakikada aldım, ortalama hız 103 km eder.


    635 km'yi sabit hızda gidecek yol türkiyede yok zaten.


    otobanda 140 ile de gittiğim oldu, şehiriçi kesimlerden de geçtim, en az 10-15 ışıkta da durdum, çoğunlukla 121km ile gittim ortalama tüketim 5.9 oldu.


    resim ortada zaten neyi ispat ediyoruz burada anlamadım açıkcası.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    2020 KIA Ceed 1.0 T-GDI Manuel İncelemesi

    Giriş 2020 KIA Ceed, kompakt hatchback segmentinde popüler bir model olup, geniş iç mekanı, teknolojik özellikleri ve yakıt verimliliği ile öne çıkmaktadır. 1.0 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve manuel şanzıman kombinasyonunu sunan Ceed 1.0 T-GDI Cool Tekno versiyonu, uygun fiyatlı ve verimli bir seçenek arayan sürücüler için idealdir.

    Motor ve Performans 1.0 litrelik T-GDI motor, 100 beygir güç ve 172 Nm tork üretmektedir. 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede tamamlayan Ceed 1.0 T-GDI, şehir içi trafikte yeterli performans sunarken, otoyol sürüşlerinde de rahatlıkla idare etmektedir. Manuel şanzıman, hassas vites geçişleri ve optimal güç aktarma sağlar.

    Tasarım ve Donanım Ceed 1.0 T-GDI Cool Tekno, şık ve modern bir dış tasarıma sahiptir. LED farlar, 16 inç alaşım jantlar ve panoramik sunroof gibi özellikler, aracın premium görünümüne katkıda bulunur. İç mekanda ise 8 inçlik dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto desteği, ısıtmalı ön koltuklar ve arka park sensörleri öne çıkan özelliklerdir.

    Yakıt Tüketimi ve Emisyonlar 1.0 litrelik T-GDI motor, yakıt verimliliği konusunda oldukça başarılıdır. Resmi verilere göre, Ceed 1.0 T-GDI Manuel ortalama 100 kilometrede 5,4 litre yakıt tüketmektedir. Düşük emisyon değerleri sayesinde araç, çevre dostu bir seçenektir.

    Sonuç 2020 KIA Ceed 1.0 T-GDI Manuel, uygun fiyatlı, yakıt verimli ve iyi donanımlı bir kompakt hatchbacktir. Geniş iç mekanı, teknolojik özellikleri ve güvenilir performansı ile şehir içi ve uzun yolculuklar için ideal bir seçenektir. Kia Ceed 1.0 T-GDI ayrıca, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle çevreye duyarlı bir tercih olarak öne çıkmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Özellikle şehir içi kullanımda gayet iyi gibi duruyor. Hayırlı olsun, elinize sağlık.

  • Bu araç pek tutmadı. Son zamanlarda fiyatı çok uygundu. Sınıfının en mantıklı seçeneğiydi. Şu an ne durumda bilmiyorum. 200binlere veriyorlarsa gayet mantıklı.

    1.0 motora pek güvenmiyorum. Arkadaş riosunda sıkıntı yaşadı. Umarım yaşamazsınız.

    Streamable Videostreamable
    Streamable Video
    https://streamable.com/nzt8er



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 16 Haziran 2021; 18:57:46 >




  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Makyajlı riolardaki motor smartstream adında yakıt beslemesi, subap zamanlama sistemi vs değişik bir motor. otomatik versiyonlarda torku da 200nm'ye çıkarıldı.


    Bu ceed'deki eski jenerasyon motor.


    Küçük hacim turbolara genel olarak ben de güvenmiyorum.

  • Hayırlı olsun güzel araba.
  • Hayirli olsun. 170 e indigi zamanlarda cok iyi bir tercihti ancak manuel olmasi bir cok kisiyi caydirdi.
  • 50 km/s ortalama hız şehiriçi hızı değildir. ikincisi antalya-manisa-antalya arasında 120 km/s ve üstünde (yolun büyük çoğunluğunda) seyretmeme rağmen ortalama hızım 96 km/s civarı çıktı ve bu hızda tüketimim de 7 lt civarı ki araç 1.5 dci latitude. eğer ki dümdüz bir yolda , önünüze kimse çıkmadan, hiç rampa inip çıkmadan 103 km sabit hızla sürdüyseniz ne ala ama ben öyle bir yol görmedim. 103 e sabitleseniz bile ortalama hızınız çok daha altında olur.

  • Şu araca bir dct gelmiş olsaydı çok daha fazla satardı. Onun haricinde gerçekten çok güzel bir araba
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Bursa Manisa İzmir arası eski yolu deneyebilirsiniz dediklerinize uyar

  • Harika inceleme, elinize sağlık.

  • yine de bir önceki kasanın o tasarımına albenili oluşuna yaklaşamayıp sönük kalan model. o yüzden de eskisi gibi tutulmadı malesef. aynısı i30 için de geçerli

  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    50 km/s ortalama hız şehiriçi hızı değildir. ikincisi antalya-manisa-antalya arasında 120 km/s ve üstünde (yolun büyük çoğunluğunda) seyretmeme rağmen ortalama hızım 96 km/s civarı çıktı ve bu hızda tüketimim de 7 lt civarı ki araç 1.5 dci latitude. eğer ki dümdüz bir yolda , önünüze kimse çıkmadan, hiç rampa inip çıkmadan 103 km sabit hızla sürdüyseniz ne ala ama ben öyle bir yol görmedim. 103 e sabitleseniz bile ortalama hızınız çok daha altında olur.

    635km'yi 6 saat 10 dakikada aldım, ortalama hız 103 km eder.


    635 km'yi sabit hızda gidecek yol türkiyede yok zaten.


    otobanda 140 ile de gittiğim oldu, şehiriçi kesimlerden de geçtim, en az 10-15 ışıkta da durdum, çoğunlukla 121km ile gittim ortalama tüketim 5.9 oldu.


    resim ortada zaten neyi ispat ediyoruz burada anlamadım açıkcası.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 17 Haziran 2021; 13:14:44 >




  • Güzel inceleme olmuş elinize sağlık. Bir kaç öncesine kadar araç gerçekten f/p aracıydı şu an ne durumda fiyatlar bilgim yok. Aracın en iyi tarafı bağımsız süspansiyonları gibi duruyor rakiplerine göre. Yalnız manueli geçtim de 100hp bu araca çok az. 6. Viteste 90 ile gitmek çok can sıkıcı. Şehir içi için daha mantıklı gözüküyor.
  • Uzun yolda gidemeyecegim arabayı beğenmem. Ha yanlış anlamayın ceed grubu cidden iyi araba. Şehir içi çok tatlı bir araba. Ama uzun yolda kanser eder adamı.
  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    Böyle bir karakteristik olabilir mi? 2021 yılında? Neyin çekini yapıyor acaba. Hepsini geçtim, gaz almıyor araç. Bahsettiğiniz gibi bir durum değil bu. Marşa vs ışıklara dikkat ediliyor. Öyle bir karakteristiği varsa eğer kia bıraksın otomobil üretmeyi. Böyle saçma şey mi olur?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    Bu mesaj silindi.

    yanlış anlaşılma konusunda haklı olabilirsiniz. o paragrafı düzenledim.


    motorun performansı şaşırtıcı derecede yeterli,140-150'ye kadar gayet soluksuz hızlanıyor. beklentimin çok üstünde.

    forumda 1.6 tdi dsg superb'den geçen hasan7 nickli arkadaş bunu daha performanslı buluyor. 1.4 crdi'dan geçen yakınım da keza aynı görüşte.


    @Hasan7


    ben 308 1.6 bluehdi ile karşılaştırıyorum, bence o kadar yürümüyor ama bir c4 ehdi kadar performansı var hakikaten de.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 17 Haziran 2021; 16:41:34 >
  • Ben 3000 km yi geçtim araçla, gayet memnunum. Motor çok performanslı değil, ama insan olana yeterli. Tdi Dsg ile gerçekten bir farkı yok. İkisi de eh işte.

    Aracın yol tutuşu çok iyi asıl, ilk viraja yüksek hızda girdiğimde şok oldum yatmıyor araba. Superb le 50 ile döndüğüm yeri bu 60 ile rahat dönüyor. Kendine güvenen 70 le bile dönebilir aynı yerleri.

    Tüketimi de gayet güzel, açık 30+ ort yapılan yollarda bazen 4 leri görüyorum ekranda ve kesinlikle dikkat etmeden. Sürekli trafikli ve gazı sakınmadan kullanınca ort 8 ile bitiyor gibi. Tdi Dsg Superb ile 7.5 yakıyordum bence gayet kabul edilebilir.

    Aracı gören eş dost aynı paraya olsa da bizde alsak diyor sürekli, her an elimden çıkabilir öyle bir araba oldu.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.