Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.685
Cevap
220
Favori
765.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Aslında 8. Vitesi istemiyor. Şöyle ki, test videolarını izlemişindir mutlaka 0-200km testlerde, km 200 dediğinde devir 4.900dd oluyor ama vites 6. Viteste.
    Testlerin hiçbirinde 7. Vites son hız yok. Geçen gönderdiğim fotoğrafı hatırlarsanız km 209 dediğinde 7. Vitesteydim ve devir 4100dd idi. Yani bu araba kesici yoksa daha da gider.
    3000dd 153km hızla gidiyor. Dizel arabaların devir/hız durumları hemen hemen aynı. Bu anlamda 7 vites bu araba için gerçekten ideal.
    Diğer bahsettiğin konuyu anlamadım. 9ü derece sürtünme ve diğer konu nedir? Bağlantıyı kuramadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Rüzgâr direnci de ekstra kazanç olarak ortaya çıkmış oluyor. Böylelikle yakıt tüketimini de azaltmış oluyor. Hız arttıkça motor hızlı soğur ve düşük devirli olması istenmez. Ancak ön radyatör ızgarası kapatılırsa, düşük devirle yüksek hızlara çıkılabiliyor. Bir taşla iki etken oluşturularak yakıt tüketiminin azaltılması sağlanmış oluyor. Tabii motor ömrü ve diğer motora bağlı parçaların da ömrü uzamış oluyor. Sürekli uzun yol yapanlar için biçilmiş kaftandır bu teknoloji. Belirli hızlarda otomatik ızgarayı kapatıyor.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Bu arada ne yaptınız, gittiniz mi servise?
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen. Arabalarda radyatör kapatma diye birey yoktur. Kapatmak hararet demektir. Su soğutmalı motorlarda, motor çalışma ısısını ayarlayan sistem termostattır. Su sıcaklığı 85-90 derece olduğunda açar ve devir daim yapar. Altındaki ısılarda termostat kapalıdır ve soğutma suyu radyatöre gelmeden motor içinde döner. Isı yükselince devir yapmaya başlar ve ısı muhafa edilir. Sürekli aç kapa yapar termostat. Önünü kapatmak demek soğutmanın olmaması demek. Bu durumda ise ısı yükselir ve hararet yapar, motoru kilitler. Dizel araçlarda ısınma geçtir. Kışın bazıları özellikle büyük ticari araçların radyotörün önüne karton yada kağıt koyarak daha çabuk ısınmasını sağlamaya çalışırlar. Sonuç olarak arabaların normal şartlarda radyatör kapatma diye bişey yoktur. Rüzgar direnç mevzusu ise yine radyatörle ilgili değil arabanın kaporta dizaynı ile ilgilidir. Toyota grubu bu konuda iyidir genelde. Rüzgar direnç katsayısını 0.27 nin altında tutarlar. Araç önünde ( clio dada var) rüzgar tahliye kanalları olur. Amaç rüzgarın yönünü değiştirerek araç yanından salınımı ile arabanın arkasına dolaşarak dairesel yön vermek ve arabanın arkasına dolaşarak itici güç elde etmeye çalışmaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Hayır gidemedim henüz. İşler yoğun çok şükür. Yarın arada fırsat bulmaya çalışacağım. Gidebilirsem sonucu yazarım yarın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Yeni çoğu premıum araçlarda önde açılıp kapanabilen hareketli ızgara var. Kış aylarında özellikle soğuk havalarda kapalı kalarak motorun daha hızlı bir şekilde ısınmasını sağlıyor. Gerektiğinde açılıp soğutma için gerekli hava akımının radyatör ızgaralarına girmesini sağlıyor. Amaç motorun ideal ısıya hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamak ve ısıyı mufaza ederek yakıt ekonomisi sağlamak. Aerodinamiye bir katkısı var mı onu bilmiyorum. Şu ana kadar bu sisteme sahip gördüğüm araçlar: BMW yeni 1,3,5 serisi. Mercedes C ve E serileri.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Randevu alın hocam. Acil olmayan durumları hemen almak istemiyorlar Covid-19'dan dolayı. Yeni öğrendim. Bir de aracı dezenfektan ediyorlardır herhalde, servise almadan önce ve sonra.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Motora hava girmediği için rüzgârı kesiyor hocam. Rüzgâr aracın yanlarından, altından ve üzerinden daha yoğun geçiyor. Fizik kuralı gereğiymiş. Aracın yere basmasına biraz daha katkı sağlıyormuş. Rüzgâr tünellerindeki testleri izlemiştim. İlk Bmw yapmıştı sanırım.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Bu arada, sakıncası yoksa ne iş yapıyorsunuz hocam?
  • O zaman 40 yıldır Magirus dolmuşlar önüne karton koyan bizim şoförler çağ üstü bilgiye sahipler desenize

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Randevu almadan direkt gittim. Torpilimi kullandım özetle şunları söylediler.
    Motor içi ekipmanlar ve motor hazne kaporta ve ayrıca egzost manifolt etrafına ince bir katran/zift sürülüyormuş. Benim sıkıştırmayla artan derece nedeniyle o ziftler yanmaya başlıyormuş hafiften. Korkulacak bir durum yok, normalmiş. Sonundada eklemeyi ihmal etmediler. Araba yeni, bizde huylarını tam olarak bilmiyoruz. Siz yinede fazla sıkıştırmayın dediler :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Şimdi hatırladım, babama da benzer şeyleri söylemişlerdi, Corolla için. Babam da yeni olduğu için zorlamıştı denemek için arabayı. Bir de 8000 devir çeviriyordu karbüratörlü olduğu için devir kesicisi yoktu ya da çok daha yukarılardaydı kesici ulaşamamışızdır.
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Özel sektörde 2 ayrı şirketin yöneticisiyim. Normalde şirket arabam var. Bunu kendim için keyif almak için aldım biniyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Sektörlerin çoğu iş yapamıyor ya da kısıtlı çalışıyor, o yüzden merak ettim. Herhalde dedim gıda sektörü veya başka bir sektör.
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Yok gıdacı değilim. :)
    Açık hava reklam şirketi ile sosyal medya şirketlerinin yöneticisiyim. Bu aralar açık hava reklamları durgun ama sosyal medya inanılmaz yoğun. Herkes evde ve nette zaman geçiriyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Şirket arabanızın marka modeli nedir hocam? Kıyaslama şansınız da varmış. Segmenti ne olursa olsun, karşılaştırma yapabilir misiniz?
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Tam dijitalleşmeye doğru hızla gidiyoruz. Açık hava reklamlarının da modasının geçeceğini pek zannetmiyorum.

    Başarılar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silversmith -- 29 Nisan 2020; 20:30:38 >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim sağolun. Şirket arabalarını kiralıyorum. 3-5 ayda bir keyfi değiştiririm. Şu an için accent era dizel otm var. Motoru harika, performans çok iyi, 300nm motoru ejderha gibi ama konfor ve özellik sıfır :))
    Ondan önce mondeo vardı. 2.0 dizel otm. Harika araba ama çok aşırı yakıyor. Şehir içi 9-10lt civarı. Geçen sene 8-9ay focus dizel otm vardı. Oda çok yakıyor. Bu söylediklerimin hepsi sakin kullanımlar.
    En keyif aldıklarımdan birisi 1.6 dizel otm passat tı. Gerçekten az yakan, çok yakan bir araba. Bunlar son 2-3 yıl içinde kullandıklarım. Daha önceki çalıştığım şirketlerde A6, c200d dahil olmak üzere çok farklı arabalar kullandım. Yıllık ortalama 70-80bin km yol yapan biriyim. İlk şirket arabam bundan tam 19 yıl önce Lada Samara idi. 1.5i 2000 modeldi. Muhteşem sağlam bir arabaydı. Hala özlerim onu. Tam 200.000km yol yapmıştım onunla :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 20 yılı aşkın süren iş hayatımda sadece kendi kullanımım en az 1,5-2milyon km. Bunlara uçak, otobüs,tren dahil değildi. Benim kadar fazla km yapan ve farklı araba kullanan kişi sayısı gerçekten azdır. Şimdiye kadar kullandığım şirket aracı ve şahsi araba sayım en az 100 farklı araba.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Güzel tecrübeleriniz olmuştur. Ben de sık araba değiştirmem aslında ama daha önce anlatmıştım. 2.el fobim olduğu için sıfır olsun da kafam rahat olsun modundan henüz kurtulamadım.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.