Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.684
Cevap
220
Favori
765.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Arabayı da komisyon verdim yetkili büyük kurumsal 2.el şirketi üzerinden sattım. Ekspertiz yapıyorlar öyle satıyorlar. O ücreti de benden alıyorlar ama alıcı ile bir problem çıkarsa onlar muhatap oluyorlar. Güzel bir şey.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Benim arabayı alanın da 4. Leon'uymuş zaten.Hep biraz kullanıp satıp sıfırını alıyormuş. O yüzden içim rahat ki zaten hepsinde olan bir durum.
  • 3 silindirli arabalara karşı ön yargım var biraz. Uzun vadede sorun çıkaracak gibi geliyor. Çalışma sistemleri 4 silindir gibi dengeli değil. 1.0 cvt ara hızlanmasını yeterli bulamadığım ve 3 silindir olması nedeniyle 1.3 ü test bile yapmadan aldım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar Clio 5 x tronik şanzımanı ile Corolla nin cvt şanzımanı ile arada fark var mı? X tronik şanzıman da sanal vites var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hkay H kullanıcısına yanıt
    Sanal vites var fakat kendiniz vites arttırıp azaltamıyorsunuz. L modu var bir de, motor frenini kullanmak için olsa gerek. Corolla en gelişmiş CVT şanzımanlardan birini kullanıyor. Ürettikten sonra unutuyorlar şanzımanı! Yani problem çıkarmıyor. Clio'da da sorun çıkaracağını pek zannetmiyorum.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Son kasa İbiza'da kullandım biraz. Titreşim, özellikle rölanti de çok fazla. Sadece sesleri hoş çıkıyor bazı motor tiplerinde. Clio'da titreşimi pek hissetmedim test aracında. Sanırım 3 silindirin ilk çıktığı zamanlardaki çocukluk hastalıklarını atlatmış.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    CVT'lerde ara hızlanmalarda kaçaklar olabiliyor hocam. Yani motor devri yükseldiği oranda hızlanmalara tam olarak yansımıyor. Corolla epey yol kat etmiş, son çıkan kasasında ama ne tam otomatiklerin ne de çift kavramaların yanına bile yaklaşamaz. Sadece sorunsuz şanzımanlar. Yeni Corolla 1.6 aynı motor ama sanki daha istekli davranıyor. Bazı şeyleri değiştirmiş olmalılar. Her yeni çıkan marka modellerin yıllardır testlerini gerçekleştirmeyi severim. Kısa süreli de olsa testler,gelişmeleri az-çok anlıyor insan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silversmith -- 25 Nisan 2020; 1:22:33 >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Şanzumandaki L vites normal düz viteslerin 1-2 viteslerin yerine geçer. Eski model tam otomatik arabalardaki vitesle aynı amacı gerçekleştirir. Kışın, rampa yukarı ve aşağı yollarda vitesin büyümemesi ve torkun gücünü kullanmak için kullanılan vitestir. Yokuş aşağı inerken de dediğin gibi motor freni yani kompresyon freni yapmak için kullanılır. 1.3 lerde Manuel özellikte olduğu için bu vitesi koymamaları gayet mantıklı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Cvt şanzumanda iki ayrı koni şeklindeki kasnak içinde dönen kayış ile hızlanmayı sağlayan sistem üzerine çalışır. Milyon km sorunsuz çalışır ve tepkimesi geçtir. Teknoloji geliştikçe parçaların kalitesi artar ve aynı motor aynı sistemleri kullansalar bile kalite ve kararlılık atar. Bu çok doğal bir gelişim. Enteresan olarak 2014 te auris aldığımda, aynı motor ve aynı şanzuman olmasına rağmen corollaya göre daha atak ve daha agresifti. Aurisin advance modeli ile corollanın advance modeli arasında farklar vardı. Auris daha donanımlıydı mesela. Bu yüzden auris almıştım. 132bg ilk auris 156 bg ilk Mercedes c180 i 0-200 de geçebiliyordu. Sebebi dip gazda vites değişiminde deviri düşürmediği için, torku koruyarak sürekli ileri atılmasıydı. Örneğin, devir 6000 de vitesi değiştirdiğinde 5.500 den devam ediyordu, diğer araba ise yine 6000 de vites değiştirdiğinde 4000-4500 devire iniyordu. Aradaki 1000-1500 lük devir farkı arabayı daha atak yapıyordu. Çok memnundum auristen ama 6 ay sonra eşim çok ciddi kaza yaptığı için soğudum ve sattım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkay

    Arkadaşlar Clio 5 x tronik şanzımanı ile Corolla nin cvt şanzımanı ile arada fark var mı? X tronik şanzıman da sanal vites var mı?
    Evet clioda sanal geçiş var fakat çok yüksek devirlere çıkıldığında bu geçişler oluyor,günlük kullanımda alt devirlerde olmuyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun hocam. Auris'in bir de arka süspansiyonları bağımsızdı o dönemki Corolla'lara göre. O yüzden kıymetini bilen bilir. Ancak aks aralığı kısaydı. Yeni çıkan Corolla HB ye baktım arka koltuklara geçiş gerçekten zor. Hem iç kapı çıkıntısı çok ve kapı yeteri kadar açılmıyor hem de dar. Clio'nun arka kapılarından binip inmesi daha kolay. Ama pandemiden dolayı test sürüş aracı yoktu. Flame Xpack paket vardı Mart sonu gelecek demişlerdi ancak hem 1.2 motorun gücünden emin olamadım, hem de test sürüşü yapamadığım için vazgeçtim. Bir de aynı paranın 15.000TL aşağısına Clio'nun fulü alınabiliyordu. Çok önemli olmasa da Corolla'da yine park sensörü yoktu. İlla en üst donanıma koyuyorlar. İnatçılar resmen.

    Bu arada arabayı daha yıkatamadım şu pandemiden dolayı. Serviste güzelce dezenfektan felan ediyorlarmış. Orayı arayacağım bakalım, böyle yıkama yaptırabilir miyim diye. Seramik kaplama da yaptırmıştım Renault'un anlaşmalı olduğu Glass Coat markasına. Yetkili servis uygulamıştı. 5 yıl kaplama garantisi var. Her yere de yıkatmak istemiyorum. Bir yer vardı servisin söylediği bu seramik kaplamaya göre yıkama yapan yer ama kapalı kaç haftadır. Motoru, iç döşemeleri de yaptırmıştım. Motora uyguladıkları işlemde, kedi köpek gibi hayvanların da motora girmesini engelleyen bir koku gibi bir şey varmış, giremiyorlarmış. Hayvansever olarak çok sevinmiştim bu işe.




  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim sağolun. Yeni corollanın tutacağını pek sanmıyorum açıkçası. Corolla sedandır hep zihnimizde. 2004-2005 yıllarında da hatcback model çıkarmıştı ama pek tutmamıştı yine. Yeni corallayı test etmedim ama arabayı inceledim biraz. Bagaj diye bişey yok mesela. 1 bavul bile sığmaz. İç tasarım ve malzeme kalitesi güzel. 1.2cc 116bg lik motor kanaatimce bizim clio dan çok yakar ama performans olarak yanına yaklaşamaz gibi geliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    İç tasarım benim hoşuma gitmedi. Yedek lastik olunca bagaj zemini düz oluyor. Yedek lastik olmayan modellerinde derinlik oluyor. 1.2 Motor sen sağ ben selamet motoru olmuş. Ne performanslı ne de yetersiz gelir.
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Zevkler göreceli tabiki :))
    Bagajda tabiki yedek lastik olacak ve bagaj hacminden ayrı tutmak gerek. Evet gördüm, lastik koyunca geriye birşey kalmamış. Satın alıp kullanmam ben açıkçası. Sedan coralla çok daha güzel ve albenisi yüksek bir araba.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    O da beni düşündürdü. Çünkü HB bir araba bakıyordum. Toyota'da sadece Corolla revaçta. HB pek tutulmuyor ne hikmetse. Clio, HB gurubunun segment farketmeksizin satış rekortmeni. Yarın Renault fabrikası faaliyete geçiyor. Marka olarakta diğer bazı markalara göre şanslı dönemde olduğumuzu düşünüyorum. Çünkü bir birini etkiler bu gibi durumlar. Parça bulamama, bulunursa pahalıya bulma gibi. Bir sürü soruna sebep olur diye düşünüyorum.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Renault Port mobil uygulamasını kullanıyor musunuz?
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Mesele öğrendiğim kadarıyla şöyle. Auris in istenilen seviyede satış rakamlarına ulaşamaması nedeniyle hb grupta corolla nın marka değerini kullanarak toplam satışı marka bazında daha da yukarı çıkarmak için uygulanan bir taktik bu. Yaris bu anlamda hb segmentinde yeterli başarıyı gösteremiyor, zaten B sınıfı. Auris i kaldırıp coralla C segmentte hb kullanıcılarını da coralla ya yönlendirmek için yapılmış bi iş. Bence doğru bir karar değil ama adamların bi bildiği vardır illaki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Hayır kullanmıyorum, ne olduğunu da bilmiyorum. Ne işe yarıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Auris'ten önce de Corolla HB olarak gelmişti. Dingil mesafesi, Corolla'ya göre kısa. B Plus segmenti gibi bir şey oluyor o zaman. Honda Civic'e de C Plus diyorlar. Görüş olarak tabii.
  • halilozturk38 H kullanıcısına yanıt
    Ben de indirdim baktım. Servis randevusu felan alıyorsunuz. Aracınızın servisteyken hangi aşamada olduğunu gösteriyor gibi bir şeyler var. Kayıt olmak için motor ve şase no istiyor uygulama. Kayıt olmadım. Kullanan biri varsa diye yazdım. Aracımı özledim. Bitsin artık şu pandemi.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.