|
2021 BMW 128ti, önden çekişli 'hot hatch' dünyasına katıldı
-
-
ağır çöp bu fiyata audi a6 alırsın
-
Bu kategori de maalesef en berbatlari arasina girer, typer 310, renault 1.8 296hp gibi araçlar varken hot hatch sinifinda iş yapmaz.
-
Beğendim para olsa almak isterdim
-
1 serisini özel yapan şey arkadan itişli olmasıydı onu da kaybetti...
-
Bu yil ne kotu bir yil oldu boyle. Onden cekisli BMW de gorduk olelim de kurtulalim artik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kırmızı ayrıntılar çok sırıtmış siyah olsa daha asaletli görünür
-
Fiyatı çok pahalı.
-
Herkes aynı i şeyi söylüyor araba önden çekse ne olur arkadan itse ne olur farki ne?bence bos bir söylem meraklısına 4 çeker modelide var zaten
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torabi -- 7 Ekim 2020; 18:30:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önemli olan sürüş keyfi. Ayrıca önden çekişli çoğu platform aynı şirketin arkadan itişli platformlarına kıyasla daha kalitesiz oluyor.quote:
Orijinalden alıntı: torabiHerkes aynı i şeyi söylüyor araba önden çekse ne olur arkadan itse ne olur farki ne?bence bos bir söylem meraklısına 4 çeker modelide var zaten
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sürüş keyfi ne oluyor? Anlamiyorum bana tek tek anlatman lazım arkadan itiş sunu yapıyor önden çekiş yapamıyor. Ben 1 serisinin çok testine baktım videonun başında hepsi aynı cümleleri kuruyor sonunda aa bu iyi gidiyor bir fark yokmuş ayrıca bagaj ve iç hacim buyumuş boyutlari küçüldüğü halde diyorlar .aksine bmw son 1 ve 3 serisinde kaliteyi çok iyileştirdi. Tek fark pist de viraja hızlı girersen yan yan gitmiyor muş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torabi -- 7 Ekim 2020; 18:43:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
40 bin çerez parasına be bizde 40 bine binilecek 30 yaşında araba bile yok
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam teoride onden cekiste arka tekere mudahele imkaniniz yok. Arabanin arkasi tamamen bosta kendi basina gidiyor.
Arkadan cekiste on tekere direksiyon ile arka tekere gaz ile kumanda edebiliyorsunuz.
Yani onden cekis bir arac arkadan kaydigi zaman artik yapabilecek pek bir seyiniz kalmiyor. Kontra vererek toparlamaya calisiyorsunuz. Ki cogu zaman ya spin atarsiniz ya da yol duzde 3-4 kere yalpaladiktan sonra hiziniz duserek seride girersiniz.
Ama arkadan cekiste gaz vererek arkayi kontrol altinda tutabiliyorsunuz.
Ha simdi modern araclara gelirsek zaten elektronik sistemler cogu zaman bu durumlara gelmenize musade etmeden mudahele ediyor. Yine onden cekis arac arkadan kayarsa ESP cok guzel toparliyor sizin icin.
Hissiyat olarak tek fark virajda arkanin bosta oldugnu hissediyorsunuz onden cekis aracta. Arkadan cekiste ise kontrol siz de gibi hissediyorsunuz. Orada cok az bir his farki var.
Bence onden cekis aaa ben almam denecek kadar fark yok.
-
Ben anlatamam sürüş hissini kendin deneyip hissetmen lazım. Yazdıkların kendi deneyimlerin olmadığı sürece bir anlam ifade etmiyor.quote:
Orijinalden alıntı: torabiSürüş keyfi ne oluyor? Anlamiyorum bana tek tek anlatman lazım arkadan itiş sunu yapıyor önden çekiş yapamıyor. Ben 1 serisinin çok testine baktım videonun başında hepsi aynı cümleleri kuruyor sonunda aa bu iyi gidiyor bir fark yokmuş ayrıca bagaj ve iç hacim buyumuş boyutlari küçüldüğü halde diyorlar .aksine bmw son 1 ve 3 serisinde kaliteyi çok iyileştirdi. Tek fark pist de viraja hızlı girersen yan yan gitmiyor muş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok şey farkeder; en önemlisi sürüş dinamiğidir, genel olarak otomobil tutkunları arkadan itişi daha keyifli bulur.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Okey
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yahu madem ön çeker niye arkada şaft tüneli var şaft ta geçmiyor ? bu firmaların nasıl bi hayali var öyle şaft olmayan arbaada şaft tüneli koyuyorlar
-
efenim arkadan itilşli araçta arka aks üzerinde diferansiyel olduğu, şanzımanın ön aksın gerisinde konumlandığı vb için ağırlık dağılımı önden arkaya daha eşit olur. Yani önden çeker araçta ön tekere yüzde 60 arka tekere yüzde 40 ağırlık düşerken arkadan itişlide 50/50 tutturulabiliyor. Bu sayede yol tutuşu artıyor.
Hızlanmada aracın ağırlığı arka tekerkere doğru yön değiştireceği bu sebeple aracın ön tarafı yükselip arka tekere doğru çökeceği için, ön tekerde yere sürtünme kuvveti azalıyor, araç yola gücünü tam aktaramıyor, kısacası patinaja kolay düşüyor. Güçlü araçlarda bu daha önemli tabi. Önden çeker araçlarda takriben 200 beygirden sonra gücü yola tam aktarabilmek için ek sistemlere gerek oluyor. mesela kamber kaster açılarının daha titiz ayarlanması, kilitli diferansiyel gibi.
Arkadan itişte diferansiyel tam ortada olduğu için tekere olan hareket aktaran kolların uzunluğu birbirine eşittir. Önden çekerde motor ve şanzımanın yerleşimine göre diferansiyel genellikle bir tekere daha yakın oluyor. Araç ivmeleneceği zaman kollardaki mesafe farkından dolayı iki teker arasında eşit güç dağılımı olmuyor, birisine daha fazla güç gidiyor. Bu sebeple araç patinaja düşerse kafadan kayma oluyor. ayrıca arkadan itiş araçta
arkadan itişin hiç mi kötü yanı yok.
1.si maliyet daha fazla.
2.si aracın kullanım hacmi daralıyor, önden çeker araçlarda şaft tüneline gerek yok, arkada 3. yolcu rahat seyahat edebilir. genel yaşam alanı ve bagajı daha geniş olur. (arkadan itişte motor uzunlamasına yerleştirilir, önden çekişte yatay yerleştirilir. bu sebeple arkadan itiş araçların motor kaputları genellikle daha uzundur, motorun arkasına da şanzıman yerleşmiştir. Sonuçta kabin kısmına kalan alan azalır.)
3.sü kar buz gibi kaygan zeminlerde arka tekere düşen ağırlık önden çekere göre az olacağı için rampa vb çıkarken daha fazla zorlanır.
4.sü kullanması önden çeker araca göre nispeten zordur (ancak daha zevklidir.)
yazmayı unuttuklarım olabilir. Binek araçlarda tek başına maliyet bile önden çeker tercih etmek için yeterli sebeptir.
Bu araç spor bir araba olduğu için, arkadan itiş olması durumunda sürüş keyfine hayli katkı sağlayacaktı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kayihaniefenim arkadan itilşli araçta arka aks üzerinde diferansiyel olduğu, şanzımanın ön aksın gerisinde konumlandığı vb için ağırlık dağılımı önden arkaya daha eşit olur. Yani önden çeker araçta ön tekere yüzde 60 arka tekere yüzde 40 ağırlık düşerken arkadan itişlide 50/50 tutturulabiliyor. Bu sayede yol tutuşu artıyor.
Hızlanmada aracın ağırlığı arka tekerkere doğru yön değiştireceği bu sebeple aracın ön tarafı yükselip arka tekere doğru çökeceği için, ön tekerde yere sürtünme kuvveti azalıyor, araç yola gücünü tam aktaramıyor, kısacası patinaja kolay düşüyor. Güçlü araçlarda bu daha önemli tabi. Önden çeker araçlarda takriben 200 beygirden sonra gücü yola tam aktarabilmek için ek sistemlere gerek oluyor. mesela kamber kaster açılarının daha titiz ayarlanması, kilitli diferansiyel gibi.
Arkadan itişte diferansiyel tam ortada olduğu için tekere olan hareket aktaran kolların uzunluğu birbirine eşittir. Önden çekerde motor ve şanzımanın yerleşimine göre diferansiyel genellikle bir tekere daha yakın oluyor. Araç ivmeleneceği zaman kollardaki mesafe farkından dolayı iki teker arasında eşit güç dağılımı olmuyor, birisine daha fazla güç gidiyor. Bu sebeple araç patinaja düşerse kafadan kayma oluyor. ayrıca arkadan itiş araçta
arkadan itişin hiç mi kötü yanı yok.
1.si maliyet daha fazla.
2.si aracın kullanım hacmi daralıyor, önden çeker araçlarda şaft tüneline gerek yok, arkada 3. yolcu rahat seyahat edebilir. genel yaşam alanı ve bagajı daha geniş olur. (arkadan itişte motor uzunlamasına yerleştirilir, önden çekişte yatay yerleştirilir. bu sebeple arkadan itiş araçların motor kaputları genellikle daha uzundur, motorun arkasına da şanzıman yerleşmiştir. Sonuçta kabin kısmına kalan alan azalır.)
3.sü kar buz gibi kaygan zeminlerde arka tekere düşen ağırlık önden çekere göre az olacağı için rampa vb çıkarken daha fazla zorlanır.
4.sü kullanması önden çeker araca göre nispeten zordur (ancak daha zevklidir.)
yazmayı unuttuklarım olabilir. Binek araçlarda tek başına maliyet bile önden çeker tercih etmek için yeterli sebeptir.
Bu araç spor bir araba olduğu için, arkadan itiş olması durumunda sürüş keyfine hayli katkı sağlayacaktı.
Bütün bu eksiklerini gidermek için elektronik sistemler icat ettiler işe yarıyorlar bence .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BOLDVIPERyahu madem ön çeker niye arkada şaft tüneli var şaft ta geçmiyor ? bu firmaların nasıl bi hayali var öyle şaft olmayan arbaada şaft tüneli koyuyorlar
Sadece saft degil egzoz baglantisi, yakit baglantilari, arka fren baglantilari da var orada bu yuzden o tunel devam ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu yil ne kotu bir yil oldu boyle. Onden cekisli BMW de gorduk olelim de kurtulalim artik. |
1 serisini özel yapan şey arkadan itişli olmasıydı onu da kaybetti...
|
40 bin çerez parasına be bizde 40 bine binilecek 30 yaşında araba bile yok
|
ağır çöp bu fiyata audi a6 alırsın |
Benzer içerikler
- instagram takip etmeyenler
- repost nasıl yapılır
- udf nedir
- apple intelligence nasıl açılır
- spotify ne kadar internet yer
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X