Şimdi Ara

2023 Yılı C segment sedan en iyisi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
10.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git

2023 Yılı C segment sedan en iyisi ?


(En Son Oy Tarihi: 5.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Celonfix kullanıcısına yanıt

    İçi baya demode duruyor

  • ghostiki kullanıcısına yanıt

    Tercih meselesi. Tercihini bu yönde yaşayanların yaşadığı kafa bu. Ford genel olarak elektronik sistemlerde hep geriden gelen bir firma ama bu aracın özünü değiştirmez kalitesinide.

  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    Dizel Focus bence her türlü yeterli. 8 ileri klasik şanzıman ister performans ister ekonomi ikisinide sunabilen bir araç. 120hp yerine şöyle 140hp civarı bir güç verse emsalsiz olurdu. 180 km/h 2500 devir çeviriyor alet ne motor sesi ne rüzgar yol sesi alıyor. Tek hendikap yıllardır doğru düzgün bir koltuk koymaktan imtina ediyorlar. Bu inadın sebebini gerçekten anlayamıyorum. Focus 2 den beri aynı koltuk herhalde milyar adet olarak anlaştılar üreticiyle.

  • Corolla yaklaşık 40 bin nm/mm ile bu sınıfta en sert şasiye sahip olan araç, çok küçük bir farkla hemen arkasından Civic geliyor. Bu iki araçta da bağımsız süspansiyon bulunuyor.

    Bu iki markanın sürüş destek sistemleri de çok iyi çalışıyor.

    Motor güçlerini ve yol tutuş kabiliyetlerini de dikkate alınca bu sınıfta Civic ve Corolla ilk iki sırada yer alır.

    Geri kalan modelleri ise kendi aralarında yumuşak göğüs malzemesi, koltuk döşemesi filan kıyaslayarak sıralayabilirsiniz.
  • AO A kullanıcısına yanıt

    doğru diyorsunuz, dizel kullanıcıları için yeterlidir ama ben hiç dizel araca sahip olmadım. o nedenle bana doğru dürüst turbo benzinli ve otomatik lazım... 

  • En iyisi başlıktı şıkların olduğu bir kategoride civicin olması son derece ironik olmuş.

    Neyse seçenekler arasında kalite/konfor/ verimlilik indeksinde

    1. Octavia,
    2. Megane,
    3. Egea,

    olarak sıralamak doğru olur.
  • Corolla ya da Civic diyenlere tek tavsiyem çıkın uzun yola o yol sesi zaten en büyük seçime engel.

    Octavia>Focus>Megane>Egea . Japonları almam
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Corollanın direksiyonu çok hafif ve hissiz, gerçekten kaliteli bir şasisi var ama arabayı zorlayınca direksiyon ot gibi yola karşı hissiz-boş kalınca zorlamanın da anlamı kalmıyor.. corollanın olayı dolgun konforu ve eskisine göre tok yapısı, çift salıncak da buna hizmet ediyor gibi.


    Focusu kullanması zevkli, arabada direksiyon asfalt ile irtibatta. zorladıkça değişen ağırlığı ve direnci ile sana söylüyor limitin neresinde olduğunu.. bu sayede hangi viraja hangi hızla döneceğini daha sen risk almadan kaymadan anlatıyor bu çok önemlidir.. sistem güven ve bilgi verince zorlayası geliyor insanın. mutlaka kullanın focusu anlayacaksınız. kağıt üzeri şasi rjitliği, o parça var bu süspansiyon var vs çok dert değil.. rijitlik daha çok çarpışma güvenliğine hizmet ediyor artık. yani corolla kesinlikle focus ustalığında değil ama civic'i bu ölçüde kullanıp zorlayamadım.


    ha Focus daha iyidir şöyle iyi böyle iyi demem, ben tercih ederim.. geride kaldığı özellikle teknolojik donanım tarafları çok tabi, artık terkedilmiş bir araç zaten ama hamuru iyidir.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Kendinizi boşuna yoruyorsunuz . Bizim insanimiz otomobillerden anlamaz o kadar . Onlara göre Corolla , Civic , egea en iyi sedanlardir.

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Bunun arabadan anlamakla alakası yok,Octavia iyi araba olabilir sen kalkıp corolladan 300 400 bin TL fazla para istersen kimse seni adam yerine koymaz ve öyle oldu.

    Bak ankette önüne geleni ezip geçiyor

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Evet ama fiyattan bağımsız konusuyoruz bjz. İşin içine fiyatlar girerse egea en iyi sedan o zaman

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Konforuna en düşkün ülkelerden olan abd ve Kanada da Japon ve kore markaları neden hep en çok tercih edilen markalar ? Hadi biz anlamıyoruz, adamlar da her türlü Konforu alacak maddi imkanda var ama heralde mazoşist eğilimleri ağır basıyor.

    Ha bu arada evet focus sürüş dinamikleri iyi olabilir, ama o zaman bu sıralamayı en iyi sürüş dinamiğine sahip araçlar olarak yapmak gerekir, en iyi araç sadece sürüş ile olmuyor bence.

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Ankette de Octavia ezip geçiyor.


    Ah ah keşke Astra sedan da aramızda olsaydı. Ne yazık ki maziden atiye süregelen sedan karoseri pejocu grup yok etti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperVeloceJota

    Corollanın direksiyonu çok hafif ve hissiz, gerçekten kaliteli bir şasisi var ama arabayı zorlayınca direksiyon ot gibi yola karşı hissiz-boş kalınca zorlamanın da anlamı kalmıyor.. corollanın olayı dolgun konforu ve eskisine göre tok yapısı, çift salıncak da buna hizmet ediyor gibi.


    Focusu kullanması zevkli, arabada direksiyon asfalt ile irtibatta. zorladıkça değişen ağırlığı ve direnci ile sana söylüyor limitin neresinde olduğunu.. bu sayede hangi viraja hangi hızla döneceğini daha sen risk almadan kaymadan anlatıyor bu çok önemlidir.. sistem güven ve bilgi verince zorlayası geliyor insanın. mutlaka kullanın focusu anlayacaksınız. kağıt üzeri şasi rjitliği, o parça var bu süspansiyon var vs çok dert değil.. rijitlik daha çok çarpışma güvenliğine hizmet ediyor artık. yani corolla kesinlikle focus ustalığında değil ama civic'i bu ölçüde kullanıp zorlayamadım.


    ha Focus daha iyidir şöyle iyi böyle iyi demem, ben tercih ederim.. geride kaldığı özellikle teknolojik donanım tarafları çok tabi, artık terkedilmiş bir araç zaten ama hamuru iyidir.

    Toyota Corolla zaten spor sürüş vaadeden bir araç değil. Sert şasi ve bağımsız süspansiyonları ile kaliteli bir sürüşü olan, uzun süre arıza yaşamayacak, trim sesi yapmayacak optimum bir araçtır. Kaldı ki tek numaraları mekanik de değil bu kasada hibrit güç aktarım sistemleri de kullanıyorlar. Bu nedenle tek bir alanda çok başarılı olmasa da genel olarak bakınca her alanda yeteri kadar başarılı bir araç olması nedeniyle sınıfının en üstünde yer almayı hak ettiğini düşünüyorum.


    Sürüş zevki ve spor kullanım arıyorsanız Honda Civic tam da o alana odaklanmış bir araçtır. Yine sert bir şasi, sportif sürüşe göre ayarlanmış çok noktadan bağlı tam bağımsız süspansiyon ve çift pinyonlu direksiyonu ile aradığınız sportif sürüş karakterini veriyor. 1.5 motordan aldığı 182 ps güç ile de sıradan bir aile aracı ile çok keyifli bir sürüş sunuyor.


    Focus da güzel bir şasi ve güzel bir direksiyon ile bence bu ikilinin hemen arkasında yer alıyor. Bağımsız süspansiyona sahip olsa sürüş keyfi ve yol tutuş olarak daha iyi bir araç olabilirdi.


    Eskiden olsa Octavia sınıfının en iyisi diyenlere, ses yalıtımını bir özellik zannedenlere veya iç mekandaki malzeme kalitesine bakarak aracın kalitesini anladığını zannedenlere laf yetiştirmeye çalışırdım ama artık yaşımızın da etkisi olsa gerek herkesin görüşüne saygı duyuyorum. Sonuçta herkes teknik bilgi sahibi değil. Her insan kendi bildiklerine göre karar veriyor.


    Ne güzel söylemişler anlatabileceğin karşındakinin anlayabileceği kadardır diye. Ben burada sabaha kadar teknik veri yazsam da, özellik anlatsam da, sürüş karakterinden bahsetsem de yine çıkıp göğüs malzemesi, ses yalıtımı, koltuk döşemesi filan diyecekler nasıl olsa kendimi boşuna yormaya gerek görmüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 6 Aralık 2023; 12:53:9 >




  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Bizim insanımız arabadan anlamaz demişsin bilader sorun arabadan anlamamak değil 400 bin üst verememek:)

  • ghostiki kullanıcısına yanıt

    ABD pazarı çok farklı. Orada focus Civic kaç tane satar Corolla bile burdakinden çok farklı. Birde orada D segmentten aşağı araç nerdeyse yok dolayısıyla kriterler bir üste zıplıyor zaten.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.