Dediklerinizde haklısınız. Şahsen bi tık kademe kademe gidiyorum ben ve şu an 170 binlik altımdaki motor. Bundan sonra da klasman 350binlik bi giriş harley ya da bi 250 binlik racing (250sr) ya da touring (voge 525 vs) gibi modeller. Belki ikinci el inazuma vs. Arada motor yok pek öyle güvenip bineceğin. Royal enfield bi atılım yaparsa motorları alınabilir ama çizgileri klasikten çok nostaljik onun. Tabi bu işin bi de bakım idamesi.var. 1000lik bir harleyi günlük kullanayım derseniz batarsınız. E belli bi yaştan sonra da mptpr kredisi öde bilmemnap pek tercih olmuyor. Şu an en güzeli 650cc bir makine. Tek silindir bile olur. Bajaj kaliteli ama onu tercih ettiren şey servis ağı. Musatti burada güzel bi açık görmüş, keşke o motorları deneyimleyebilsem. Malesef ki Antalyadayım. Bi arge ile 450lik bi blok üretebilseler al sana mis gibi yerli marka. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
🔥Cruiser Motosikletler ve Güncel Fiyatları (2023 itibariye yeni gelenler) [Rehber] (4. sayfa)
-
-
Motor tercihi konusunda benim görüşüm önce tarzınızı belirlemeniz. Söylemiş olduğunuz modeller farklı tarzlar ve her farklı tarz motorunda farklı sürüş dinamikleri stili var. Yani bir racing ile cruiser motor kullanmak aynı değil. Dolayısıyla alacağınız motor tipinde kendi tarzınızı önce belirlemeniz ve o yolda ilerlemeniz. İster 150cc lik makine olsun ister 1000cc, hiç fark etmez yeterki tarzın net olsun. Geri kalanda sadece belirlediğiniz tarzın işinize gelen marka modelini belirlemek.
Eğerki Harleye geçiş yapacaksanız ve günlük kullanımda rahat etmek istiyorsanız 883 modelinden giriş yapın. Zaten hem güçlü hemde çevik bir makine 883ler. Bakımları ise japon cruiser motorlar kadar artık. Zaten önemli olan çok fazla sorun çıkarmadan bir motoru kullanmak. Misal japon cruiserlarda yağ değiştirme aralıkları genelde 4 bin km dir. Harleyde standart 8 bin kmdir. Yine aynı şekilde 600-800cc segmenti cruiserlarda 100 kmde haracanın yakıt 6-7 litre iken benim 1600cclik harley 9 litre yakıyor. Basarsam zaten Allah versin, 12-13 litre yaktığı oluyor. Ancak bunu dert etmek böylesi motorlara sahip olanlar için dertte değil. Zaten hedef ve hayal olan makineye sahip olunca benzin masrafı 2.planda kalıyor. Sonuçta sizi mutlu eden bir motora sahip oluyorsunuz,onun verdiği haz apayrı bir psikoloji.
Musatti motorların ana bayisi İstanbul'da olduğu için bakıp görmek ve firma sahipleri ile direkt konuşmak büyük bir şans. Ben parça kalitesi olarak Musatti'leri diğer çinli modellere gire bir tık daha kaliteli buldum. Elbette motoru görmeden çoğu kişi ikna olmuyor. Cruiser segmenti dar bir segment olduğu için seçenekler az diğer tarzlara göre.
Orta segment dediğimiz 350-800cc cruiser motorlarda ise bu seçenekler çok daha dar. Eski modeller var ama onlarda sorunlu. Orta segment motor üretilemez değil ancak üretim maliyetleri diğer tarz orta segment motor fiyatlarıylada yarışamaz. Misal Musattinin 350cc bir modeli 300 bin tl civarı şuan. Yani bu modellerde daha kısıtlı kitleye hitap ediyor. Zaten böylesi spesifik modelleride çok üretmiyorlar. Yılda 100 makine satmak büyük başarı sayılıyor. Alanda var her modelini ancak çin menşeyli orta segment cruiser motorla bakılmaz Türkiye'de çünkü rekabetçi fiyatları yok. 150-250cc segmenti daha makul şuan.
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: mungluk
@DARTH_BLACK
Merhaba, önceki mesajlarda yazdıklarınızı okudum sizden fikir ve öneri almak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim. Chopper Cruiser tarzı motor arayışındayım, ilk defa benzinli motor kullanacağım 250cc'ye kadar düşünüyorum (tecrübem olmaması nedeniyle), 225 tekerli chopper görünümlü elektrikli scooter tecrübem var yalnızca(volta Se-03), almayı düşündüğüm motorda herhangi bir hız beklentim yok, motoru yalnızca bulunduğum ilçede yakın yerlere gitmek için kullanıyorum şu aşamada, yine şehir içi veya yakın il-ilçelerde gezi amaçlı kullanabilirim belki ileride, tekerlerinin kalın olması, gidonun yukarı doğru tutulabilen bir motor olması, üzerinde değişiklik yapılabilmesi, önceliklerimin hepsi şeklen açıkçası görünüş daha öncelikli benim için şu aşamada. Bütçem ise custom hazır halde ise 90'a çıkmayı düşünüyorum değilse 80. Ayrıca İstanbul'da yaşamıyorum bu nedenle usta erişimin kısıtlı Antalya'da ikamet ediyorum. Örnek olarak aradığım tarz ise Harley softail yüksek gidonlu hali ve/veya Bobby dönüşümlü hali tam olarak aradığım motor görseli ekledim. Müsait olduğunuzda fikir ve önerilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Araştırdığım motorlar super shadow 250, cxm250a, gv250, superlight 125&200. Bunlardan en çok uzaklaştığım gv 250 ve superlight 125. Gv250 de usta ve parçaya erişimim konum sebebiyle mümkün değil, superlight 125 için ise ivmelenmesi yavaş olduğu için gezi amacıyla sürüş yapıldığında çok hantal kalması ile alakalı çok yorum var. Superlight 200 hep yıllanmış motorlar ve çin malı bir ürün için bu kadar eski olması sonucunda elimde patlayabilir diye endişem var. Super shadow 250 ve cxm250a içinde olumlu düşüncelerim var ancak diğerleri kadar yorum bulamadım et olarak negatiflerinden bahsedildiği kronik sorun vs. bir yoruma denk gelmedim bu nedenle ne ile karsilacagimdan emin değilim. Bu modeller arasında kafam karışık bunlar dışında pilder ve Regal raptor ile ilgili hep negatif yorum okudum. Farklı model bilgim de yok tek bildiklerim bunlar. Burada bulunan motorlar hakkında yorumunuz ne olur bunlar dışında önerileriniz var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Selamlar, söylediklerinize katılıyorum ki zaten aynı şeyleri söylüyoruz fakat ufak bir nüans var. Tarz. Bu karpuz değil ki seçesin :) Ben sport racing de motorun yol hakimiyeti olarak çok daha memnundum. Son hız 150 ise o hızda ok gibi gidiyor motor. Oysa Dominar 400le geçen gün Antalya-Konya yaptım, tabi daha güçlü bir motor ve tam touring olmamasına rağmen neredeyse mola vermedim. O kadar rahat. Hatta biraz toprak yola falan da vurdum gayet hoş bi gidişi var ama racingdeki yol hakimiyeti yok. Ama rahat, bel ağrısı yok :) Ben şahsen CC yükseltirken tarz da değiştirme taraftarıyım. Arada bir bakmak lazım denemek lazım. Söylediğiniz modele baktım 400 bandında bulunabiliyor ve evet tam olarak geçiş motoru olarak kullanılabilir. Teşekkürler.
Musatti'den umutluyum açıkçası. Bakın motoru görmedim bile ama sanırım 3-4 tane ana model dizayn edip buna 250cc bir blok getirmişler. 250cc Goldwing :) Ama sağlam bloklarla giriş yapıp devam edebilirlerse güzel bir alternatif olabilir hatta piyasaya hükmedebilirler bile. Sadece fiyatlarla biraz oynamaları gerekir .Kim 250cc yeni piyasaya yeni girmiş Çin bloklu bir motora Mt25 parası verir ki :) 250 bini lolipoptan kazananlar...
-
Antalya'da motor konusunda İstanbul kadar geniş yelpazesi olan bir şehir. Ustalarda var. Bakmanız lazım servisler üzerinden.
250cc idealdir sizin için.
2.el piyasasında söylemiş olduğunuz rakamlarda motorlar bulmanız mümkün. 120-1230 bin tl bütçeniz olsa 2013 yeni vtwin regal tavsiye ederdim. Bu rakamlara ve birazdaha altındada sağlam motor bulursunuz ama 90 bine bulamassınız ne yazıkki.
Daha eski leadow, gv250, superlight200 gibi motorları o rakamlara bulabilirsiniz. Bunuda çok tavsiye etmiyorum açıkçası.
-
Bazen bazı motorlar daha fazla ilgi çekip fiyatının kabarıklığına bakılmaksınız tercih edilebiliyor. Bu konu tamamen motoru görüp, üstüne binip tecrübe etmeyle alakalı. Ben 883 harley sürüp, beğenmeyip 250 cc motor alan biliyorum :) parasıda vardı yani, tercih etmedi 883ü.
İlan resimleri çoğu zaman aldatıcı olabiliyor. Çıplak gözle bakmak gerek imkan varsa. 250cc ve üstüne geçme durumunda zaten avrupa-amerikan motorlara geçiş yapmak durumundasınız. Ara geçiş motoru almak çok sağlıklı olmuyor çoğu zaman. Genellikle kısa vade kullanılıyor ve yine elden çıkarılıyor ara motor tercihi yapanlar.
-
Bu aralar nakit o kadar yok ki takas ile herkes ara motor sürüyor :) Belli klasmanlarda yığılma var sadece. mt-25,-R25 vs gibi. Şu an bu piyasada servisi olan, az sıkıntı çıkarıcak her motora binilir. Titreşim vs bunlar 2. planda insanlar için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X