Peki, bu kadar ana akım üretici, elektrikli otomobillerini arkadan itiş yaptığı zaman, neden böyle yapıyor diye hiç düşünmüyor musunuz? Ne hesaplıyorsunuz yani, o departmanlarda bir takım milletin canına malına düşman, drift hastası yanlama hastası bir takım sincanlı apaçi mühendisler mi çalışıyor? Arkadaş, senin pillerin zaten dünyanın ağırlığı ve bu piller zeminde. hemen arka aksın önünde. ve aracın ileriye giderken tüm ağırlık arka aksa biniyor. "yani çekişin olması gerektiği yere." Sen yokuş çıkacaksın, ıslak zeminde kalkacaksın yokuşta, elektrikli ve özellikle uzun aks mesafeli, C sınıf ve üstü bir otomobilde, önden çekiş kadar saçmasapan bir şey olabilir mi ya? ve arabaya attığın her yük, arka yolcu-bagaj hepsi arka aksa biniyor ekstra. sen önden çekiş güzellemesi yapıyorsun öyle mi? Togg olsun, Tesla olsun, Vw Id4, Mg4 vs.. eğer önden çekiş olsalardı, asla sürüş özellikler, aktarmaları, viraj stabilite ve gaz açarkenki denge asla ve asla böyle olamazdı. saçma salak kafası oraya buraya gidip, Esp yakıp durmaktan balata yiyen, ön lastik yiyen, ağırlık dağılımı bozulmuş araçlar olacaklardı. Ancak kısa aks mesafeli araçlarda, küçük sınıf daha hafif elektrikli modellerde önden çekiş kabul edilebilir ki, o da pek istediklerinden değil, içten yanmalı modellerde ortak altyapı kullanıldığından yapılıyor öyle. Artı pilli milli aracı bırak, çağ zaten Esp'nin otomobile hükmettiği bir çağ, azıcık kayayaazsa bile araçlar sistemler hemen devrede, sen özellikle eğlence için kapamazsan. Sen daha iki lokma aracı kayınca, toplayamayız paniği yaşayan biriysen, minik atmalardan bile çekiniyorsan, ani durumda, acil durumda ne yapacaksın önden çekişli bir otomobilin arkası gittiğinde? gaza basınca arkası hareketlenen araçta, aman napacaz ölecez, ailem ölecek, bariyere dalacaz, paniği yaşayan adamın sürücülüğü yeterli değildir bana göre kusura bakma. korkmamayı, otomobilde en azından basit limit kontrolünü, ne yapacağını, soğukkanlılığını korumayı öğreneceksin. zaten sistemler devrede, sene 1980 değil, altındaki şahin değil.. bu kadarından bile çekiniyorsan aktarma sistemine çamur atmanın anlamı yok. Aşağıda karda, içten yanmalı araçlarla, aynı lastiklerle, aynı koşullarda, aynı sürücülerle yapılmış harika bir test var. arkadan itişli otomobilde ön ve arka aksın ayrılmasının getirdiği iş bölümünün başarısı, üstün pist süresi, ilk kalkışta bile geri kalmaması, yokuşta başarısı ve istersen eğlencesi tartışılmaz bile. Adamın subjektif olarak yorumları da ortada ve %1milyon katılıyorum. son derece haklı. Senelerce arkadaşım Rwd F30 320i kullandı, senelerce izmire yamanlar dağına da gitti, mahmut'a da gitti, board'ları aldık gittik kış lastikleri ile her yere de canavar gibi çıktık, eğlendik, yanladık boş yollarda, müthiş keyif aldık. ve bu içten yanmalı, motoru önde bir araç. arkadan itişli araçları kullanmayı bilmeyen, lastik takmaktan aciz insanların durumunu sanki Rwd araçların problemiymiş gibi anlatıyorsunuz. Rwd'nin tek dezavantajı vardır, direksiyonu sağ sol yaparak önden çekiş gibi zemin bulamazsın. bir yerde saplanırsan kalırsın. çünkü arka tekerlekler sağ sol yapamaz. bu kadar. Gerisinde elektrikli bir otomobil olması gerektiği gibi Rwd olduğu için eleştirmek tam bir akıl tutulmasıdır. özellikle C sınıfı üstünde bir elektrikli otomobilin önden çekiş olması, o aracın sakatlanmış bir model olduğu anlamına gelir, ya platform paylaşımı vardır, ya da ucuza kaçış söz konusudur. Doğrusu arkadan itiş veya 4 çekerdir. Tyre Reviewsyoutube Is FWD really better than RWD on snow? To find out, I've matched nearly identical power and weight vehicles, and put them on exactly the same size of the Goodyear UltraGrip Performance 3 to find out really what's best! Audi and it's nose heavy FWD, or BMW and it's perfect 50/50 balance with RWD!
I'll be testing acceleration, or snow traction to see which car is fastest on snow, hill climb to demonstrate which drivetrain is best for getting up a hill, snow circle to test the lateral acceleration and of course, snow handling to see if the FWD Audi A4 is faster around a lap than the RWD BMW 3 Series.
FWD = Front Wheel Drive
RWD = Rear Wheel Drive
This isn't just a test of drivetrain; it's a showdown between two automotive giants. Whether you're a car enthusiast or just curious about how these cars perform in winter conditions, this video is a must-watch!
After the tests, we break down the performance of each vehicle, discussing the pros and cons of FWD and RWD in snowy conditions. https://www.youtube.com/watch?v=P8Ck_zXa19A&t=644s |
2025 yılında Türkiye'ye gelmesi beklenen elektrikli otomobiller (2. sayfa)
-
-
Virajı dönerken karşıma ters yöne girmiş tır çıktı karlı yolda geceleyin. Sol şeritten ilerliyorsun. Yavaş değilsin. Arabada can var. Az gerinde sağ şeritten ilerleyenlerde var. Mesele düz yolda ufak yalpalamalar değil. Önce bunu bir hayal etmeniz lazım.
Önden çekişli arabanın çekiş gücünü direksiyonu çevirdiğin yöne kolayca yönlendirebilirsin. Bu da karlı ve yağmurlu yollarda arabaya daha fazla hakimiyet sağlar. Örn: Önü sola kayan bir arabanın direksiyonunu sağa çevirerek yani tekerlere aktarılan motor gücünün yönünü direksiyon ile belirleyerek arabayı kolayca yoluna sokabilirsin.
Esp, abs vs önden çekişli arabada da var zaten güncel bir modelse eğer.
Arkadan itişli arabayı direksiyonu çevirdiğin yöne doğru çekmek, önden çekişli arabaya göre daha zordur. Bu da karlı ve yağmurlu yollarda arabanın hakimiyetini daha kolay kaybetmenize yol açar. Ayrıca karlı veya yağmurlu yolda, yoldan çıkan arkadan itişli arabayı toplamak; önden çekişli arabaya göre daha zor olduğu için çoğu insan için kaza kaçınılmazdır.
Elektrik motoru öne takıldığında o motorun ağırlığıyla ön tekerlere binen yükte artar zaten.
Arkadan kopan, arkadan itişli bir arabayı toplamak; önden kopan önden çekişli bir arabayı toplamaya göre daha zordur. Ortalama bir sürücü için dahi zordur arkadan kopan arkadan itişli arabayı toplamak. Her sürücüde ileri sürüş teknikleri eğitimi yoktur. Olması da beklenemez. Fakat panik anında ve sakin kayışlarda en rahat toplanabilen araba önden çekişli olandır. Dolayısıyla en rahat toplanabilen araba, en rahat kazadan koruyan arabadır, bu araba aynı zamanda can ve mal güvenliğinin teminatıdır.
Yaz mevsiminden; yağmursuz, karsız yoldan bahsetmiyorum. Bu temiz asfaltlı koşullarda iyidir kötüdür o beni ilgilendirmez. Karlı ve yağmurlu koşullar önemli olan.
Önden çekişli arabayla böyle rahatça oynayabilirsin karlı yolda;
Denizcan GulyoutubeKarda Drift Yapmak İsterken Arabayi Pert Ediyorduhttps://www.youtube.com/shorts/d7Lv06ffdTsBurda da önden çekişli ve arkadan itişli elektrikli arabaları test eden birinin, elektrikli arabalarda önden çekişlinin daha seçilesi olduğu sonucuna vardığı video;
Kris RifayoutubeGet the awesome Elton-app here! You'll never need another charging app again! https://elton.app/install/rifa Get the official 0% SOC merch! https://shop.spreadshirt.net/krisrifa Do you want to support the channel? Please check out my Patreon: https://www.patreon.com/krisrifa?fan' Social media @ Krisrifa Krisrifa @ Instagram Riisfalch @ Snapchat MY GEAR Camera: Sony A6600 https://amzn.to/3jU6mzG Lens: E 18-135mm F3.5-5.6 OSS https://amzn.to/3jKU10B Microphone: Røde Wireless Go https://amzn.to/3daERQN Editing software: Adobe Premier Pro CC 2020 https://amzn.to/3rOyve8 Computer: MacBook Pro 13 M1 8GB https://amzn.to/2ZhDCHz DISCLAIMER: Links above may be affiliate links. If you purchase a product or service with the links that I provide (not limited to the products in the links), I may receive a small commission. There is no additional charge for you, but you will however be supporting my channel. And that is much appreciated. Commenting guidelines and rules: Be civil and nice, do not be aggressive against other commenters. Constructive criticism and debate is encouraged, but attacks are not. Spreading false information and personal attacks are not allowed and can get you banned without notice. Misrepresenting the content of the video falsely in the comments is not permitted and can get you banned.Accusing me or others of being willfully dishonest (or even lying), when the video shows the contrary will get you banned for life.https://www.youtube.com/watch?v=ehWAd6JoG8s&feature=youtu.beÖzetle; Arkadan itişli araba yol dinamiklerine karşı aptaldır, önden çekişli arabaya kıyasla.
-
- Yazdıklarının tamamı teorik ve içten yanmalı araçlarla ilgili (çoğu yanlış) elektrikli otomobillerle ilgili değil
- Tekrar söylüyorum, modern otomobillerde arka kopma, gitme, beklenmedik spinler, bunlar da söz konusu değil. olmuyor, yaşamıyorsun, sadece aracın arkası hareketleniyor, elektronik müdahelesine kadar hafifçe açılıyor ve bunlar senin burnunun içeri girmesinde pivot etkisi yaptığı için büyük yardımcıdır. bir kere mantığı kavrarsan doğru lastik ile Rwd harikalar yaratır. gerçekten iyi otomobil kullanan ve araca hakim birinin yanına otursan anlayacaksın burada farazi iddia ediyorsun.
- Sana attığım videoyu izle lütfen dostum. araçlar 2.0 litre dizel, aynı lastik, aynı sınıf, aynı zemin ve gün, aynı sürücü. tekrar tekrar izle ve dikkat et. tereddütlerinin hepsinin cevabı var.
- Doğuştan elektrikli otomobil baz modelde arkadan itiş olur ve olmalıdır. elektrikli otomobilin mimarisi ve ağırlık dağılımı bunu gerektirir. yine tekrar tekrar listedeki araçlara bak lütfen, Rwd olan araçların hepsi doğuştan elektrikli, Fwd olan modeller ise hybrid mimari, yani hem içten yanmalı, hem de elektrikli versiyonları var. bu yüzden zorunlu olarak yerleşim problemleri sebebi ile Fwd yapılmak zorunda kalınıyor.
Sen kişisel olarak Fwd tercih edebilirsin, eğer başta böyle yazsaydın hiç cevap vermezdim sorun değil, bir sebepten korkuyorsundur, kötü bir deneyimin vardır vs.. ancak elektrikli otomobilde doğru aktarmanın Fwd olduğunu, Rwd olan modellerin hayata falan kastettiğini, kontrol edilmez olduğunu, araçların önden çeker olması gerektiğini iddia ettin. tamamen yanlışsın bu konuda. ve otomobil üreticileri de sana neden yanlış olduğunu arkadan itişli modeller hazırlayarak gösteriyor, hatta videosunu attığın o Volvo varya? önden çekişliydi o araç aslında ve Volvo onların hepsinin arkadan itiş yaptı 2022 yılında. yani Rwd'ye çevirdi araçları çünkü hem önden çekiş 300-400 ani torkla hareket eden araçlardan iyi şasi dinamikleri elde edemediler, otomobillerin sürüşleri tek boyutlu kaldı, hem de performans modelleri gelecekti ve yol yakın iken doğru tekerlekten çekişe yani "right wheel drive"'a geçtiler. aslında tartışacak hiçbir şey yok, herşey ortada.
-
Hyundai Ioniq 9 çok fena görünüyor.
-
Kâr amacı güden şirketleri bu kadar pohpohlamaya gerek yok. Vatandaş açısından en güvenli sürüş fwd’li arabalardadır.
Kısaca;
Önden çekiş;
- Yönlendirilebilir sürüş gücü sağlar. Kazadan korur.
- Üretim maliyeti daha yüksektir.
Arkadan itiş;
- Sürüş gücünün yönlendirilmesi fwd’ye kıyasla kötüdür. Yönlendirmek daha zordur. Kazaya daha yatkındır.
- Maliyeti düşüktür. Üreticiye daha fazla kâr bırakır.
Sırayla (iyiden kötüye);
- AWD (Dört çeker)
- FWD (Önden çeker)
- RWD (Arkadan iter)
RWD’nin harikalar yaratabilmesi için sürüş gücünü yönlendirebilmesi lazım. Bunu yapmak içinde motorun gücünün ön tekerlere yani direksiyonun kontrolüne verilmesi gerekir. Arkadan itişte arka tekerler direksiyonun yönüne dönmediği için karlı ve yağmurlu yollarda yol tutuşu daha kötü olacaktır.
RWD iyidir diyen üreticiler maliyeti kısıp daha fazla kâr etmek amaçlı bunu savunuyorlar. Yarın elektrikli arabalar ana akım haline geldiğinde, kârlarını maksimize ettiklerinde sanki yeni keşfetmişler gibi önden çekişli arabaları övecekler.
Kaçırdığın bir nokta daha var. Araba denilen şey hareket eden bir makine. Hareket etmiyorken ağırlık dengede olabilir. Fakat hareket varsa merkez kaç vardır. Hareket varsa ivmelenme vardır. Aynı zamanda yollarda dümdüz değil; virajlı yollar ve bol çukurlu yollar(kaçış manevrası) var. Tüm bunlar yönlendirilebilir güce sahip arabalar tarafından yani fwd’li awd’li arabalar rahatça kontrol edilebilir. Dümdüz dönen tekerlekli araba yani rwd’li modellerde sürüş gücü yönlenlendirmesi yapılamaz.
Önden çekişli olmadıkça elektrikli yada içten yanmalı araba almam, tavsiye de etmem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 11 Aralık 2024; 16:4:49 >
-
Sen dedin diye fabrika kapatırlar aman mazallah. Enayiymiş. Oturup kullandın mı acaba hiç elektrikli araç. -
TOGG : tek motor ile çift motor arasında çok bir maliyet farkı yok. Tek motorda faiş rakamlara satılmaya çalışılan Togg için çift motorlu 4WD versiyonunun , rakiplerinden ÇOK daha uygun fiyata satılmaya başlanılması lazım.
Sealion 7 : Seal U EV yi tesla parasına satmaya çalışan firma, bunun tek motorlusunu %40 dilimle getirmez. Seal modelinde olduğu gibi 4WD versiyonunu getirir. Seal 4WD fiyatına bakarsak da Sealion 7 için 3m isterler. (mevcut kurla)
Tesla : Juniper'i umarım 160 Wh/kg ve 210 Wh/kg olan enerji yoğunluğu daya yüksek yeni bataryalarıyla donatırlar. Yoksa yılı kapattıktan sonraki satış rakamlarının düşüklüğü başlarını ağrıtır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 11 Aralık 2024; 17:20:00 > -
Elroq'u bekliyorum bakalım , 2025 sonuna doğru baya bir secenek olacak elektrikli araçlarda ve alırsam şehir içi için düşünüyorum. Pilli araba şehir dışı için hala iskence gibi geliyor , bayram ve yaz tatillerinde oluşacak şarj sıraları içimi karartıyor. -
10 senedir arkadan aktarmalı mercedes kullanıyorum şimdi de hem tesla model y sr hem de mercedes kullanıyorum ne karda ne yağmurda ne kumlu yolda 1 kere bile arkadan aktarma yüzünden kaza tehlikesi yaşamadım. Mercedes, bmw gibi markaların paradan kısmak için rwd araba ürettiğine inanmak için başka gezegenden gelmiş olmak lazım. Arabalarda uzun yıllardır harika çekiş kontrol sistemleri var. -
Model Y'den ucuz olması bekleniyor. 1600 civarı olur muhtemelen ve piyasayı sallar.
-
Bunu bilmiyordum. Durum düşündüğümden de kötüymüş. 80 km hız şehiriçine uygundur. Uzun yolculukta 80 ile gitmek sıkıntı. -
Artı ağırlık arttıran işler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanjiro Kamado -- 12 Aralık 2024; 2:11:57 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X