Aracımın orjinal lastikleri 205/60 R16, fakat az bulunan bir ölçü olduğu için kışlıkları 205/55 R16 almak zorunda kaldım. Lastikler dar yanak olduğu için daha güzel bile durdu. Arabanın gidişinde bir etkilenme olur mu? Bilen arkadaşlar cevap yazabilirse memnun olurum.
Daha seri olur.Hız ibresi fazla göstermeye başlar.Çok ince yanak olduğu için kesilme riski de fazla.
olur. 1. lastiğin dış çapı orjinalinden daha küçük olduğu için tur başına daha az yol gidersin, yani hız göstergende gördüğün değerden daha düşük hızda gidersin 2. kilometre sayacın daha çabuk atar. gerçekte 100 km gittiysen kilometre sayacın 110 gösterir. 3. Çekişin artar 4. Son viteste eskisine göre daha devirli gideceğinden yakıt tüketimin artar. şöyle diyeyim 60 yanakta iken 4. viteste gidermiş gibi olur. yada dörtbuçukuncu vites gibi diyelim. 5. son hızın düşer.
quote:
Orjinalden alıntı: pug407
Aracımın orjinal lastikleri 205/60 R16, fakat az bulunan bir ölçü olduğu için kışlıkları 205/55 R16 almak zorunda kaldım. Lastikler dar yanak olduğu için daha güzel bile durdu. Arabanın gidişinde bir etkilenme olur mu? Bilen arkadaşlar cevap yazabilirse memnun olurum.
Lastiğin dış çapı gözle bakınca anlaşılacak kadar farklı değil. Sonuçta çok da doğru bir seçim değil anladığım kadarı ile. Ama yine de kışın kullanacağım ve uzun yola da pek çıkmayacağım için fazla farketmez herhalde. Cevaplarınız için teşekkür ederim.
lastiklerini değiştirmek isteyenler şu formulle kendilerine en uygun taban , yanak ve jantı seçebilirler..
Öncelikle Kendi lastiğinizin ki : örneğin 205/55 R16 olsun...
225,5 mm + 406,4 mm = 631.9 mm kendi aracımızın lastiği 631.9 mm çapa sahip..
Şimdi bu şekilde istediğimiz lastiği hesaplar bu yuvarlama ölçüsüne en yakını seçeriz.. mümkünse örtüştürmeliyiz.. senin dediğin ölçüler örtüşmediğinden tavsiye etmem.. Bu förmülle uygun taban ve yanak genişliği kombinsyonunu bulabilirsin...
faydalı bir bilgi teşekkürler
5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir) arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder... yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir) arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder... yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
şu kadar hissedersin orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin. 100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir) arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder... yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
quote:
Orjinalden alıntı: C4_1400
şu kadar hissedersin orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin. 100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir) arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder... yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
cokmu peki bu değer?
@düttürüleyla
yanakta evet ülkemiz yollarınıda göz önüne alırsak diğer değerlere göre daha fazla hissedilir ama ginede cok fazla olmaz kanısındayım
burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.
burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.
buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.
yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda
Az veya çok yorumu yapmıyorum ben. %3 kaybın olur her bakımdan. onu belirttim az olur çok olur muhabbetini sen yapıyorsun.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
quote:
Orjinalden alıntı: C4_1400
şu kadar hissedersin orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin. 100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir) arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder... yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
cokmu peki bu değer?
@düttürüleyla
yanakta evet ülkemiz yollarınıda göz önüne alırsak diğer değerlere göre daha fazla hissedilir ama ginede cok fazla olmaz kanısındayım
lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.
quote:
Orjinalden alıntı: pug407
lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.
lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta
@C4_1400
işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum
bu tip değişimler abs yi esp yi etc yi çok olumsuz etkilemekte bildiğim akdarıyla , eğer araçta elektronik pasif güvenlik elemanları varsa yetkili serviste ayar çekilmesi gerekir diye biliorum...
quote:
Orjinalden alıntı: Slazer
quote:
Orjinalden alıntı: pug407
lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.
lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta
@C4_1400
işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum
lastiğin tabanı veya jantın çapı değişmiyor ki. Bence abs veya esp'lik bir değişim olduğunu zannetmiyorum.
Bişi değişmez ya ,yani gözle görülür, hiisedebileceğin kadar değişmez
burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.
burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.
buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.
yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda
arkadaşlar hesaplamayı düzeltiyorum %10 değil
%1.2 lik bi fark olur.
yani o kadarda fark edilmez belki.
-%3,24 lük çap değişimi ile yanlış bir uygulama olmuş ne yazıkki bence en kısa zamanda orjinal lastiklere dönmeniz Yakıt tüketimi, Yol tutuş ve Fren güvenliği açısından önemli
lastik ve jant konularında kesinlikle lastikçilerin sözüyle iş yapmamak en iyisi... yoksa aynı tabanda yanağı %5 azaltmak kesinlikle biraz bilen birinin yapacağı bir uygulama değil...
Öncelikle şu bağlantıyı yazayım herkese faydalı olsun lastik ve jant değiştiriken hesabını kendiniz yaparsınız . Miata Tire Size Calculator Benim yorumlarıma gelince: Kış lastikleri zaten daha serttir yanakta da hafif azalma olacağı için gürültü ve sarsıntın biraz artacaktır, bunun yanısıra normalde kmde 97 km /h hızında giderken takometren 100km/h filan gösterecektir. aynı km yolu gitmek için lastik daha fazla tur atmak zorunda %3.1 kadar; bu biraz yakıt tüketimine yansır daha fazla benzin tüketecek ama aracının hızlanma ve viraj tutuş limitleri biraz artacaktır(bu da iyi tarafı) Yarıçap 1 cm azldığı için eskiden sorunsuz geçtiğin yerlerde arabanın altı sürtebilir ona göre kullanmak faydalı olur.