Şimdi Ara

205-60-16 YERİNE 205-55-16 LASTİK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
91.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dizel 2012 cruzemde CONTINENTAL 205-60-16 lastik var ve değiştirmem gerekiyor ön sağ lastik yarıldı..Lastiklerin ömrü doldu aslında...
    Sormak istediğim 60 yerine 55 taktırsam kullanımda çok fark olurmu elbette orijinal ölçüyü kullanmak gerek ama 4 lastikte 240 tl kadar fark ediyor 55 taktırırsam ve buda 1 lastik parası neredeyse.Bu konuda özellikle deneyimi olanlar neler der acaba?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    205/60 R16 Yerine 205/55 R16 Lastik: Farklar ve Değişim Hususları

    205/60 R16 ile 205/55 R16 Lastikler Arasındaki Farklar

    Lastik ölçülerindeki sayı ve harf dizileri, lastiğin özelliklerini belirtir. 205/60 R16 ve 205/55 R16 lastik ölçülerinde, ilk sayı (205) lastiğin genişliğini milimetre olarak, ikinci sayı (60 veya 55) yanak yüksekliğini lastik genişliğinin yüzdesi olarak ve R harfi radyal yapıyı ifade eder. 16 ise jant çapını inç olarak belirtir.

    Bu durumda, 205/55 R16 lastik, 205/60 R16 lastiğe göre %8,3 daha düşük yanak yüksekliğine sahiptir, yani janta daha yakındır.

    Değişim Hususları

    205/60 R16 lastiklerinizi 205/55 R16 lastiklerle değiştirmeyi düşünüyorsanız, aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmalısınız:

    • Jant Çapı Uyumlu Olmalıdır: Yeni lastiklerin jant çapı, mevcut jantınızın çapıyla aynı olmalıdır. Bu durumda, hem 205/60 R16 hem de 205/55 R16 lastikler 16 inçlik jantlara uygundur.
    • Tekerlek Yarıçapı Değişecektir: 205/55 R16 lastikler, 205/60 R16 lastiklerden daha düşük yanak yüksekliğine sahip olduğundan, tekerlek yarıçapı yaklaşık 1,1 cm azalacaktır. Bu, aracınızın sürüş yüksekliğini ve dolayısıyla yol tutuşunu etkileyebilir.
    • Tekerlek Dönüş Çapı Değişecektir: Tekerlek yarıçapındaki değişiklik, tekerlek dönüş çapını da değiştirecektir. Bu, aracınızın hız göstergesi ve kilometre sayacının doğruluğunu etkileyebilir.
    • Araç Garantisi Etkilenebilir: Bazı araç üreticileri, belirtilen lastik ölçülerinin kullanılmasını şart koşar. Bu ölçülerden sapmak, aracınızın garantisini geçersiz kılabilir.

    Sonuç

    205/60 R16 lastiklerinizi 205/55 R16 lastiklerle değiştirmeyi düşünüyorsanız, yukarıda belirtilen hususları dikkatlice göz önünde bulundurmanız önerilir. Bu değişikliğin aracınızın performansı, garantisi ve yasal uygunluğu üzerindeki potansiyel etkilerini anlamak önemlidir. Değişim yapmadan önce, aracınızın üreticisine veya nitelikli bir lastik uzmanına danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Arkadaşlar dizel 2012 cruzemde CONTINENTAL 205-60-16 lastik var ve değiştirmem gerekiyor ön sağ lastik yarıldı..Lastiklerin ömrü doldu aslında...
    Sormak istediğim 60 yerine 55 taktırsam kullanımda çok fark olurmu elbette orijinal ölçüyü kullanmak gerek ama 4 lastikte 240 tl kadar fark ediyor 55 taktırırsam ve buda 1 lastik parası neredeyse.Bu konuda özellikle deneyimi olanlar neler der acaba?

    @unsal07 ye soralım, yakın zaman da 205/55/16 lastik aldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Arkadaşlar dizel 2012 cruzemde CONTINENTAL 205-60-16 lastik var ve değiştirmem gerekiyor ön sağ lastik yarıldı..Lastiklerin ömrü doldu aslında...
    Sormak istediğim 60 yerine 55 taktırsam kullanımda çok fark olurmu elbette orijinal ölçüyü kullanmak gerek ama 4 lastikte 240 tl kadar fark ediyor 55 taktırırsam ve buda 1 lastik parası neredeyse.Bu konuda özellikle deneyimi olanlar neler der acaba?

    @unsal07 ye soralım, yakın zaman da 205/55/16 lastik aldı.

    Yarın kesin lastik işini halletmem lazım araç 3 gündür bu yüzden eve yakın bir yerde yatıyor..alıp kullandığına göre sanırım oda araştırıp problem olmayacagını düşündüğü için almıştır..Yorumu ne olacak acaba bende merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Arkadaşlar dizel 2012 cruzemde CONTINENTAL 205-60-16 lastik var ve değiştirmem gerekiyor ön sağ lastik yarıldı..Lastiklerin ömrü doldu aslında...
    Sormak istediğim 60 yerine 55 taktırsam kullanımda çok fark olurmu elbette orijinal ölçüyü kullanmak gerek ama 4 lastikte 240 tl kadar fark ediyor 55 taktırırsam ve buda 1 lastik parası neredeyse.Bu konuda özellikle deneyimi olanlar neler der acaba?

    @unsal07 ye soralım, yakın zaman da 205/55/16 lastik aldı.

    Yarın kesin lastik işini halletmem lazım araç 3 gündür bu yüzden eve yakın bir yerde yatıyor..alıp kullandığına göre sanırım oda araştırıp problem olmayacagını düşündüğü için almıştır..Yorumu ne olacak acaba bende merak ettim.

    Hemde çok araştırdı ve en az 5-6 kere de konuştuk. Onun çekincesi 55/60 arasındaki küçülen farkın gözüne batıp batmayacağı
    ve çamurluktaki açılacak farkın belli olmasıydı. O kadar farkın belli bile olmayacağını çok kez belirttim. 3 gün önce beraberdik,
    ne kadar belli oluyor dese de ben fark hissedemedim -ki olsa da bana çok çok önemli gözükmedi.

    N11 den indirim/çek/kupon vs. derken tanesini 130TL ye almış(goodyear efficientgrip).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 1 Mart 2016; 23:37:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Arkadaşlar dizel 2012 cruzemde CONTINENTAL 205-60-16 lastik var ve değiştirmem gerekiyor ön sağ lastik yarıldı..Lastiklerin ömrü doldu aslında...
    Sormak istediğim 60 yerine 55 taktırsam kullanımda çok fark olurmu elbette orijinal ölçüyü kullanmak gerek ama 4 lastikte 240 tl kadar fark ediyor 55 taktırırsam ve buda 1 lastik parası neredeyse.Bu konuda özellikle deneyimi olanlar neler der acaba?

    @unsal07 ye soralım, yakın zaman da 205/55/16 lastik aldı.

    Yarın kesin lastik işini halletmem lazım araç 3 gündür bu yüzden eve yakın bir yerde yatıyor..alıp kullandığına göre sanırım oda araştırıp problem olmayacagını düşündüğü için almıştır..Yorumu ne olacak acaba bende merak ettim.

    Hemde çok araştırdı ve en az 5-6 kere de konuştuk. Onun çekincesi 55/60 arasındaki küçülen farkın gözüne batıp batmayacağı
    ve çamurluktaki açılacak farkın belli olmasıydı. O kadar farkın belli bile olmayacağını çok kez belirttim. 3 gün önce beraberdik,
    ne kadar belli oluyor dese de ben fark hissedemedim -ki olsa da bana çok çok önemli gözükmedi.

    N11 den indirim/çek/kupon vs. derken tanesini 130TL ye almış(goodyear efficientgrip).

    Alıntıları Göster
    215/55/16 ölçülerinin fiyatı nasıl?
    Hem ölçüsü daha uygun hemde taban azcık genişleyeceği için daha iyi olur.




  • 60/55 'in anlamı yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak) anlamına gelmektedir. Yani:
    60= 205÷100×60= 123mm=12,3cm.
    55= 205÷100×55= 113mm=11,3cm.

    Buradan çıkartılacak sonuç 55 ile lastik yüksekliğiniz 1 cm düşecek. Bu da sadece kasislerden geçerken konforda biraz azalmaya virajlarda ise salınımın azalması ile daha rahat viraj almasını sağlayacaktır. Yakıt olarak fark edilemeyecek düzeyde kalacaktır. Yol tutuş olarak lastik tabanı ölçüsü aynı kaldığı için pek bir değişiklik olmayacaktır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    215/55/16 ölçülerinin fiyatı nasıl?
    Hem ölçüsü daha uygun hemde taban azcık genişleyeceği için daha iyi olur.

    215 lerde pahalı hatta daha pahalı o yüzden bir anlamı yok..Zaten az önce Coninental taktırdım 205-55-16 olarak ama taktırdıktan sonra eve kadar 500 metre geldim o yüzden bir yorum yazmam için erken..Ama görünüş olarak fark yok gibi bilmeyen birine göstersen bence anlayamaz 60 ile 55 arasındaki farkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urfes

     60/55 'in anlamı yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak) anlamına gelmektedir. Yani:
    60= 205÷100×60= 123mm=12,3cm.
    55= 205÷100×55= 113mm=11,3cm.

    Buradan çıkartılacak sonuç 55 ile lastik yüksekliğiniz 1 cm düşecek. Bu da sadece kasislerden geçerken konforda biraz azalmaya virajlarda ise salınımın azalması ile daha rahat viraj almasını sağlayacaktır. Yakıt olarak fark edilemeyecek düzeyde kalacaktır. Yol tutuş olarak lastik tabanı ölçüsü aynı kaldığı için pek bir değişiklik olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Aynı fikirdeyim o yüzdende 55 taktırdım..Bir süre kullandıktan sonra yorumumu yazarım unutmazsam.
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.


    Görünüm olarak, çok belirgin bir fark yaratmıyor.
  • Merhabalar aynı soruyu lastikçime sorduktan sonra onun tavsiyesi üzerine 205 55 16 taktırdım. Lastikçim asfalt yolda kullanacağım için 60 yanak bir lastiğe gerek olmadığını yakıtımın birazda olsa düşeceğini söyledi. Ben kendi açımdan konforda bir eksilme hissetmedim benimde düşüncem lastik ile çamurluk arasındaki mesafe açılınca çirkin bir görüntü olabilir düşüncesiydi ama sanki 60 yanak lastik ile bir fark yokmuş gibi duruyor. Belkide 4 mevsim kullanılan lastik aldığım için olabilir bilmiyorum yine de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan_saner

    Merhabalar aynı soruyu lastikçime sorduktan sonra onun tavsiyesi üzerine 205 55 16 taktırdım. Lastikçim asfalt yolda kullanacağım için 60 yanak bir lastiğe gerek olmadığını yakıtımın birazda olsa düşeceğini söyledi. Ben kendi açımdan konforda bir eksilme hissetmedim benimde düşüncem lastik ile çamurluk arasındaki mesafe açılınca çirkin bir görüntü olabilir düşüncesiydi ama sanki 60 yanak lastik ile bir fark yokmuş gibi duruyor. Belkide 4 mevsim kullanılan lastik aldığım için olabilir bilmiyorum yine de
    55 yanak ile 60 yanağın Cruze'a yansıması göze biraz küçük görünmesi oluyor. Yani çamurluk arası biraz daha açılıyor, araba da büyük olunca araç sahibinin dikkatini çekiyor. Ama dışarıdan anlaşılacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    55 yanak ile 60 yanağın Cruze'a yansıması göze biraz küçük görünmesi oluyor. Yani çamurluk arası biraz daha açılıyor, araba da büyük olunca araç sahibinin dikkatini çekiyor. Ama dışarıdan anlaşılacağını sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Yazlıkları ben de 205/55/16 olarak kullanıyorum, herhangi bir sıkıntısı yok. Dışarıdan bakan birisinin lastiklerin orjinal ebatları olmadığını anlaması çok zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serji

    Yazlıkları ben de 205/55/16 olarak kullanıyorum, herhangi bir sıkıntısı yok. Dışarıdan bakan birisinin lastiklerin orjinal ebatları olmadığını anlaması çok zor.

    Alıntıları Göster
    Yorumumu ekleyim belki birilerinin işine yarar.
    ..&0 yanak yerine 55 yanak lastikleri taktırıp kullanmaya başladım daha öncede yazdığım gibi..^yıllık 60 yanak orijinal yanak kullanıcısı olarak söyleyebilirimki arada benim gözlemleyebildiğim hiçbir fark yok..Ben görsel olarakta kullanım olarakta bir fark görmedim kendini hissettiren..
    ..Bir dahaki sefere lastik değiştirecek olsam elbette o anki mali durumum sorun değilse 60 yanak olan orijinallerden taktırırım..Ama tasarruflu davranmak istersem 55 yanak taktırırım hiç düşünmeden..
    ...55 yanak taktırdım ama açıkcası markadan ödün vermek içimden gelmedi bu nedenle orijinalde olan continental lerden taktırdım yine eğer markadanda az biraz ödün verilirse 4 lastikte yaklaşık 400-500 tl ye yakın fark çıkıyor.




  • Arkadaşlar çok beğendiğim cruzu nihayet satın aldım.Aracım temiz bakımlı ancak önceki kullanıcı hangi mantıkla bilmiyorum ama 17" değişik çelik jantlar takmış lastik ebatları 225/45/R17 tabiri caizse araç gitmiyor, ses çıkarıyor.
    Alırken baktırdım motor iyi durumda.Bu benim ilk aracım ve bu konularda acemiyim.Bu aracın orijinal lastik ebatları nedir?
    Birde ben öyle düşünüyorum ama aracın ses çıkarması ve gitmemesi lastik yüzünden midir?
    Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.yigit

    Arkadaşlar çok beğendiğim cruzu nihayet satın aldım.Aracım temiz bakımlı ancak önceki kullanıcı hangi mantıkla bilmiyorum ama 17" değişik çelik jantlar takmış lastik ebatları 225/45/R17 tabiri caizse araç gitmiyor, ses çıkarıyor.
    Alırken baktırdım motor iyi durumda.Bu benim ilk aracım ve bu konularda acemiyim.Bu aracın orijinal lastik ebatları nedir?
    Birde ben öyle düşünüyorum ama aracın ses çıkarması ve gitmemesi lastik yüzünden midir?
    Şimdiden teşekkürler
    Aracın tam olarak bilgileri nedir?
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    2011 model sedan LS 124 beygir 1.6 Benzin/LPG
  • d.yigit D kullanıcısına yanıt
    Bende dizel cruze oldugu için açıkcası gitmiyor kısmı benim için geçersiz bu nedenle sizin model için yorum yapamayacağım..Ama forumlarda bu araçlar gitmiyor çok hantal tarzı yorumlar okudum bende fakat kullanmak kısmet olmadıgı için bir karşılaştırma yapamıyorum..Aslında benimde aklımda var bir kere binip deneyip bu yorumlar ne kadar gerçekci diye görmek eğer öyle bir fırsatım olursa yine yazarım..Ama şuanki düşüncem açıkcası o tarz ve motordaki araçlar ne kadar gidiyorsa benzinli cruzeda okadar gidiyordur şeklinde..
    ...Lastik konusuna gelince normalde 60 yanak 16 cant bunu 17 ve 45 yanak yapmak bence biraz fazla olmuş 45 yanakta araç çok takır tukur olacaktır konfor azalır yol çok hissedilir..Bence araştırım eğer 17 cant ve 60-55 yanak uygunsa lastikleri ilk fırsatta 60 yada diğeri uygunsa 55 yanak yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.yigit

    Arkadaşlar çok beğendiğim cruzu nihayet satın aldım.Aracım temiz bakımlı ancak önceki kullanıcı hangi mantıkla bilmiyorum ama 17" değişik çelik jantlar takmış lastik ebatları 225/45/R17 tabiri caizse araç gitmiyor, ses çıkarıyor.
    Alırken baktırdım motor iyi durumda.Bu benim ilk aracım ve bu konularda acemiyim.Bu aracın orijinal lastik ebatları nedir?
    Birde ben öyle düşünüyorum ama aracın ses çıkarması ve gitmemesi lastik yüzünden midir?
    Şimdiden teşekkürler

    Chevrolet cruze avrupa dışında tüm dünyada 1.4 turbo benzinli, 1.8 atmosferik benzinli ve 2.0 turbo dizel motor ile piyasaya sürülmüş. Fakat avrupa ve türkiye de uygulanan silindir hacmi ile ilgili vergi politikaları nedeni ile sadece avrupa pazarı için 1.6 atmosferik benzinli motor seçeneği konulmuş. Bu motorda bu araç için tam verim vermediği kullanıcıların şikayeti yada yakinmalarından anlaşılıyor. Bu araçtan performans bekleyen kullanicilar 1.6 motor haricindeki motora sahip cruze lara yönelmeliler. 1.6 atmosferik benzinli cruze diger markaların 1.6 atmosferik benzin motorlu araclarından cok daha kötü değil. Belki araç ağırlığı ve şanzumanın bu motora uyumsuzluğu söz konusu olabilir. Demek istediğim amerika kıtasında olsun uzak doguda olsun rusyada olsun avustralya da dahi bu aracın 1.6 motor seçeneği ile satılmadığı bunun sebebi de bu motor bu araç için biraz zayif sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: urfes

     60/55 'in anlamı yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak) anlamına gelmektedir. Yani:
    60= 205÷100×60= 123mm=12,3cm.
    55= 205÷100×55= 113mm=11,3cm.

    Buradan çıkartılacak sonuç 55 ile lastik yüksekliğiniz 1 cm düşecek. Bu da sadece kasislerden geçerken konforda biraz azalmaya virajlarda ise salınımın azalması ile daha rahat viraj almasını sağlayacaktır. Yakıt olarak fark edilemeyecek düzeyde kalacaktır. Yol tutuş olarak lastik tabanı ölçüsü aynı kaldığı için pek bir değişiklik olmayacaktır diye düşünüyorum.

    Aynı fikirdeyim o yüzdende 55 taktırdım..Bir süre kullandıktan sonra yorumumu yazarım unutmazsam.

    bende aynı durumdayım yorumlarınız nedir ?




  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    uzun zamandır kullanıyorum bence 55 taktırmakta hiç bir sorun yok içiniz rahat olsun.Ama marka konusuna önem verin kendini kanıtlamış ve yorumları iyi olan bir marka alın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.