Şimdi Ara

206 da klima ne kadar yakar?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • slm ... arabamdaki klimayı benzini çok etkiler die açmaktan korkuyorum. şehiriçinde 50TL ile 150-160km gidiyor.şimdi uzun yola çıkacağım ve klimanın benzini ne kadar etkileyeceğini çok merak ediyorum....klimayı tasarruflu bi şekilde kullanımı nasıl olur..hani ara sıra açıp içindeki havayı döngü yapsa mı daha tasarruflu olur yoksa sürekli çalışsamı? bilgisi olan var mı?



  • ara sıra açın diyeceğim ama kapatınca nemden dolayı çok bunaltıcı oluyor. bence üfleme hızı sizi rahatsız etmeyecek kadar yüksek olmalı. bununla birlikte dayanabileceğiniz maksimum dereceye getirmelisiniz. örneğin; 2. kademede 23-24 derece gibi. ayrıca rampa çıkarken klimayı kapatmanız yakıtı etkileyecektir.
  • tşkler..peki havanın dışardan veya içerden devridaimi fark yaratır mı? .....veya pencereyi açık gitsek yakıtı fazla harcarmış diye duydum.. klima mı açık pencere mi daha fazla harcatır ki?
  • devirdaim çok fark yaratır ama daha fazla bi bilgim yok.
  • uzun yolda 90km sabit hızla giderken klimanın 2 kademede çalışması arabanın çekişini ve yakıtını pek fazla etkilemez ama yokuş çıkarken klimayı kapatmanda fayda var
  • benim arac imzamdaki arac, klima hıc etkılemıyor sıcak gunlerde sureklı acık.

    ama 307 nın klıması fevkalade harıka calıyor aracın ıcerısınde ağzından duman cıkacak kadar sogutuyor cok hoşuma gıdıyor. ki aracın camlarda film yok gunes ıcerde dırek genede mukemmel yapmıslar 2006 model gaz bile basılmadı daha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webki

    klima mı açık pencere mi daha fazla harcatır ki?



    Bunu mythbusters'da denemişlerdi ve sonuç kısmı olarak doğru olduğu yönündeydi;

    quote:

    REVISITED: Running a car with air conditioning on is more fuel efficient than running with the windows down. (From Episode 22)
    PARTLY CONFIRMED
    The fundamental flaw in the MythBusters’ test was that the point where the drag becomes powerful enough to inhibit a car’s performance with windows down was inside their 45 – 55mph margin at 50mph. Going less than 50mph it is more efficient to leave your windows down, but going greater than 50mph it is more efficient to use your A/C.



    Özet olarak diyor ki 80 km ve altındaki hızlarda camların açık olması klimadan az yakıt tüketimine sebebiyet veriyor fakat 80 km den daha yüksek hızlarda klimanın açık olması daha az sarfiyat anlamına geliyor... imiş..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG de en az yakan araba
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • açıkçası ben dün geldim uzun yoldan ben lpg li olarak kullandım 1220 km yol yaptım lpg da 100km de ort 7 litre gaz yaktı bu demek oluyorki benzinde ortalama 6 - 6, 3 lt arası kullanıclacaktır. klima açıktı bende özellikle dönüşte sürekli 22 dereceye ayarlı geldim. klima olmazsa olmaz o bakımdan hiç kafana takma zira özellikle 1.4 benzinli motorlarında şehir içi ile şehir dışı tüketimleri arasında inanılmaz fak var. benimaraba şehir içinde 9 - 9,5 lt gaz yakıyor bazen 10 lt ye çıkıyor . klimayı uzun yolsa hiç kafana takma iyi yolculuklar.
  • sıcak günde yakıt tüketimim artmasın diye aracın içinde bunalmak , klimayı açmamak bilhassa uzun yolculuklarda kaza nedeni bile olabilir.
    şöförün dinç şekilde kalması gerekiyor.

    illaki tasarruf yapacağım diyorsak,
    önce aracın içini havalandırın. mümkünse 4 camı açarak 2-3 dakika yolculuk edin.
    sonra klimayı açın ve camlarınızı kapatın.
    klima , ilk etapta orta devirlerde ve 22°C de çalışabilir.
    kabin sıcaklığına göre devir sayısı değiştirilebilir.

    dikkatli olunacak kısım termal şoka girmemek.
    yaşlı kişiler ya da bünye durumu müsait kişilerde 12°C lik ısı geçişleri kalp krizi riski taşır.
    dışarıdaki hava 35°C ise içerideki hava 23°C nin altına inmemelidir.
    Her zaman 12 °C lik fark (en fazla 12°C) korunmalıdır.

    devirdaim yapmak , içerideki havayı kullanacağı için klimayı yormaz .Direk dışarıdan alınan hava , kabin içindeki havadan daha sıcak olacağı için onu soğutmak daha fazla enerji gerektirir. Dolayısı ile devirdaim yapması yakıt tüketimine katkıda bulunur.
    fakat uzun süre içeride dönen hava kurur ve hava kalitesi düşer. arada bir camı 10 cm açıp içeri taze hava girmesine izin vermek gerekir.

    gerçek tasarruf , klima bakımının eksiksiz ve de polen filtresinin temiz olması ile mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 10 Temmuz 2010; 20:58:55 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.