Şimdi Ara

206 yakıt tüketim değerlerim ( X-LİNE otomatik 206 )

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
2.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Yeni bir araç aldım, yakıt durumunu ve genel izlenimleri sizlerle paylaşmak istedim.

    biraz uzunca bir yazı olacak, inşallah sıkılmazsınız.

    Öncelikle aldığım araç
    2004 model x-line otomatik 100.000 km de 206...

    aracı almaya gittiğimizde ( büyük bir inşaat firması sahibi eşinin aracıymış ) akşamdı. pek bakamadık.. Ertesi gün gittikaraca baktırdık. aracın motorunda çok az su kalmış ve motor suyuna yağ kaçırmış. ve 4 parça boyalı ( ağır kazası yok ) tam pazarlıktan döndük derken araç sahibi o kadar geldiniz gittiniz sevdim sizi dedi. 16.250 tl ye anlaşmıştık. 15,700 tl el sıkıştık. 550 tl inmiş oldu. bizde aracı alıp bakıma verdik. tirger setinden v kayışına kadar bujilere hava filtresine kadar değiştirdik.e haliyle araç conta da yakmıştı. onu da yaptırdık. hepsinin bize maliyeti 500 tl oldu. tam aracı almaya gittim, usta vermek istemedi, çünkü çalıştırdığımızda motordan sübap sesi geliyordu. 1 hafta bin gez getir ücretsiz yapacam dedi. götürdüm yaptı. şimdi tıkır tıkır.. zaten şanzumanı süper. hiç ama hiç vuruntu yapmıyor.. bu aracı almamdaki en büyük etken diyebilirim...

    uzatmayayım...

    Araçta tüp yok, ve aracı alırken muanesiz olduğundan muaneyi de yaptırıp almıştım. yani araçta muane daha yeni. o yüzden pek sıcak bakmadım tüp olayına.

    depoyu fulledim.

    ve 440 km yaptım.

    Bunun,

    0 - 150 km si tamami ile şehir içi ve acemi bayan kullanımı..ani kalkışlar gaza sert basıp vitesin yüksek devirde atmasını sağlamalar falan
    150 - 280 km si uzun yolda E5 de yaptım. gaza gayet yumuşak ve bir aracın en ideal yaktığı hız devri olan 2100 - 2300 devirde kullandım. Bu aracın en ideal yakıt sarf ettiği hızdır.. zaten otomatik araçlarda gaza yumuşak basıldığında kendi hızını ayarlar ve genelde bu devir aralığında kullanır. bu mükemmel birşey. otomatik aracı seviyorum. Bu arada ben motosiklet tutkunuyum, otomatik ( scooter ) motorları da seviyorum.
    280-295 km si işte burası çok vahim.. istanbulda trafiğe girdim hemde çok kötü .tam 2.5 saat boyunca 15 km ilerleyebildik. dur kalk dur kalk. benzin ibresinin indiğini gözümle göryordum resmen. müthiş yakıt tüketimi oluyor şehir içi dur kalklarda. ama rahat. çok rahat.. fren gaz fren gaz...
    295-350 km si yine bayan kullanım ama uzun yol. sürüş idare eder...
    350-440 km si ben kullandım.. yine aynı şekilde gaza yumuşak ve 2100 - 2300 devirde kendi gidiyor,ayarlıyor zaten

    bu deneyim şehir içi ve dışı + trafik olarak değerlendirildi. biraz karışık oldu yani. aslında uzun yolu net olarak merak etmiyor değilim.. sizce uzun yolum nasıl olur.. ?

    Gelelim değerlere

    183 tl lik benzin aldım depom tekrar AYNI PETROL ve AYNI POMPADAN fullendi.

    183 tl / 440 km = 0,415 tl yapar. ( 41 kuruş )

    183 tl / 5,07 tl(litre) = 36,10 litre

    yağtığım 440 km yi 100 km de X litre olarak hesaplarsak

    440 km / ( 36,10 lt * 100 km ) = 8,2 lt yapar


    Buna göre ;

    Km de 0,41 tl
    100 km de 41 tl
    100 km de 8.2 lt yapar

    bana çok makul geldi. inşallah bir gün uzun yol da yaparım o zaman daha net anlaşılır..


    Merak edenlere..

    *Bütün araçlarda ortaktır bu. aracın devri ne kadar yükselirse o denli yakıt artar. hızı ve vites ne olursa olsun..

    *her araçta 90 km h gitmek az yakmaz.

    *araç 1.4 dür 5. vites 2100-2200 devirde 80-85 yapar. en ideal yakıtı budur... 90 km hızda 2500-2600 devir yapar, normalden çok yakar.
    *araç 1.6 dır 5. vites 2100-2200 devirde 90-95 km hız yapar. en ideal yakıtı budur...
    *araç 2.0 dır 5. vites 2100-2200 devirde 105-110 km hız yapar. en ideal yakıtı budur... 90 la gitmek çok yaktırır. 2000 devirin altına inmk zorunda kalırsınız yada 4. viteste yüksek devirde gitmek zorunda kalırsınız. bunu çok iyi ayarlaması gerekiyor bir şöförün...Clap

    otomatik demek çok yakması demek evet..bilinçsizce kullanan br şöföre çok yakması demek..
    basar gaza, araç gaza asıldıkça vites geçirme devrini yükseltir. bu da çok yakması demektir.
    durur 90 sn kırmızı ışıkta. D den N ye almaz. Sürekli kasar araç kendini. bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir.

    Otomatik kullananlar. Gaza daima yumuşak basın. göreceksiniz ki araç kendi kendine vites atar vites düşürür. kendini ayarlar zaten ki, az yakmaya programlanmıştır.

    kazasız belasız sürüşler
    Saygılarımla







  • 206'larda hangi modellerde otomatik şanzuman sorunlu ? Bazı modellerde farklı bir şanzuman var galiba.
  • Arkadaşlar merhaba. LGP taktırdım. nihayet şehir içi ve uzun yol tamamladım. Fiyatların sürekli değişmesi sebebi ile tüm hesapmaları yapıyorum şimdi.

     206 yakıt tüketim değerlerim ( X-LİNE otomatik 206 )



    1. yolda tüp taktırdım anında fulledim ve öyle bindim.. 140 km full dur kalklı şehir içi yolculuk oldu.
    2. toplam 5 kişi ve full eşyalar ile Çerkezköy - Kocaeli yaptık. ama sabit 2.15-2.30 devir arasında vites "D" ile. bu yolculuğumuzda hiç otobanı kullanmadık. sahilyolundan gidip feribot ile karşıya geçtik. Çok az belki 2-3 dk trafiğe girdik. iyi de yaptık, otoban kalabalıktı trafik vardı baktık İBB TRAFİK uygulamasından kaçtık sahil yoluna. hem feribotla geçip istanbulu seyretmiş olduk biraz.
    3. Bu yolda dönüş yolumuz. otobandan geldik..sabit 90 km hız ile 5 kişi full eşyalı. Eminim çok kişi olmasak daha az yakacağımıza emnim..


    demem o ki, vites ne olursa olsun 2.15-2.30 devir arasında , hangi otomobil olursa olsun , en ideal yakıt yaktığı zamandır. o devir arasında en düşük yakıt tüketimi verir. ve yokuşlarda vitesi manuele alıp motoru bağırtmamak da az yaktırır. arabamda 0.50 tl yakıtları bile gördükten sonra bu değerler beni çok sevndirdi.

    Devamı gelecek. bir de 110-120 km hızları arasında deneyecem yakıtı ne durumda olacak..

    saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dalgakıran59 -- 2 Haziran 2014; 16:03:30 >




  • Vitesi boşa almak yakıt sarfiyatını olumlu mu etkiler yoksa olumsuz mu. Bu konu halen tartışmalı.

    Vitesin boşta olmasının artıları : Motorun kompresyon etkisi olmadığından aracı yavaşlatmaması.
    Vitesin boşta olmasının eksileri : Araç yavaşladıkça tekrar vitese takma esnasında fazla yakıt harcaması, aracın fren gücünü azaltması, aracın virajda yol tutuşunu olumsuz etkilemesi. Bu nedenlerle kesinlikle vites boşta gidilmemelidir.

    Bence trafiğe göre vitesi boşa almak faydalı. Şöyleki mesela önünüzde kırmızı ışık yandı yada trafik duruyorsa önünüzdeki mesafe vites boşta gitmek daha akıllıca olacaktır.

    Unutulmamalıdır ki yakıt tasarrufunun özü aracı mümkün olduğunca hızını az kesmekten geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osman_goksel -- 4 Haziran 2014; 17:36:59 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.