Şimdi Ara

211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
3.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canbey96

    Bende oldum olası benzinli araca ısınamadım, bugüne kadar hiçbir aracımda dizel olduğu için bir sorun yaşamadım dizel kullanıcılari genelde benzinliye sıcak bakmaz ama çokta eleştirmez ama neden benzinli araca binenlerin gözünde dizel araca binenlerin tamamı sorunlu araçlara biniyor dizel olduğu için çok arıza yapıyor ama sanki benzinliler sorunsuz arızasız kusursuzmuş gibi anlam veremiyorum cidden

    Dizel motorlar daha sağlam. Adam benzinli arabasıyla 5 yılda 30.000 km yapıyor sorun yaşamadım diyor. Benzinliler dizel gibi yüksek km yaparsa arızayı görürler.

  • Zaten yakıtı düzenli temiz istyondan alırsanız enjektörünüz yıkanmaz işlemez.. zaten günümüz dizel ve benzinli yakınlarında deterjan etkisi gösteren muhteviyatlar var .. tıkanan arıza verenler yada işeme yapanlar farklı istasyonlardan alanlar ucuz diye no name istasyonlardan alanlar falan.. birde katkı maddeleri falan kullanıyorlar onlarda tıkayabiliyor..

    Dizelin en büyük sıkıntısı kurum kat, dpf sıkıntıları belli period da dpf nin değişmesi gerekiyor çünkü içindeki petekler er yada geç tıkanıyor rejenerasyon yapmamaya başlıyor oda dünya para bazı araçlarda sıfırı 20 bin liraları buluyor.. revize ediyorlar içini kesip açıp petekleri yeniliyorlar ama ayar tutmuyor bir müddet sonra gene arıza ışığı yaktırıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ücret almadılar. Obdye fişi takıp bilgisayardan enjektör seçeneklerini seçtiler ve direk bu ekran geldi zaten. Araba çalışır vaziyetteydi. Yani alt tarafı bi bilgisayara bağlandı. Tarama yapılmasına bile gerek olmadan fonksiyonları seçtiler ve enjektör değerlerini gördüler.

    Teşekkür edip ayrıldım

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler
  • Dizel motorlar yol yapmayı sever. Uzun süre evin önünde bekletilirse, tın tın gidilirse arıza verme olasılığı daha yüksektir.

    Sizin aracınız da oldukça hareketliymiş zaten. Kolay kolay sorun çıkaracağını sanmam.

  • bps B kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle katılıyorum,kullanıncada 1 litre az yakınca burda konu açıyorlar benzinli az yakıyor diye
  • Piyasadaki arıza cihazı ile bağlamışlar ölçmüşler değerleri o kadar. Bu değerlerin neresi düzgün ki? O bağladığınız cihaz ki OBD arıza tespit cihazı ki rölantide ölçer ve ölçüm sonucu beklenen değer tüm enjektörlerin hemen hemen aynı olmasıdır. Sizin ölçümde geçtim aynı olmasını birisi -0,18 iken diğeri + 0,16 yani birisi anya diğeri konya. Değerler küçük olunca sanırım kafanıza canlanmıyor bir enjektörünüz 1 saatte bir kovayı doldururken diğer enjektörünüz tam 3 saatte dolduruyor demek bu. Buna normal diyen ustada direk uzaklaşmak lazım.


    Oradaki değerlere göre bu enjektörlerin sökülüp enjektör cihazına bağlanması lazım. Tabi bu cihaz da çok çok pahalı her yerde olmaz ama sorun değil söktürüp Uzman Dizel Ankara gibi firmalara kargo ile gönderebilirsiniz. Neyse bu cihazda da enjektörlerin püskürtme değerlerinin orta ve tam yükleme değerlerinin de ölçülmesi lazım. Fakat rölantide bu kadar değerler kötü ise tam yükte zaten daha da kötü çıkar. Kısacası enjektörlerin yeninden ayarlanması lazım.


    Ya da bulunduğunuz şehirde enjektörcü daha basit cihaza bağlar enjektörün püskürtmesine göz ile bakar sonra ustalık ile sorunu hemen hemen çözer. OBD cihazı da rölantide birbirine yakın ise tamam der. Genelde sanayide yapılan işlem bu.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Piyasadaki arıza cihazı ile bağlamışlar ölçmüşler değerleri o kadar. Bu değerlerin neresi düzgün ki? O bağladığınız cihaz ki OBD arıza tespit cihazı ki rölantide ölçer ve ölçüm sonucu beklenen değer tüm enjektörlerin hemen hemen aynı olmasıdır. Sizin ölçümde geçtim aynı olmasını birisi -0,18 iken diğeri + 0,16 yani birisi anya diğeri konya. Değerler küçük olunca sanırım kafanıza canlanmıyor bir enjektörünüz 1 saatte bir kovayı doldururken diğer enjektörünüz tam 3 saatte dolduruyor demek bu. Buna normal diyen ustada direk uzaklaşmak lazım.


    Oradaki değerlere göre bu enjektörlerin sökülüp enjektör cihazına bağlanması lazım. Tabi bu cihaz da çok çok pahalı her yerde olmaz ama sorun değil söktürüp Uzman Dizel Ankara gibi firmalara kargo ile gönderebilirsiniz. Neyse bu cihazda da enjektörlerin püskürtme değerlerinin orta ve tam yükleme değerlerinin de ölçülmesi lazım. Fakat rölantide bu kadar değerler kötü ise tam yükte zaten daha da kötü çıkar. Kısacası enjektörlerin yeninden ayarlanması lazım.


    Ya da bulunduğunuz şehirde enjektörcü daha basit cihaza bağlar enjektörün püskürtmesine göz ile bakar sonra ustalık ile sorunu hemen hemen çözer. OBD cihazı da rölantide birbirine yakın ise tamam der. Genelde sanayide yapılan işlem bu.

    Piyasadaki arıza cihazı bağlamışlar diyorsunuzda ben bunu "Uzman Dizel Ankara" gibi dediğiniz "Bosch Dizel Enjektör Servis"nde baktırdım yani ortada herhangi bi işletmenin bağladığı cihaz falan değil enjektör ve pompa bakımı yapan yetkili bir bosch servisinde. İçerde bir sürü yeşil mekanizmaların kocaman aletlerin olduğu servislerden birisiydi yani.

    Benim değerler kötüyse bu arkadaşınki nedir

    211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı

    Bende en azından 1.0 veya -1.0 a gelen değer bile yok

    Şu tarz değil yani

    211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı

    Baktırdığım yer burasıydı

    211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 3 Nisan 2021; 15:15:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Dizel motorlar yol yapmayı sever. Uzun süre evin önünde bekletilirse, tın tın gidilirse arıza verme olasılığı daha yüksektir.

    Sizin aracınız da oldukça hareketliymiş zaten. Kolay kolay sorun çıkaracağını sanmam.

    Dizel araba yatınca bişey olmaz. Ancak motorun ısınmayacağı kadar kısa mesafelerde kullanılması uygun değil. Tüm traktörler ve büyük jeneratörler dizel ve çoğu aylarca yatıyor bir şey olmuyor.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Bu arıza enjektör adaptasyonu ile düzelir. Önemli olan adaptasyon sonrası ne kadar kaçırdığı/değiştiği. Değerler normale dönüp 20 km test sürüşü sonra yine kaymışsa işte o zaman sorun var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 3 Nisan 2021; 15:15:37 >
  • Bu arada; bu firma Seçkin Pompa'dan çıkanların kurduğu firma mı? Bilginiz var mı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Bu arada; bu firma Seçkin Pompa'dan çıkanların kurduğu firma mı? Bilginiz var mı?

    Sormadım ama seçkin pompa sanırım müşterilerine yapılan muameleden anladığım kadarıyla çok gözde olan bi servis değil. Tabi bilemiycem ama seçkin pompaya hiç gitmedim.

    Benim gittiğim öz dizel 1979 dan bu yana hizmetinizdeyiz yazıyor sitesinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Tam bir bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur konusu. EA288 2.0 TDI enjektörleri de gayet sağlıklıdır.

    Evet. Benim motorda emisyon skandalından sonra çıkan motor.
  • 0,18 yazıyorum ama 1.8 olarak okudum niyeyse  Ben yanlış okumuşum hayır sizin araçta bir şey yok, değerler sıfıra oldukça yakın olmalı. Cihaz ile ölçüldüğünde +-1 'in altında enjektörleri söküp o büyük cihazlara bağlamaya gerek yok, değerler +-3 değerine yaklaşıyor ise bakım zamanı yaklaşıyordur +-3 değerini geçiyorsa zaten revizyon zamanı gelmiştir.


    Ayrıca bir silindirin değeri - çıkarsa diğeri + benzer değer ise yani diyelim -1,5 diğeri +1,5 veya ona benzer ise ( burada 1 ve 4. silindirler için olsun) yine acil sorun olmaz.


    Attığınız son fotoğraftaki enjektörler hiç birine uymuyor haliyle revizyona girse iyi olur. 1979'dan beri bu işi yapan işletme de ayrıca sorun olmaz, zaten bu işi bilmeyen adamın piyasada durması da zor.


    @MeGaDave06





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    0,18 yazıyorum ama 1.8 olarak okudum niyeyse  Ben yanlış okumuşum hayır sizin araçta bir şey yok, değerler sıfıra oldukça yakın olmalı. Cihaz ile ölçüldüğünde +-1 'in altında enjektörleri söküp o büyük cihazlara bağlamaya gerek yok, değerler +-3 değerine yaklaşıyor ise bakım zamanı yaklaşıyordur +-3 değerini geçiyorsa zaten revizyon zamanı gelmiştir.


    Ayrıca bir silindirin değeri - çıkarsa diğeri + benzer değer ise yani diyelim -1,5 diğeri +1,5 veya ona benzer ise ( burada 1 ve 4. silindirler için olsun) yine acil sorun olmaz.


    Attığınız son fotoğraftaki enjektörler hiç birine uymuyor haliyle revizyona girse iyi olur. 1979'dan beri bu işi yapan işletme de ayrıca sorun olmaz, zaten bu işi bilmeyen adamın piyasada durması da zor.


    @MeGaDave06

    O 2 0 2 0 lı yazan fotodaki 2005 mondeo dizele ait. Ona göre karşılaştırmıştım ben değerlerimi

    Grafiksel tablolu olanda v8 4.5 litre dizel bir toyotaya ait youtubedan buldum. Mavi sütun grafikleri enjektör temizleyici kullanmadan önce, yeşil sütun grafikleri enjektör temizleyici kullandıktan sonra.

    Onda bile 1 gibi değerler olduğu için mesela adama göre sağlıklı hala enjektörlerim. Temizlikle bir yere kadar kurtarılabiliyor demekki.

    Bu arada ben şunları hakkaten boşuna almış gibi oldum ama bi yandanda tutmak istiyorum seneler sonra belki bulamam diye .

    Temizlik için yakıt borularını şişeye daldırıp çalıştırın diyolar. Ona girişmemde depoya atılan kullanımı yaparım olmadı.

    211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı

    211.000 KMde 2.0 TDI enjektör değerlerim şaşırttı

    Preventive: önleyici, koruyucu
    Remedial: iyileştirici, tedavi eden

    Sanırım hiç kullanmamak




  • Enjektör temizleyici, motor iç temizleyici gibi ürünlerini mucize ürünler olarak düşünmemek lazım. Bunlar yardımcı katkı ürünleri. Bunlar tabi yakıtın içinde standartta olabilirdi ama o zaman yakıtın fiyatı yükselecek.


    Özellikle enjektör temizleyici gibi ürünleri 3-5 bin km o da en fazla aralığında sürekli kullanmak lazım. Ben kullandım bu kadar kısa aralıklar ile olmasa da eskiden ucuzdu çünkü bu ürünler ve emisyon değerlerini de ölçebildiğim için yararını değer olarak gördüm. Örneğin 10 bin km boyunca bu sıvıları kullanmazsam emisyon değerlerim bir miktar artıyordu. Yoksa 100 bin km de 1 defa kullanmak denize bir damla atmaya benzer.

  • bps B kullanıcısına yanıt
    Dpf egr adblue olan jeneratör varsa bilmek isterim
  • Bu verilere takılmayın. Sıfır enjektörde bile saçma sapan sonuçlar gösterebiliyor. (Diagnostik cihazından bahsediyorum). Doğru veriler için enjektrlerin sökülüp başka bir cihazda bakılması lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Dpf egr adblue olan jeneratör varsa bilmek isterim

    Günümüzde üretilen Traktörlerin tümünde dpf,egr, addblue var. Jeneratörlerde bile dpf var.

  • bps B kullanıcısına yanıt
    Jeneratörlerde olduğunu bilmiyordum, kaynak görmek iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Jeneratörlerde olduğunu bilmiyordum, kaynak görmek iyi olur

    İnterrnette jeneratör+ partikül filtresi diye aratırsanız yüzlerce model çıkar. Ayrıca ne egr ne dpf nede addblue bekleyince bozulan parçalar değil isterse 5 yıl yatsın bu parçalara bir şey olmaz. Son bir bilgi olarak artık yeni üretilen benzinli arabalarda da partikül filtresi var.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.