Şimdi Ara

220V AC Arabada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Otomobilin aküsü: 12V 60 Amper
    İnverter: 12V dc 220V Ac 500W
    Dekupaj testere, matkap ve benzeri alet: 350W

    Şimdi bu donanımla ben bu dekupaj testereyi kullanmak istiyorum ancak;
    1- Testereyi arabanın motoru çalışırken kullanırsam bir sorun yaratır mı?
    2- Arabayı çalıştırmadan kullanmak istesem, ne kadar süre kullanabilirim? İşim bittiği zaman akü arabayı çalıştırabilmeli, kalmayalım dağ başında.

    Anlayan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.



  • stentli S kullanıcısına yanıt
    2 saatte akü biter çalışsa bile araç bu kadar hızlı doldurmuyor bildiğim kadarıyla çünkü 350 watt pek de az değil bir de çakmak girişinden çekmeyin aküden çekin çakmak girişi max 150watt veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    2 saatte akü biter çalışsa bile araç bu kadar hızlı doldurmuyor bildiğim kadarıyla çünkü 350 watt pek de az değil bir de çakmak girişinden çekmeyin aküden çekin çakmak girişi max 150watt veriyor.

    Cevap için teşekkür ederim'de, daha net cevaplar bekliyorum.
    Örneğin;
    *Araba stop haldeyken, ...... süre çalışır, kontağa da basarsın arabayı da çalıştırır.
    ya da;
    *Araba çalışırken kullanabilirsin, sorun olmaz, ancak akünün fazla boşalmaması için .......... süre den fazla çalıştırmamalısın.
    veya da:
    *Git gadaşım, belanı arama, aküyü'de arabayı da kucağına alırsın gibi.




  • araba stop halindeyken 2 saatte akü, arabayı çalıştıramaz hale gelir. (350w * 2 saat = 700w, 12v * 60A = 720w, 720-700=20 watt arabayı çalıştırmaz sanıyorum.)

    araba çalışıyorken, tam dolu halde 720w akü, 60w (yaklaşık) şarj dinamosu ile 2 saat çalıştırırsanız akünüzün kalitesine göre ya sınırdan çalışır ya da çalışmaz. (720w + 60w - 700w = 80w)

    yine akünüzün anlık ve sürekli amper değerlerine bakmak lazım. Duruma göre 1-2 saat içinde fazladan ısınan aküyü kucağınıza alabilirsiniz.
  • Yaklaşık 2.5 saatte araç alternatörü, boş bir aküyü doldurur.

    Alternatör dinamoların şarj rejimi akü kapasitesinin % 10'nu değil yaklaşık % 40'ı civarıdır .

    Yani 60 Ah bir aküyü alternatör, yaklaşık 20-24 amper ile şarj eder.

    Dekupaj testeresi matkap v.b aletler, zaten 1 saat bile devamlı çalıştırılamazlar yanarlar.

    Toplam anlık kullanımların tamamı 1 saat olursa sıkıntı çıkmaz, zaten inverter akü geriliminiz 10.5-10.8 civarına düştüğünde çalışmayacaktır.

    İlk bir kaç denemenizde aracı çalıştırabilecek yerde olun, sonra tecrübe kazanınca marşın basışından bile ne kadar elektrik harcadığınızı bilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0

    araba stop halindeyken 2 saatte akü, arabayı çalıştıramaz hale gelir. (350w * 2 saat = 700w, 12v * 60A = 720w, 720-700=20 watt arabayı çalıştırmaz sanıyorum.)

    araba çalışıyorken, tam dolu halde 720w akü, 60w (yaklaşık) şarj dinamosu ile 2 saat çalıştırırsanız akünüzün kalitesine göre ya sınırdan çalışır ya da çalışmaz. (720w + 60w - 700w = 80w)

    yine akünüzün anlık ve sürekli amper değerlerine bakmak lazım. Duruma göre 1-2 saat içinde fazladan ısınan aküyü kucağınıza alabilirsiniz.



    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Yaklaşık 2.5 saatte araç alternatörü, boş bir aküyü doldurur.

    Alternatör dinamoların şarj rejimi akü kapasitesinin % 10'nu değil yaklaşık % 40'ı civarıdır .

    Yani 60 Ah bir aküyü alternatör, yaklaşık 20-24 amper ile şarj eder.

    Dekupaj testeresi matkap v.b aletler, zaten 1 saat bile devamlı çalıştırılamazlar yanarlar.

    Toplam anlık kullanımların tamamı 1 saat olursa sıkıntı çıkmaz, zaten inverter akü geriliminiz 10.5-10.8 civarına düştüğünde çalışmayacaktır.

    İlk bir kaç denemenizde aracı çalıştırabilecek yerde olun, sonra tecrübe kazanınca marşın basışından bile ne kadar elektrik harcadığınızı bilirsiniz.


    Aynen dediğiniz gibi, aralıklarla çalışacak ve toplamda 30-45dk çalışması yeterli oluyor benim için.

    Sonuç itibariyle bu süre de sorun çıkmaz yani. Bir de anladığım araba çalışır vaziyette olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stentli

    Arkadaşlar Otomobilin aküsü: 12V 60 Amper
    İnverter: 12V dc 220V Ac 500W
    Dekupaj testere, matkap ve benzeri alet: 350W

    Şimdi bu donanımla ben bu dekupaj testereyi kullanmak istiyorum ancak;
    1- Testereyi arabanın motoru çalışırken kullanırsam bir sorun yaratır mı?
    2- Arabayı çalıştırmadan kullanmak istesem, ne kadar süre kullanabilirim? İşim bittiği zaman akü arabayı çalıştırabilmeli, kalmayalım dağ başında.

    Anlayan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

    500 VA güçteki inverter ile testereyi çalıştıramazsınız. Piyasadaki en düşük güçlü matkap bile 450-500 Watt gücündedir. Matkabı tetiğe yavaşça basarak hızlandırırsanız ve fazla zorlamazsanız belki ama ben ihtimal vermiyorum.

    Arabanın motoru çalışırken rahatlıkla kullanabilirsiniz ortalama bir alternatör eski araçlarda 80-100 Amper yenilerde ise daha fazla akım verir. Sabit gerilim çıkışlıdır.

    Motor kapalı iken kullanmak risklidir bir aracın rölantide tükettiği yakıt çok azdır, yarım saat motoru açık bırakmaktan zarar gelmez.

    Uygun fiyatlarda benzinli jeneratör bulmakta mümkün onuda belirteyim.

    Saygılar...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkürler.
  • 60a akü dayanmaz, jeneratör al birkaç lt benzinle saatlerce çalışabiliyorlar. (600 watt)
  • yedek 2adet akü al 2x60 amper 120 amper akü ile invertöre bağla aracın aküsüne dokanma

    yada bu testerelerin benzinlileri var 1 litre benzin koyup motor yağ ile karıştırıp calıştırıyorsun
  • Konuya sonucu yazdığımı sanıyordum ama unutmuşum. Konu çok eski de olsa, ihtiyacı olana faydası olur belki diye yine de yazayım.
    Gittim gölün kenarına attım oltalarımı, sonrada döndüm mdf kesim işine.
    İnverterde testerede gayet güzel (duraklamaları çıkarırsak toplamda 1 saat kadar) çalıştı ve işimi gördü, akü de tek tıklamada bastı.
    Daha sonralarıda ara ara kullandım aynı techizatı. En uzun 2 saat kadar kullanmışımdır, yine de hiç sorun olmadı. Marşta gıygıylama bile olmadı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.