Ya kardeşim pejo en iyisi tamam .hahaha < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
3008 vs Tiguan (9. sayfa)
3008 vs Tiguan
(En Son Oy Tarihi: 25.12.2024)
-
-
Ben ne diyorum sen ne diyorsun arkadaş.
Herkes kendi ihtiyacı ve zevkine göre alır. Şehir içinde daha konforlu daha havadar hissettiren bir araç isteyen kişi için tiguan çok daha iyi de diyorum.
Test ortada ne diyeyim tiguan daha kötü yol tutuşa sahipse.
Saçma sapan bir muhabbete girdin durdun. Hadi iyi geceler. Bu marka fanatikliğini ve düşmanlığını bir türlü anlayamadım gitti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Ocak 2021; 20:12:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: amadeus99Ben ne diyorum sen ne diyorsun arkadaş.
Herkes kendi ihtiyacı ve zevkine göre alır. Şehir içinde daha konforlu daha havadar hissettiren bir araç isteyen kişi için tiguan çok daha iyi de diyorum.
Test ortada ne diyeyim tiguan daha kötü yol tutuşa sahipse.
Saçma sapan bir muhabbete girdin durdun. Hadi iyi geceler. Bu marka fanatikliğini ve düşmanlığını bir türlü anlayamadım gitti.
Yahu bu esp testi bu esp yi agresif bir bicimde ecudan ayarlarsin testi geçer 3008 in bir tek direksiyonu daha hisli onun dışında Tiguan a göre sürüş dinamikleri konusunda hicbir disiplinde önde değil eski nesile göre yenisi bir hayli sert ayarlanmış damping oranlari eski nesille kiyaslasaydin evet hakliydin fakat yenisi 3008 den net daha iyi tutuşa sahip iki araci ciddi zorlamadan yana yatma egilimine göre karar veremezsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bilmediğimden soruyorum nasıl oluyor yani
Mesela araba 78 le giriyor dubaya dokunmadan dönüp giriyor
Diğer araba 78 le giriyor ya dönemiyor yada zorla giriş yapıyor girerken de duba deviriyor
İkinci arabanın esp si 78 le o aracı oraya sokacak kadar da müdahale edemiyormu ? Bu mu çıkıyor buradan ? Sadece bumu yani
Ben viraja çok daha kararlı ve rahat girdiğim arabaya bakıyorum , km77 de gayet iyi
Ama km77 de dubaları deviren arabayı kullanıyorum ( daha doğrusu km77 deki araç Arteon 4 çeker ben passat dan bahsediyorum ) ilk araç kadar rahat giremiyorum
Nedir peki bunun nedeni -
maceraya gerek yok VW alır geçerim.
-
Süpriz yaşamaya gerek yok, kendini kanıtlamış 3008 var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu testlerde önemli olan arabanın verdiği tepki. Bir araç en iyi 83le dönmüş ama diğer denemelerde daha düşük hızlarda testi geçememiş. Çok milisaniyelik durumlar var. Sürücü ile alakalı olabilir, esp ile alakalı olabilir. Mesela tiguanın sekerek başarısız olması bence esp kaynaklı. Aynı esp belki başka bir koşulda iyi tepki verecek, 3008 veremeyecek? Hayat düzlük pist asfaltından ibaret değil.
Seat leon hızı düşük diye eleştirildi ama araç tepki olarak çok iyiydi. Başarısız denemelerde bile stabil hareket etti. Esp freni ile seke seke yüksek hızda geçenden daha başarılı aslında. Testleri doğru yorumlamak önemli. Araç üzerinde aynı lastikler yok. Her lastiğin her hava şartlarında tutunması bir değil. Bazı testler yazın sıcakta yapılıyor bazıları soğukta. Tutunma bir olamaz. Bu testlere bakarak detaylı kıyaslama yapılamaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki varmı bunu destekleyen bir örneği deneyimi olan ?
Benim olduğu için soruyorum
Bakıyorum km77 de araba kötü görünüyor gerçektente 120-130 ile rahat girdiğim yere km77 de pekte parlak görünmeyen araç ile aynı rahatlıkla giremiyorum
( evim ile işim arası 70km ve hergün gidip geliyorum , virajlı yol artık iyi ayırt edebiliyorum )
Tersi örneği olan varmı ?
Mesela km77 de araba kötü görünüyor ama iyi görünen ile kıyaslandığında fark yok gibi
Neye göre değerlendireceğiz yol tutuşu
Tamam profesyonel sürücü değiliz de az buçuk bizde anlarız herhalde belli sürat belli dönüşlerde hangi araç güven veriyor diye
Bana km77 ile yol tutuş arasında doğru bir orantı var gibi geliyor
Yani aksini tersini görmek gerek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 22 Ocak 2021; 9:33:13 > -
vw fanatiği değilim, hatta şu an passat aracımı satıyorum mondeo almak için, mondeo bu sınıfta daha iyi bir araç bana göre.
Tiguan ve 3008 kıyası sadece kağıt üzerinde yapılabilir. İkisine de binince 3008'in dandik plastiği , dar iç hacmi , basıklığı vs. Tiguan kararı vermenizi çok kolaylaştırır. 308 ile golf arasında da 308 tercih ederim, ama B suv 3008'i gerçek bir SUV ile kıyaslamak haksızlıktır.
-
Tiguanın bahsettiğiniz artıları var. İlk mesajımda da belirttim. Daha kaliteli, kullanışlı diye. Ama bunlar atla deve farklar değil. 3008 in plastik kalitesini ben de beğenmiyorum. Önü idare eder ama arkaya geçiyorsunuz, ucuz malzemeler. Golfte böyle. Tiguan da süper değil ama daha iyi hissettiriyor. Ama bunların pratikte büyük bir önemi yok. Trim sesi olmaması, yalıtımın iyi olması daha önemli. Bu konuda iki araç da benzer. Tiguanın iyi olduğu konularda atla deve fark yok. Tiguan kaliteden ziyade bağımsız süspansiyonu, kullanışlı iç mekanıyla bariz önde. Mesela 3008 motor olarak, tüketim, performans olarak önde gibi yine atla deve farklar yok. 200kg daha hafif, onun avantajını kullanacak haliyle.
3008 lehine asıl fark donanım, fiyat ve şanzımanda ortaya çıkıyor. 360bin dedikleri tiguanda donanım yok. Kaza önleme, kör nokta vs vs yok. Şanzıman desen eat8 her türlü tercih edilesi. Benzer donanım aynı fiyat olsa ben de tiguan derim ama değil. Tiguan yerine ateca alınır aynı gruptan. 3008'e bile tercih edilebilir. Fiyat/donanım başarılı.
-
Hocam bende 2020 yeni kasa Tiguan r-Line var.yol sesini olduğu gibi içeri alıyor.süspansiyonlar sert.ben memnun değilim..3008 kullanmadım bilmiyorum. -
Forumda daha önce kaynağını da paylaşmıştım fakat bulamadım şimdi. Km77'nin yaptığı geyik testinin ISO standartnamesinde açık şekilde belirtiyor bunun bir yol tutuş testi olmadığını, sadece aracın "banttan indirilip standart kullanıcıyı direksiyona oturtunca" ani manevralarda verdiği ESP tepkisini ölçmek için olduğunu.
Yol tutuş denen şeyi basit bir slalom testiyle ölçmek mümkün değil. Yol tutuş da aslında iki farklı şekilde tanımlanır. Handling ve grip olarak. Handling, aracın sürücüye verdiği tutuş hissidir. Grip ise aracın mekaniksel tutuş limitidir.
Grip'i çok iyi ama handling'i kötü bir araç güvensiz hissettirir, ama aslında çok iyi yol tutuyordur. Veya tam tersi.
Mesela bir araç gevşek bir ESP ayarıyla ve başarılı bir süspansiyon sistemi yardımıyla deneyimli bir sürücünün her emrine itaat edebilir. İstendiğinde hafifçe arkadan kayar, gerektiği yerde sadece önden veya dört tekerden de kayar vs. Dolayısıyla iyi bir sürücü bu araçla gerek pist süresi olsun gerek ani manevra olsun çok başarılı sonuçlar elde edebilir.
Fakat bu aracı, standart bir sürücü kullandığında ne olur diyerek, temelinde bütün kontrolün ESP'de olduğu geyik testine sokarsanız g*tü başı ayrı oynayabilir. Bu kötü yol tutuş demek değil. Zayıf ESP, yani güvenlik kontrolü demek.
A'dan B'ye beni en güvenli şekilde götürsün isteyen normal bir kullanıcı km77'nin yaptığı testlere bakıp tercih yapabilir. Fakat daha ileri düzeyde sürüş kabiliyeti olan birisi için bir şey anlam ifade etmez. Evet yeri gelir kazadan kurtarabilir (sürücü o an dalgındır vs.) ama bu güvenlik ölçütüdür, yol tutuş değil.
-
quote:
Orijinalden alıntı: nackerForumda daha önce kaynağını da paylaşmıştım fakat bulamadım şimdi. Km77'nin yaptığı geyik testinin ISO standartnamesinde açık şekilde belirtiyor bunun bir yol tutuş testi olmadığını, sadece aracın "banttan indirilip standart kullanıcıyı direksiyona oturtunca" ani manevralarda verdiği ESP tepkisini ölçmek için olduğunu.
Yol tutuş denen şeyi basit bir slalom testiyle ölçmek mümkün değil. Yol tutuş da aslında iki farklı şekilde tanımlanır. Handling ve grip olarak. Handling, aracın sürücüye verdiği tutuş hissidir. Grip ise aracın mekaniksel tutuş limitidir.
Grip'i çok iyi ama handling'i kötü bir araç güvensiz hissettirir, ama aslında çok iyi yol tutuyordur. Veya tam tersi.
Mesela bir araç gevşek bir ESP ayarıyla ve başarılı bir süspansiyon sistemi yardımıyla deneyimli bir sürücünün her emrine itaat edebilir. İstendiğinde hafifçe arkadan kayar, gerektiği yerde sadece önden veya dört tekerden de kayar vs. Dolayısıyla iyi bir sürücü bu araçla gerek pist süresi olsun gerek ani manevra olsun çok başarılı sonuçlar elde edebilir.
Fakat bu aracı, standart bir sürücü kullandığında ne olur diyerek, temelinde bütün kontrolün ESP'de olduğu geyik testine sokarsanız g*tü başı ayrı oynayabilir. Bu kötü yol tutuş demek değil. Zayıf ESP, yani güvenlik kontrolü demek.
A'dan B'ye beni en güvenli şekilde götürsün isteyen normal bir kullanıcı km77'nin yaptığı testlere bakıp tercih yapabilir. Fakat daha ileri düzeyde sürüş kabiliyeti olan birisi için bir şey anlam ifade etmez. Evet yeri gelir kazadan kurtarabilir (sürücü o an dalgındır vs.) ama bu güvenlik ölçütüdür, yol tutuş değil.
teşekkürler açıklama için
yani aslında forumun %99 u na hitap ediyor km77
-
Bu sınıfın yeni ağası Peugeot dur. C SUV 3008 , b SUV 2008 alınır geçilir.
Tiguan sınıfında kendini ispat etmi bir araç , tabi ki alınır da Tiguan göklere çıkarılıp 3008 gömülüyorsa orda marka fanatikliği vardır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: neilblack
Bu sınıfın yeni ağası Peugeot dur. C SUV 3008 , b SUV 2008 alınır geçilir.
Tiguan sınıfında kendini ispat etmi bir araç , tabi ki alınır da Tiguan göklere çıkarılıp 3008 gömülüyorsa orda marka fanatikliği vardır.3008 göklere çıkarılıp Tiguan gömülüyorsa da marka fanatikliği vardır aynı şekilde .
(Sizin yaptığınız gibi mesela :) )
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X