Şimdi Ara

320d Triger Zinciri Sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
28.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • n47 motorlarda zincir değişme zamanı yani gevşeklik yapıp kopma tehlikesi varsa özellikle genleşme yaptığı için sıcakkende ses yapar doğrumudur ? ilk çalışmada ses geliyor 3 sn ama yağlanınca ses yok sıcakken ses yok sizce değişim gereklimi

    200 bin daha önce değiştimi bilmiyorum 160 binde aldım 320d 2012 e90 184 hp araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Zincir bence en az 200.000 gitmeli.Bu bir kronik problem bence,ses seda gelmeden kopan zincir de görülmemiş değil.Aslında bence bunun en önemli nedeni,motor tam ısınmadan yüksek güç altında zincirin ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadan gerilip esnemesi.
    Hocam zincir ile alakalı istisnalar olabiliyor. Benim i10 araçta 19 bin km'de garantiden zincir değişti. Hafiften bir şıkırtı sesi geliyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuç ne oldu benim aracımdada aynı ses var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim.merak ettigim husus zincir değişiminde 184lüklerde motor inmiyor mu?

    Birisi zincir onde oldugu icin gerek yok demisti, benim usta da inecek dedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 8 Şubat 2021; 23:56:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hasanmerto kullanıcısına yanıt

    Bende merak ediyorum.177 lik 520d aracım vardı.Az kalsın benim motorda güme gidiyordu.Motoru indirip öyle değiştirmişlerdi.Biraz fazla tutmuştu işçilik.


    Ama 184lüklerde zincirin daha rahat ulaşılabilir olduğunu duydum sadece.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    Bende merak ediyorum.177 lik 520d aracım vardı.Az kalsın benim motorda güme gidiyordu.Motoru indirip öyle değiştirmişlerdi.Biraz fazla tutmuştu işçilik.


    Ama 184lüklerde zincirin daha rahat ulaşılabilir olduğunu duydum sadece.

    Hocam ses geliyor muydu? Şingirdama sesi yani


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi şuna benzer durumlar sıradan markalarda yaşandığında markalar itin bir tarafına sokuluyor, yaygın olan düşünceye göre über mühendislik ürünü olması gereken premiumların bu tarz sıvamaları ise genellikle hoş görülüyor ve imajlarından da pek bir şey kaybetmiyorlar. Bence sıradan markalara haksızlık ediyoruz, onlara da şefkat göstermeliyiz

    Mercedes cephesinde de bu zincir olaylarında durum pek farklı değil. Servis bakımlı arabanızda durup dururken bir sabah marşta garip bir ses duyuyor ve arıza lambasıyla karşılaşıyorsunuz. Lamba yandı mı geçmiş olsun, üst kapak açılıyor ve zinciri, dişlisi, eksantrik mili cartı curtu derken astronomik faturalar sizi bekliyor. İşin kötü tarafı konuda da yazıldığı üzere bu zincir periyodik olarak değişmeli mi, ya da ne zaman değişmeli, servisler de hiç bir yönlendirme veya uyarı yap(a)mıyor, zira sistem patlayana kadar onlar da bilmiyor. Ses geldi lamba yandı, nerde trak, orda bırak, artık şansınıza ne denk gelirse. 60binde patlayan da var, 80binde de, 100binde de, belirsiz. Kayış kadar dayanamayan, bozulduğunda da beraberinde tüm sistemin içine eden zincir dizayn etmeyi başarmışlar. Bu kadar dandik olacaktı madem, bari kayış koyaydınız da her 120binde falan değişir mutlu mesut devam ederdik diyor insan.

    Sıradan bir marka 354.000km’de aracım da var, daha motor kapak mapak açtırmış değil. Taş gibi bildiğimiz Mercedes’in ise 147.000 km’deki motoru şu anda serviste bu halde :
    320d Triger Zinciri Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 9 Şubat 2021; 11:2:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rst78 kullanıcısına yanıt

    hangi motor o ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    hangi motor o ?

    m274, 1.6 cgi.

  • Geçmiş olsun zor günler sizi bekliyo desenize


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    m274, 1.6 cgi.



    Alıntıları Göster

    hmm safkan mercedes motoruymuş üstelik.. hem de cok eski yıllardır kullanılan motor..geçmiş olsun..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    Bende merak ediyorum.177 lik 520d aracım vardı.Az kalsın benim motorda güme gidiyordu.Motoru indirip öyle değiştirmişlerdi.Biraz fazla tutmuştu işçilik.


    Ama 184lüklerde zincirin daha rahat ulaşılabilir olduğunu duydum sadece.

    Hayır aynı şekilde motor inmesi gerekiyor 184 HP olanda aynı zor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    zincirin olayı çok uzun dayanmasıdır. 110binde bir değişiyorsa ne anladım o işten ben? kayış kadar ömrü var daha gürültülü olan bir parçanın. saçma olur bu şekilde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    zincirin olayı çok uzun dayanmasıdır. 110binde bir değişiyorsa ne anladım o işten ben? kayış kadar ömrü var daha gürültülü olan bir parçanın. saçma olur bu şekilde.



    Alıntıları Göster

    Normalde 200.000 km gidiyor. Ama nadiren daha düşük kilometrelerde sorun çıkaranlar oluyor. Zincirin avantajı kopmadan evvel bariz şekilde ses yapıyor. Böylece değişmesi gerektiği anlaşılıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt

    tam olarak sorununuz nedir hocam? m274 motorlar sıkıntısız olandır. asıl zincir sorunu m271'lerde oluyor ki yine de 180kmden aşağı zincir veya vanosları değiştirmiyorlar. Bir çok w204 grubunda olmama rağmen m274 hele ki 120kmlerde üst kapağın açıldığını duymadım.

  • Josepth kullanıcısına yanıt

    Evet bu sıkıntı aslında 1.8’lerin kronik sıkıntısı ama m274’lerde de nadir de olsa çıkabiliyor maalesef. Zincir uzama yapıp triger sisteminde dişli vs. ne var ne yoksa bozuyor. Arıza lambası yandığında iş işten geçmiş oluyor. MBclub forumlarında örnekleri mevcut. Eksantrik millerine kadar değişim yapmak zorunda kalan kullanıcılar (ben de dahil) mevcut maalesef. Can sıkıcı bir durum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 9 Şubat 2021; 19:36:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hasanmerto kullanıcısına yanıt

    Arabayı zamanında 210bin kmde iken almıştım.Aldığım yalan profesörü arkadaş “10bin km önce zincir değişti” demişti.Bende acemilikten inanmıştım.(Şimdiki aklım olsa servis faturasını görmek isterdim.)


    Sadece 2bin km sonra sabah ilk çalıştırmada değişik bir ses geldi.Ben klima yada devirdaim kayışlarının eskimesinden kaynaklandığını zannettim.Ama gösterdiğim usta onlarda sorun olmadığını sesin zincirden gelebileceğini söyledi.Bende yeni değişti diyince soğuktan kayışlar ses yapar diyip yağlı su döktü tüm kayışlara...


    2 gün sonra sesin motor sıcakkende ortaya çıkmasından şüphelenip iyi bir bmw ustasına götürdüm.Sadece 20 saniye motoru dinleyip “30 bin tlye sandık motor almana 50km kalmıştı” dedi.320d Triger Zinciri Sorunu 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    Arabayı zamanında 210bin kmde iken almıştım.Aldığım yalan profesörü arkadaş “10bin km önce zincir değişti” demişti.Bende acemilikten inanmıştım.(Şimdiki aklım olsa servis faturasını görmek isterdim.)


    Sadece 2bin km sonra sabah ilk çalıştırmada değişik bir ses geldi.Ben klima yada devirdaim kayışlarının eskimesinden kaynaklandığını zannettim.Ama gösterdiğim usta onlarda sorun olmadığını sesin zincirden gelebileceğini söyledi.Bende yeni değişti diyince soğuktan kayışlar ses yapar diyip yağlı su döktü tüm kayışlara...


    2 gün sonra sesin motor sıcakkende ortaya çıkmasından şüphelenip iyi bir bmw ustasına götürdüm.Sadece 20 saniye motoru dinleyip “30 bin tlye sandık motor almana 50km kalmıştı” dedi. 

    Yani ses dinleyecegiz.


    O zaman bir sorum daha olacak size:


    -Zinciri hangi marka kullandiniz?


    Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hasanmerto kullanıcısına yanıt

    Hocam inanın hatırlamıyorum.Değiştirdiğim özel servis yedek parça işide yapıyordu onlar taktılar bir tane.Tek hatırladığım zincir seti 600-700 tl gibi birşeydi.Ama işçiliğiyle 5 bin lira bulmuştu(2017)


    Birde iyi bir bmw ustası anlıyor bu işlerden normal motor ustasının işi değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    Hocam inanın hatırlamıyorum.Değiştirdiğim özel servis yedek parça işide yapıyordu onlar taktılar bir tane.Tek hatırladığım zincir seti 600-700 tl gibi birşeydi.Ama işçiliğiyle 5 bin lira bulmuştu(2017)


    Birde iyi bir bmw ustası anlıyor bu işlerden normal motor ustasının işi değil.

    Bilgiler için çok teşekkür ederim. Sagolun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.