Şimdi Ara

320d vs 320i ed (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
5.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçlar 0 alınacaksa kesinlikle 320ied. Peki niye ? Aralarındaki fiyat farkı resmen uçurum. 35.000TLlik bi fiyat farkı var ki bu hiç az bi değer değil bide kasko-araç vergisinde 320ied benzeri 320d ye göre baya avantajlı durumda.

    Kaba bi hesap yapalım.
    Aralarındaki fark 40.000TL civarlarına yaklaşıcaktır azıcık doldurunca. Aracı 5 yıl kullanıp satıcağımızı düşünelim. 40000/5=8000TL yıllık kaldı. Aylık ise cebimize 8000/12=665TL kaldı diyelim. Daha bitmedi araç vergi farkı var birde. 320d yıllık vergisi 2385TL,320ied'nin ise 859TL. Çıkaralım 2385-859= 1526TL etti yıllık cebimize kalan bunuda bölelim 12ye ve aylık cebimize kalanı bulalım 1526/12= 126TL diyelim. Hepimiz biliyoruz dizelin yıllık bakımı benzinli modellere göre 50-100TL fazla olur buda yanımıza kar kaldı.

    Cebimize aylık kalanı hesaplayalım: 665+126+5= 795TL aylık cebimize para kaldı bunun hepsini yakıta basalım diyelim(aracımız 100kmde 9lt yaksın-benzin fiyatı şuanki kurdan alıyorum 4,77ten alıyorum). 795/4,77= 165-166lt benzin yakar 165/9= 18,3 yapar buda aylık 18.333KM yapabilirz demek oluyor.

    Yani 320ied eğer 0 alınıcaksa baya baya karlı hatta bi 0 320d parası gözden çıkardıysanız bunu 320iedye verin daha dolu bi araç alın hemde 5-7yıllık yakıt parasını o ilkte ayırdığınız paradan verin. Araçların kasko farkıda var onuda siz hesaba katın dahada cebinize para kalır

    Sonuç: 320ied alın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorko15

    Araçlar 0 alınacaksa kesinlikle 320ied. Peki niye ? Aralarındaki fiyat farkı resmen uçurum. 35.000TLlik bi fiyat farkı var ki bu hiç az bi değer değil bide kasko-araç vergisinde 320ied benzeri 320d ye göre baya avantajlı durumda.

    Kaba bi hesap yapalım.
    Aralarındaki fark 40.000TL civarlarına yaklaşıcaktır azıcık doldurunca. Aracı 5 yıl kullanıp satıcağımızı düşünelim. 40000/5=8000TL yıllık kaldı. Aylık ise cebimize 8000/12=665TL kaldı diyelim. Daha bitmedi araç vergi farkı var birde. 320d yıllık vergisi 2385TL,320ied'nin ise 859TL. Çıkaralım 2385-859= 1526TL etti yıllık cebimize kalan bunuda bölelim 12ye ve aylık cebimize kalanı bulalım 1526/12= 126TL diyelim. Hepimiz biliyoruz dizelin yıllık bakımı benzinli modellere göre 50-100TL fazla olur buda yanımıza kar kaldı.

    Cebimize aylık kalanı hesaplayalım: 665+126+5= 795TL aylık cebimize para kaldı bunun hepsini yakıta basalım diyelim(aracımız 100kmde 9lt yaksın-benzin fiyatı şuanki kurdan alıyorum 4,77ten alıyorum). 795/4,77= 165-166lt benzin yakar 165/9= 18,3 yapar buda aylık 18.333KM yapabilirz demek oluyor.

    Yani 320ied eğer 0 alınıcaksa baya baya karlı hatta bi 0 320d parası gözden çıkardıysanız bunu 320iedye verin daha dolu bi araç alın hemde 5-7yıllık yakıt parasını o ilkte ayırdığınız paradan verin. Araçların kasko farkıda var onuda siz hesaba katın dahada cebinize para kalır

    Sonuç: 320ied alın

    5 yıl gibi bir süre binilecekse yapdığınız hesap çok mantıklı, ancak 1_2 seneye satanlar için dizelin değerini korumasından dolayı dizel deahaw avantajlı olur kanısındayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1830km aylık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Bence benzinli daha yuksek devir cevirdigi icin 320D'yi gecebilir...Nefesi kesilmez yani yuksek hizlarda dizele nazaran..

    Zf 8 şanzıman :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tasarruf açısından az km de fark etmez. Ancak hız konusunda 100 km'den sonra 320d açık ara alır başını gider hacimden dolayı. Herşey tork ve güç değil, hacim de önemli bir şey.

    Aynı araçta her şey tork ve güçtür, aynı değerlerde isterse biri 1000cc diğeri 3000cc olsun. Ayrıca iki aracın 100-200km değerleri arasında 3saniye fark var.
  • fabrika değerlerini tam nedir bilmiyorum

    320d var 184 lüklerden

    80-140 8-9sn

    140dan sonra yavaş hızlanıyor 140-180 arası hızlanması 10sn ye yakın tam ölçmedim

    Herne olursa olsun sunu biliyorum 220 civarı ile giderken frene bastıgım an 130larada inebiliyor. Adamlar yapmış ama konfor sıfır


    Boşunada dizele para vermeyin, vergisi fazla, tamam az yakıyor ama yeni ied lerden 2-3lt az yakıyor. Ben aldımmı 10yıl kullanır, yılda min 15bin km yaparım diyiyorsanız alın. Yoksa almayın zarar ederseniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorko15

    Araçlar 0 alınacaksa kesinlikle 320ied. Peki niye ? Aralarındaki fiyat farkı resmen uçurum. 35.000TLlik bi fiyat farkı var ki bu hiç az bi değer değil bide kasko-araç vergisinde 320ied benzeri 320d ye göre baya avantajlı durumda.

    Kaba bi hesap yapalım.
    Aralarındaki fark 40.000TL civarlarına yaklaşıcaktır azıcık doldurunca. Aracı 5 yıl kullanıp satıcağımızı düşünelim. 40000/5=8000TL yıllık kaldı. Aylık ise cebimize 8000/12=665TL kaldı diyelim. Daha bitmedi araç vergi farkı var birde. 320d yıllık vergisi 2385TL,320ied'nin ise 859TL. Çıkaralım 2385-859= 1526TL etti yıllık cebimize kalan bunuda bölelim 12ye ve aylık cebimize kalanı bulalım 1526/12= 126TL diyelim. Hepimiz biliyoruz dizelin yıllık bakımı benzinli modellere göre 50-100TL fazla olur buda yanımıza kar kaldı.

    Cebimize aylık kalanı hesaplayalım: 665+126+5= 795TL aylık cebimize para kaldı bunun hepsini yakıta basalım diyelim(aracımız 100kmde 9lt yaksın-benzin fiyatı şuanki kurdan alıyorum 4,77ten alıyorum). 795/4,77= 165-166lt benzin yakar 165/9= 18,3 yapar buda aylık 18.333KM yapabilirz demek oluyor.

    Yani 320ied eğer 0 alınıcaksa baya baya karlı hatta bi 0 320d parası gözden çıkardıysanız bunu 320iedye verin daha dolu bi araç alın hemde 5-7yıllık yakıt parasını o ilkte ayırdığınız paradan verin. Araçların kasko farkıda var onuda siz hesaba katın dahada cebinize para kalır

    Sonuç: 320ied alın

    Bu aciklamali hesaptan sonra bizim latitudeyi satip 320i ed aldirasim geldi babama. Keske herkes sizin gibi mantikli konussa işkembe-i kübra dan atip tutmasa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tasarruf açısından az km de fark etmez. Ancak hız konusunda 100 km'den sonra 320d açık ara alır başını gider hacimden dolayı. Herşey tork ve güç değil, hacim de önemli bir şey.

    Aynı araçta her şey tork ve güçtür, aynı değerlerde isterse biri 1000cc diğeri 3000cc olsun. Ayrıca iki aracın 100-200km değerleri arasında 3saniye fark var.

    Ben 100-200 ara hızlanmadan bahsetmiyorum. Son hız ve devamlı hızda hacim konuşur. Tabi bunun şanzıman oranları fln da var ama yine de olsun.

    1.4 aynı güç tork ve 2.0 aynı güç tork araçlar kalkışta fark yaşar ama son hızda 2.0 kazanır süpriz olmaz.

    Aynı güç ve torkta hacmin hiçbir önemi yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Millete bak vites kutusu titremesinden korkuyor,
    Direksiyon titremesinden korkmuyor :)
    Daha ucuza 190 hp yeni passat var 3 20 d yi sollar çoğu konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trust06 T kullanıcısına yanıt
    320d nin içinden 2 tane passat çıkar. nereye solluyorsun..
  • performans konusunda , trafikte ya da otoyollarda atışan biri değilseniz 320ied ile 320d arasında dert edeceğiniz bir fark bulamazsınız.

    Ama şu çok önemli ki bence tercih sebebi. Eğer otobanlarda belli bir hızın üzerinde seyretmeye alışık iseniz 320d tercih etmekte yarar var. Ekonomik açıdan çok avantajlı bir sürüşü var yüksek hızda. Yani 200 km hıza sabitleseniz abartmayayım ama litre cinsinden%50 fark olur tüketimde.

    Tabi kim 180-200 sabitleyip gidiyor , trafik kuralları , yolların kalabalığı vs kısmını konuşmuyorum, o konulara da girmeyelim ki konu ziyan olmasın.

    320d , özgürce gaza basmayı sunuyor kullanıcısına. Bundan az tüketemeyeceğini biliyorsun kullanırken. Performansı da piyasadaki arabaların %80 inden daha iyidir. Güzelliği bu. Tabi buna yaz döneminde sürekli klima kullanımı eklerseniz tüketim ibresi dizele daha fazla döner.


    Eskiden 320d ler 30 binde servise girerdi. Bu sebepten 320ied ile maliyet hesabı yaparken bir avantajı söz konusu idi. Şimdi artık onlar da 10-12 bine çekildi. O avantaj eski kasalarda ve 2013 temmuz öncesi üretim f30 larda mevcut.

    Ek not: Yukarıda bir arkadaş ied nin d den hızlı olduğunu belirtmiş. Ben aynı fikirde değilim yaptığım denemeler neticesinde.




  • 32 ied alırdım ben olsam. MTV ve ÖTV farkı kabul edilebilir değil iki araç arasında.
  • 3.20i ED bu fiyatlarla her türlü tercih edilir 3.20d'ye. Yanında da sana muhteşem bir motor sesi getirir. Tek dezavatajı o sesi duymak için şeytan ayağını pedala daha çok basmaya sevkediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Evil Dead


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tasarruf açısından az km de fark etmez. Ancak hız konusunda 100 km'den sonra 320d açık ara alır başını gider hacimden dolayı. Herşey tork ve güç değil, hacim de önemli bir şey.

    Aynı araçta her şey tork ve güçtür, aynı değerlerde isterse biri 1000cc diğeri 3000cc olsun. Ayrıca iki aracın 100-200km değerleri arasında 3saniye fark var.

    Ben 100-200 ara hızlanmadan bahsetmiyorum. Son hız ve devamlı hızda hacim konuşur. Tabi bunun şanzıman oranları fln da var ama yine de olsun.

    1.4 aynı güç tork ve 2.0 aynı güç tork araçlar kalkışta fark yaşar ama son hızda 2.0 kazanır süpriz olmaz.

    Aynı güç ve torkta hacmin hiçbir önemi yoktur.

    Yüksek hızda var inatlaşmayalım lütfen.

    Tork/beygir gücü,hızlanma hakkında bilgiler konusunda her şey açıklandı. Aracı hızlandıran beygir gücü ve vites oranlarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    1830km aylık

    Bence aylık iyi km
  •  320d vs 320i ed
     320d vs 320i ed


    İstanbul-kırklareli 320i ed klima hep açık 2 kişi uzun yol yakıt değerleri.

    İstanbul çıkışı bir süre dur kalk trafiğe denk geldiğim için değerler birden yükseldi :)

    Araçların yakıtları konusunda bilgi verildiğinde güncel değerlerinizi de fotolayıp buraya koyabilirsiniz.

    Bu arada 180hp ford 0-100 de 4 boy geride kalır istanbul içi anadolu yakası özelden yazın 20 dakika sonra deneme yapabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0zan -- 11 Kasım 2014; 18:14:54 >




  • Çoğu konuda passatın solladığı aracımdan bir kare;

     320d vs 320i ed



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0zan -- 11 Kasım 2014; 18:27:07 >
  • Yahu su, senede su kadar km yapiyosaniz dizel alin yoksa almayincilari napicaz kardesim? Adam satarken odedigi farkin en az yarisini geri aliyor ve araci da beklemeden hemen satiyor. Yani verdigi farkin hepsini cikartmak zorunda degil ki. Ayrica 3.20d'nin gercekten mantiksiz asiri performansi insana inanilmaz bir keyif veriyor, yolda benim diyen arabanin bile icinden geciyorsunuz.

    Bide bu sel baskinlarinda suyun icinde arabasiyla mahsur kalanlar hep bu km hesabi yapanlar :) bilginiz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Olur böyle şeyler -- 11 Kasım 2014; 23:18:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0zan

    Çoğu konuda passatın solladığı aracımdan bir kare;

     320d vs 320i ed


    ozan bey, aracı satıyor musunuz? satıyorsanız sebebi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karsum

    320d nin içinden 2 tane passat çıkar. nereye solluyorsun..

    Herkes binmiş demek ki yeni 190 hp ve 240 hp dizel passata

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.