Şimdi Ara

320d vs 320i ed (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
5.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ortalama aylık 500 tl fazla masrafı olur benzınlının
    fakat alırken 40.000 tl fark da var belkı daha da fazla
    sahsen kendı adıma benzınlı alamam yılda 35 bın km yol yapıyorum.
    ılla bmw dıye yırtınırsam belkı dusunurum ama baska arac mı yok yahu? dedıklerı gıbı konfor arabası deıl hala bmw 3 ler.eskılerden ıyı fakat bır merco ve audı kadar deılller konfor olarak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dream_04

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0zan

    Çoğu konuda passatın solladığı aracımdan bir kare;

     320d vs 320i ed


    ozan bey, aracı satıyor musunuz? satıyorsanız sebebi nedir?


    Evet satıyorum 4 kasaya geçiş yapıyorum.
  • 0zan 0 kullanıcısına yanıt
    Bu sefer bixenonsuz almayın bence. Gerçi 4'lerin bixenonsuzu satılıyor mu bilmiyorum ama. Büyük eksiklik bi-xenon ve led gündüz farlarının olmayışı.
  • trust06 T kullanıcısına yanıt
    he, gelince ilk fanboylara dağıtılacakmış 240 lık pasat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karsum

    he, gelince ilk fanboylara dağıtılacakmış 240 lık pasat

    Bmw yi de beleşe veriyorlar değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hesabı basit arkadaşlar. Eğer kredi girip alacaksanız zaten dizeli unutun. Astarı yüzünden pahalıya çıkar. Direk 320ied den devam.

    Eski kasada dizel ile benzinli arasında tüketimde de gidişte de uçurum vardı. Ayrıca fiyatlar bu kadar farklı değildi. Ben 2011 aralık ayında 115 bin tl ödemişim 320d sportplus araba için. Şimdi o paraya aynı dolulukta ied almak bile imkansız , hatta nereden baksan 30 bin tl fark olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Bu sefer bixenonsuz almayın bence. Gerçi 4'lerin bixenonsuzu satılıyor mu bilmiyorum ama. Büyük eksiklik bi-xenon ve led gündüz farlarının olmayışı.

    Araçlarımı kredisiz aldığım için donanımdan biraz kısıyorum :) Ancak katılıyorum zenon far çok güzel görünüyor sonradan eksikliğini hissettim.
  • Listeden bakmıştım 100-200 320d 5.4 gibi birşeydi
    320i ED 100-200 7.8 mı neydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0zan 0 kullanıcısına yanıt
    benzinli 170 hp bi araç için mükemmel ortalama, hızınız da hiç düşük gözükmüyo üstelik, bu arada bişey sormak istiyorum 320ied de direksiyon titremesi bu araca has kronik bi sorunmudur, yoksa f30 kasaların hepsinde varmı? ve tabi servislerin bu konuya yaklaşımı nasıl oldu, tecrübe eden veya bilgisi olan varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    320d'de yok mu bir hızlı ısıtma teknolojisi falan??



    Motoru dışardan müdahale ile hızlı ısıtma ancak çok soğuk bölgelerde yapılıyor.3-5 km az yaksın diye motoru harici bir şeyle ısıtmak pek mantıklı değil.

    Ayrıca aslında mantıken bakıldığında hâlen bu motorları anlayabilmiş değilim.Neden verimli çalışabilmesi için illa belli bir sıcaklığa ulaşması gerekiyor.Ne kadar az ısı kaybı o kadar verim demek.Motorun ısınması gereksiz ısı kaybı demek.Benzinliler zaten bu yüzden çabuk ısınıyor.Hemen yanıyor çabuk ısınıyor çünkü yakıtın %60-%65'i sıcak hava olarak atılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    320d'de yok mu bir hızlı ısıtma teknolojisi falan??



    Motoru dışardan müdahale ile hızlı ısıtma ancak çok soğuk bölgelerde yapılıyor.3-5 km az yaksın diye motoru harici bir şeyle ısıtmak pek mantıklı değil.

    Ayrıca aslında mantıken bakıldığında hâlen bu motorları anlayabilmiş değilim.Neden verimli çalışabilmesi için illa belli bir sıcaklığa ulaşması gerekiyor.Ne kadar az ısı kaybı o kadar verim demek.Motorun ısınması gereksiz ısı kaybı demek.Benzinliler zaten bu yüzden çabuk ısınıyor.Hemen yanıyor çabuk ısınıyor çünkü yakıtın %60-%65'i sıcak hava olarak atılıyor.

    sebebi neydi ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Tasarruf açısından az km de fark etmez. Ancak hız konusunda 100 km'den sonra 320d açık ara alır başını gider hacimden dolayı. Herşey tork ve güç değil, hacim de önemli bir şey.

    Aynı araçta her şey tork ve güçtür, aynı değerlerde isterse biri 1000cc diğeri 3000cc olsun. Ayrıca iki aracın 100-200km değerleri arasında 3saniye fark var.

    İşte o öyle olmuyor

    1000 cc ve 3000 cc motorlu 2 araba aynı güçte ise.Ya birinde turboya motor yapmışlardır ya da 3 litreliğin gücünü uzun ömürlü olması için kırpmışlardır.

    Düşük hacimli aynı güce sahip araba turbo sayesinde o diğer arabanın performansına ulaşır.İkisi aynı güçteyse birinde minicik bir turbo vardır diğerinde okkalı bir turbo vardır.

    3 litreliğin motor hacmi daha doğrusal bir şekilde yüksek sunar. 1 litrelik turbo ile kısa bir kısmı patlama ile sunar ama gerisinde 3 kat düşer tork.

    1 litrelik bir motor ile 3 litrelik motora rakip olunur mu olunur.3 litreliğe göre bloğu,pistonları,tüm hareketli parçaları 3 kat daha dayanıklı yaparsın, bir nevi yarış arabası mantığıyla yüklenirsin sıkıştırmaya,modifiyeye daha yanıcı yakıt ile yaparsın,bir de turbo koyarsın ekstra soğutma iyi kötü baş edersin.


    @jimhendrix;

    Eski konuyu diriltmemin mi?

    Güzel hoş sohbet olsun diye




  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt
    2 mesaj yukarıda da yazmışsınız zaten, termodinamik çevrimleri ve araç mekanizmaları hakkında bilginiz ne yazık ki galerici ağzından başka bir şey değil. Kullanıcı adınız da bilgisayarlara meraklı olduğunuzu gösteriyor. Bence bildiğiniz şeyler hakkında yazın, ki bilgilenmek isteyenler de yanlış bilgilenmesin.
  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Teknoloji sayesinde artık bunlar aşılmaya başladı. TSI motorları örnek alalım. Maksimum tork 1250 devirden başlayıp geniş bir devir aralığında sunuluyor. Atmosferikte alt devirlerde böyle tork alamazsınız. Dayanıklılık noktasında neredeyse herkes teorik konuşuyor. Pratikte 1.4 ecotec, tsi gibi aşırı beslemelerde önemli bir sorun yok. Şuan otomotiv endüstrisi motorda dayanıklılık noktasında sorun yaşamıyor. en büyük problem şanzımanlar.

    Yeni teknoloji turbolar, yeni geliştirilen alaşımlarla oluşturulanmotor aksamı ile downsizing ileri boyuta taşındı. Motor sporlarının zirvesi F1'de 1.6 litrelik turbo motorlar kullanılıyor bildiğiniz gibi. Bu motorlar 15.000 devir çevirip 600 bg güç üretiyor. F1 gibi zorlu bir koşullarda bu motor teknolojinin geldiği noktayı çok iyi gösteriyor.

    Özetle düşük hacimli motor dayanıklılığı düşüktür, atmosferik gibi olmaz şeklinde düşünmek artık yanlış.




  • yüksek hızlarda ve sert kullanımlarda( dip gaz hızlanmalar) dizel benzinli yakıt tüketim farkı artıyor benim gördüğüm.

    Açıkcası bence benzinli motor her türlü daha iyi, hem sessiz hem daha zevkli. Benzin güzeldir :) 3.20d yerine 3.28 alınır ama 3.20ied değil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.20ied 40th year....
    1.6 vergi avantaji yeter :D
    Dolulugu yeter....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.