Arkadaşlar ben gta 4 için arabalarla uğraşıyorum ve içindeki dosyalara bakarken altta gösterdiğim gibi birşey gördüm ve bunun 3D olduğunu anladım ama başka bişeyde olabilir ama kabartma gibi olduğundan öyle düşünüyorum yani hangi program ile yapıldığını bilen varsa lütfen yardımcı olsun şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum :)
Resimdeki şey "normal map" ve muhtemelen arabanın plakası için yapılmış. Normal map kabaca düşük poligonlu objelerin, yüksek poligonlu bir obje gibi detaylı görünmesini sağlamak için kullanılır. Aşağıda yapmış olduğum basit bir örnek var.
Oyun sektöründe genellikle "tangent space normal mapping" kullanılır. Bir diğeri ise "world space normal mapping'' tir ve PS ya da benzeri bir programla üzerinde oynama yapmak imkansızdır. Resimdeki normal map, tangent space olduğu ve basit bir plane üzerine uygulandığı için pek çok programla bu sonucu alabilirsin.
Mesela Photoshop'ta nDO eklentisi ile kolayca aynısını yapabilirsin ya da üzerinde oynama yapabilirsin. Yine PS ve CrazyBump kullanarak yapılabilir, yani pek çok yolu var aslında. Aşağıda crazybump örneği var.
Son olarak, yukarıdaki yöntem düz yüzeyler ve var olan normal map'lere detay eklemek için kullanılır. Yani bu yöntemle bir silahın ya da karakterin normal map'ini çıkaramazsın. Bunun için ilgili nesnenin yüksek ve düşük poligonlu modelleri gerekli. Elbette iyi bir normal map için iyi bir Uv Unwrap de şart.
Ayrıca günümüzde "parallax occlusion mapping" gibi çok daha ileri seviye yöntemler var. Aşağıdaki örneğe bakabilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-55024C953 -- 15 Şubat 2013; 1:06:05 >
quote:
Orijinalden alıntı: blade_umt
Arkadaşlar ben gta 4 için arabalarla uğraşıyorum ve içindeki dosyalara bakarken altta gösterdiğim gibi birşey gördüm ve bunun 3D olduğunu anladım ama başka bişeyde olabilir ama kabartma gibi olduğundan öyle düşünüyorum yani hangi program ile yapıldığını bilen varsa lütfen yardımcı olsun şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum :)
çok açıklayıcı olmuş ellerinize sağlık teşekkürler