Bildirim
3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source ) (17. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
http://www.aliexpress.com/item/1pcs-Mega-2560-R3-1pcs-RAMPS-1-4-Controller-5pcs-A4988-Stepper-Driver-Module-1pcs-2004/1518778266.html
bu seti almayı düşünüyorum. ekran gerekli değil sanırım tüm aayarları firmware giriyoruz. Birazda pc den veriyoruz ayarı.
Anlamadığım adamlar ramps in yanında bir avuç jumper veriyor. bu jumperlar nereye nasıl takılıyor. yada gerek var mı? -
quote:
Orijinalden alıntı: feridund
http://www.aliexpress.com/item/1pcs-Mega-2560-R3-1pcs-RAMPS-1-4-Controller-5pcs-A4988-Stepper-Driver-Module-1pcs-2004/1518778266.html
bu seti almayı düşünüyorum. ekran gerekli değil sanırım tüm aayarları firmware giriyoruz. Birazda pc den veriyoruz ayarı.
Anlamadığım adamlar ramps in yanında bir avuç jumper veriyor. bu jumperlar nereye nasıl takılıyor. yada gerek var mı?
Ben ekranı çok faydalı buluyorum. Baskı yaparken bazı parametreleri değiştirebilmeyi sağlıyor. Ayrıca SD karttan baskı için de kolaylık.
RAMPS ile gelen jumperlar stepper sürücülerin microstepping modunda çalışması için gerekiyor. Bu jumperların takılacakları yerler stepper sürücülerinin girdikleri soketlerin içinde. RepRap projeleri 1/16 microstepping modunda çalışırlar. Bunu sağlamak için her bir motor sürücünün soketinin altındaki 3 adet jumper pini kapatılmalıdır (1 pin kapatılırsa 1/4, 2 pin kapatılırsa 1/8 microstepping modu aktiflenir diye hatırlıyorum). Yani toplamda 3 hareket aksı ve bir de ekstruder bulunduğundan tek kafalı bir yazıcı için 4 stepper motor kullanılacak ve her birinin 1/16 microstepping modunda çalışması için 3'er tane jumper bağlamak gerektiğinden 12 jumper pini gerekecek. Kitte gördüğüm kadarı ile 5 stepper var, çift kafaya göre bir set hazırlanmış. O sebeple daha fazla pin vardır.
Microstepping konusu ile ilgili blogumda bilgi vermiştim, motorlar bölümünde, oradan daha detaylı okuyabilirsiniz. Ama özetle microstepping sayesinde daha ince hareketler (yani daha hassas kontrol) yapılabiliyor. Tabii kullanmanın bir bedeli de var, o da motorun belirgin ölçüde tork kaybetmesi. Neyse ki ağır yükler taşımak zorunda olmadıklarından yazıcı için bu bir sorun olmuyor.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teknogirisim vs. gibi kuruluslara destek icin basvurmanizi tavsiye ederim. Gelistirmeye devam etmemeniz uzucu. Eger urunu alirsam mekanik olarak bir faydam olmasa da elektronik olarak dusundugum projeler var. -
-
quote:
Orijinalden alıntı: serkanc
quote:
Orijinalden alıntı: feridund
Bu arada marlin firmware kullanacağım. Pc de stl dosyalarını arduino ya göndermek için repetier. başka yazılıma ihtiyaç yok sanırım.
Oncelikle kendiniz yapiyor olsaniz da hotendi bizden alabilirsiniz, cin mallarinda sorun yasayabilirsiniz.
Plastik hammadde satan yerlerden alabilirsiniz. Filament extrusion isi kabaca kolay gorunse de gercekten. Hassasiyet isteyen bir istir. Once printer yapip baskilar alin, sonra filament isine bulasin derim
Stl dosyalarini once slic3r veya cura tarzinda bir programla gcode olusturup, onu repetier ile marline gondermeniz gerekir. Marlin firmwarei sadece gcode yorumlayicidir..
hocam filament extruder zor demişsiniz ya bu konu hakkında bi fikrinizi alıcaktım, dediğiniz gibi 1,75mm lik filament yapmak bencede zor ama onun yerine mesela biz 1,70mm lik veya 1,80mm lik filament ürettik diyelim. yazıcının ayarlarından kafaya çekilen filamentin hızı ayarlanamazmı
mesela
1,75mm de 10 kez dönüyosa
1,80mm de 9,72 kez döndür gibi, tabi bunun ayarları vardırda ben örnek olsun diye dedim
-
quote:
Orijinalden alıntı: Konyahmet
quote:
Orijinalden alıntı: serkanc
quote:
Orijinalden alıntı: feridund
Bu arada marlin firmware kullanacağım. Pc de stl dosyalarını arduino ya göndermek için repetier. başka yazılıma ihtiyaç yok sanırım.
Oncelikle kendiniz yapiyor olsaniz da hotendi bizden alabilirsiniz, cin mallarinda sorun yasayabilirsiniz.
Plastik hammadde satan yerlerden alabilirsiniz. Filament extrusion isi kabaca kolay gorunse de gercekten. Hassasiyet isteyen bir istir. Once printer yapip baskilar alin, sonra filament isine bulasin derim
Stl dosyalarini once slic3r veya cura tarzinda bir programla gcode olusturup, onu repetier ile marline gondermeniz gerekir. Marlin firmwarei sadece gcode yorumlayicidir..
hocam filament extruder zor demişsiniz ya bu konu hakkında bi fikrinizi alıcaktım, dediğiniz gibi 1,75mm lik filament yapmak bencede zor ama onun yerine mesela biz 1,70mm lik veya 1,80mm lik filament ürettik diyelim. yazıcının ayarlarından kafaya çekilen filamentin hızı ayarlanamazmı
mesela
1,75mm de 10 kez dönüyosa
1,80mm de 9,72 kez döndür gibi, tabi bunun ayarları vardırda ben örnek olsun diye dedim
1,75 diye anılan değer nominal çaptır, yani ideal-istenen durum,
hotend kanalları vs buna göre tasarlanır,
bizim deneyimlerimize göre +/- 0,25 mm sorun yaratmıyor.
yani 1,5-2 arası herhangi bir çap olur, imalatta sıfır tolerans yoktur, ticari filamentlerde bile sapmalar olabiliyor.
Gcode yaparken zaten elinizdeki filamentin çapını giriyorsunuz ve yazılım ona göre ayarlıyor kaç mm extrude edileceğini.
Asıl önemli olan çapın tutarlılığı. Baskıda kullanılan filament çapı ne olursa olsun baştan sona mümkün mertebe aynı çapta olmalı. Buradaki tolerans yukarıda bahsettiğim gibi yüksek değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurtheking -- 14 Temmuz 2014; 18:38:42 >
-
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Cnc de backlash sorununu iki somun arası yay ve yazılımsal olarak halledebiliyorum. 0.3 mm uçla pcb kazımaları neredeyse kusursuz.
Aynı sistemde x ve y eksenlerini timing beltli olarak yapıp hız kazanmayı planlıyorum. birde step motoru 1/16 yerine 1 veya 1/2 step sürsek ama bu hareketi 1 e 4 oranlı dişli ile aktarsak. Tork kazanıp hızımızı sabit tutmuş olmazmıyız. -
quote:
Orijinalden alıntı: feridund
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Cnc de backlash sorununu iki somun arası yay ve yazılımsal olarak halledebiliyorum. 0.3 mm uçla pcb kazımaları neredeyse kusursuz.
Aynı sistemde x ve y eksenlerini timing beltli olarak yapıp hız kazanmayı planlıyorum. birde step motoru 1/16 yerine 1 veya 1/2 step sürsek ama bu hareketi 1 e 4 oranlı dişli ile aktarsak. Tork kazanıp hızımızı sabit tutmuş olmazmıyız.
PCB kazimada farketmeyeceginiz backlash sorununu 3d baskida hissedersiniz... PCB kazimadakinden daha cok hassasiyet lazim...
Tork gerekli olan birsey degil... x ve eksenlerindeki tek zorlanma eksenlerdeki surtunmeler... -
Genelde herkes büyük baskı alanı hakkında soru sorduğu için bir mesajla olayı özetlemek istedim...
Normal bütün RepRap cihazlarda baskı alanı 20x20cm olarak standarttır. Bunun dışında SSR röle ve ısıtıcı fişekler kullanıp alüminyum tabla kendinize tasarlayabilirsiniz...
Ancak böyle bir tablanın güç tüketimi fazla olur.. Ayrıca baskı alanı büyük olan yerde ABS basmanız hayaldir, çünkü malzemenin doğal özelliği direk ucu kalkıyor...
PLA ile daha sorunsuz olabilir ama bu sefer de zaman problemeniz olur.. O zaman da kaliteden ödün verip büyük nozzle basmanız gerekir.. Kısacası 20x20x20cm bu makinalar için normal.. -
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs. -
TAKİP -
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Ben de şu an PLA ağırlıklı basıyorum ama ABS ile basabilmek de gerekli. Yapışma olayı gerçekten problem oluyor. Kapton bant (+heated bed) ile denedim, iyi yapıştı ama 5 cm'lik genişlikte bantlar olduğundan uygulaması biraz zor olabiliyor ve yazma kafası kenarlara takılıp bandı sökebiliyor. O sebeple 20 cm genişliğe sahip Kapton bant satın aldım, onunla da deneyeceğim. Ancak ABS'de yapışma dışında başka sorunlar da var. En önemlisi büzüşmesi. Özellikle ince objeler basılırken, tabakalar yükseldikçe büzüşme yüzünden objede çatlamalar başlıyor. Ortam sıcaklığının çok iyi kontrol altında olması gerek. Hatta yazıcının üstüne bir kutu kapatmayı öneriyorlar ama bu yaz sıcağında elektroniklere hasar verebilir diye bunu denemedim.
PLA'da böyle sorunlar yok, çok kolay yapışıyor (mavi bant kullanıyorum veya 60-70 derecede cam üstüne basılabiliyor), belirgin büzüşme göstermiyor. Benim tek sıkıntım, PLA ile cihazdaki Z wobble'ın nedense daha belirgin olması (henüz bu sorunu çözemedim). ABS ile basarken böyle bir sorunun varlığından haberdar değildim (bahsettiğim sorunu görmek isteyenler bu konu başlığında daha önce yüklemiş olduğum köpek balığının boyanmamış resmine ve mavi robotun resmine bakabilirler. Balık PLA ile, robot ABS ile basıldı).
-
quote:
Orijinalden alıntı: DrMaestro
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Ben de şu an PLA ağırlıklı basıyorum ama ABS ile basabilmek de gerekli. Yapışma olayı gerçekten problem oluyor. Kapton bant (+heated bed) ile denedim, iyi yapıştı ama 5 cm'lik genişlikte bantlar olduğundan uygulaması biraz zor olabiliyor ve yazma kafası kenarlara takılıp bandı sökebiliyor. O sebeple 20 cm genişliğe sahip Kapton bant satın aldım, onunla da deneyeceğim. Ancak ABS'de yapışma dışında başka sorunlar da var. En önemlisi büzüşmesi. Özellikle ince objeler basılırken, tabakalar yükseldikçe büzüşme yüzünden objede çatlamalar başlıyor. Ortam sıcaklığının çok iyi kontrol altında olması gerek. Hatta yazıcının üstüne bir kutu kapatmayı öneriyorlar ama bu yaz sıcağında elektroniklere hasar verebilir diye bunu denemedim.
PLA'da böyle sorunlar yok, çok kolay yapışıyor (mavi bant kullanıyorum veya 60-70 derecede cam üstüne basılabiliyor), belirgin büzüşme göstermiyor. Benim tek sıkıntım, PLA ile cihazdaki Z wobble'ın nedense daha belirgin olması (henüz bu sorunu çözemedim). ABS ile basarken böyle bir sorunun varlığından haberdar değildim (bahsettiğim sorunu görmek isteyenler bu konu başlığında daha önce yüklemiş olduğum köpek balığının boyanmamış resmine ve mavi robotun resmine bakabilirler. Balık PLA ile, robot ABS ile basıldı).
merhaba DrMaestro,
wobble olayı ile ilgili olarak, daha önce bunun z gijonlarından kaynaklanabileceği fikrimi söylemiştim, ancak kalibrasyon sıkıntısı olmadığını farzederek.
Cihazın kalibrasyonu tamam değil mi, yani 5 sefer 20 mm extrude ettiğinizde her seferde tam olarak 20 mm filament gidiyor mu,
bu tamamsa, slicer ile thin wall calibration object bastığınızda kodda verilen cidar değeri ile objeninki +/- %10 biribirine yakın mı,
eğer kalibrasyon tam değilse fazla gelen malzeme kenarda taşarak düzensiz wobble yapabilir. Bu da nedenlerden biri olabilir bence.
Z yönündeki diş hatvesi 1,25 mm olduğundan ve eğik mil her turda imza atacağından eğer bu dalgalanmalar 1,25 mm civarında periyodda iseler (z yönünde)
kesinlikle gijondan olduğunu söyleyebiliriz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Yakin zamanda ninjaflex malzemesini burda cekmeyi deneyecem... Ancak Printer Kit hazirlama derdinden dolayi filament isi biraz geride kaldi.. Bayramdan sonra filament isini de biraz hizlandirmaya calisacaz Insallah... -
quote:
Orijinalden alıntı: DrMaestro
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Ben de şu an PLA ağırlıklı basıyorum ama ABS ile basabilmek de gerekli. Yapışma olayı gerçekten problem oluyor. Kapton bant (+heated bed) ile denedim, iyi yapıştı ama 5 cm'lik genişlikte bantlar olduğundan uygulaması biraz zor olabiliyor ve yazma kafası kenarlara takılıp bandı sökebiliyor. O sebeple 20 cm genişliğe sahip Kapton bant satın aldım, onunla da deneyeceğim. Ancak ABS'de yapışma dışında başka sorunlar da var. En önemlisi büzüşmesi. Özellikle ince objeler basılırken, tabakalar yükseldikçe büzüşme yüzünden objede çatlamalar başlıyor. Ortam sıcaklığının çok iyi kontrol altında olması gerek. Hatta yazıcının üstüne bir kutu kapatmayı öneriyorlar ama bu yaz sıcağında elektroniklere hasar verebilir diye bunu denemedim.
PLA'da böyle sorunlar yok, çok kolay yapışıyor (mavi bant kullanıyorum veya 60-70 derecede cam üstüne basılabiliyor), belirgin büzüşme göstermiyor. Benim tek sıkıntım, PLA ile cihazdaki Z wobble'ın nedense daha belirgin olması (henüz bu sorunu çözemedim). ABS ile basarken böyle bir sorunun varlığından haberdar değildim (bahsettiğim sorunu görmek isteyenler bu konu başlığında daha önce yüklemiş olduğum köpek balığının boyanmamış resmine ve mavi robotun resmine bakabilirler. Balık PLA ile, robot ABS ile basıldı).
Hocam bu ABS gercekten sorunlu malzeme.. Dediginiz ayrilmalar olmadi ben de, buyuk parca bastim ve gayet iyi yapistil... Dediginiz ayrilmalar olmasin diye de mali biraz daha fazla verdim.. Ancak baskidan sonra parcaya uyguladigim en ufak bir kuvvetle beraber cidar kirildi.. ABSde katmanlarin birbirine yapismasi ince cidarda cok kotu. Ama ayni parca PLA''da ne yaparsam yapayim katmanlardan kirilmiyor...
Bu tarz ince duvarli parcalari muhakkak PLA ile basilmasi gerekiyor...
Parca sicak bir yerde calismayacaksa bence PLA ideal...
Dediginiz ic sicakligi korumak icin kapak taksaniz da ABS sogudugunda gene kivrllma yapacak ve illaki birlesim yerlerinden ayrilacak...
ABS yapisal olarak cok sert, o nedenle bu tarz sorunlarin olmasi normal...
-
quote:
Orijinalden alıntı: ozgurtheking
quote:
Orijinalden alıntı: DrMaestro
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Ben de şu an PLA ağırlıklı basıyorum ama ABS ile basabilmek de gerekli. Yapışma olayı gerçekten problem oluyor. Kapton bant (+heated bed) ile denedim, iyi yapıştı ama 5 cm'lik genişlikte bantlar olduğundan uygulaması biraz zor olabiliyor ve yazma kafası kenarlara takılıp bandı sökebiliyor. O sebeple 20 cm genişliğe sahip Kapton bant satın aldım, onunla da deneyeceğim. Ancak ABS'de yapışma dışında başka sorunlar da var. En önemlisi büzüşmesi. Özellikle ince objeler basılırken, tabakalar yükseldikçe büzüşme yüzünden objede çatlamalar başlıyor. Ortam sıcaklığının çok iyi kontrol altında olması gerek. Hatta yazıcının üstüne bir kutu kapatmayı öneriyorlar ama bu yaz sıcağında elektroniklere hasar verebilir diye bunu denemedim.
PLA'da böyle sorunlar yok, çok kolay yapışıyor (mavi bant kullanıyorum veya 60-70 derecede cam üstüne basılabiliyor), belirgin büzüşme göstermiyor. Benim tek sıkıntım, PLA ile cihazdaki Z wobble'ın nedense daha belirgin olması (henüz bu sorunu çözemedim). ABS ile basarken böyle bir sorunun varlığından haberdar değildim (bahsettiğim sorunu görmek isteyenler bu konu başlığında daha önce yüklemiş olduğum köpek balığının boyanmamış resmine ve mavi robotun resmine bakabilirler. Balık PLA ile, robot ABS ile basıldı).
merhaba DrMaestro,
wobble olayı ile ilgili olarak, daha önce bunun z gijonlarından kaynaklanabileceği fikrimi söylemiştim, ancak kalibrasyon sıkıntısı olmadığını farzederek.
Cihazın kalibrasyonu tamam değil mi, yani 5 sefer 20 mm extrude ettiğinizde her seferde tam olarak 20 mm filament gidiyor mu,
bu tamamsa, slicer ile thin wall calibration object bastığınızda kodda verilen cidar değeri ile objeninki +/- %10 biribirine yakın mı,
eğer kalibrasyon tam değilse fazla gelen malzeme kenarda taşarak düzensiz wobble yapabilir. Bu da nedenlerden biri olabilir bence.
Z yönündeki diş hatvesi 1,25 mm olduğundan ve eğik mil her turda imza atacağından eğer bu dalgalanmalar 1,25 mm civarında periyodda iseler (z yönünde)
kesinlikle gijondan olduğunu söyleyebiliriz.
Merhaba ozgurtheking,
Mailinizi okumuştum ancak cevap verecek fırsatım olmamıştı. Teşekkür ediyorum.
Z gijonu ile ilgili görüşlerinize katılıyorum. Kalibrasyon konusunu bu gün tekrar kontrol edeceğim. Açıkçası extruder değiştirdiğim için kalibrasyon değerlerini değiştirmem gerekti (Ozoflex'i şu an rutin olarak kullanıyorum. PLA'da da sorunsuz basıyor). Ninjaflex ile E-step kalibrasyonu yapmak zor oldu, çünkü her 20 mm'lik ekstrüzyonda farklı miktarda filament çekiyor. Belki yumuşak olması sebebiyle hobbed bolt çok iyi itemiyor, iyi sıkıştırmak gerekli.
Bendeki wobble 1.25 mm aralığa uyuyor ama yükseldikçe daha az belirginleşiyor. Aslında ben çok net bir şekilde wobble'ı gijon motora takılıyken görebiliyorum. Yani aks kayması kaynaklı olup olmadığını anlamak için gijonu yerinden çıkarıp motora direkt kaplinle bağladığımda gijon düz bir aksta dönmek yerine bir daire çiziyor. Hatta gijonu elimle fikse edersem, motor yalpalama hareketi yapıyor. Bu durum hem plastik kaplinle, hem de metal kaplinle oluşuyor. İşin ilginci, ben görsel olarak parçaların hiçbirinde sorun görmüyorum. Yani gijon düz gibi, motor aksı da düz gibi, kaplinler de normal görülüyor. Ama birleşince sorun çıkıyor. Şimdi bu olasılıkları her biri için ayrı çözümler planladım. Öncelikle farklı bir metal kaplin aldım, biraz daha büyük (yine 5 mm/ 8 mm çaplı), onunla motoru gijona bağladım (Z asansörüne bağlamadan), yine benzer yalpalamayı yaptı. Kaplin kaynaklı değil diye düşündüm o yüzden. Ayrıca plastik kaplinle de yalpalama oluyor. 3 Farklı kaplinin üçünün de eğik olduğunu sanmıyorum. Motor aksının eğilmesi olasılığı çok yüksek bir olasılıkmış gibi gelmiyor, oldukça sağlam görünümlü motorlar. Ama bunu da test etmek için farklı bir marka NEMA 17 stepper ile deneme yapacağım (diğer çözümler sonuç vermezse). Gijon konusuna gelirsek, birkaç gün içinde elime yeni bir gijon geçmiş olacak, onunla deneme yapacağım. 1-2 Hafta içinde de leadscrew geliyor, o zaman zaten size haber vermem gerekecek Z asansör modifikasyonu için (trapezoid vidayı da aradım ama rulmacılarda 16 mm'nin altında yok. Yurt dışında Amerika'da ACME diye adı geçiyor, Avrupa'da trapezoid diyorlar. Bir de ucu sivri, matkap gibi olan vidalara trapez adını veriyorlar ama her halde onlar iş görmezler .)
Bir de aklıma bir fikir geldi (forumlarda okuduklarımdan sonra). Z gijonunu yukarıda bi rulman ile ve fiberli somunlarla sabitliyoruz normalde (şu an benimki sabitlenmiş değil). Acaba benzer bir düzeneği Z gijonunun motora bağlandığı alana yakın bir yere de kursak ve Z motorunun gijon ile bağlantısını yaylanabilen metal kaplin ile yapsak, wobble'ı ortadan kaldırabilir miyiz? Burada amaç, iki rulman ve fiberli somunlar ile gijonu tamamen rijid bir yapıya hapsetmek ve yaylanabilen kaplin sayesinde sadece dönüş hareketini aktarmak (sorun gijon veya motor aksının eğriliği ise bu bir çözüm olabilirmiş gibi geldi ama gijonun kendisi eğik ise pek bir işe yaramayabilir).
Saygılarımla
-
Merhaba,
ozoflexin halihazırda çalıştığına sevindim,
bence hobbed boltun dişlerinin jilet gibi olması flex olayında önem arzeder, bazı dişlerin kaydırması kalibrasyonu bozuyor olabilir,
şu an bu konuda yapabileceğiniz tek şey dişleri temizlemek ve ayar vidası ile muhtelif sıkılık ayarları denemek.
Z gijonu konusundaki alttan da yataklama önerisi bana çok mantıklı geldi, parça biraz büyük olabilir çünkü dikmelerin arasına köprü şeklinde yapmak gerekiyor,
tasarımını yapıp en kısa zamanda size gönderirsem dener misiniz? -
quote:
Orijinalden alıntı: DrMaestro
quote:
Orijinalden alıntı: ozgurtheking
quote:
Orijinalden alıntı: DrMaestro
quote:
Orijinalden alıntı: bermanX
teşekkürler bilgi için. ninja flex yinede iyi sayılabilir fiyatı. aliexpressten falan bakıyorumda elastik olarak satılanlar biraz daha ucuz ama bilindik birşey olması daha iyi olur. fennerdrives tan almayı deneyeceğim. colorfabb ın seti de çok güzelmiş hani onu almak geldi birden. ben PLA basıyorum şuan. ABS denedim yapışmama sorunu oldu vs.
Ben de şu an PLA ağırlıklı basıyorum ama ABS ile basabilmek de gerekli. Yapışma olayı gerçekten problem oluyor. Kapton bant (+heated bed) ile denedim, iyi yapıştı ama 5 cm'lik genişlikte bantlar olduğundan uygulaması biraz zor olabiliyor ve yazma kafası kenarlara takılıp bandı sökebiliyor. O sebeple 20 cm genişliğe sahip Kapton bant satın aldım, onunla da deneyeceğim. Ancak ABS'de yapışma dışında başka sorunlar da var. En önemlisi büzüşmesi. Özellikle ince objeler basılırken, tabakalar yükseldikçe büzüşme yüzünden objede çatlamalar başlıyor. Ortam sıcaklığının çok iyi kontrol altında olması gerek. Hatta yazıcının üstüne bir kutu kapatmayı öneriyorlar ama bu yaz sıcağında elektroniklere hasar verebilir diye bunu denemedim.
PLA'da böyle sorunlar yok, çok kolay yapışıyor (mavi bant kullanıyorum veya 60-70 derecede cam üstüne basılabiliyor), belirgin büzüşme göstermiyor. Benim tek sıkıntım, PLA ile cihazdaki Z wobble'ın nedense daha belirgin olması (henüz bu sorunu çözemedim). ABS ile basarken böyle bir sorunun varlığından haberdar değildim (bahsettiğim sorunu görmek isteyenler bu konu başlığında daha önce yüklemiş olduğum köpek balığının boyanmamış resmine ve mavi robotun resmine bakabilirler. Balık PLA ile, robot ABS ile basıldı).
merhaba DrMaestro,
wobble olayı ile ilgili olarak, daha önce bunun z gijonlarından kaynaklanabileceği fikrimi söylemiştim, ancak kalibrasyon sıkıntısı olmadığını farzederek.
Cihazın kalibrasyonu tamam değil mi, yani 5 sefer 20 mm extrude ettiğinizde her seferde tam olarak 20 mm filament gidiyor mu,
bu tamamsa, slicer ile thin wall calibration object bastığınızda kodda verilen cidar değeri ile objeninki +/- %10 biribirine yakın mı,
eğer kalibrasyon tam değilse fazla gelen malzeme kenarda taşarak düzensiz wobble yapabilir. Bu da nedenlerden biri olabilir bence.
Z yönündeki diş hatvesi 1,25 mm olduğundan ve eğik mil her turda imza atacağından eğer bu dalgalanmalar 1,25 mm civarında periyodda iseler (z yönünde)
kesinlikle gijondan olduğunu söyleyebiliriz.
Merhaba ozgurtheking,
Mailinizi okumuştum ancak cevap verecek fırsatım olmamıştı. Teşekkür ediyorum.
Z gijonu ile ilgili görüşlerinize katılıyorum. Kalibrasyon konusunu bu gün tekrar kontrol edeceğim. Açıkçası extruder değiştirdiğim için kalibrasyon değerlerini değiştirmem gerekti (Ozoflex'i şu an rutin olarak kullanıyorum. PLA'da da sorunsuz basıyor). Ninjaflex ile E-step kalibrasyonu yapmak zor oldu, çünkü her 20 mm'lik ekstrüzyonda farklı miktarda filament çekiyor. Belki yumuşak olması sebebiyle hobbed bolt çok iyi itemiyor, iyi sıkıştırmak gerekli.
Bendeki wobble 1.25 mm aralığa uyuyor ama yükseldikçe daha az belirginleşiyor. Aslında ben çok net bir şekilde wobble'ı gijon motora takılıyken görebiliyorum. Yani aks kayması kaynaklı olup olmadığını anlamak için gijonu yerinden çıkarıp motora direkt kaplinle bağladığımda gijon düz bir aksta dönmek yerine bir daire çiziyor. Hatta gijonu elimle fikse edersem, motor yalpalama hareketi yapıyor. Bu durum hem plastik kaplinle, hem de metal kaplinle oluşuyor. İşin ilginci, ben görsel olarak parçaların hiçbirinde sorun görmüyorum. Yani gijon düz gibi, motor aksı da düz gibi, kaplinler de normal görülüyor. Ama birleşince sorun çıkıyor. Şimdi bu olasılıkları her biri için ayrı çözümler planladım. Öncelikle farklı bir metal kaplin aldım, biraz daha büyük (yine 5 mm/ 8 mm çaplı), onunla motoru gijona bağladım (Z asansörüne bağlamadan), yine benzer yalpalamayı yaptı. Kaplin kaynaklı değil diye düşündüm o yüzden. Ayrıca plastik kaplinle de yalpalama oluyor. 3 Farklı kaplinin üçünün de eğik olduğunu sanmıyorum. Motor aksının eğilmesi olasılığı çok yüksek bir olasılıkmış gibi gelmiyor, oldukça sağlam görünümlü motorlar. Ama bunu da test etmek için farklı bir marka NEMA 17 stepper ile deneme yapacağım (diğer çözümler sonuç vermezse). Gijon konusuna gelirsek, birkaç gün içinde elime yeni bir gijon geçmiş olacak, onunla deneme yapacağım. 1-2 Hafta içinde de leadscrew geliyor, o zaman zaten size haber vermem gerekecek Z asansör modifikasyonu için (trapezoid vidayı da aradım ama rulmacılarda 16 mm'nin altında yok. Yurt dışında Amerika'da ACME diye adı geçiyor, Avrupa'da trapezoid diyorlar. Bir de ucu sivri, matkap gibi olan vidalara trapez adını veriyorlar ama her halde onlar iş görmezler .)
Bir de aklıma bir fikir geldi (forumlarda okuduklarımdan sonra). Z gijonunu yukarıda bi rulman ile ve fiberli somunlarla sabitliyoruz normalde (şu an benimki sabitlenmiş değil). Acaba benzer bir düzeneği Z gijonunun motora bağlandığı alana yakın bir yere de kursak ve Z motorunun gijon ile bağlantısını yaylanabilen metal kaplin ile yapsak, wobble'ı ortadan kaldırabilir miyiz? Burada amaç, iki rulman ve fiberli somunlar ile gijonu tamamen rijid bir yapıya hapsetmek ve yaylanabilen kaplin sayesinde sadece dönüş hareketini aktarmak (sorun gijon veya motor aksının eğriliği ise bu bir çözüm olabilirmiş gibi geldi ama gijonun kendisi eğik ise pek bir işe yaramayabilir).
Saygılarımla
Sizden rica etsem, civata satan bir yerden Paslanmaz gijon alip, onu deneyebilir misiniz ? Bu demir gijonlar belki sorunlu olabilir.. Bende de wobble vardi, elimde gijonu degistirdim sorun kalmadi... Paslanmaz gijon esnemedigi icin sorun olmaz...
EDIT: Cogu hirdavatci paslanmaz diye elindeki galvanizlileri kitlemeye calisir, renkten anlarsiniz.. Galvanizler bizim gondediklerimiz, paslanmaz ise oyle parlak olmaz...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 16 Temmuz 2014; 16:29:09 >
-
Tabii ozgurtheking, çok memnun olurum denemekten. Elimde rulman var zaten, sadece parçanın tasarımı gerek. Dikmeler arasına köprü benim de aklıma geldi ama acaba yatay duran sigma profilin üstüne dikey şekilde vidalanacak bir parça daha pratik olmaz mı? Mesela Y idler'ını tutan plastik parçayı düşünün, onun biraz daha uzununu yapıp en tepesinden buna dik olarak rulmanı taşıyan parçayı yerleştirmek bir çözüm olabilir mi?
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X